”Package burst”, ”package lost” Cod Warzone 2

Permalänk

”Package burst”, ”package lost” Cod Warzone 2

Hej!

Jag får hela tiden när jag spelar Warzone 2 ”Package burst” samt ”Package lost”, dvs det laggar stundtals genom matchen.

Min internetkoppling är mobilt bredband som ligger på mellan 80-120 mbits.

Vad kan jag göra för att lösa detta problem? Upplever ni samma problem? Jag har inte något av dessa problem när jag lirar Apex Legends, Battlefield 2043, Pubg etc, utan endast Warzone 2.

Vad kan jag göra för att lösa detta? Eller är det spelet i sig som är problemet!?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hej!

Jag får hela tiden när jag spelar Warzone 2 ”Package burst” samt ”Package lost”, dvs det laggar stundtals genom matchen.

Min internetkoppling är mobilt bredband som ligger på mellan 80-120 mbits.

Vad kan jag göra för att lösa detta problem? Upplever ni samma problem? Jag har inte något av dessa problem när jag lirar Apex Legends, Battlefield 2043, Pubg etc, utan endast Warzone 2.

Vad kan jag göra för att lösa detta? Eller är det spelet i sig som är problemet!?

Kör kabel om du kan. Via fast.

Permalänk

Förlorade paket är vanligt fenomen när trådlösa lösningar får en svacka i signalen.

Vissa spel märks det mer i än andra speciellt om det tappas många paket på en gång.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Detta är ett generellt problem med servrarna för CoD Warzone 2, stundvis får man detta problem även med kabel!

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Kör kabel om du kan. Via fast.

Kör kabel via router och dator. Lögenhetshuset jag bor i har inte möjlighet till fiber därav så har jag mobilt bredband.

Permalänk
Skrivet av AlpAne:

Detta är ett generellt problem med servrarna för CoD Warzone 2, stundvis får man detta problem även med kabel!

Tack! Det var egentligen detta jag ville höra. Då är det kanske inte själva internetanslutningen som är problemet utan servrarna i sig på spelet är det primära problemet möjligtvis…

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AlpAne:

Detta är ett generellt problem med servrarna för CoD Warzone 2, stundvis får man detta problem även med kabel!

Hade personligen betydligt mer problem när jag körde Wifi6 än trådat i Warzone. Mycket mer frekventa packetloss och udda micro-rubberbanding.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Tack! Det var egentligen detta jag ville höra. Då är det kanske inte själva internetanslutningen som är problemet utan servrarna i sig på spelet är det primära problemet möjligtvis…

Nu gäller det att testa teorin genom att använda en kabel istället

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Nu gäller det att testa teorin genom att använda en kabel istället

Jag har kabel och använder kabel men grejen är den att jag har mobilt bredband då mitt lägenhetshus inte har fiber indraget...

Permalänk
Avstängd

Efter senaste uppdateringen får jag också Package Bursts.
Men också min FPS är nästan 30% lägre än innan med höga, ostabila som satan frametimes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Efter senaste uppdateringen får jag också Package Bursts.
Men också min FPS är nästan 30% lägre än innan med höga, ostabila som satan frametimes.

Har en identisk upplevelse senare dagarna. Rubber banding titt som tätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laffe:

Har en identisk upplevelse senare dagarna. Rubber banding titt som tätt.

Släpptes en uppdatering idag som mördade FPS för många på Nvidia grafikkort, 4090 som bara får 90 fps nu bla