Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

stolt som sjutton, dottern tog sm guld för andra året på rad idag i kyokushin karate.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Fick kallelse till en jobbintervju nu för en timme sedan, bokat för 9.30 i morgon. Ganska kort varsel och jätte konstig tid för kontakt men ett bra jobb och bra lön, som jag inte alls trott jag skulle få möjlighet att ens intervjuas för. Gött

Permalänk
Medlem

Har ett jobbintervju bokat för imorgon! Behöver egentligen inte ett ny jobb, men det är inom branschen som jag pluggar till, och jag fick kallelsen typ 1 timme efter att jag hade skickat in mitt CV, so why not?

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden då jag tycker den används alldelles för lite, och pga. att jag har fått en hel del roliga nyheter nu under veckan! Jag har bland annat fått den där sommarjobb som jag nämde i förra inlägget, fått godkänt på en kurs på högskolan, och jag har även blivit antagen till ett utbytesår (under första året av mastern), från o med sepember!

Permalänk
Medlem

Fyndigt citat.

"(...) en ytterst realistisk lantbrukare; 'Det blir sällan så bra som man tror att det ska bli, men det blir aldrig riktigt så dåligt som man tror att det kan bli heller.'"

Källa: https://www.ja.se/artikel/2232146/lnsamt-vrbruk-i-sikte.html

Det kommer bli bra.

Permalänk
Medlem

Hade grovt räknat ut att jag skulle hamna på restskatt kring 3000€ för 2022, men på något underbart sätt så landade summan på 285€.

Lättnaden är stor.

Permalänk
Medlem

Jag är glad för att jag bara fick 2kr i restskatt i år, pga aktiemarknaden gått relativt dåligt. Så inget ont som inte har något gott med sig
Det andra jag är glad för är "Big pharma" som tagit fram gikt-medicin som gjort att jag inte haft nån attack sen nyårsdagen.
Det tredje jag är glad för är att jag lyckats lära mig Proxmox lite. Såpass att jag lyckats sätta upp två pi-hole som samarbetar i den. Det är kul att lära sig nåt nytt, nu gäller bara att komma på vad mer jag ska använda den till

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Fyndigt citat.

"(...) en ytterst realistisk lantbrukare; 'Det blir sällan så bra som man tror att det ska bli, men det blir aldrig riktigt så dåligt som man tror att det kan bli heller.'"

Källa: https://www.ja.se/artikel/2232146/lnsamt-vrbruk-i-sikte.html

Det kommer bli bra.

Om du nu tror att det kommer bli bra så är väl kontentan av ditt citat att det sannolikt blir något mindre än bra?

Permalänk
Avstängd

jag är glad

Permalänk
Medlem

Helsikes så skönt och få avverka årets första cykelpass i strålande solsken och behagliga 17C(?).

Permalänk

Jag tar från och med idag "semester" fram till V35 för första gången på sex år som egenföretagare. Alla somrar tidigare har jag annars jobbat och/eller letat jobb (arbetar digitalt hemifrån). Men nu kände jag att nu får jag bannemig vila ut mig en sommar.

Nu har jag förvisso tre skolprojektarbeten kvar men dessa beräknar jag bli färdiga med mellan 15-22 juni 2023. I min enskilda firma är jag däremot officiellt semesterledig från och med idag tack vare alla tidigare inarbetade somrar för att äntligen kunna ta en rejäl "semester".

Frågan är hur länge jag kommer att klara det innan det kliar i rumpan på mig att leta nya uppdrag på internet!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk

Efter ett år av mobilt internet med kass täckning när kopparnätet avvecklades så har jag äntligen fått mitt fiber indraget och detta är resultatet. Dessutom betalar jag bara en 50 lapp mer i månaden. Tack öppen fiber!!!

Permalänk
Medlem

Mjääääääääällby!!!
Vinst mot Malmö! Kommer sova gött i natt känner jag!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

I fredags gick jag på semester och samma dag hade jag även uppkörning för körkort som jag klarade! 35 bast säger väl ganska mycket om hur länge jag skjutit upp det men nu är det gjort och det känns riktigt gött!

Nu ska man alltså köpa en bil också...eller kanske leasa? En jävla djungel är det iaf haha

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag är glad att jag skaffade en billig DAC/AMP, till och med denna ger ett kraftigt lyft i kvalité jämfört med moderkortets ljudkort - och det på billiga gaminghörlurar. Nackdelen är att nu börjar jag fundera på hur mycket bättre det skulle låta med Sennheisers 560S-lurar...

ändrade fel beteckning på lurarna
Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag är glad att jag skaffade en billig DAC/AMP, till och med denna ger ett kraftigt lyft i kvalité jämfört med moderkortets ljudkort - och det på billiga gaminghörlurar. Nackdelen är att nu börjar jag fundera på hur mycket bättre det skulle låta med Sennheisers 650S-lurar...

Farlig väg att vandra det där, i jakten på det perfekta ljudet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lönespecen trillade in nyss, härligt med både semestertillägg och traktamenten/restidsersättningar för tre utlandsresor på en gång

Permalänk
Medlem

Varning på klippet åt de med epilepsi.

