Ny Samsung, ersätter S7, vilken?

Permalänk
Medlem

Ny Samsung, ersätter S7, vilken?

En vän har en Galaxy S7 som den gillar mycket men mobilen går på sista versen. Fick frågan om hjälp att välja ny, så jag kollar här.

Krav
1. Samsung (viktigt )
2. Bra kamera
3. Inte för stor (S7:S skärm är ju bara 5.1”, så små finns det väl knappt hos Samsung idag?)
4. Budget max 10.000 kr

Har kollat på S22 som ska vara bra enligt tester samt är relativt ”kompakt” med 6.1”, men många privatpersoner verkar tycka att den har dålig batteritid.

Tips?

Permalänk
Medlem

Google Pixel 7 eller 7 pro. båda jag och min sambo är extremt nöjda. Speciellt med kamera och batteri. Spelar aldrig.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trevlig:

Google Pixel 7 eller 7 pro. båda jag och min sambo är extremt nöjda. Speciellt med kamera och batteri. Spelar aldrig.

Tack, det är dock rätt viktigt att även den nya är en Samsung

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s22 finns för 7500kr på amazon, jag tycker ändå det är ganska prisvärt

https://www.amazon.se/dp/B09NRRVPZ7/ref=asc_df_B09NRRVPZ7/

Permalänk
Medlem

Skiljer inte så mycket i storlek på s22 och s7

https://androidenheter.se/storleksjamforelser/?samsung-galaxy...

Permalänk
Medlem

Jag kör S22 efter att min S7 tyvärr bara stendog för mig.

Ja storleks mäsigt är de nära på lika, men S22 har en större skärm (går ju hela vägen ut i kanterna) så för mig som använder mobilen med en hand så har jag lite mer problem med att nå vissa saker med tummen, speciellt de som är högt upp.

Batteriet är inget jag klagar över, men jag är häller ingen powerjuser och har som vana att alltid stänga appar så de inte ligger i bakgrunden.
Sedan så har jag aktiverat så att Batteriet bara laddas till 85% och med det så brukar jag med nöd och näppe klara en dag med SR play och blåtand på jobbetoch lite snabb kollande på grejer jänerelt, och laddar jag en gång under dagen så är det inga problem. S22 laddar ju okså snabbare än S7 om laddare kan leverera.
Har okså aktiverat "extra dimming" så att skärmen inte ska bli så satans ljus, för det behövs inte enligt mig.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Samsung.se har en bra drive just nu.

Jag fick ner S23+ från 14400:- till 8200:-.

Jag använde mig av följande rabatter:

* Rabattkod: BUYNOW, den ger 10% off.
* Inbytes kampanj av sin gamla telefon som ger en summa för telefonen + 1500:- extra just nu.
* Tecknade med Hallon för 49:- i månaden (utan bindningstid), detta ger ytligare 1500:- rabatt.

Rabatterna fungerar på S23, S23+ och S23 ultra.

Enjoy!

Permalänk
Medlem

Jag bytte från en S7 till S21 (inte S22), visst är batteritiden inte den bästa men det var den inte på S7 heller. Och S23 sägs väl ha bättre. Provade för skojs skull samsung.se , men min gamla S7 gick inte att byta in, skulle vara en edge tydligen. Men tydligen kunde man få 1000kr ändå i rabatt. Amazon.se tar 7490 för en Galaxy S22, men ska man upp på de summorna hade jag nog letat efter ett abonnemang som sponsrat lite. (har just nu 345kr x 24mån = 8280kr för min S21, men då ingår ju abonnemang också i 2 år, det är nog svårt att komma under 100kr/mån i abonnemang exempelvis, om man köper telefonen löst)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Tack alla, det blev en S22.

Permalänk
Medlem
Skrivet av destijl:

Tack, det är dock rätt viktigt att även den nya är en Samsung

Får jag fråga varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Får jag fråga varför?

Helt okej fråga. Vännen som skulle ha ny telefon har haft Samsung i flera år, gillar och är van vid märket och att fortsätta med Samsung är därför mest självklart för personen.