Permalänk
Medlem

Någon som också fått mail från psn och fattar hur man ska göra detta:

Playstation Plus Festival of Play må gå mot sitt slut, men det finns fortfarande tid att utnyttja ditt exklusiva erbjudande: uppgradera ditt medlemskap till PlayStation®Plus Premium utan extra kostnad!

Står ju likförbaskat uppgradera för xxx kr resterande dagar. (Kollat både appen och via webbläsare)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mega-Dark:

Kul Kanske blir några nya som börjar spela Battlefield nu. Det har faktiskt blivit bättre mot vad det var vid start, även om jag saknar fortfarande några saker som tidigare titlar hadde.

Jag är nog en av alla dom som kommer hoppa in nu, hade ganska kul i betan men hade inte lust att betala fullpris.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på ett PS5, men tråkigt att priset har gått upp så mycket på sistone. När jag tittade för några veckor sedan kostade discversionen 6700 kr, om jag minns rätt, och nu 7300 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag är riktigt sugen på ett PS5, men tråkigt att priset har gått upp så mycket på sistone. När jag tittade för några veckor sedan kostade discversionen 6700 kr, om jag minns rätt, och nu 7300 kr.

Ja, det är nästan lite galet. Jag betalade ordinarie pris 5990kr för diskversionen för ett och ett halvt år sedan.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag är riktigt sugen på ett PS5, men tråkigt att priset har gått upp så mycket på sistone. När jag tittade för några veckor sedan kostade discversionen 6700 kr, om jag minns rätt, och nu 7300 kr.

6990:- hos Amazon.se om du vill spara några hundralappar:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08LLZ2CWD/

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag är riktigt sugen på ett PS5, men tråkigt att priset har gått upp så mycket på sistone. När jag tittade för några veckor sedan kostade discversionen 6700 kr, om jag minns rätt, och nu 7300 kr.

Kul för dom som brukar vänta 2år för att få ett bättre pris så har det gått upp 1300kr istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Kul för dom som brukar vänta 2år för att få ett bättre pris så har det gått upp 1300kr istället.

Det är surt, samtidigt har det varit speciella tider. Först nu som utbudet börjar kunna matcha efterfrågan och en inflation vi inte sett sedan början på 90-talet.

Marknadspriset när de såldes av scalpers var väl uppe en bit över 10000 kr när det var brist?

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

En fråga om PSVR2. Om jag väljer att spela sittande med en temporär spel yta så försvinner 3D rutnätet efter ett tag och jag blir istället varnad om jag närmar mig gränsen. Om jag däremot väljer att spela stående, så är 3D rutnätet bestående när spelet startar. Har jag missat någon inställning eller ska det verkligen vara så? Känns väldigt distraherande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Någon som också fått mail från psn och fattar hur man ska göra detta:

Playstation Plus Festival of Play må gå mot sitt slut, men det finns fortfarande tid att utnyttja ditt exklusiva erbjudande: uppgradera ditt medlemskap till PlayStation®Plus Premium utan extra kostnad!

Står ju likförbaskat uppgradera för xxx kr resterande dagar. (Kollat både appen och via webbläsare)

Undrar samma sak. Börjar ju brådska lite nu om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

En fråga om PSVR2. Om jag väljer att spela sittande med en temporär spel yta så försvinner 3D rutnätet efter ett tag och jag blir istället varnad om jag närmar mig gränsen. Om jag däremot väljer att spela stående, så är 3D rutnätet bestående när spelet startar. Har jag missat någon inställning eller ska det verkligen vara så? Känns väldigt distraherande.

Så skall det inte vara. Satt eller stod du upp när du gjorde rumskalibreringen? Och när du gjorde den, kom du ihåg att även titta upp i taket så att headsetet lärde sig takhöjden så att det inte är det som spökar?

Testa att göra om rumskalibreringen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Så skall det inte vara. Satt eller stod du upp när du gjorde rumskalibreringen? Och när du gjorde den, kom du ihåg att även titta upp i taket så att headsetet lärde sig takhöjden så att det inte är det som spökar?

Testa att göra om rumskalibreringen.

Jag stod upp under kalibreringen och tittade överallt, men jag funderar på om det kan bero på att den inte tycker att det finns tillräckligt med utrymme och då konstant visar rutnätet för att man ska vara säker på att inte gå över gränsen. Inga problem med detta dock när jag väljer "temporary play area". Då försvinner rutnätet så fort jag startar ett spel.

Permalänk
Medlem

Nu vill jag ha tips och råd från alla hardcore ps5 användare. Om man ska köpa ett ps5 idag, vilket är det bästa att satsa på? Standard eller digital edition?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nu vill jag ha tips och råd från alla hardcore ps5 användare. Om man ska köpa ett ps5 idag, vilket är det bästa att satsa på? Standard eller digital edition?

Om du tänkt köpa alla spel digitalt (trots den stora prisskillnaden det kan vara) så kan du lika gärna köpa en digital.
Är du däremot lite mer ekonomisk av dig så bör du köpa en standard edition (med skivläsare alltså) då många spel kan vara flera hundralappar billigare fysiskt ibland, vilket kommer göra att du sparat in den där tusenlappen extra som standard edition kostar efter bara några spel.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av sINsen:

Nu vill jag ha tips och råd från alla hardcore ps5 användare. Om man ska köpa ett ps5 idag, vilket är det bästa att satsa på? Standard eller digital edition?