4K finns.

(...) på Jordens underhållande fenomen. Avsiktligen med stor begynnelsebokstav. Klippet är ett av de mysigaste jag upplevt. Eftersom åska och blixtar sker så pass slumpartat och är en mäktig kraftmätning.

Permalänk
Medlem

Är på väldigt glatt humör och jammar till en ny låt jag hittat och lägger ifrån mig luren på handfatskanten, men råkar dra med mig den rakt i badrumsgolvet med mina spidermanfingrar....
Och den hamnar med skärmen nedåt... sakta vänder jag den och upptäcker ATT DET INTE ÄR EN ENDA REPA! 😅😆

Då kan den här dagen fortsätta vara bra! Trevlig Lördag på er!

Edit:
Här följer låten. 😁

Permalänk
Medlem

Lite för dålig aktivitet här på sistone! Glad över att ha sprungit snabbare än jag någonsin trodde jag skulle kunna på Midnattsloppet (och persade milen med 2:52 min bättre än jag klarat tidigare, då på nästan helt platt bana) och kom i mål på under 44:30. Några veckor kvar till halvmaran!

Och lyckades persa med 19 poäng på mitt livs största tävling i den andra hobbyn och vann min klass.

Bra tävlingsvecka! Gör den karga arbetsverkligheten klart mer färggrann!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag är så glad för att det finns förklistrade tapet att köpa, bara skala av skyddspappret och smälla upp! Nu har jag äntligen fått tegelväggen jag önskat mig utan att behöva riva ner gamla tapeten och putsen.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag är så glad för att det finns förklistrade tapet att köpa, bara skala av skyddspappret och smälla upp! Nu har jag äntligen fått tegelväggen jag önskat mig utan att behöva riva ner gamla tapeten och putsen.

Annars så är ju easyup tapeter jäkligt trevliga, rolla klister på väggen och sen hänga upp tapeten. Så mycket mindre kladd än när man skulle sätta klistret på tapen

Permalänk
Medlem

Igår körde jag min första fotbollsträning på över 20 år. Var väldigt roligt och jag tänker fortsätta!
Är helt slut idag, men glad att jag hittat ett gammalt intresse igen.
Verkar dock som att jag åldrats mer graciöst än skorna. 😂
De föll isär mer och mer för varje minut.

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

Igår körde jag min första fotbollsträning på över 20 år. Var väldigt roligt och jag tänker fortsätta!
Är helt slut idag, men glad att jag hittat ett gammalt intresse igen.
Verkar dock som att jag åldrats mer graciöst än skorna. 😂
De föll isär mer och mer för varje minut.
<Uppladdad bildlänk>

PUMA KING är den enda skon man behöver

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Känslan när man köpt ett nytt chassi och flyttat över allt från gamla burken, mekat, svurit och svettats - och den startat på första försöket!!!

Osäker på tidsåtgång men i bakgrunden hann hela första säsongen av What we do in the shadows gå 🤣

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv

Fick min ljuddämpande vägg av tyg i vardagsrummet på plats till slut efter 17 sorger och 80 bedrövelser (ungefärlig uppskattning, så som jag tycker det känns rent personligen) förra veckan. Den stora tomma bokstavligt kritvita ytan bakom TVn är nu täckt av ett vackert, ganska tjockt och fluffigt brittiskt möbeltyg i en ull/linne/syntetkombo med vacker lyster och härliga färger, i ett schysst retromönster som klingar från förra århundradets första hälft typ.

Ljudbilden när man sitter i soffan förbättrades helt klart, om det rent objektivt var värt priset i kronor och ören kan väl diskuteras kanske (schysst tyg är fan svindyrt alltså, sömnadskostnad tillkommer också, då materialet fållats, försetts med viktband i botten och upphängning i toppen, samt knapphål så att de tre separata tygvåderna kan fästas samman till ett enda stort schabrak. Men det blev fint, och det otrevliga, hårda ekot från betongväggarna som jag kände spår av även efter rummet möblerats är nu borta så som jag känner det.

Placerade även äkta Biltema ljuddämpande filt på insidan av mina stora ramar från Ikea med filmaffischer som hänger bakom TV-soffan, och fäste upp allt med öljetter i filten och buntband i toppen av ramen så det sitter stabilt. Vet inte om det faktiskt gör någon skillnad i realiteten, men jag ser det som positiv placebo - jag vet att det är gjort så alltså måste det också göra nytta... Kostade inte så mycket heller, så jag anser det värt det.

Det sista som fattas är den Tüska ljuslist från Hornbach jag inköpt som ska sitta i taket och sprida ljus ned på tygväggen. Vi hann inte få den på plats när barndomskompisen till sist kom och levererade tyget till mig, så det blir fixat i mitten av oktober efter jag är hemma igen från en semesterresa med gamla farsan (han fyller fan 85 om lite drygt en månad...), och när kompisens grabb ska delta i handbollsturnering här i Götet. Kompisen erbjöd sig att drumla förbi i en timma och borra/skruva upp listen åt mig, och som tack ska jag tydligen följa med och heja på grabbens handbollslag tills matchen är över... lol

Sen när det är gjort ska jag posta några bilder på hela härligheten, så som folk gör nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Bra dag idag, det blev 2 guld + domarna pris för ungarna, särskilt kul för dottern som körde sin första knockdown tävling som vuxen.
sonen var inte skitglad på vägen hem då planen för han var att testa nya tekniker och kombinationer, men efter gjort första poänggivande combo fick han lite väl blodad tand och avslutade matcherna lite väl fort så det blev inte så mycket träning.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Egentligen lite blandade känslor här men överlag positiva får jag nog defintivt säga. Påbörjar en ny cellgiftsbehandlingsrunda imorgon. Den är efterlängtad trots att jag vet hur energilös, megatrött och allmänt borta jag blir första veckan. Men det verkar bita bra på cancern vilket är det viktiga.

Det lite jobbiga är att hinna göra allt "viktigt" innan denna påbörjas som jag inte orkar med. Ligger lite efter i planeringen men det viktigaste ser ut att bli klart i tid. Sen viss gruvan inför kommande undersökningar, eller mer specifikt resultatet, som faktiskt visar hur behandlingen går. Så här långt känns det som det nog går åt rätt håll. Den tumör jag känner av är inte lika märkbar längre. Men sen finns det metastaser som kan tycka annat. Men cellgiftet ska vara mer effektiv mot dessa.

Så allmänt? Glad får jag nog säga. Trots omständigheterna.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Egentligen lite blandade känslor här men överlag positiva får jag nog defintivt säga. Påbörjar en ny cellgiftsbehandlingsrunda imorgon. Den är efterlängtad trots att jag vet hur energilös, megatrött och allmänt borta jag blir första veckan. Men det verkar bita bra på cancern vilket är det viktiga.

Det lite jobbiga är att hinna göra allt "viktigt" innan denna påbörjas som jag inte orkar med. Ligger lite efter i planeringen men det viktigaste ser ut att bli klart i tid. Sen viss gruvan inför kommande undersökningar, eller mer specifikt resultatet, som faktiskt visar hur behandlingen går. Så här långt känns det som det nog går åt rätt håll. Den tumör jag känner av är inte lika märkbar längre. Men sen finns det metastaser som kan tycka annat. Men cellgiftet ska vara mer effektiv mot dessa.

Så allmänt? Glad får jag nog säga. Trots omständigheterna.

Citerar mig själv (som ibland brukligt). Gruvade mig faktiskt en del inatt men behandlingen gick mer eller mindre som väntat, mer kolla av hur jag mått under veckorna som gått med första behandlingsrundan. Samt ny behandling påbörjad. Ganska speedad och något svamlig (ni skulle bara se min hjärna, eller kanske inte) då jag fått en kortisonbehandling mot inflammation (som är steroidklassad, så i praktiken dopad. Inget VM för mig, attans!). Erfarenheten från andra gången är dels väldigt speedad och alert (men samtidigt fysiskt trött på samma gång). Kommer somna sent inatt. Och imorrn när jag vaknar är jag tröttare än tröttast möjligt. Stoppa i mig cytostatika som om jag vore Pacman själv. Men vetskapen att jag blir piggare varje dag (och troligen mindre sjuk) tills det är dags för nästa runda.
Blir lite kämpiga dagar, kommer inte orka mer än att sova och ligga och se dokumentärer (Frozen Earth blir det nog blandannat denna gång, blev blandannat Green Planet förra rundan (bägge finns på SVT Play)). Samt ut på iallafall en promenad, behöver kämpa mot tröttheten trots allt.

Nu är spel långt ifrån något jag prioriterar i detta tillstånd men kommer se fram emot, troligen om ett par dagar, då jag börjar orka med lite lättare titlar för att sakta börja med mer intensiva titlar. Nya Robocop-spelet samt traditionsenligt Forza Horizon-körande runt kartan i den bil jag för stunden uppskattar mest (en Porsche 968 Turbo S, kraftigt trimmad, och då är jag egentligen mer för 964'an (som är en 911)).
Planerad speltid som inte spelas blir i mån och möjlighet folding@home arbete. Galet spelkort men det är än mer galet prestanda och effektivitetsmässigt när den foldar.

Fortfarande glad, kommer vara trött och allmänt "off" imorgon men troligen i praktiken glad över att behandlingen fortsätter. Ser så här långt ut att gå bra, men först när nästa undersökning görs närmare nästa behandlingsrunda påbörjas som det kommer synas hur det ser ut. Det gruvar jag mig för, även om magkänslan känns positivt. I den mån nu det är något att gå på. Och vården på det här området är sjukt bra. Rent av inspirerande.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Det är fredag ! Johoo!!!! F-n så skönt med en ledigt kväll..

Jag hade en besiktning på ett av mina arbeten, en besiktningsman och 3st VDar från olika företaget var med. Allt blev inte helt perfekt, men jag kom därifrån levande. Så Joho, det ska nu firas med en bra film.

I ärligheten namn fick jag demontera online, kanske därför jag inte blev blåslagen.