Söker Tips på budget Hybrid/MTB Cykel!

Permalänk
Medlem

Söker Tips på budget Hybrid/MTB Cykel!

Hej,

Har tänkt att köpa en cykel Hybrid/MTB lite oklart beror lite på vad man hittar som är vettigt
Jag kommer köra på asfalt och lite skog, grusvägar osv är tanken.

Har tänkt begränsa budgeten till 5-10 000kr helst närmare det lägre hållet då jag inte riktigt vet hur mycket jag kommer hinna med att cykla iom småbarn och tidsbrist

Tar tacksamt emot tips om någon vet någon bra och prisvärd cykel!
Stort tack!

//Tobias

Permalänk
Medlem

@makatech

Borde vara som klippt och skuret för dig

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Hej,

Har tänkt att köpa en cykel Hybrid/MTB lite oklart beror lite på vad man hittar som är vettigt
Jag kommer köra på asfalt och lite skog, grusvägar osv är tanken.

Har tänkt begränsa budgeten till 5-10 000kr helst närmare det lägre hållet då jag inte riktigt vet hur mycket jag kommer hinna med att cykla iom småbarn och tidsbrist

Tar tacksamt emot tips om någon vet någon bra och prisvärd cykel!
Stort tack!

//Tobias

Först och främst: köp begagnat så får du mycket cykel för lite pengar (och får förmodligen tillbaka det mesta om du säljer).

Ska du cykla svårare skogsleder med allt vad det innebär så tycker jag nog att heldämpat är värt det. För en lite mer försiktig cyklist som fortfarande vill kunna köra på skogsstigar så duger en hard tail (enbart dämpad framgaffel) bra, det är mindre att serva och underhålla.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Först och främst: köp begagnat så får du mycket cykel för lite pengar (och får förmodligen tillbaka det mesta om du säljer).

This!

För lättare stigcykling och annat kan ju också en gravelbike fungera bra, lite mer flexibilitet men samtidigt inga problem när det blir lite grövre underlag.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.