Permalänk
Medlem

4st 4TB WD Red NAS Hårddiskar

Hej,

Säljer de 4 hårddiskar som snurrat i min NAS tills nu då jag behövt uppgradera utrymmet. Alla diskar fungerar som de ska, inga missljud eller liknande. Tyst och energieffektiv drift.

Alla diskar har passerat en shred i Linux, där alla sektorer på disken skrivs över ett antal gånger för att radera data och testa så att alla sektorer fungerar som de ska.

SMART rapporterar allt är grönt på alla diskar.
En av diskarna har 2 sektorer som är omallokerade, men den rapporteras fortfarande som OK av SMART. Detta är naturligt då varje disk kommer med extra sektorer för detta ändamål, och givet att antalet inte ökat på lång tid, är det sannolikt inget fel. Men jag nämner detta så ni är medvetna när ni budar.

Bilderna avser 2 av de 4 diskarna, jag kan ordna bild på SMART-datan på resterande när jag är hemma igen (ikväll eller imorgon).

Prisidé: 400kr/styck.

Föredrar upphämtning i Lund, men kan skickas på köparens risk.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr För samtliga, upphämtning i Lund när det passar dig :)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr Om ovanstående är snäll nog och låter mig få ta en. Hämtar.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kan tycka 1000kr för alla 4 är lite lågt, så går med på 3 diskar till @Danmyr för 1000kr och 1 disk för 400kr till @SCORPIUS vid en snabb och smidig affär

Permalänk
Medlem

1200+frakt för samtliga om det fortfarande är öppet för bud, kan även betala lite extra för en omgång bubbelplast eller dylikt om det är brist på förpackningsmaterial

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

1200+frakt för samtliga om det fortfarande är öppet för bud, kan även betala lite extra för en omgång bubbelplast eller dylikt om det är brist på förpackningsmaterial

Noterat!

Alla bud välkomnas så länge annonsen ligger kvar. Blir det inte sålt senast imorgon fm så blir det början av nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Jag har alltså i min hemmaserver exakt samma diskmodeller i kluster om fyra diskar i RaidZ1 ZFS.

Som jag förstått det är det enklaste uppgraderingen till sådan setup antingen att köpa fyra likadana och rocka på med antingen en till raidz1 pool á 12TB+12TB eller 16TB helspeglad och ha hot standby om en disk tackar för sig.

Var tvungen att resonera med mig själv men kan inte motstå att bjuda på en så smidig lösning på mitt ZFS problem.

Så jag bjuder 1250 och pyntar gladeligen för extra plast eller lambipapper. Vilket som skyddar bäst mot postnords hantering haha. 😄

Permalänk
Medlem

Noterat! Jag avvaktar sannolikt till måndag, såvida ingen väljer att hämta upp dom till en rimlig summa idag eller imorgon.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 300 kr +frakt (+packmaterial :))
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

1 300 kr +frakt (+packmaterial )

Noterat!

Permalänk
Medlem

Avslutar imorgon. Packmaterial går nog runt 100-150kr, sen frakt för 100kr.

@Sam leder just nu.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad