FTC överklagar beslut om Microsofts Activision Blizzard-köp

Permalänk
Melding Plague

FTC överklagar beslut om Microsofts Activision Blizzard-köp

Än är inte sista ordet sagt kring Microsofts förvärv av Activision Blizzard.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött, än finns det ett litet hopp kvar för att stoppa köpet!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tar gates över BN så tror jag det kommer gå utför snabbt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Intressant med de olika konkurrensmyndigheternas synvinkel. Visste inte att de hade så pass olika uppdrag.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Tar gates över BN så tror jag det kommer gå utför snabbt

Gates?

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Gissar att det har med någon konspiration att göra.

De har ett grundantagande (i detta fall att Gates/Biden/whatever är ond och är bakom allt dåligt) och tolkar bokstavligen allt efter det. Lite som en hammare ser allt som en spik. Eller vissa Marxister som antar att USA är ond och bakom allt dåligt. Grundantagandet går aldrig att besegra för dem - allt och alla som säger emot gör det för att de är styrda av denna magiska demon.

Dessa personer är också de som tenderar att bli fundamentalistiska religiösa exempelvis. De uttnytjas. De behöver något större att tro på samtidigt som de lider av psykisk ohälsa. Voilá, se resultatet.

Också, terminally online...

Sociala media förstör vårt civilsamhälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Intressant med de olika konkurrensmyndigheternas synvinkel. Visste inte att de hade så pass olika uppdrag.

FTC styrs av en myndighetsaktivist. Något som fått henne att bli uppkallad till kongressen på förhör idag. Så att FTC fick stryk i rätten häromdagen kom olägligt för henne. Tror inte folk som motsätter sig affären ska vara allt för hoppfulla. NASDAQ har redan aviserat att Activision-Blizzard avnoteras innan börsöppning på Måndag.

Permalänk
Medlem

Bara fördröjer det oundvikliga

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Gissar att det har med någon konspiration att göra.

De har ett grundantagande (i detta fall att Gates/Biden/whatever är ond och är bakom allt dåligt) och tolkar bokstavligen allt efter det. Lite som en hammare ser allt som en spik. Eller vissa Marxister som antar att USA är ond och bakom allt dåligt. Grundantagandet går aldrig att besegra för dem - allt och alla som säger emot gör det för att de är styrda av denna magiska demon.

Dessa personer är också de som tenderar att bli fundamentalistiska religiösa exempelvis. De uttnytjas. De behöver något större att tro på samtidigt som de lider av psykisk ohälsa. Voilá, se resultatet.

Också, terminally online...

Sociala media förstör vårt civilsamhälle.

Mjo, men det förklarar inte hur Gates är relevant här när han inte har varit VD för företaget på 23 år och bara äger runt 1% av företaget.

Lite konstigt för mig att folk inte vet det här.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Mjo, men det förklarar inte hur Gates är relevant här när han inte har varit VD för företaget på 23 år och bara äger runt 1% av företaget.

Lite konstigt för mig att folk inte vet det här.

Det handlar egentligen inte om någon logik.
Vi får helt enkelt acceptera att dessa alltid kommer finnas. *shrug*

Det betyder naturligtvis inte att Gates/Biden/whatever/USA eller vad man nu har för hatobjekt ska vara utom kritik, eller att all kritik ska tolkas som konspirationer. Det handlar inte så mycket om objektet i sig utan hanteringen/synen av det.

Sen får vi också komma ihåg att människor med svår psykisk ohälsa också är online som alla andra. Folk utan sjukdomsinsikt. Det är mer sorgligt än störande tycker jag.

Min poäng är att det inte går att diskutera med dem. De har redan bestämt sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Gissar att det har med någon konspiration att göra.

De har ett grundantagande (i detta fall att Gates/Biden/whatever är ond och är bakom allt dåligt) och tolkar bokstavligen allt efter det. Lite som en hammare ser allt som en spik. Eller vissa Marxister som antar att USA är ond och bakom allt dåligt. Grundantagandet går aldrig att besegra för dem - allt och alla som säger emot gör det för att de är styrda av denna magiska demon.

