Permalänk
Medlem

Har en salig blandning custombyggen men använder temporärt ett Logitech MX Mechanical Mini för att jag var sugen på att testa low profile brytare och hittade inget annat lättköpt. Min vanliga trotjänare är dock ett kbd67 lite r3 med harimau brytare och gmk laser som används på jobb-skrivbordet här hemma tills jag tröttnat på Logitechet.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andromeda:

Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud va fint. Hur är känslan?

Permalänk
Medlem

Använder Corsair Gaming K70 RGB Rapidfire sedan november 2017. Är mycket nöjd med det.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzapie:

Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud va fint. Hur är känslan?

Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudomlig

Gjorde en video där jag jämför ljudet med min Ducky Premier Pro (MX Blue):

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Här är det jag har på kontoret, lite frankenstein-stuk på det. Fnatic rush bord. De moddar jag har gjort är egentligen bara bytt tangenter till pbd, sen har jag öppnat det och lagt in ljudabsorberande skummatta i botten. Det är röda cherry switchar i det. Känslan är väldigt väldigt skön, skramlar i mellanslaget men har ett fint nedslag på resten av tangenterna. Ljudmattan gjorde stor skillnad och tog bort viss burkighet. Också köpt av NIP-xizt företag, vet inte om xizt har lirat med det men hans namn finns på botten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andromeda:

Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuudomlig

Gjorde en video där jag jämför ljudet med min Ducky Premier Pro (MX Blue):
https://www.youtube.com/watch?v=o-Z2HCR6710

Låter fint! Men fem år väntan från beställning? Jisses.. Jag har tittat lite på unicomp new model m men inte slagit till än.

Permalänk
Medlem

Växlar mellan några olika customs hemma, mest 65% brädor. Det jag använder mest är i alla fall de nedan.

Pizza65 (top mount) med smorda Gateron CJ, och WoB caps

KBD67 Lite med smorda FWK FFF brytare och GMK Norse caps

På kontoret har jag ett KBD8X med Gateron Red Ink (V1) och WoB caps. Sugen på byta till lite styvare fjädrar i brytarna då jag känner att dessa är lite för "lätta" för kontorsarbete, men det är ca 90 brytare att löda av och på igen 😅.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

ducky one 3 - bruna mx ... med hotswap. trodde att de skulle vara mer taktila än de är (bara haft röda mx innan). men helt underbart jämfört med mitt gamla.

hade ett varmilo va109 - röda mx innan, men det fungerade inte för mig i slutändan. tangenterna satt på ett sätt som gjorde att jag skrev fel hela tiden och jag lärde mig inte det på 1.5 år.

TKL funkar inte alls för mig. använder siffrorna på sidan. jobbade en sommar på postgirot när jag var liten och där använde man bara dem ifall man ville vara snabb på att putta in inskickade räkningar.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzapie:

Låter fint! Men fem år väntan från beställning? Jisses.. Jag har tittat lite på unicomp new model m men inte slagit till än.

Jag var med väldigt tidigt i projektet (innan produktionen hade kommit igång), därav den långa väntan. Beställer du nu så får du den efter bara några veckor.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Varmilo VEA88-P - Väldigt skönt TKL tangentbord.

Permalänk
Medlem

Både hemma och på kontor så är det Keychron K6 (trådlöst) som gäller, bruna Gateron-switches.

Permalänk
Medlem

Keychron K8 Pro

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nice! Vad skulle du vilja ha för keycaps då?
caps är svårt, och man vill förnya sig ibland haha, sitter med 2 SA sets och ett cherry set nu, och ikväll klickade jag hem ett till cherry set, men nu får jag nog börja sälja av ett par set av dom iallafall

Jag vet inte, är sugen på WOB eller BOW, men vill ha av riktigt bra kvalitet och med svenska ÅÄÖ inte bara generell nordisk där det är danska bokstäver etc..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 4 69 Fire Multi LED Mechanical Keyboard

Skumt tangentbord, någon special release för 700kr på Black Friday en herrans massa år sedan.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Varmilo VA69 Special Edition TKL

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Qn1f3:

@huttala, vad tror du om Naya Create, har du någon erfarenhet av ZSA Moonlander?

Kör med Sculpt Ergonomic Desktop på jobbet och skulle vilja dyka djupare i det delade tangentbordsträsket, alla tips tages tacksamt emot.

Ptja, de ser ju trevliga ut båda två. Har dock inte testat något av dem. Har däremot liknande brädor som moonlander. (ergodox, ergodash, kinesis advantage och dactyl i flera utföranden) och kan ju säga att det är riktigt najs med tumklustret man får med dessa brädor, i övrigt är det bra att veta att de kommer ta en massa tid att vänja om sig med dessa brädor med tanke på att de inte är staggered layout på dem.

