Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Blizzard
30m

Hello,

the issue itself is still ongoing. It may start to work for individual players but most will still get the same errors. Our technicians are working on it.

Värdelöst då det säger inget när dom blir klara, kanske kommer vara problem hela dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jaha så ddos attack ? Suck :/ förstöra för alla andra.... men borde inte blizzard ha skydd för sånt kan man tycka?

Vi behöver fan ett offline mode, inte klokt detta, tänk om det varar hela dagen ? jag har betalat 90 euro och jag kan inte spela

Vet inte om ett offline läge skulle hjälpa. Försökte spela lite Warcraft 3 alldeles nyss men blir promptad att logga in och play offline knappen går inte att trycka på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Kom in för 10 minuter sen, spelet får stå på resten av kvällen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Har försökt komma in i 20min, men spelet klagar på att det inte hittar mitt användarid. Startat om både datorn och spelet, men är ändå utelåst. ?%$#!!
Uppsidan är att jag intallerade om ursprungliga Diablo (27år, yay!) och nu spelar the Real Thing. 😃

Permalänk
Medlem

Det är sommar och 27c. Åk till sjön och bada. Haha. Jag lovar att ni kommer in en annan dag 😁🌧️

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Det är sommar och 27c. Åk till sjön och bada. Haha. Jag lovar att ni kommer in en annan dag 😁🌧️

ja jag förstår vad du menar men har man betalat för ett spel ska det alltid fungera, idag tappade jag helt lusten att ens försöka logga in, läste om dom som hade ändå ping på 1000 även fast man kom in, lagom kul eller... lustigt hur dom kräver att det är online only men då får dom se till att dom klarar av att det fungerar på alla tider på dygnet, lite random ddos attack känns klent som ursäkt 2023 att man inte ens kunde logga in stora delar av dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja jag förstår vad du menar men har man betalat för ett spel ska det alltid fungera, idag tappade jag helt lusten att ens försöka logga in, läste om dom som hade ändå ping på 1000 även fast man kom in, lagom kul eller... lustigt hur dom kräver att det är online only men då får dom se till att dom klarar av att det fungerar på alla tider på dygnet, lite random ddos attack känns klent som ursäkt 2023 att man inte ens kunde logga in stora delar av dagen.

Jag förstår vad du menar. Håller till viss del med dig. Det ska fungera. Kostar mycket pengar.

Men är det värt att bli genuint upprörd över?

Ta det lungt. Njut av solen och andas den friska luften. Det löser sig alltid förr eller senare

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga gällande Codex och power. Jag har nu i ett par dagar bara kört igenom 50-60% av alla sides missions och lyckats få ihop 60 st codex och power grejer, är det tillgängligt att använda om jag skulle börja på en ny gubbe säger vi eller måste jag göra om allt igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag har en fråga gällande Codex och power. Jag har nu i ett par dagar bara kört igenom 50-60% av alla sides missions och lyckats få ihop 60 st codex och power grejer, är det tillgängligt att använda om jag skulle börja på en ny gubbe säger vi eller måste jag göra om allt igen?

Det är account-wide och följer med till dina andra karaktärer Du måste dock fortfarande bli lvl 25 eller låsa upp en ny codex på din andra karaktär (förutsatt att du nu har någon att låsa upp d.v.s.) för att kunna använda Occulist.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag har en fråga gällande Codex och power. Jag har nu i ett par dagar bara kört igenom 50-60% av alla sides missions och lyckats få ihop 60 st codex och power grejer, är det tillgängligt att använda om jag skulle börja på en ny gubbe säger vi eller måste jag göra om allt igen?

Skrivet av Pamudas:

Det är account-wide och följer med till dina andra karaktärer Du måste dock fortfarande bli lvl 25 eller låsa upp en ny codex på din andra karaktär (förutsatt att du nu har någon att låsa upp d.v.s.) för att kunna använda Occulist.

Inom samma realm, dvs låser du upp dem på softcore och börjar med en hardcore eller tvärt om så får du låsa upp dem igen. Samma sak med season om du tänkte lira det då det blir nya realms för sc/hc.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Inom samma realm, dvs låser du upp dem på softcore och börjar med en hardcore eller tvärt om så får du låsa upp dem igen. Samma sak med season om du tänkte lira det då det blir nya realms för sc/hc.

Tackar, då har jag slösat onödig tid på att plocka codex of power..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Tackar, då har jag slösat onödig tid på att plocka codex of power..

Om du fortsatt spelar Softcore så har du inte slösat tiden. Men om du ska över till HC så måste du göra om allt.

Permalänk
Medlem

https://eu.battle.net/support/en/article/breaking/21898767

Passa på o njut av vädret idag och imorgon efter jobbet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

https://eu.battle.net/support/en/article/breaking/21898767

Passa på o njut av vädret idag och imorgon efter jobbet...

Vid förra underhållet så blev då iallafall inte jag eller de jag spelade med DC en enda gång

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vid förra underhållet så blev då iallafall inte jag eller de jag spelade med DC en enda gång

Okay de var ju positiva nyheter, trodde de skulle bli ospelbart

Permalänk
Medlem

Har en laptop med Ryzen 9 5900HX med integrerad gpu. Är det kört att kunna spela D4? Kör linux men det verkar ju rulla rätt bra på steam deck så.

Permalänk
Medlem

Har nu försökt att gilla Diablo IV. Fick som tur var spelet gratis via ett nytt grafikkort. Spelet känns som väldigt mycket meh - och påminner till stor del om POE vid en snabb ögonblick. Styrningen och layouten på knapparna är galen,. I striden hetta spritter en den ena och en den andra menyn upp. Ja vet - it's a me problem - men det stör mig som sjutton.
Att inte kunna highlighta ordentligt. Att bara ha sex skills med en multitude av skills som är svårt att få en grepp om första gången man spelar känns också extremt wth?
Nivåerna är mörka och det enda jag någorlunda gillar - men det finns inget - utom monster. Monster, monster, monster, monster, monster och stå still tre sekunder - monster som spawnar, samma monster some spawnar, igen, och igen, och igen. Och nu fick du lite blommor och någon ny quest där borta i det blå området.

Jag kämpar och kämpar, men får väldigt få roliga stunder.Känns värdelöst just nu med med en rejäl rubber baning, lagg och det jag oroade mig mest för - rätt som det är kommer någon high lvl och rider igenom de monster jag fightas mot och one shottar mer eller mindre hela bunten.
Jaha.
Skulle det här vara kul?
4 nyanser av brunt känns det mest som hittils. 4 väldigt inzoomade nyanser av brunt. Den här inzoomingen och korta avståndet på allt känns bara inte riktigt kul för min del.

Tips till mig:
Vad för jag ev. för fel? Att lvl rogue med både båge och daggers?
Skall jag ha en annan karaktär som är roligare att spela?
Finns det några inställningar som optimerar, förbättrar lag och rubber banding? Redan tagit bort cross play och andra interaktioner med folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Har nu försökt att gilla Diablo IV. Fick som tur var spelet gratis via ett nytt grafikkort. Spelet känns som väldigt mycket meh - och påminner till stor del om POE vid en snabb ögonblick. Styrningen och layouten på knapparna är galen,. I striden hetta spritter en den ena och en den andra menyn upp. Ja vet - it's a me problem - men det stör mig som sjutton.
Att inte kunna highlighta ordentligt. Att bara ha sex skills med en multitude av skills som är svårt att få en grepp om första gången man spelar känns också extremt wth?
Nivåerna är mörka och det enda jag någorlunda gillar - men det finns inget - utom monster. Monster, monster, monster, monster, monster och stå still tre sekunder - monster som spawnar, samma monster some spawnar, igen, och igen, och igen. Och nu fick du lite blommor och någon ny quest där borta i det blå området.

Jag kämpar och kämpar, men får väldigt få roliga stunder.Känns värdelöst just nu med med en rejäl rubber baning, lagg och det jag oroade mig mest för - rätt som det är kommer någon high lvl och rider igenom de monster jag fightas mot och one shottar mer eller mindre hela bunten.
Jaha.
Skulle det här vara kul?
4 nyanser av brunt känns det mest som hittils. 4 väldigt inzoomade nyanser av brunt. Den här inzoomingen och korta avståndet på allt känns bara inte riktigt kul för min del.

Tips till mig:
Vad för jag ev. för fel? Att lvl rogue med både båge och daggers?
Skall jag ha en annan karaktär som är roligare att spela?
Finns det några inställningar som optimerar, förbättrar lag och rubber banding? Redan tagit bort cross play och andra interaktioner med folk.

just nu har dom lite problem med servrarna annars har spelet funkat över förväntan sedan release.
Men Diablo är ett hack and slash spel så det är bara döda monster och åter monster som gäller precis som man skulle gnälla på ett fotbolls spel att det är för lite bilkörning i det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

just nu har dom lite problem med servrarna annars har spelet funkat över förväntan sedan release.
Men Diablo är ett hack and slash spel så det är bara döda monster och åter monster som gäller precis som man skulle gnälla på ett fotbolls spel att det är för lite bilkörning i det.

Jag har hört att de fixat det problemet i Rocket League

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jag har hört att de fixat det problemet i Rocket League

Det är ju lite sant men man kan fortfarande inte köra över målvakten det är inte fixat.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

just nu har dom lite problem med servrarna annars har spelet funkat över förväntan sedan release.
Men Diablo är ett hack and slash spel så det är bara döda monster och åter monster som gäller precis som man skulle gnälla på ett fotbolls spel att det är för lite bilkörning i det.

Jo jag vet, det är bara det att i Diablo, 2, 3 så känns dödandet helt OK och rätt tillfredsställande. Här känns det ungefär som ett slags GTA koncept, lite granna, lite mer med stygging, en rackarns med och lite boss stuk och sedan slutar det i totalt kaos och mega värstingar och sedan så tar det slut - så vida du inte står kvar och läser beskrivningen på nästa ability du vill levla upp - för då respawnas alla monstrena igen. Alltså, att de respawnas mellan gångerna man är i staden och i vissa områden - fine - men hela tiden gör att det känns mest som frustrerande och inte särskilt givande då abilities för att döda dem ocskå känns lite lätt - va och meh då saker och ting inte alltid uppträtt på ett förståligt sätt. Vissa gånger inträffar något coolt och en hel hoper monster dör av en atttack och i vannliga fall harvar man på med flera hugg för att döda ett monster, rulla runt, dricka potion, hoppas på ny potion, vänta på skill skall bli klar - alltså - jag känner bara att det här känns nog mest avskiljt från alla Diablo spel hittills och bara hoppas att någon kan nämna något som gör det roligar eller påpekar att man missat något så man kan få lite kul av spelet i alla fall.

Hoppas att servrarna fixar till det - klan ju vara lagg och bungy effekten som gjort spelet aningens irrationellt i vissa fighter och därmed gjort dem mindre roliga. Skall hålla ut lite till och testa en magiker...

Permalänk
Medlem

tjena alla! någon som vill lira och kan hjälpa en lvl 55 med torment mode och boosta lite

BattalTurk#2815 bara att adda

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att Storyn var riktigt ball. lvl 50-70 kändes seg. Men det är 70+ som man börjar byta ut gear mot Ancestral och börjar filura lite på builds osv. Det har varit riktigt roligt. Jag är lvl 80 nu men ser inte fram emot att nå lvl 85, då det är halvvägs till 100.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Nått lite norr om lvl60 och börjar känna mig rätt klar med spelet. Känner absolut inget sug efter att grinda levels. Det känns alldeles för repetitivt.

Jag tror att det har att göra med att det är likadant överallt. Visst det finns lite olika tilesets men de är väldigt lika. Så det finns kanske 2-3 som är distinkt olika. Dungeon layout känns typ samma oavsett. Och för liten variation på monster.

Men mest är det nog att jag antagligen växt ifrån arpg. Jag är nog för gammal för att grinda levels hela dagarna. Känns som ett jobb och jag har annat att göra.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Jo jag vet, det är bara det att i Diablo, 2, 3 så känns dödandet helt OK och rätt tillfredsställande. Här känns det ungefär som ett slags GTA koncept, lite granna, lite mer med stygging, en rackarns med och lite boss stuk och sedan slutar det i totalt kaos och mega värstingar och sedan så tar det slut - så vida du inte står kvar och läser beskrivningen på nästa ability du vill levla upp - för då respawnas alla monstrena igen. Alltså, att de respawnas mellan gångerna man är i staden och i vissa områden - fine - men hela tiden gör att det känns mest som frustrerande och inte särskilt givande då abilities för att döda dem ocskå känns lite lätt - va och meh då saker och ting inte alltid uppträtt på ett förståligt sätt.

