Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Aha okej! Det är Warzonetråden så därför jag skrev så Men håller med, de övriga delarna av spelet fungerar bra.. Warzone not so much.

Jag fattadet sen att det är Warzone tråd 🫣

Permalänk
Hedersmedlem

Plockade hem spelet igår för att spela med ett par kompisar. Första gången jag återvänder till CoD-världen sen CoD4. Spelar typ 5 matcher, börjar hitta tillbaka till lite aim och allmänt förstå hur spelet funkar. Blir shadowbannad. Så jävla irriterande.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

tjo, nån som vet vad problemet med mitt system e? amd r5 7600, 64GB 5200cl40, kör även med 5600cl40 (4x16)samt 7900xtx, 3080 och 3060ti och får ej mer än 100-140fps i 1080p low?

med 5800x3d, 12700k, 12900k, 13900kf så hade jag över 280fp i 1080p low i wz1, borde ju få bra mycket bättre fps även med 3060ti at 1080p low i wz2tycker man. 7600 stock eller 5.5ghz = samma fps, och kör med 4st minnes stickor så man borde iaf få typ snarlikt fps som 6000 sr stickor, testat även med win 10 och 11. win 11 e enbart am5, men win10 har varit med sen r7 3700x/10700kf och får ändå samma kassa fps. Känns som man är begränsad på något sätt, törs inte säga cpu-flaskad då 7600an borde ändå kunna spotta ut 200fps med bra graffe men kommer inte ens över 150. va tusan kan va fel.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Någon som har dessa blixtar från 10min in i varje match ? Blir tokig. Tror mig haft samma problem med två olika grafikkort.

https://youtu.be/TLG2m2L_tGE

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Tappade typ 30-40 fps till i denna update, de är verkligen fantastisak deras devs...

Permalänk
Medlem

Har break sen senaste stora uppdatering kom till DMZ, problemet är att jag och även polare får random DC's och att man då räknas som att man dött och inte kunde återansluta till matchen gjorde att man vart förbannad, största problemet och mest störiga var att vi fick problem med 1 spelare var gång, en period fick jag det i 2-3 dagar, sen vart det bra för mig då vart det samma för en polare. Till slut gav man upp.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Söker folk som vill spela raid ep3 och skaffa lightning camo

Permalänk
Medlem

Någon som har en lösning på Aplication crashes samt Direct X error i WZ2?
Har en polare med en nybyggd dator som i enbart WZ2 upplever konstanta crasher o freezes. Har provat allt som gemene googling visar, clear cashe och fresh installs av både windows samt spelet.
Han sitter på en gtx 3080, amd 5600x samt mobo a520.

Har haft förjävla svårt att få AMD's drivisar att funka för någon anledning(kuriosa)

Permalänk
Medlem

En bekant har wz2 på ps4. När han spelar dmz populeras lootbilderna väldigt sent, kan ta flera sekunder innan man ser vad som finns i boxar, skåp, etc. Vad kan det bero på? Inget problem med bredbandshastighet eller ping i övrigt vad jag kan se.

Permalänk
Medlem

Felkod Detrick GeilenKirchen!
Tappar det snart, spelade en del när det släpptes och bortsett från första veckornas buggar med att det kraschade för medspelare och var lite svårt att få social-fliken att funka för alla så har det lirat rätt bra och buggfritt.

Plockade upp det igen för några veckor sen och lirade en del DMZ med några polare. Köpte MWII när det var halva priset på Steam tänkte det kunde vara kul att lira kampanjen i alla fall.
Launchar dagen efter efter att ha uppdaterat och dragit ner några GB extra men tar mig bara till loading screenen.
Tror jag testat varenda workaround som finns beskriven.

Bytt DNS, OneDrive buggen, kört steam som admin, kopplat förbi routern direkt i väggen, stäng av alla antivirus och brandväggar, verifierat filer säkert 50 ggr, tagit bort CoD filerna i mina dokument, tagit bort DLL's & EXE's och verifierat. Avinstallerat och laddat ner på nytt 2 ggr. Det har växlat mellan att inte startat alls starta men fastna i loading screenen och till slut ge felmeddelande "Detrick Geilenkirchen" efter ett par min.
Någon som har idéer om något man kan testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Felkod Detrick GeilenKirchen!
Tappar det snart, spelade en del när det släpptes och bortsett från första veckornas buggar med att det kraschade för medspelare och var lite svårt att få social-fliken att funka för alla så har det lirat rätt bra och buggfritt.

Plockade upp det igen för några veckor sen och lirade en del DMZ med några polare. Köpte MWII när det var halva priset på Steam tänkte det kunde vara kul att lira kampanjen i alla fall.
Launchar dagen efter efter att ha uppdaterat och dragit ner några GB extra men tar mig bara till loading screenen.
Tror jag testat varenda workaround som finns beskriven.

Bytt DNS, OneDrive buggen, kört steam som admin, kopplat förbi routern direkt i väggen, stäng av alla antivirus och brandväggar, verifierat filer säkert 50 ggr, tagit bort CoD filerna i mina dokument, tagit bort DLL's & EXE's och verifierat. Avinstallerat och laddat ner på nytt 2 ggr. Det har växlat mellan att inte startat alls starta men fastna i loading screenen och till slut ge felmeddelande "Detrick Geilenkirchen" efter ett par min.
Någon som har idéer om något man kan testa?

Fungerar det via battle net? Testa wz där... Och se ifall det startar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fungerar det via battle net? Testa wz där... Och se ifall det startar

Tyvärr samma problem där, funkade sist på battle.net men det var nog 8 månader sen minst.

Permalänk
Medlem

Någon som har bekymmer med lagg/stutters i nya Urzikistan? Byggde ihop nytt system för någon vecka och det verkar hopplöst att få till en bra upplevelse i just Warzone. Multiplayer (MW3) funkar prima. FPSen verkar flukturera en del och måste köra med textures på low för att få en någrlunda upplevelse trots att system pallar mycket högre (Ryzen 5 7600 och RX 6800) som grund. Någon som upplevt samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winbrill:

Någon som har bekymmer med lagg/stutters i nya Urzikistan? Byggde ihop nytt system för någon vecka och det verkar hopplöst att få till en bra upplevelse i just Warzone. Multiplayer (MW3) funkar prima. FPSen verkar flukturera en del och måste köra med textures på low för att få en någrlunda upplevelse trots att system pallar mycket högre (Ryzen 5 7600 och RX 6800) som grund. Någon som upplevt samma?

Upplever samma, testa stäng av resizeable bar(smart access memory) i amd adrenaline samt testa ändra video scale memory inne i Warzone settings under graphics.

Permalänk
Skrivet av Winbrill:

Någon som har bekymmer med lagg/stutters i nya Urzikistan? Byggde ihop nytt system för någon vecka och det verkar hopplöst att få till en bra upplevelse i just Warzone. Multiplayer (MW3) funkar prima. FPSen verkar flukturera en del och måste köra med textures på low för att få en någrlunda upplevelse trots att system pallar mycket högre (Ryzen 5 7600 och RX 6800) som grund. Någon som upplevt samma?

Jag har upplevt det precis tvärtom, d.v.s. när jag gick från Warzone 2 till Warzone 3 märker jag av mycket mindre lagg - typ ingenting alls. Det flyter på riktigt bra och då ska du veta att jag har sämre specs än dig. Jag har Ryzen 5 5600g 3,9 Ghz samt AMD Radeon 5700 8 Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Upplever samma, testa stäng av resizeable bar(smart access memory) i amd adrenaline samt testa ändra video scale memory inne i Warzone settings under graphics.

Testat i olika former men upplever ingen förbättring. Är orolig att det är något handhavandefel i bygget som spökar. Har en 1-till-2 PCIe (daisy chain) och vet inte om detta kan spöka? Ska säkerställa PCIe auto eller 4.0 m.m. efter jobbet. Några andra idéer att testa i sitt eget bygge? Känns som jag provat varenda inställning som finns på nätet i både AMD-adrenaline och inne i WZ. Fattar om man kan pressa extra FPS m.m. men nu känns det som det måste vara något annat då det känns så uppenbart laggigt/slött även på lägsta inställningarna.

Skrivet av Soldierofwar1985:

Jag har upplevt det precis tvärtom, d.v.s. när jag gick från Warzone 2 till Warzone 3 märker jag av mycket mindre lagg - typ ingenting alls. Det flyter på riktigt bra och då ska du veta att jag har sämre specs än dig. Jag har Ryzen 5 5600g 3,9 Ghz samt AMD Radeon 5700 8 Gb.

Tack. Känns lokalt. Vilket är det jobbiga men troliga svaret!

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om att folk borde prova Warzone igen efter uppdateringarna! Mycker mer likt Warzone 1 i känslan nu och mycket har ändrats

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Vill bara tipsa om att folk borde prova Warzone igen efter uppdateringarna! Mycker mer likt Warzone 1 i känslan nu och mycket har ändrats

Har Warzone 2 tagits bort helt nu när Warzone 3 finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Vill bara tipsa om att folk borde prova Warzone igen efter uppdateringarna! Mycker mer likt Warzone 1 i känslan nu och mycket har ändrats

Håller med! Riktigt kul igen, förutom att dom pajade spelet idag med updaten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Har Warzone 2 tagits bort helt nu när Warzone 3 finns?

Det som var "gamla" warzone har tagits bort ja. Som jag förstår det heter det numera "Call of Duty: Warzone" bara. Sen har spelare valt att kalla det för e.x "warzone 3" i och med uppdateringen. Så dem kör bara på en Warzone nu ja.

För dem som vill se vad som är nytt i dagens "mid season" reloaded (som vart en buggig start som nämnt ovan) så kolla in här:

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Det som var "gamla" warzone har tagits bort ja. Som jag förstår det heter det numera "Call of Duty: Warzone" bara. Sen har spelare valt att kalla det för e.x "warzone 3" i och med uppdateringen. Så dem kör bara på en Warzone nu ja.

För dem som vill se vad som är nytt i dagens "mid season" reloaded (som vart en buggig start som nämnt ovan) så kolla in här: https://youtu.be/Dd6L5Dqi6sc?t=700

Jag älskade verkligen den banan. Tror du att den någonsin kommer att komma tillbaka? Tråkigt och synd annars...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jag älskade verkligen den banan. Tror du att den någonsin kommer att komma tillbaka? Tråkigt och synd annars...

Ja det tror jag, förr eller senare. Har vart hypat i varje stor uppdatering eller CoD release nu att den ska komma tillbaka så dem känner nog till det. Det "senaste" ryktet som cirkulerar är ju att den kommer vid detta års release av CoD, många som säger det.

Permalänk
Medlem

Finns det något gäng här som behöver en till spelare?
Hit me up. Alla mina vänner har gett upp på spelet.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av trattjaevel:

Finns det något gäng här som behöver en till spelare?
Hit me up. Alla mina vänner har gett upp på spelet.

Hur kommer det sig?! Modern Warfare 3 är ju rena mästerverket! Bästa spelet på många många år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur kommer det sig?! Modern Warfare 3 är ju rena mästerverket! Bästa spelet på många många år...

Spelet i sig är väl okej, jag tycker warzone är roligt. Helt klart den mest underhållande BR som finns just nu.
Det största problemet är att de hatar alla som spelar med mus och tangentbord.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Spelet i sig är väl okej, jag tycker warzone är roligt. Helt klart den mest underhållande BR som finns just nu.
Det största problemet är att de hatar alla som spelar med mus och tangentbord.

Du menar dom hatar alla som spelar spelet som det var tänkt från början

Som PC spelare ogillar jag alla konsolspelare eftersom spelet tillåter deras inbyggda aimbot som är på tok för kraftfull.
Konsolspelare kan iaf välja att avaktivera crossplay vilket man inte kan på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Du menar dom hatar alla som spelar spelet som det var tänkt från början

Som PC spelare ogillar jag alla konsolspelare eftersom spelet tillåter deras inbyggda aimbot som är på tok för kraftfull.
Konsolspelare kan iaf välja att avaktivera crossplay vilket man inte kan på PC.

Exakt, majoriteten av pc spelarna kör ju kontroll numera också för RAA är löjligt op.
Sen att de nerfar alla vapen som faktist är bättre med mus gör det lite väl uppenbart.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Exakt, majoriteten av pc spelarna kör ju kontroll numera också för RAA är löjligt op.
Sen att de nerfar alla vapen som faktist är bättre med mus gör det lite väl uppenbart.

Ja tyvärr håller dom på att tappa kontrollen över detta, har egentligen inget emot crossplay så länge det sker på ett balanserat sätt och inte ger någon sida ett uppenbart övertag.

Sen vore det inte fel om både PC och konsol kunde stänga av crossplay om dom önskade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Ja tyvärr håller dom på att tappa kontrollen över detta, har egentligen inget emot crossplay så länge det sker på ett balanserat sätt och inte ger någon sida ett uppenbart övertag.

Sen vore det inte fel om både PC och konsol kunde stänga av crossplay om dom önskade.

Crossplay skiter jag i. Det får gärna vara kvar för min del. Men det skulle vara fint att kunna stänga av crossinput. För just nu är det "lite" väl stor fördel att spela med kontroll.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av trattjaevel:

Spelet i sig är väl okej, jag tycker warzone är roligt. Helt klart den mest underhållande BR som finns just nu.
Det största problemet är att de hatar alla som spelar med mus och tangentbord.

Håller med om att Warzone är det bästa BR spelet just nu, tätt följt av PUBG och Apex Legends. Jag tycker det är överlägset skönast/bäst att spela FPS spel på PC game dator kontra konsol (Xbox Series X och PS 5)...