Så om du ska hoppa mellan flera brädor i jobb och hemma kan det vara bra att till en början släpa med sig samma bräda hela tiden så att man vänjer sig.

Men helt ärligt skulle jag nog satsa på ett quefrency eller liknande istället, om man inte har problem med ergonomin. Då får man en schysst splittad bräda och slipper bli helt hopplös när man sitter med andras tangentbord.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Köpte äntligen ett nytt tangentbord nyss. Blev ett Ducky one 3 med MX red men bytte ut dom mot Zealio V2 (62g) nästan omgående. väldigt nöjd förutom att jag behöver en tyngre brytare för spacebar'en.

Permalänk
Medlem

Hemma varvar jag mycket, mestadels blir det KBD67 med Box Ink Pink.

Har dock andra keycaps på nu!

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

Har ett custom Bugerwork Bbox60 cyberspace lila som jag använder som daily driver, gjuten silikon i botten av caset, foam mellan plate och pcb, KTT Rose linjära brytare bortsett från spacebaren som jag har en taktil purple panda till. KAT Cyberspace keycaps. Pris vet jag inte exakt men nånstans runt 4000

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Har en salig blandning custombyggen men använder temporärt ett Logitech MX Mechanical Mini för att jag var sugen på att testa low profile brytare och hittade inget annat lättköpt. Min vanliga trotjänare är dock ett kbd67 lite r3 med harimau brytare och gmk laser som används på jobb-skrivbordet här hemma tills jag tröttnat på Logitechet.

<Uppladdad bildlänk>

Är det alucase? 😁 sugen på de också, kollat på Keychron q2 också, men kan inte bestämma mig 😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Typematrix 2030 med Dvorak silikon skin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andromeda:

Gjorde en video där jag jämför ljudet med min Ducky Premier Pro (MX Blue):

Haha, det där ljudet på fjädrarna. Boing boing boing!

Inget för mig, men det fick mig att skratta .. gl hf

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag använder ett Fnatic Gear Read Cherry MX Silent som jag är väldigt nöjd med och jag har rött som är en diskret upplysningen av tangenterna. Priset då låg strax under tusenlappen och det har fungerat perfekt.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

På hemmaplan har jag ett Cooler Master Masterkeys L Pro RGB med MX Red. Detta vann jag i en tävling på Inet i Barkarby som Cooler Master höll i. Målet var att skriva snabbt helt enkelt.

På jobbet har jag ett Ducky Shine 3 MX Brown med vita LEDs.

Mitt CM-tangentbord hemma har lite problematik med spacebaren på höger sida och den fastnar ibland, så funderar på att byta ut det. Har dock ytterligare ett Shine 3 MX Brown men som är TKL istället som jag skulle kunna använda, så funderar på att ta fram det. Men är också lite sugen på att köpa nytt. Kan bara inte motivera det

Permalänk
Medlem

Bräda: KBD67 Lite - Vivid Violet
Brytare: Gateron milky yellows (linjära) smorda med 205g0
Hattar: SteelSeries PrismCAPS White
Belysning: On-press Orange
Sladd: Vit, rak och flätad

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

<Uppladdad bildlänk>

Ducky One 2 Mecha Mini MX Blue
Mycket nöjd med detta tangentbord, ångrar att jag inte köpte ett extra när de reades ut.

edit: visst dags o städa igen

Snygg musmatta!

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Är det alucase? 😁 sugen på de också, kollat på Keychron q2 också, men kan inte bestämma mig 😂

Nej det är plastcase:t. Har ett Q2 också men föredrar faktiskt kbd67:an över det just för att Q2an låter mer metalliskt trots dämpning etc. Gillar det mer varma ljudet i kbd67:an och harimau brytarna gör sig mycket bättre i det.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Aurora lily58

Har beställt delar till ett Aurora sweep som blir nästa projekt

Permalänk
Medlem

Varmilo VEA88 moonlight med mx-blue hemma och das keyboard model S med mx-blue på jobbet.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Har två rostfriplåttar i 1.5 mm laserskuret med en svart laserskuren akryl "ram" emellan de två för att skapa ett tomrum för brytarna (även kallat sandwich) och en Teensy 2.0++. Handlött med en helt och hållet egengjord layout. Kör inte heller Qwerty utan ett eget påhitt med lite gemensamt med Qwerty. Kostade säkert närmate tretusen än två och ett halvt i slutändan. Har 118 (om jag minns rätt, har inte det framför mig) Kailh Silver Speed brytare och en blandning av svarta, ljust gråa och mörkgråa/astrasit blanka PBT tangenter.