Diablo 4 är ett always online MMO i själ och hjärta för att ActiBlizz vill tjäna ännu mer pengar. De gemensamma spelytorna, med snabba respawns är en konsekvens. Level scalingen är inte bara ett verktyg för att återanvända kartan, utan också för att ha en tillgänglig mekanism för grupp spel med spelare av olika styrka. Att man inte kan pausa, eller ens spara där man är, är också konsekvenser, liksom season passes givetvis, men framför allt har Activision möjlighet att implementera det fulla registret från Diablo Immortal och WoW, det är bara en fråga om timing.

Känslan är som när jag solo-spelar MMOer, fast med färre fetch quests. Inloggningsproblemen, och framför allt rubber banding/lagg och disconnects är å andra sidan faktiskt värre, än så länge.

Tycker om det i alla fall, även om det känns överlastat med komplexa interagerande system. Och det är pinsamt att de fortfarande 27år efter Diablo kom, tror att spelare tycker om att ha ett inventory som inte ens räcker till en tandborste och ett par tunna trosor. Att lägga så stor del av spelet på att försöka få med sig gems hem känns groteskt idag.

Kommer antagligen att spela det av och till under det närmaste decenniet. Har massor kvar att testa spelkänslan med! Men det hade jag i orginalspelet också. Att spela Diablo i ett mörkt rum med bra ljud (superb ljuddesign) är fortfarande en upplevelse trots åldern och en utvecklingsbudget som var ungefär en hundradel av D4s.

Permalänk
Medlem

Jag saknar ett enkelt system man kan hoppa in i ett party och spela med andra varför finns det inget sånt ? En matchande lobby som kastar in i en grupp spelare på samma tier hade ju varit nåt. Lite småtrist kuta omkring själv i ett online mmo :/ Att inte blizzard gjort ett sådan system får jag inte ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Jag saknar ett enkelt system man kan hoppa in i ett party och spela med andra varför finns det inget sånt ? En matchande lobby som kastar in i en grupp spelare på samma tier hade ju varit nåt. Lite småtrist kuta omkring själv i ett online mmo :/ Att inte blizzard gjort ett sådan system får jag inte ihop.

Ja med tanke på hur många år LFG funnits i wow så borde dom implementerat det i D4 oxå. Dom har ju kunskapen o tekniken för att göra det bra.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Ja med tanke på hur många år LFG funnits i wow så borde dom implementerat det i D4 oxå. Dom har ju kunskapen o tekniken för att göra det bra.

Idén är förmodligen att locka in spelare med ”Diablo” som ursprungligen (och även senare huvudsakligen) är single player spel. Som sålt enorma volymer, jag har sett siffror mellan 50-65 miljoner exemplar av D3. Det är siffror MMOer bara kan drömma om. När väl spelarna är inlockade, och engagerat sig i storyn, börjat upptäcka och pröva system och mekanismer, ja då vill de hålla fast (och mjölka) sina kunder med MMO taktiker.

Det är en balansgång, där de inte vill ha MMO-stämpeln som är en instant turn-off för många (de flesta?), man samtidigt vill ha grundsystemet på plats och möjligheter att klistra fast en hard-core grupp redan från början.

Det är knappast någon tvekan att dungeon finders och motsvarande kommer med tiden, annars kommer det att bli svårare att få in nya människor i systemen, och det är svårt nog som det är. Och tio år efter det i sin tur kommer en grupp spelare att propsa på Classic Diablo 4 som gör sig av med de systemen och låter dem återuppleva sin ungdom.😉

Permalänk
Medlem

I min värld borde det vara rätt enkelt att bara lägga till ett alternativ om man vill spela single player eller multiplayer. Förstår verkligen inte varför dom ska envisas med enbart multiplayer.

Sen får dom gärna ha så att du inte kan spela med din offline karaktär online om dom anser att det skulle göra någon skillnad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Är det någon som haft problem med att grafiken är suddig när karaktären rör på sig? Exv. har jag svårt att läsa namn tags och man blir lite "åksjuk" av att titta på bakgrunden, svårt att fokusera. UI är knivskarpt dock

Har sett något DLL-fix (ladda ned och skriva över en fil varje gång innan man startar spelet), men det kanske har hjälpt marginellt.

Har ett 2080 och en C2 Oled som skräm.

Några settings eller annan fix ni kan rekommendera isf?