Dessa personer är också de som tenderar att bli fundamentalistiska religiösa exempelvis. De uttnytjas. De behöver något större att tro på samtidigt som de lider av psykisk ohälsa. Voilá, se resultatet.

Också, terminally online...

Sociala media förstör vårt civilsamhälle.

Efter att ha läst detta inlägg så undrar jag innerligen hur du mår efter att ha dragit den slutsatsen av ett namn (alltså grundaren till MS).

Syftade mest på utveckling av Windows, vill vi verkligen ha samma ägare till battlenet som skapare av Edge.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

Efter att ha läst detta inlägg så undrar jag innerligen hur du mår efter att ha dragit den slutsatsen av ett namn (alltså grundaren till MS).

Syftade mest på utveckling av Windows, vill vi verkligen ha samma ägare till battlenet som skapare av Edge.

Bill Gates har inte varit Ms VD på 23 år. Det har varit två VD:ar efter honom. Brukar du säga Jobs när det handlar om Apple?

Det är inte så konstigt att man reagerar när en person som gråter över att man inte får "kritisera Biden" på Metas Twitterklon (vilket jag inte hittar något om alls) börjar prata om Gates också.

Permalänk
Medlem

Jag motsätter mig affären av rent ideologiska skäl, då jag värnar om hård konkurrens mellan flera olika spelare som bidrar till valfrihet och en frisk marknad.
Superföretag som slänger omkring sin ekonomiska övervikt och slukar allt i sin väg leder till exakt motsatt effekt, och om det går igenom skickar det ju signalen till andra större företag att "Japp, fritt fram, kör på bara".
Om det hungriga superföretaget i fråga sedan heter Microsoft, grundat av William Grind den tredje, eller Börjes Entreprenad AB, grundat av Börje "Bagar´n" Elofsson spelar mig ingen roll.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Jag motsätter mig affären av rent ideologiska skäl, då jag värnar om hård konkurrens mellan flera olika spelare som bidrar till valfrihet och en frisk marknad.
Superföretag som slänger omkring sin ekonomiska övervikt och slukar allt i sin väg leder till exakt motsatt effekt, och om det går igenom skickar det ju signalen till andra större företag att "Japp, fritt fram, kör på bara".
Om det hungriga superföretaget i fråga sedan heter Microsoft, grundat av William Grind den tredje, eller Börjes Entreprenad AB, grundat av Börje "Bagar´n" Elofsson spelar mig ingen roll.

Håller med. Som jag skrivit i den andra tråden om samma ämne är det sorgligt att man inte tar hänsyn till framtida konkurrens också. Alltså, företag som idag kanske inte är särskilt stora men istället fokuserar de endast på Ms och Sony. Riktigt tråkigt att storföretag sitter och delar upp marknaden mellan sig som en kartell typ, och konkurrensverk och liknande verkar inte reagera.

Permalänk

Jag dammsuger loppisar efter gamla hederliga skivspel från 2003 och framåt fick investera i en cd/dvd spelare och det är underbart att fysiskt äga ett spel igen😎😋. Visst MS köp är direkt ett hot mot konkurrenterna men Steam är ju trots allt gigantiska med sin spelklient som idag styr priser/marknadsexponering det tog tid för mig att lära mig digitalt ägande, nu tio år senare är det ganska praktiskt även MS Xbox klient och spelbibliotek är bra men risken är stor att deras dominans innebär kraftiga prisökningar. Vi kan i praktiken bara förlora på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black(1)cat:

även MS Xbox klient och spelbibliotek är bra men risken är stor att deras dominans innebär kraftiga prisökningar. Vi kan i praktiken bara förlora på detta.

Precis, även om Valve/Steam också är enorma ser jag det inte som samma sak. Större delen av titlarna på Steam kan man välja att köpa från andra ställen, och de icke-Valve titlarna som är "exklusiva" är det inte för att utvecklaren eller utgivaren fått betalt och skrivit på ett avtal som säger att det måste vara så, de kan när som helst sprida det till fler marknadsplatser eller rent av ge Valve fingret och dra därifrån utan konsekvenser mer än de tappar potentiell försäljning på Steam.

Sedan är jag inte jätteförtjust i Steam heller, föredrar GoG.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Håller med. Som jag skrivit i den andra tråden om samma ämne är det sorgligt att man inte tar hänsyn till framtida konkurrens också. Alltså, företag som idag kanske inte är särskilt stora men istället fokuserar de endast på Ms och Sony. Riktigt tråkigt att storföretag sitter och delar upp marknaden mellan sig som en kartell typ, och konkurrensverk och liknande verkar inte reagera.

Risken är ju att det blir som med skivbolag på 80-talet där de big 4 (Sony, universal, Warner och EMI) köper upp alla mindre bolag de kan och antingen lägger ner dem eller anpassar dem till sitt eget synsätt, idag har de 4 72% av marknaden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Håller med. Som jag skrivit i den andra tråden om samma ämne är det sorgligt att man inte tar hänsyn till framtida konkurrens också. Alltså, företag som idag kanske inte är särskilt stora men istället fokuserar de endast på Ms och Sony. Riktigt tråkigt att storföretag sitter och delar upp marknaden mellan sig som en kartell typ, och konkurrensverk och liknande verkar inte reagera.

Man kan jju inte ta ställning för hur en eventuell framtid ser ut, det är här och nu som gäller.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Gissar att det har med någon konspiration att göra.

De har ett grundantagande (i detta fall att Gates/Biden/whatever är ond och är bakom allt dåligt) och tolkar bokstavligen allt efter det. Lite som en hammare ser allt som en spik. Eller vissa Marxister som antar att USA är ond och bakom allt dåligt. Grundantagandet går aldrig att besegra för dem - allt och alla som säger emot gör det för att de är styrda av denna magiska demon.

Dessa personer är också de som tenderar att bli fundamentalistiska religiösa exempelvis. De uttnytjas. De behöver något större att tro på samtidigt som de lider av psykisk ohälsa. Voilá, se resultatet.

Också, terminally online...

Sociala media förstör vårt civilsamhälle.

Du har verkligen en dålig människosyn du.
Och tänkvärt är väl att dina åsikter som står i paritet till dessa åsikter som du klankar ner på är lika extrema då dom är motpoler mot varandra.

Just saying..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Risken är ju att det blir som med skivbolag på 80-talet där de big 4 (Sony, universal, Warner och EMI) köper upp alla mindre bolag de kan och antingen lägger ner dem eller anpassar dem till sitt eget synsätt, idag har de 4 72% av marknaden.

Det är så man gör i USA. Jag såg faktiskt en "dokumentär" om det inatt som helt sonika dök upp i mitt flöde.
Jag vet inte om man kan kalla det för dokumentär, men bra var den i alla fall.

https://youtu.be/mhOOziH7QAo

Permalänk
Skrivet av blixt3n:

Du har verkligen en dålig människosyn du.
Och tänkvärt är väl att dina åsikter som står i paritet till dessa åsikter som du klankar ner på är lika extrema då dom är motpoler mot varandra.

Just saying..

Vad för åsikter har jag som är motpol menar du? Jag ser ingenstans att jag berättat om några åsikter. Jag pratar om hur man diskuterar saker, att någon demon är bakom allt dåligt i världen och tolkar allt därefter. Om min "åsikt" är motpolen till det så ser jag det som en komplimang.

Du kommer bli besviken när du går igenom mina inlägg på andra trådar tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vad för åsikter har jag som är motpol menar du? Jag ser ingenstans att jag berättat om några åsikter. Jag pratar om hur man diskuterar saker, att någon demon är bakom allt dåligt i världen och tolkar allt därefter. Om min "åsikt" är motpolen till det så ser jag det som en komplimang.

