Permalänk

Blivit av med steam

Hej. Märkte för några dagar sen när jag skulle logga in på steam och spela så gick det inte . Försökte återställa lösenord men gick inte. Och kollade då om att återställa så stod det ett annat mail och ett annat telefonnummer. Och då kunde jag inte återställa.
Hur får man tillbaka?
Försökte kontakta steam men med utan framgång .
Skickade mail.
Försökt och skicka med länken stulet konto och skrivit att det blivit stulet och vilket kontokort jag hade kopplat till kontot mm

Permalänk
Medlem

åkte på liknande för några år sedan.

Lämnade uppgifter som Ip adress som jag loggat in på, Visa kort för köp samt bekräftelser från mail samt mobilnummer som var kopplat till kontot.
fick tillbaka det på några veckor.

lycka till o/

Permalänk
Medlem

Hade du tvåfaktorsautentisering (Steam Guard) aktiverat?

Skrivet av werter123456789:

Försökte kontakta steam men med utan framgång

Har dem svarat?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Skrivet av Delux021:

åkte på liknande för några år sedan.

Lämnade uppgifter som Ip adress som jag loggat in på, Visa kort för köp samt bekräftelser från mail samt mobilnummer som var kopplat till kontot.
fick tillbaka det på några veckor.

lycka till o/

Okej. Hur gick du tillväga när du kontaktade dom ? Var det genom stulet eller hackat konto på deras sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

Okej. Hur gick du tillväga när du kontaktade dom ? Var det genom stulet eller hackat konto på deras sida?

https://help.steampowered.com/sv/wizard/HelpWithAccount

Näst längst ner "Hjälp mig logga in på mitt konto".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av Decster:

Hade du tvåfaktorsautentisering (Steam Guard) aktiverat?

Har dem svarat?

Nej hade inte steam huard aktiverat

Väntar ännu på svar från dom

Permalänk

Skickade mail i helgen men inte fått svar på det ännu. Och skickade idag med men bara med mail till deras support men vet inte hir länge man skall vänta på svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

Okej. Hur gick du tillväga när du kontaktade dom ? Var det genom stulet eller hackat konto på deras sida?

Genom stulet konto. följde bara anvisningarna har för mig att jag hade mailkontakt med dom också men kan minnas fel.

Permalänk
Skrivet av Delux021:

Genom stulet konto. följde bara anvisningarna har för mig att jag hade mailkontakt med dom också men kan minnas fel.

Okej har gått den vägen med och kom endast till där jag skrev in mitt anvöndarnamn och att det var stuket sen skulle jag skriva lösenord men mitt funkar inte då det är bytt.
Men försökta alla sätt att kontakta dom genom deras support.
Dåligt att dom inte har telefon support

Permalänk

Och försöker jag få tillbaka det genom deras mitt konto är stulet så kommer det vara upp att dom skall skicka ut återställning men det är till den nya emailen och då trycker jag att jag inte har tillgång till den då kommer telefonnummer som slutar på 16 men det är inte mitt heller så trycker har inte tillgång till den då vill den att jag loggar in med lösenord 🤣 men kontot är ju stulet och då är det ju ett nytt lösenord som jag inte vet så kommer inte längre än så 😡

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

Okej har gått den vägen med och kom endast till där jag skrev in mitt anvöndarnamn och att det var stuket sen skulle jag skriva lösenord men mitt funkar inte då det är bytt.
Men försökta alla sätt att kontakta dom genom deras support.
Dåligt att dom inte har telefon support

Gick du igenom "guiden" jag länkade? Du får klicka dig fram till att du inte kommer åt ditt konto och följa instruktionerna. Just nu är väntetiden max 13.33 timmar för att få första kontakt enligt deras stats i realtid.

Annars är en omfattande FAQ ang. detta här som beskriver exakt hur du går tillväga: https://help.steampowered.com/en/faqs/view/0A94-F308-34A5-198...

Min erfarenhet av Steams support är att den är utmärkt, snabb och inte lika "dum" som många andra. Ta det lugnt, och gå igenom det jag länkar noggrant, för att få detta löst på snabbaste sätt. Det hjälper inget att skriva inlägg här, lägg den tiden på att ge tydlig information till Steam Account Recovery och Proof of Ownership istället.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

Och försöker jag få tillbaka det genom deras mitt konto är stulet så kommer det vara upp att dom skall skicka ut återställning men det är till den nya emailen och då trycker jag att jag inte har tillgång till den då kommer telefonnummer som slutar på 16 men det är inte mitt heller så trycker har inte tillgång till den då vill den att jag loggar in med lösenord 🤣 men kontot är ju stulet och då är det ju ett nytt lösenord som jag inte vet så kommer inte längre än så 😡

välkommen till steam, Satt i 5 veckor och försökte få tag på en person för att få tillbaka pengar för ett spel jag köpte men va fan omöjligt.

tyvärr så är Steam's support helt värdelös så länge man inte har tur och dom faktiskt svarar.

Visa signatur

here we go!