Snabb sammanfattning.

Standard Edition kommer du spara in pengar på i längden pga oftast är spelen billigare vid release och får bättre reor än den digitala butiken. Du kan även sälja dina spel efter du har spelat klart dom.

Om du inte bryr dig om ovanstående så är det en liten lyx med den Digitala varianten att inte behöva byta skiva när du ska spela ett annat spel.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Om du tänkt köpa alla spel digitalt (trots den stora prisskillnaden det kan vara) så kan du lika gärna köpa en digital.
Är du däremot lite mer ekonomisk av dig så bör du köpa en standard edition (med skivläsare alltså) då många spel kan vara flera hundralappar billigare fysiskt ibland, vilket kommer göra att du sparat in den där tusenlappen extra som standard edition kostar efter bara några spel.

Ja, men de är så min tankegång går. Sen vad jag har förstått så måste du ha skivan i när du spelar, och inte lägga de på disken istället, pga att man inte ska kunna ta spelet och sälja de vidare. Jag förstår givetvis tanken, men de är surt.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja, men de är så min tankegång går. Sen vad jag har förstått så måste du ha skivan i när du spelar, och inte lägga de på disken istället, pga att man inte ska kunna ta spelet och sälja de vidare. Jag förstår givetvis tanken, men de är surt.

Jovisst, men det är bara en koll att skivan är i, spelet installeras ju till disk. Hur jobbigt man tycker att det är att stoppa i en skiva och att den spinner upp vid start av konsolen är helt upp till var och en.

Själv är jag ju såpass gammal att jag gillar att samla på mig spel i fodral, man hade gärna fått köra med större och maffigare kartonger, likt PC-erans gamla Big Box.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag stod upp under kalibreringen och tittade överallt, men jag funderar på om det kan bero på att den inte tycker att det finns tillräckligt med utrymme och då konstant visar rutnätet för att man ska vara säker på att inte gå över gränsen. Inga problem med detta dock när jag väljer "temporary play area". Då försvinner rutnätet så fort jag startar ett spel.

Ja, om du ritar upp ditt golvområde, men t.ex vill kunna veva med armarna utanför det området så behöver du utvidga området med hela din "armräckvidd" för att slippa rutnätets varning konstant.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Jovisst, men det är bara en koll att skivan är i, spelet installeras ju till disk. Hur jobbigt man tycker att det är att stoppa i en skiva och att den spinner upp vid start av konsolen är helt upp till var och en.

Själv är jag ju såpass gammal att jag gillar att samla på mig spel i fodral, man hade gärna fått köra med större och maffigare kartonger, likt PC-erans gamla Big Box.

Absolut, nej de gör mig inget så egentligen. De kommer nog bli en disc, då man kan köpa billigare, samt begagnat om man vill

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Undrar samma sak. Börjar ju brådska lite nu om inte annat.

Ja jag vet inte hur dem tänkte där med sin reklam om detta för efter lite googlande verkar väldigt få fått till det.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ja, om du ritar upp ditt golvområde, men t.ex vill kunna veva med armarna utanför det området så behöver du utvidga området med hela din "armräckvidd" för att slippa rutnätets varning konstant.

Det var soffan som står precis bakom mig som var problemet. När jag editerade området och drog ut det över soffan så försvann rutnätet direkt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Amazon har nu tagit in
Stray (PS5)
333 kr
https://www.amazon.se/iam8bit-Stray-PS5/dp/B0B63M9DLC
Går att kombinera med köp 10 spara 15%

Permalänk
Medlem

HOGWARTS LEGACY COLLECTOR'S EDITION PS5
2999 kr
https://www.amazon.se/dp/B0BBVSVR9S/

2st kvar slutsåld

Permalänk
Medlem

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/

Permalänk

Fick köra på 1 månads ps+ för 12 kr just för att kunna claima ps+samlingen (går ut i maj, bonus för ps5 ägare), hade dock problem att claima resident evil 7, någon som sett något om vad det kan vara för anedning till att det inte går (provade claima olika versioner).

Permalänk
Medlem

Fint för dom som inte har PS+ men för resten är ju det lite sådär.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Är erbjudandet om PS+ redan slut eller kollar jag fel? Ser bara 95 kronor oavsett om jag loggar in eller inte. HAr inget aktivt medlemmskap nu, så jag bör kunna få ta del av erbjudandet.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Chess_Norris:

Är erbjudandet om PS+ redan slut eller kollar jag fel? Ser bara 95 kronor oavsett om jag loggar in eller inte. HAr inget aktivt medlemmskap nu, så jag bör kunna få ta del av erbjudandet.
<Uppladdad bildlänk>

Tyvärr redan slut, dealen var till 5e mars

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Ny firmware ute!

https://blog.playstation.com/2023/02/02/ps5-beta-introduces-d...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

En fråga till er PS5-ägare som, liksom undetecknad, fått ett exemplar som låter som ett UFO.

Har ni lyckats få bort detta otroligt irriterande ljud och hur gick ni i så fall till väga? Det verkar finnas en typ av lösning där man lägger små gummiringar i anslutning till skruvarna som håller fläkten på plats. Vilken typ av gummiring skulle passa i så fall? Blir inte klok av att kolla på utbudet på till exempel denna sida.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra