YouTube: Hur återfå kanal att rekommenderas?

Permalänk
Medlem

YouTube: Hur återfå kanal att rekommenderas?

Jag bad YouTube att inte rekommendera en kanal, men det ångrar jag nu. Hur återfår man YouTube att börja rekommendera kanalen igen? Jag prenumererar på den, men det verkar inte hjälpa. Nya videor föreslås aldrig i flödet.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det brukar hjälpa att klicka på videos ur dina prenumerationer, och att tumma upp videos. Vissa kanaler försvinner för mig, och det tar lite klick att lära om alrgoritmen.

Helt anekdotiskt det här såklart, det kanske är olika för alla

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det brukar hjälpa att klicka på videos ur dina prenumerationer, och att tumma upp videos. Vissa kanaler försvinner för mig, och det tar lite klick att lära om alrgoritmen.

Helt anekdotiskt det här såklart, det kanske är olika för alla

Nej, det stämmer allmänt sett, som du skriver, men inte med kanalen jag bad YT att inte rekommendera. Den döljs hela tiden.

Permalänk
Medlem

@AlixSPQR: Jag tror inte att det går att ta bort endast en kanal från "inte intresserad", men du kan rensa allt:

  1. Gå till min aktivitet.

  2. Välj "Annan aktivitet" i menyn till vänster.

  3. Scrolla ner och tryck på "Radera" under "Markeringar som Inte intresserad på YouTube".

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

@AlixSPQR: Jag tror inte att det går att ta bort endast en kanal från "inte intresserad", men du kan rensa allt:

  1. Gå till min aktivitet.

  2. Välj "Annan aktivitet" i menyn till vänster.

  3. Scrolla ner och tryck på "Radera" under "Markeringar som Inte intresserad på YouTube".

Tack! 👍🏻 Jag hittade det. Jag får överväga om det är värt att radera allt. Ur askan i elden, du vet...