Gamingdator upp till 12000kr inkl skärm, Skåne med omnejd

Permalänk
Medlem

Gamingdator upp till 12000kr inkl skärm, Skåne med omnejd

Jag söker en stationär gamingdator till en vän. Jag vill kunna prova datorn på plats, så jag letar i Skåne med nära omnejd!
Letar efter en komplett, felfri dator inklusive en bra skärm. Budgeten är max 12000kr. Nedan delar går att

Riktmärken (behöver inte vara delarna nedan, kan vara äldre än angett men helst inte långsammare):
GPU motsvarande 3060 eller bättre
CPU motsvarande i5 12xxx
16gb+ RAM
NVME systemdisk
skärm 1440p 27" 144hz+

Moderkort och nätaggregat spelar mindre roll, datorn ska inte överklockas - bara allt funkar och tillräckligt kraftig PSU för delarna som sitter i.
Om det ni har att sälja är långsammare men ni har ett konkurrenskraftigt pris och vettiga återanvändbara komponenter för en framtida uppgradering, så kan det också vara intressant!

MVH / Rufus

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Jag söker en stationär gamingdator till en vän. Jag vill kunna prova datorn på plats, så jag letar i Skåne med nära omnejd!
Letar efter en komplett, felfri dator inklusive en bra skärm. Budgeten är max 12000kr. Nedan delar går att

Riktmärken (behöver inte vara delarna nedan, kan vara äldre än angett men helst inte långsammare):
GPU motsvarande 3060 eller bättre
CPU motsvarande i5 12xxx
16gb+ RAM
NVME systemdisk
skärm 1440p 27" 144hz+

Moderkort och nätaggregat spelar mindre roll, datorn ska inte överklockas - bara allt funkar och tillräckligt kraftig PSU för delarna som sitter i.
Om det ni har att sälja är långsammare men ni har ett konkurrenskraftigt pris och vettiga återanvändbara komponenter för en framtida uppgradering, så kan det också vara intressant!

MVH / Rufus

Läs hela annonsen här

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Tack, den saknar skärmen men det är en av referensmaskinerna som gav pristaket i min annons! Maskiner som erbjuds här får alltså slå den här i antingen pris eller prestanda Jag hoppas på att någon sitter på en maskin för mycket och letar efter en köpare helt enkelt!

Jag kunde också plocka ihop en respektabel maskin med lite bättre spec (6700 xt), inklusive skärm 155hz ips 27" 1440p, med hjälp av prisjakt för ca 15000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Tack, den saknar skärmen men det är en av referensmaskinerna som gav pristaket i min annons! Maskiner som erbjuds här får alltså slå den här i antingen pris eller prestanda Jag hoppas på att någon sitter på en maskin för mycket och letar efter en köpare helt enkelt!

Jag kunde också plocka ihop en respektabel maskin med lite bättre spec (6700 xt), inklusive skärm 155hz ips 27" 1440p, med hjälp av prisjakt för ca 15000kr.

min tanke var att du bara kunde leta efter en begagnad skärm, så får du kraven på din dator och skärm för ca 12.000kr

tyvärr får man inte redigera sina annons kommentarer längre och ville inte fylla din annons med extra inlägg i onödan ^^

Själv köpte jag en Asus rog skärm begagnad för 1000kr (1440p, 165hz, 27" med G-sync modul)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Jag tror att du kommer kunna hitta en dator med iallafall en 3070 för det priset, tycker att jag sett såna här på senaste men då kanske någon generation äldre CPU!
Lycka till

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

min tanke var att du bara kunde leta efter en begagnad skärm, så får du kraven på din dator och skärm för ca 12.000kr

tyvärr får man inte redigera sina annons kommentarer längre och ville inte fylla din annons med extra inlägg i onödan ^^

Själv köpte jag en Asus rog skärm begagnad för 1000kr (1440p, 165hz, 27" med G-sync modul)

Klok tanke. Låt oss se om någon har något väldigt intressant att erbjuda, annars blir det kanske så! Tack för din kommentar 😀

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad