Samsung: "2028 möter vi Apples försäljning av premiumtelefoner"

Permalänk
Melding Plague

Samsung: "2028 möter vi Apples försäljning av premiumtelefoner"

Det är inget fel på självförtroendet när Samsung spår att deras påkostade Galaxy-telefoner om fem år är ikapp försäljningen av Iphone.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur stor efterfrågan är det på vikbara telefoner egentligen? Har personligen aldrig känt något sug på en sådan.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Hur stor efterfrågan är det på vikbara telefoner egentligen? Har personligen aldrig känt något sug på en sådan.

Kände exakt samma sak, nu sitter jag med en fold 4 och ångrar det inte iallafall

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

riiigggghhhhttttt.......

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Dröm på Samsung, dröm på

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Kände exakt samma sak, nu sitter jag med en fold 4 och ångrar det inte iallafall

Ja, Fold är vettigare än Flip men samtidigt har jag svårt att motivera priset (...även om man får en padda och en telefon i samma paket)

Personligen har jag svårt att se värdet alls, jag gav 5600kr för min Xperia 5 III och har extremt svårt att se hur någon som helst kan ge tredubbla värdet av den telefonen...*

*Fold är väl det närmaste man kommer, men det är nog mer villhabegäret än faktiskt behov

OffT - Jag lär aldrig köpa Samsung igen, det är på tok för mycket "Samsung"-skatt på de telefonerna idag. Finns inget de gör bättre än någon annan, och framförallt man slipper Bixby

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

riiigggghhhhttttt.......

Skrivet av friArsenik:

Dröm på Samsung, dröm på

Måste vara att de möter Apples försäljning 2023 år 2028

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Hur stor efterfrågan är det på vikbara telefoner egentligen? Har personligen aldrig känt något sug på en sådan.

Verkar som att Samsung säljer kring 60 miljoner “premiumtelefoner” per år och de förväntar sig sälja 15 miljoner vikbara telefoner under 2023 (50% upp från förra året). Så ändå en relativt stor del av det “övre” segmentet och som verkar växa snabbt. Om det räcker för att komma ikapp Apple i segmentet återstår väl att se, kan nog bli hård konkurrens om Apple släpper en vikbar telefon.

Permalänk
Medlem

Optimistiska i alla fall...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Kände exakt samma sak, nu sitter jag med en fold 4 och ångrar det inte iallafall

Tills man repar skärmen med nageln :/

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro detta.
Barn som växer upp idag kan varenda iphone-modell och är inte alls intresserade av något annat märke

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tills man repar skärmen med nageln :/

Kan säga av erfarenhet att det är svårt att råka repa med nageln, jag körde Fold 2 och även om jag vid flera tillfällen råkade trycka in nageln i skärmen ganska hårt för att inte tappa telefonen så var det inte en skråma på den när jag bytte telefon efter 6 månader. Så vid normalt användande skulle jag säga att man är säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tills man repar skärmen med nageln :/

Haft min snart i ett år utan problem, är man bara varsam så är det inte ett problem. Samt är inte direkt så svårt att bara klippa naglarna =p

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Jag tror de båda kommer minska sin försäljning. Många länder vill inte ha mjukvaror låsta till företag i västvärlden. Och utvecklingen går emot att det blir allt lättare att göra en mobil som dög åt den stora skaran.

Annars kommande iPhone 15 lär bli grym. USB C och förbättrade kameror, jag själv hade nog köpt en sådan om de hade kostat 5-10 000kr, inte 15-20 000kr som en vettig iPhone 15 säkert kommer att kosta. https://mobilanyheter.net/2023/07/27/rykte-iphone-15-pro-max-...

Permalänk
Skrivet av griid:

Har svårt att tro detta.
Barn som växer upp idag kan varenda iphone-modell och är inte alls intresserade av något annat märke

Rättelse. Barn som växer upp idag vet att det finns iPhone. De kan knappt se skillnad på iPhone 1 och iPhone 14 Max. Android har de också hört talas om men de är rädda för dem.

Det är bara kolla på tradera. Gamla iPhone och iPads säljs för priser som hade varit rimliga för begagnade produkter av senaste version. Men de ser ändå ingen skillnad på versionerna så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Hur stor efterfrågan är det på vikbara telefoner egentligen? Har personligen aldrig känt något sug på en sådan.

Det jag känner sug efter är en sån där skärmen rullas ut, men de verkar inte ha lämnat prototypstadiet ännu? https://www.oppo.com/en/smartphones/oppo-x-2021/

Fast i verkliga livet är det annat som styr, som t.ex. att kunna slänga på ett vattentätt skal när jag är ute och paddlar.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Kan säga av erfarenhet att det är svårt att råka repa med nageln, jag körde Fold 2 och även om jag vid flera tillfällen råkade trycka in nageln i skärmen ganska hårt för att inte tappa telefonen så var det inte en skråma på den när jag bytte telefon efter 6 månader. Så vid normalt användande skulle jag säga att man är säker.

Skrivet av norrby89:

Haft min snart i ett år utan problem, är man bara varsam så är det inte ett problem. Samt är inte direkt så svårt att bara klippa naglarna =p

Jag tror att normalt användande och vad en telefon får stå ut med är ganska olika från person till person.

Jag kan inte ha en telefon som jag måste vara varsam med då jag dels har med den i allehanda stökiga miljöer och ibland låter min son använda Bolibompa appen på den. Om det krävs att naglarna är kortklippta för att inte skada en telefon är det inte en telefon för mig och många andra.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jag tror att normalt användande och vad en telefon får stå ut med är ganska olika från person till person.

Jag kan inte ha en telefon som jag måste vara varsam med då jag dels har med den i allehanda stökiga miljöer och ibland låter min son använda Bolibompa appen på den. Om det krävs att naglarna är kortklippta för att inte skada en telefon är det inte en telefon för mig och många andra.

Jag tycker inte man behöver vara varsam med den faktiskt, den är riktigt tålig faktiskt. Jag använde den på samma sätt som alla telefoner som tappas en del osv. Den svagaste punkten är såklart stora skärmen som inte är lika hållbar som andra telefoner men att man skulle behöva vara varmsam med den tycker jag inte. I ihopvikt läge är den stora skärmen skyddad.

Permalänk
Medlem

Samsung har det problem som andra Android tillverkare, att följa en linje. Samsung klara inte av det här med få ett färdig koncept. Många som köper Apple , dom titta på andra parameterar än bara bra grafik och häftig cpu.

En sak som samsung är usla på, att enhetlighet. Olika Samsung modeller kan variera stort..

Men IOS vet man hur det ser ut, ovasätt om det är en iphone SE eller iphone 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Hur stor efterfrågan är det på vikbara telefoner egentligen? Har personligen aldrig känt något sug på en sådan.

Har ett sjukt jävla sug på en vikbar och ge bort plattan till morsan, men är tråkigt nog för snål.
Lägger inga jävla 22 lök på en telefon som verkar hålla max två år

Sen kan Samsung titta i himlen efter att komma i närheten av det ruttna äpplet..

Permalänk
Medlem

Det kan de fetglömma. Förr så körde majoriteten av androidanvändarna man kände på Samsung. Nu vet jag nog ingen som kör någon Samsung yngre än 5 år.

Förr så dominerade Samsung för att de var en av få som lyckades göra bra premiumlurar med bra kameror på Android-sidan. Nu för tiden så är de en i mängden, men med mer bloat än någon annan.
Känns som att få informerade köpare är intresserade av att betala deras priser för det.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft Samsung, först s3, s7, s10 och nu s21. Tycker alltid telefonerna blivit bättre men de nyaste; s22 och s23 är ju nästan en nedgradering. Kommer inte köpa en samsung nästa gång.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Samsung har det problem som andra Android tillverkare, att följa en linje. Samsung klara inte av det här med få ett färdig koncept. Många som köper Apple , dom titta på andra parameterar än bara bra grafik och häftig cpu.

En sak som samsung är usla på, att enhetlighet. Olika Samsung modeller kan variera stort..

Men IOS vet man hur det ser ut, ovasätt om det är en iphone SE eller iphone 14.

Men iPhone 8 eller 13 är väl bara skillnad på cpu och kamera sen ser ju allt likadant ut?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Det är nog inte omöjligt, då Apples produkter blivit otroligt dyra de senate åren. Instegsmodellerna ligger på runt 12000 kr och då får du inte ens 120 hz skärm vilket är standard numera även på budget telefoner med android.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Sarg:

Hur stor efterfrågan är det på vikbara telefoner egentligen? Har personligen aldrig känt något sug på en sådan.

Tänkte likadant förut, men då dom blir allt bättre både hårdvarumässigt, men också mjukvarumässigt så finns det fördelar!

Skrivet av friArsenik:

Dröm på Samsung, dröm på

De behöver inte drömma överdrivet mycket då de redan säljer fler telefoner totalt och Android har mycket större marknadsandel.

Skrivet av griid:

Har svårt att tro detta.
Barn som växer upp idag kan varenda iphone-modell och är inte alls intresserade av något annat märke

Typiskt svenskt att tro att hela världen är som Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikIntresserad:

Tänkte likadant förut, men då dom blir allt bättre både hårdvarumässigt, men också mjukvarumässigt så finns det fördelar!

De behöver inte drömma överdrivet mycket då de redan säljer fler telefoner totalt och Android har mycket större marknadsandel.

Typiskt svenskt att tro att hela världen är som Sverige.

Ja, nu var det inte sverige jag tänkte på.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Säljer Apple premiumtelefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Men iPhone 8 eller 13 är väl bara skillnad på cpu och kamera sen ser ju allt likadant ut?

Du menar väl iphone SE och iphone 8? Båda har hemknappen kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Hur stor efterfrågan är det på vikbara telefoner egentligen? Har personligen aldrig känt något sug på en sådan.

Jag själv var extremt hajpad och tycker fortfarande extremt mycket om formatet. Däremot är intresset för flera framöver begränsat då det kostar mer än vad det smakar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Musikälskare

Betvivlar det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?