Storbritannien vill ha mer tid för att granska Microsofts Activision Blizzard-köp

Permalänk
Melding Plague

Storbritannien vill ha mer tid för att granska Microsofts Activision Blizzard-köp

Samtidigt nekar appellationsdomstolen i USA en överklagan från den lokala konkurrensmyndigheten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snart orkar jag inte bry mig mer, ge mig bara ett beslut!

Permalänk

Hur skulle utbudet bli större när en av de två stora aktörerna köper upp dem? Det är ju mer sannolikt att det blir sämre utbud i längden.

Permalänk
Medlem

”What are you waiting for, Christmas?”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Hur skulle utbudet bli större när en av de två stora aktörerna köper upp dem? Det är ju mer sannolikt att det blir sämre utbud i längden.

Är du verklighetsfrånvarande med det uttalandet?

Permalänk
Medlem

Sluta granska och köp... vill se WoW på Xbox med enklare rotationer för alla klasser och mindre abilities, börjar bli löjligt idag med 40 olika abilities på varje klass, det är en mardröm att balansera för både m+ och pvp.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Hur skulle utbudet bli större när en av de två stora aktörerna köper upp dem? Det är ju mer sannolikt att det blir sämre utbud i längden.

Exempel:
Slut med exklusiva COD deals till PS, utan skinsen eller vad det kan vara släpps till båda konsolerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Sluta granska och köp... vill se WoW på Xbox med enklare rotationer för alla klasser och mindre abilities, börjar bli löjligt idag med 40 olika abilities på varje klass, det är en mardröm att balansera för både m+ och pvp.

Knappast troligt med wow till xbox på ett långt tag.
Rent ekonomiskt borde det redan vara släppt om det var möjligt till konsol

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Knappast troligt med wow till xbox på ett långt tag.
Rent ekonomiskt borde det redan vara släppt om det var möjligt till konsol

100% möjligt, finns redan kontrollsupport in-game sen ett tag tillbaka, spelet måste bara banta ner sig i onödigt komplicerad gameplay rotationer där folk på högre nivå ändå använder rotation bots för att utföra det perfekt...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har microsoft blivit nya EA? Vilka studios har dom nu? Kanske EA är näst på tur?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Exempel:
Slut med exklusiva COD deals till PS, utan skinsen eller vad det kan vara släpps till båda konsolerna.

Exempel: framtida exklusiva titlar till Xbox endast. Om ActiBlizzKing var självständigt och till och med splittrat till Blizz och ActiKing kan de förhandla med dessa jättar och även framtida konsoller som vi inte vet något om nu. Oavsett om de har 10 år av COD garanterat till Sony, så betyder ju inte det att andra titlar som inte ännu finns kommer dit.

Vad händer om man gör totallynotCOD 2.0, alltså någon form av omskapande? Jag menar att det finns sätt att komma runt restriktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

100% möjligt, finns redan kontrollsupport in-game sen ett tag tillbaka, spelet måste bara banta ner sig i onödigt komplicerad gameplay rotationer där folk på högre nivå ändå använder rotation bots för att utföra det perfekt...

https://www.youtube.com/watch?v=xKAYI4qF1U4&ab_channel=Squint...

Nu är det säkert 8 år sedan jag slutade med Wow men har för mig att det fanns mycket nödvändiga mods för QoL som blitz inte tyckte behövdes. Konsoler har väl inte så mycket mods?

Sen skiljer det väl mer än enbart kontroll? Wow är ju relativt kast optimerat och har väl inte uppskalning som konsoler idag utnyttjar för att lura folk att prestandan är bättre än den är?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Det granskas mer inom tv spel än faktiska företag som påverkar människors liv.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Exempel: framtida exklusiva titlar till Xbox endast. Om ActiBlizzKing var självständigt och till och med splittrat till Blizz och ActiKing kan de förhandla med dessa jättar och även framtida konsoller som vi inte vet något om nu. Oavsett om de har 10 år av COD garanterat till Sony, så betyder ju inte det att andra titlar som inte ännu finns kommer dit.

Vad händer om man gör totallynotCOD 2.0, alltså någon form av omskapande? Jag menar att det finns sätt att komma runt restriktioner.

Sony skrev väl inte på avtalet som Nintendo gjorde? Microsoft kan nu vänta i 2-3 år tills allt är kyligt och ingen bryr sig längre sedan pressa dom om att släppa gow och spiderman till xbox i utbyte mot cod. Inte mer än rätt imo. FTC var extremt bias i hela rättsprocessen att man blev illamående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nu är det säkert 8 år sedan jag slutade med Wow men har för mig att det fanns mycket nödvändiga mods för QoL som blitz inte tyckte behövdes. Konsoler har väl inte så mycket mods?

Sen skiljer det väl mer än enbart kontroll? Wow är ju relativt kast optimerat och har väl inte uppskalning som konsoler idag utnyttjar för att lura folk att prestandan är bättre än den är?

Mod stöd på Xbox finns för bla, Skyrim och har för mig att det finns till Fallout 4 det beror på vad spel skaparen valt att stödja, wow har fsr har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Låter som britterna fick höra talet från filmen Network om hur världen fungerar.

Citat:

Du har befattat dig med naturens urkrafter, Herr CMA, och det tillåter jag inte! Är det förstått? Du tror att du bara har stoppat en affärsuppgörelse. Så är det inte! Activision-Blizzard har tagit miljarder dollar ur Microsofts koncern, och nu måste de lägga tillbaka dem! Det är ebb och flod, tidvattengravitation! Det är ekologisk balans! Ni är en gammal man som tänker i termer av spelnationer och plattformar. Det finns inga spelnationer. Det finns inga plattformar. Det finns inga xbox-spelare. Det finns inga playstation-spelare. Det finns inga nintendo-spelare. Det finns inga konsol- eller pc-spelare. Det finns bara ett holistiskt system av system, ett enormt och immanent, sammanvävt, interagerande, multivariat, multinationellt herravälde av dollar.

Xbox-dollar, playstation-dollar, multi-dollar, euros, yen, rubel, pund och shekel. Det är det internationella valutasystemet som bestämmer hela livet på den här planeten. Det är den naturliga ordningen för saker och ting idag. Det är den atomära, subatomära och galaktiska strukturen av saker och ting idag! Och DU har befattat dig med naturens urkrafter, och DU... KOMMER... ATT SONA! Har jag nått fram till dig, herr CMA? Du sätter dig på din lilla dator och tjuter om Storbrittanien och konkurrens. Det finns inget Storbrittanien. Det finns ingen konkurrens. Det finns bara Amazon, Embracer, Disney och Riot, Epic, Electronic Arts och Ubisoft. Det är världens nationer i dag. Vad tror du att ryssarna pratar om i sina statsråd, Karl Marx? De tar fram sina linjära programmeringsdiagram, statistiska beslutsteorier, minimaxlösningar och beräknar sannolikheten för pris och kostnad för sina transaktioner och investeringar, precis som vi gör. Vi lever inte längre i en värld av nationer och ideologier, herr CMA. Världen är ett förbund för företag, som obönhörligen styrs av företagens oföränderliga stadgar. Världen är en affärsvärld, herr CMA. Det har den varit sedan människan kröp upp ur slemmet. Och våra barn kommer att få leva, herr CMA, för att se den... perfekta världen... där det inte finns krig eller svält, förtryck eller brutalitet. Ett stort och ekumeniskt holdingbolag, för vilket alla människor kommer att arbeta för att tjäna en gemensam vinst, i vilket alla människor kommer att inneha en aktie. Alla nödvändigheter tillgodosedda, all oro stillad, all tristess road. Och jag har valt dig, herr CMA, att predika detta evangelium.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Mod stöd på Xbox finns för bla, Skyrim och har för mig att det finns till Fallout 4 det beror på vad spel skaparen valt att stödja, wow har fsr har jag för mig.

Dubbelkollade, enbart dlss 2 och 3. Inget amd stöd 😊
Han inte ens editera

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Dubbelkollade, enbart dlss 2 och 3. Inget amd stöd 😊
Han inte ens editera

Ok, hade för mig att wow hade fsr 1.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Sony skrev väl inte på avtalet som Nintendo gjorde? Microsoft kan nu vänta i 2-3 år tills allt är kyligt och ingen bryr sig längre sedan pressa dom om att släppa gow och spiderman till xbox i utbyte mot cod. Inte mer än rätt imo. FTC var extremt bias i hela rättsprocessen att man blev illamående.

Skrev på idag.
https://twitter.com/XboxP3/status/1680578783718383616

Köpet går igenom imorgon.

Länk uppdaterad
Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nu är det säkert 8 år sedan jag slutade med Wow men har för mig att det fanns mycket nödvändiga mods för QoL som blitz inte tyckte behövdes. Konsoler har väl inte så mycket mods?

Sen skiljer det väl mer än enbart kontroll? Wow är ju relativt kast optimerat och har väl inte uppskalning som konsoler idag utnyttjar för att lura folk att prestandan är bättre än den är?

Kan köra WoW: Dragonflight på min laptop med en lower power i5 och HD 630 så prestandan på konsol borde vara det minsta problemet och add-on support har blizzard börjat skala ner på då det tagit över spelet.

Tror att Microsoft kommer påskynda processen att göra det mer och mer konsolvänligt då spelet är i desperat behov av fler spelare.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Den tweeten är raderad

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

UK spelar egentligen ingen roll i sammanhanget. Det var FCC som var ett bekymmer. Som @Miralia skriver, köpet verkar vara på väg att avslutas.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

för alla som tror fortfarande att MS är på "gamers" sidan:

https://twitter.com/stephentotilo/status/1679307950706372611?...

MS tror att dem kan gör upp för uppskatta 10 Miljoner sålda exemplar.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Den tweeten är raderad

Länken blev nog fel. Men ja, Microsoft och Sony har skrivit en överenskommelse gällandes COD:
https://twitter.com/XboxP3/status/1680578783718383616

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Hur skulle utbudet bli större när en av de två stora aktörerna köper upp dem? Det är ju mer sannolikt att det blir sämre utbud i längden.

Genom att t ex göra WoW F2P kanske? Eller lägga in det i sin egna billigare prenumerant tjänst. Lär öka antalet spelare.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Har microsoft blivit nya EA? Vilka studios har dom nu?

Vid det här laget en ganska gammal bild men för Microsofts del stämmer den väl till 90%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Låter som britterna fick höra talet från filmen Network om hur världen fungerar.

Va? Vad är det där saxat från?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Sony skrev väl inte på avtalet som Nintendo gjorde? Microsoft kan nu vänta i 2-3 år tills allt är kyligt och ingen bryr sig längre sedan pressa dom om att släppa gow och spiderman till xbox i utbyte mot cod. Inte mer än rätt imo. FTC var extremt bias i hela rättsprocessen att man blev illamående.

https://www.sweclockers.com/nyhet/36801-avtal-garanterar-call...

Sony har redan skrivit på det 10 åriga avtalet med Microsoft som du kan läsa på länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microsoft Teams:

Vid det här laget en ganska gammal bild men för Microsofts del stämmer den väl till 90%https://i.imgur.com/QprOdzH.png

Intressant att en man inte hade koll på var en stor ägare

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Kan köra WoW: Dragonflight på min laptop med en lower power i5 och HD 630 så prestandan på konsol borde vara det minsta problemet och add-on support har blizzard börjat skala ner på då det tagit över spelet.

Tror att Microsoft kommer påskynda processen att göra det mer och mer konsolvänligt då spelet är i desperat behov av fler spelare.

Att du kan spela på en laptop betyder inte att spelet kan drivas i adekvat fps i rätt upplösning för konsoler.
Speciellt när det blir väldigt intensiva fighter

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25