10 år gammalt XFX Pro 650W Core Edition?

Permalänk

10 år gammalt XFX Pro 650W Core Edition?

Tjenare!

Det är så att jag förmodligen ska byta mitt 1660ti, mot min kompis 2070 super, då han fixat ny dator. Men frågan är nu ifall mitt nuvarande nätagg kommer funkar finfint till den, eller ifall det är dags att byta ut det. Själva PSUn är det inga fel på, förutom den rätt tunga åldern. Vet att 650w räcker gott och väl, men frågan är ifall det börjar bli för gammalt för att säkert använda datorn.

Permalänk
Medlem

Det är ju ett bra agg!
Men OM det skulle dö och kanske ta med sig nåt/allt i datorn i döden är det värt att snåla in på ett nätaggs byte?

Själv skulle jag ha byt särskilt om det handlar om en spelburk med dyra prylar i.
Hade det handlat om en 5år gammal burk med enbart en slö/billig cpu i för att enbart ha att titta på film/tv/youtube med så är det ju en annan sak!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Det är ju ett bra agg!
Men OM det skulle dö och kanske ta med sig nåt/allt i datorn i döden är det värt att snåla in på ett nätaggs byte?

Själv skulle jag ha byt särskilt om det handlar om en spelburk med dyra prylar i.
Hade det handlat om en 5år gammal burk med enbart en slö/billig cpu i för att enbart ha att titta på film/tv/youtube med så är det ju en annan sak!

Ja frågan är ju hur stor chans det är att nätagget tar med sig resten av burken eller någon annan komponent.

Vet att bättre nätagg med högre kvalité brukar ha kortslutningsskydd och värmeskydd. Men det kanske är dumt att chansa som sagt.

Permalänk
Medlem

Skulle jag uppgradera med ny bräda och CPU skulle jag absolut byta det, men för att bara byta till ett 2070 skulle jag köra vidare.
PSU överlever sannolikt inte en dator till, men klarar säkert ett par år till i alla fall.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Skulle jag uppgradera med ny bräda och CPU skulle jag absolut byta det, men för att bara byta till ett 2070 skulle jag köra vidare.
PSU överlever sannolikt inte en dator till, men klarar säkert ett par år till i alla fall.

Ja vid nästa större byte så lär den få ersättas, men hade varit toppen ifall den kunde sitta kvar vid GPU byte. Hade tänkt uppgradera i sommar, men kan jag byta till mig ett 2070 super utan att byta något annat, så hade det varit guld!