Du kommer bli besviken när du går igenom mina inlägg på andra trådar tror jag.

Varför skulle jag gå igenom dina trådar? 🤣
Och jo, du går ut med en åsikt när du rackar ner på människor med en viss åsikt. Man behöver inte ens läsa mellan raderna för att förstå det.

Permalänk
Skrivet av blixt3n:

Varför skulle jag gå igenom dina trådar? 🤣
Och jo, du går ut med en åsikt när du rackar ner på människor med en viss åsikt. Man behöver inte ens läsa mellan raderna för att förstå det.

Vilka åsikter? Skriv i klarspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vilka åsikter? Skriv i klarspråk.

Raka motsatsen till det du kritiserar. Du tar avstamp därifrån.

Permalänk
Skrivet av blixt3n:

Raka motsatsen till det du kritiserar. Du tar avstamp därifrån.

Med andra ord talar du från rumpan och har egentligen ingen aning om vilka åsikter jag har.

Varför antar du att jag har "motsatsen" till åsikterna du inbillar dig att jag kritiserar? Jag har inte kritiserat några åsikter utan förkastar konspirationstänkande. Inga åsikter har sagt. Du inbillar dig att jag har "åsikter" som är "motsatsen" till det du inbillar dig att jag tycker.

Jag ogillar Biden på många sätt om det är det du menar? Tycker han inte alls är särskilt bra i mycket. Tror dock inte att han eller som en del amatör-Marxister tror USA är bakom allt ont i världen.

Varför fixeringen vid Amerikansk perspektiv på politik dock, som jag antar att du antyder? Vi pratar ju om Gate-konspirationer. Motsatsen till det är att inte tro på konspirationer. Jag är kritisk mot honom också men jag går inte runt of tror att han är bakom allt ont i världen.

Faktum är att jag var väldigt tydlig med att man ska kunna kritisera folk och du helt enkelt ignorerar det för att det inte passar. Du exemplifierar varför man helt enkelt bör ignorera er och varför folk är trötta på er och "wokes" eller PK som de kallas här. Extremer av EXAKT samma typ.

Det här är det enda jag kommer skriva till dig så du behöver inte svara för du får inget svar av mig. Du har ingen rätt till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Med andra ord talar du från rumpan och har egentligen ingen aning om vilka åsikter jag har.

Varför antar du att jag har "motsatsen" till åsikterna du inbillar dig att jag kritiserar? Jag har inte kritiserat några åsikter utan förkastar konspirationstänkande. Inga åsikter har sagt. Du inbillar dig att jag har "åsikter" som är "motsatsen" till det du inbillar dig att jag tycker.

Jag ogillar Biden på många sätt om det är det du menar? Tycker han inte alls är särskilt bra i mycket. Tror dock inte att han eller som en del amatör-Marxister tror USA är bakom allt ont i världen.

Varför fixeringen vid Amerikansk perspektiv på politik dock, som jag antar att du antyder? Vi pratar ju om Gate-konspirationer. Motsatsen till det är att inte tro på konspirationer. Jag är kritisk mot honom också men jag går inte runt of tror att han är bakom allt ont i världen.

Faktum är att jag var väldigt tydlig med att man ska kunna kritisera folk och du helt enkelt ignorerar det för att det inte passar. Du exemplifierar varför man helt enkelt bör ignorera er och varför folk är trötta på er och "wokes" eller PK som de kallas här. Extremer av EXAKT samma typ.

Det här är det enda jag kommer skriva till dig så du behöver inte svara för du får inget svar av mig. Du har ingen rätt till det.

Er? Vilka er?
Du är 100% en liplisa. Sluta kalla folk för woke och PK när du själv är ett vandrande fittskin.
Är du intresserad av att se hur mycket energi och värderingar det ligger i dina texter så föreslår jag att du läser dom själv.