Overwatch 2 totalsågas efter intåget på Steam

Permalänk
Melding Plague

Overwatch 2 totalsågas efter intåget på Steam

Spelutvecklaren Blizzards ankomst till Steam går som en dans på Lego, när spelet får lägst användarbetyg på spelplattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spelat WoW i snart 20 år och känns ganska trist att se en före detta mästare i spelindustrin göra misstag efter misstag om och om igen...

Hoppas på ett Microsoft köp kan vända trenden.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tänka sig att man en gång i tiden var en Blizzard fanboy. Idag rör jag inte deras produkter ens om de är "gratis".

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Tänka sig att man en gång i tiden var en Blizzard fanboy. Idag rör jag inte deras produkter ens om de är "gratis".

Blizzard kunde man alltid förknippa med kvalitet en gång i tiden, nu är det mera ett varningsmärke om man ser det på kartongen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Alltså spelet i sig är ju fortfarande skitkul imo, men allting försämringar o allt möjligt runtomkkring gör det mindre najs. Att Blizzard dessutom var kungar förr men bara blir sämre o sämre med åren visar ju på vad som sker när företag blir för stora, pengar blir för mycket fokus med advokater o ekonomer som styr för mycket, o det trots att dom redan har så gott som oändligt med pengar. Trist är bara förnamnet.

Permalänk
Medlem

Efter att folk lämnade Blizzard North, och senare gick i graven, var ungefär tiden jag slutade kika på Blizzard spel som ett riktmärke för kvalité

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Även känt som Overwatch 1.1

Permalänk
Medlem

Overwatch 2 är ju bara en sämre version av Overwatch 1. Fanns ingen anledning öht att släppa ett Overwatch 2, det enda de gjorde var att ta bort loot boxes och lägga till battle pass, nu måste man även betala för nya gubbar som man låser upp genom battle pass.

Overwatch 2 är ett värdelöst spel, spelade 2 matcher sen avinstallerade jag igen.

Älskar storyn i Overwatch och hade hellre sett en serie eller filmer.

Hade Overwatch 1 funnits kvar och man kunnat spela båda versionerna så hade Overwatch 1 varit mycket mer populärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Overwatch 2 är ju bara en sämre version av Overwatch 1. Fanns ingen anledning öht att släppa ett Overwatch 2, det enda de gjorde var att ta bort loot boxes och lägga till battle pass, nu måste man även betala för nya gubbar som man låser upp genom battle pass.

Overwatch 2 är ett värdelöst spel, spelade 2 matcher sen avinstallerade jag igen.

Älskar storyn i Overwatch och hade hellre sett en serie eller filmer.

Hade Overwatch 1 funnits kvar och man kunnat spela båda versionerna så hade Overwatch 1 varit mycket mer populärt.

Exakt. Fy fan vilket skit OW 2 är. Allt är sämre än 1an.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Spelat WoW i snart 20 år och känns ganska trist att se en före detta mästare i spelindustrin göra misstag efter misstag om och om igen...

Hoppas på ett Microsoft köp kan vända trenden.

Skrivet av NaaR:

Tänka sig att man en gång i tiden var en Blizzard fanboy. Idag rör jag inte deras produkter ens om de är "gratis".

Skrivet av magma86:

Blizzard kunde man alltid förknippa med kvalitet en gång i tiden, nu är det mera ett varningsmärke om man ser det på kartongen.

Blizzard har inte existerat på många år det är Activision som fått sista ordet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ändå har de cirka 70k spelare på steam i skrivande stund.

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

Exakt. Fy fan vilket skit OW 2 är. Allt är sämre än 1an.

Fast man kan ju få alla heroes gratis. Tar bara tid.
https://www.windowscentral.com/gaming/overwatch-2-how-to-unlo...

Sen att det inte finns lootboxes är ett plus; lootboxes är gambling. När du köper battle pass så står det ju vad du kommer att få, och det är inte rng.

Sen så är det väll fan så mycket bättre att kunna köpa det skin man vill ha, än att behöva förlita sig på rng och kanske aldrig få det skin man vill ha.

Men ja, monetization är nog det ända som är bättre. Allt annat med ow2 är skit.

Permalänk

Vad är det som är så mycket sämre rent spelmässigt än tidigare? Det jag har kört minns jag som väldigt likt hur det var innan Overwatch blev Overwatch 2.

Håller helt med om att det inte finns mycket som motiverar att kalla det en tvåa då mycket är sig likt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vad är det som är så mycket sämre rent spelmässigt än tidigare? Det jag har kört minns jag som väldigt likt hur det var innan Overwatch blev Overwatch 2.

Håller helt med om att det inte finns mycket som motiverar att kalla det en tvåa då mycket är sig likt.

Hela spelet känns laggigt trots att man har bra fps. Finns en del videos på diverse inställningar man kan göra och det gorde spelet lite bättre men min aim med Torb är helt off efter nära 900 timmars träning. Fattar inte hur de lyckats med att få sämre flyt.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrimsonEyed:

Fast man kan ju få alla heroes gratis. Tar bara tid.
https://www.windowscentral.com/gaming/overwatch-2-how-to-unlo...

