Apple Airpods Pro 2Gen (kan ej teckna Applecare +)

Permalänk

Apple Airpods Pro 2Gen (kan ej teckna Applecare +)

Tjena!

Som rubrik lyder försöker jag regga AppleCare + till mina Nya Airpods pro 2Gen.

Det jag får upp är att det ej finns någon info, och skriver jag in serienummer via sidan för AppleCare + så ber den mig bara slå in ett annat serienummer.

lurarna kommer upp i Hitta min-app, kan spela ljud och lokaliseras, Jag har enligt Apple också begränsad garanti till 2024-06-21 då de köptes 21a Juni.

Kollar jag på ett par av mina gamla Airpods så går det bra att få uppmer info om dessa.

Hur kommer detta sig?

Visa signatur

// Masalicious

Asus Rog Strix Scar III || Iphone 13 Pro Max

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut under inställningar i din iPhone? För mig dök det upp en ruta precis under Apple ID/Family med "AppleCare Coverage Available" så fort jag parade mina airpods och hur många dagar som är kvar.

Var köpte du lurarna?

Permalänk
Skrivet av lsociety:

Hur ser det ut under inställningar i din iPhone? För mig dök det upp en ruta precis under Apple ID/Family med "AppleCare Coverage Available" så fort jag parade mina airpods och hur många dagar som är kvar.

Var köpte du lurarna?

Tjena!

Får ej upp något sådant av någon anledning.

Jag köpte de helt nya via Blocket, och var noga med att kontrollera Serienummer innan jag köpte dom. Eftersom de också ligger på mitt AppleID när jag loggar in kan jag inte se hur de skulle kunna vara Fejk heller.

De dyker dock upp om jag går in på Allmänt --> Om --> Täckning, men inte heller där kan jag regga AppleCare +

Visa signatur

// Masalicious

Asus Rog Strix Scar III || Iphone 13 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masalicious:

Tjena!

Får ej upp något sådant av någon anledning.

Jag köpte de helt nya via Blocket, och var noga med att kontrollera Serienummer innan jag köpte dom. Eftersom de också ligger på mitt AppleID när jag loggar in kan jag inte se hur de skulle kunna vara Fejk heller.

De dyker dock upp om jag går in på Allmänt --> Om --> Täckning, men inte heller där kan jag regga AppleCare +

Har du testat att ringa Apple? De har support via telefon och den har varit öppen på helger också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag har inte gjort det ännu. Tänkte jag skulle skippa detta, men kanske är enda sättet I guess.

Visa signatur

// Masalicious

Asus Rog Strix Scar III || Iphone 13 Pro Max

Permalänk
Medlem

Det brukar ju dyka upp into om detta under inställningar som sagt och att man sen kan gå vidare för att teckna det.
Enklaste här är nog att kontakta deras support.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur gick det? Apple support har fortfarande öppet via telefon och chat.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masalicious:

Tjena!

Får ej upp något sådant av någon anledning.

Jag köpte de helt nya via Blocket, och var noga med att kontrollera Serienummer innan jag köpte dom. Eftersom de också ligger på mitt AppleID när jag loggar in kan jag inte se hur de skulle kunna vara Fejk heller.

De dyker dock upp om jag går in på Allmänt --> Om --> Täckning, men inte heller där kan jag regga AppleCare +

Möjligt att den som sålde lurarna parat dem och möjligheten till att lägga till applecare inte finns då kanske? Alltså att de är knutna till någon annans konto.

Annars är det väl att kontakta Apple som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masalicious:

Tjena!

Får ej upp något sådant av någon anledning.

Jag köpte de helt nya via Blocket, och var noga med att kontrollera Serienummer innan jag köpte dom. Eftersom de också ligger på mitt AppleID när jag loggar in kan jag inte se hur de skulle kunna vara Fejk heller.

De dyker dock upp om jag går in på Allmänt --> Om --> Täckning, men inte heller där kan jag regga AppleCare +

Kan det vara så enkelt att det gått mer än 60 dagar sedan de såldes (till personen du köpte dem av)?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Kan det vara så enkelt att det gått mer än 60 dagar sedan de såldes (till personen du köpte dem av)?

Lutar åt detta också. Fick du med originalkvittot av den du köpte av? Om ja och det är <60 dagar så bör det räcka att skicka in detta till Apple.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Kan det vara så enkelt att det gått mer än 60 dagar sedan de såldes (till personen du köpte dem av)?

Skrivet av edson:

Lutar åt detta också. Fick du med originalkvittot av den du köpte av? Om ja och det är <60 dagar så bör det räcka att skicka in detta till Apple.

Tjena!

Inte ringt Apple Support ännu faktiskt. Ska göra detta imorgon (var bakis igår).

Knutna till något annat konto tror jag ej, då de var oöppnade när jag köpte dom.

De har dessutom garanti ifrån 21a Juni (datumet då de köptes orignal). Därav begränsad garanti till 21 juni 2024.

Visa signatur

// Masalicious

Asus Rog Strix Scar III || Iphone 13 Pro Max