Permalänk
Medlem

Galaxy Z Fold 4 - Kamera

Så, sitter på en Galaxy S21 Ultra just nu och det börjar klia lite i fingrarna efter ny teknik...
JA DET ÄR ETT TOTALT OEKONOMISKT BESLUT

Har sneglat på Fold telefonerna ett tag men undvikit då tekniken verkat ny och dom itne haft vattentäthet m.m. som varit vitalt för mig.
Men kanske är dags att försöka nu?
Men blir lite fundersam på kameran i telefonen, på papper vid första anblick ser den markant sämre ut än vad jag har på S21 Ultran?
är det så eller stirrar jag mig blind på Mpix och 10x optisk zoom(som jag nästan aldrig använder...)

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

dom itne haft vattentäthet m.m. som varit vitalt för mig.

Vad är det som gör att detta varit vitalt?
Jag har aldrig riktigt förstått "hetsen" kring IP klassning och vattentålighet då jag aldrig skulle välja att t.ex bada med telefonen oavsett vad tillverkaren säger att den ska klagar.

Och gällande kameran i Fold 4, Det bör vara likvärdig/snäppet bättre kamera än det är i Galaxy S22/S22+(ej ultra)

Bortsett ifrån front kameran under stora skärmen då, Den är ganska kass

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vad är det som gör att detta varit vitalt?
Jag har aldrig riktigt förstått "hetsen" kring IP klassning och vattentålighet då jag aldrig skulle välja att t.ex bada med telefonen oavsett vad tillverkaren säger att den ska klagar.

Och gällande kameran i Fold 4, Det bör vara likvärdig/snäppet bättre kamera än det är i Galaxy S22/S22+(ej ultra)

Bortsett ifrån front kameran under stora skärmen då, Den är ganska kass

För jag använde telefonen i duschen, sitter och sköljer bort dagens ångest med varmvatten och något youtube klipp, har gjort det dagligen sedan S7an och har aldrig haft en telefon som skadats av väta
Konstigt? kanske, men det är vad jag vill kunna använda min telefon till.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

För jag använde telefonen i duschen, sitter och sköljer bort dagens ångest med varmvatten och något youtube klipp, har gjort det dagligen sedan S7an och har aldrig haft en telefon som skadats av väta
Konstigt? kanske, men det är vad jag vill kunna använda min telefon till.

Är 4:an sämre?
Har en flip 3 som kom med ipx8 och det fungerar som utlovat.

Min S10 hade dock bättre kamera än vad min flip 3 har. Så är kameran väldigt viktig för dig är nog inte fold/flip något för dig.

Edit: Håller med ang vättentätthet. Att ha en mobil som inte tål vatten bara skriker mobil från tidigt 2000-tal typ. Utvecklingen går framåt och finns ingen anledning att inte ha skydd mot det.. speciellt när man bor i ett land som Sverige. Oftast när man blir blöt planerar man inte det, bara extra säkerhet. Finns ju miljoner grejer som kan hända. Räcker att ha mobilen på bordet / eller i fickan när en kompis råkar spilla ett glas, etc etc etc.

"I accidently dropped my phone in water" - About 28 300 000 results
"tappad telefon i vatten" - About 314 000 results

Bara en sådan sak som att försäkringsbolagen har snabbinfo om vad som gäller för vattenskadade mobiler vore en indikation.

//Haft vattensäkra telefoner sen 2014 och det är helt klart ett måste för mig. Mest för att... kom igen, det har varit standard sen 2014 för icke-lata tillverkare

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss fold 3 och jag trodde faktiskt kameran skulle vara bättre än jag trodde. Då jämför jag iofs med min Pixel 6 som jag tycker tar otroligt bra bilder. Hyffsat långsam shutter speed med, det suger lite grann. Annars är den helt grym, svin tuff telefon!