Sen att det inte finns lootboxes är ett plus; lootboxes är gambling. När du köper battle pass så står det ju vad du kommer att få, och det är inte rng.

Sen så är det väll fan så mycket bättre att kunna köpa det skin man vill ha, än att behöva förlita sig på rng och kanske aldrig få det skin man vill ha.

Men ja, monetization är nog det ända som är bättre. Allt annat med ow2 är skit.

Man kunde tjäna ingame currency o köpa det skin man ville ha utan att betala nåt. kan man det fortfarande?
Man fick lootboxes gratis oxå.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Spelutvecklaren Blizzards ankomst till Steam går som en dans på Lego, när spelet får lägst användarbetyg på spelplattformen.

Läs hela artikeln här

Förmodligen för att fanboys slavlikt följer det deras favoritstreamer säger. Älskar ”Why Diablo 4 Is so bad” rubriker och självaste streamern bakom vodden grindar flera hundra timmar i en månad.

Permalänk
Medlem

Det sista bra spelet de gjorde var Diablo 2, har gått utför sedan dess...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Det sista bra spelet de gjorde var Diablo 2, har gått utför sedan dess...

Warcraft 3 2002 och expansionen från 2004 va rätt bra också men sen gick det utför.

rätt säker på att det är efter releasen av D2 + expansion iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Skitspel.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Vad negativa folk är, det är ett kul spel att lira med några polare. Det är inget Diablo 2 eller Witcher 3 men ingen skit heller. Bara för att det finns lootboxes behöver man inte köpa det 😉

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vad är det som är så mycket sämre rent spelmässigt än tidigare? Det jag har kört minns jag som väldigt likt hur det var innan Overwatch blev Overwatch 2.

Håller helt med om att det inte finns mycket som motiverar att kalla det en tvåa då mycket är sig likt.

Mycket smådetaljer men det som de flesta blivit arga på är att det inte är en uppföljare. Snarare ett Overwatch 1.2.
Att de brutit löften om PVE gjorde inte saken bättre heller.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonsky:

Vad negativa folk är, det är ett kul spel att lira med några polare. Det är inget Diablo 2 eller Witcher 3 men ingen skit heller. Bara för att det finns lootboxes behöver man inte köpa det 😉

Finns inte loot boxes längre. Nu är det allt det där season pass-helvetet istället.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ändå har de cirka 70k spelare på steam i skrivande stund.

Underskatta aldrig människor som är för snåla för att betala för ett spel.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Warcraft 3 2002 och expansionen från 2004 va rätt bra också men sen gick det utför.

Mycket roligt med alla custom maps och så i WC3, men spelet i sig levde i min mening inte upp till föregångarna. Första steget åt fel håll för Blizzard i min mening.. Även om det hade imponerande FMVs och lång livslängd med maps, så var inte det spelmässigt inte direkt imponerande.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Mycket roligt med alla custom maps och så i WC3, men spelet i sig levde i min mening inte upp till föregångarna. Första steget åt fel håll för Blizzard i min mening.. Även om det hade imponerande FMVs och lång livslängd med maps, så var inte det spelmässigt inte direkt imponerande.

jag tyckte kampanjen var rätt kul iaf.

typ aldrig kört det i multiplayern mer än max ett par gånger lokalt på nåt lan i början på 2000 talet så kan inte säga så mycket om custom maps till det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Blizzard har inte existerat på många år det är Activision som fått sista ordet.

https://i.imgur.com/owEVOMI.jpeg

Exakt, jag älskade Vanilla WoW, Raidade och PvPade dygnet runt i princip under TBC och under Wrath började jag mer och mer tappa intresset (Activision kom in i bilden under mitten av Wrath) och slutade bry mig om Blizzard titlar och bara spelat lite casual sen runt 2012 och framåt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Finns inte loot boxes längre. Nu är det allt det där season pass-helvetet istället.

Tabbe av mig, tänkte skriva season pass men blev lootbox mitt budskap är ändå samma lika. Du behöver inte köpa det.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Exakt, jag älskade Vanilla WoW, Raidade och PvPade dygnet runt i princip under TBC och under Wrath började jag mer och mer tappa intresset (Activision kom in i bilden under mitten av Wrath) och slutade bry mig om Blizzard titlar och bara spelat lite casual sen runt 2012 och framåt.

tror jag la ner min wow karriär helt i wrath. vet jag hade nått år uppehåll mellan TBC och wrath också.

men ja wow var rätt kul i Vanilla och början på TBC men tyckte även vanilla/TBC gick ned sig ganska fort lite för rince n repeat för min smak och mellan raidandet spendera typ 4 dagar guldfarmande för att ha råd att raida kommande helg.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

Man kunde tjäna ingame currency o köpa det skin man ville ha utan att betala nåt. kan man det fortfarande?
Man fick lootboxes gratis oxå.

Vet inte om det går att tjäna currency.
Och även om det fanns tillgängligt att få gratis lootboxes, så var ju det ändå för att få folk hooked och köpa ändå.

Permalänk
Medlem

Känns ju som en käftsmäll när man betalade fullpris för spelet vid launch och nu ska behöva betala igen för att spelet ska bli "fullständigt". Inte första eller sista gången det händer men lika äckligt fortfarande.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730