Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Gamers Nexus: The Problem with Linus Tech Tips, Accuracy, Ethics, & Responsibility.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Påvisa det felaktiga i vad GN säger är du snäll för hitintills har du inte gjort det, du har bara blundat för vad Linus faktiskt sagt i flertalet länkade videos. Om du vill framstå som att inte utgå från dina känslor så kanske du ska tänka om.

Påvisa det felaktiga i vad GN säger är du snäll för hitintills har du inte gjort det, du har bara blundat för vad Linus faktiskt sagt i flertalet länkade videos. Om du vill framstå som att inte utgå från dina känslor så kanske du ska tänka om.

För att förtydliga, GN pekar på att man rushar content utav helvete och att det är bottom line som gäller i alla lägen, så även i detta fallet, det hade tagit extremt kort tid att göra testet ordentligt, dessutom hade de fått ALL hårdvara nödvändig av Billet Labs, inklusive rätt GPU. De valde medvetet att lattja till det för Linus gillade inte produkten från sekund 1, det är inte att vara objektiv, för fem jävla öre. Det är att vara det direkt motsatta, precis som GN med rätta påpekar.

De gick sedan vidare med att trasha prototypen non stop innan de testat något och med fel hårdvara, trots att det absolut fanns intresse för produkten och att ett objektivt test absolut var intressant för tittare.

Jag kan göra ett till försök att förklara iaf en del av jag tyckte vad fel i GNs video.

När GN säger ”And we are not alone in saying they should have just done it properly, at least then you have grounds to stand on for criticism” (min fetning) så betyder det att man hävdar att för att kunna ha grund för sin kritik måste testet ha utförts korrekt (B). När Linus då kritiserat produkten på grund av anledningar som har att göra med designen i sig eller priset (A) som är helt oberoende av B så är det inte korrekt att säga att man måste utfört B för att kritisera A. Det kan helt enkelt inte stämma att A <=> B när A är oberoende av B.

Som jag tidigare skrev, jag håller med om GNs kritik till största delen. Testet var uselt, recensionen var inte en korrekt utförd recension och datan helt värdelös, det är generellt massa slarvfel och dålig data i tester överlag som man inte rättar tillräckligt bra, man borde inte stressa så mycket för det skadar kvaliteten osv. Tyvärr gör ju Linus det rätt ofta, dåliga tester för att ”lattja” till det när han inte tycker produkten är vettig från början vilket man helt klart kan kritisera dem för, för opartisk recension är GN klart bättre i mina ögon.

Så jag håller helt klart med om att det inte var en helt ”fair” situation för Billet Labs där produkten framställs som sämre än den är, men det innebär inte att varenda ord som GN publicerade var otvivelaktig sanning som inte går att kritisera. Själv tror jag att produkten var dömd att bli slängd under bussen av Linus sekunden som han inte gillade den oavsett om man testat den korrekt eller inte, det har han gjort med många andra produkter tidigare. Jag tycker dock inte det är bra att göra så men det är så han är.

Skrivet av Cimlite:

Det är en kylningslösning som kostar nästan 10 000kr dock, det är inte precis något de flesta skulle fundera på att köpa. Bara prislappen i sig säger att detta är produkt för endast för de mest inbitna entusiaster. En typ av produkt som ligger i ett så högt prissegment att man kan anta att de som köper sånt här, också kommer göra något custom runt omkring den.

Så att ett standardchassi kan ha problem med den skulle jag säga kvittar. Det är lite som att recensera en Ferrari och avsluta med "det är ingen bra pendlarbil", visst stämmer det, men knappast något som behöver påpekas. Att då helt stryka produkten för ett sådant klagomål säger till mig att de inte förstår varken vem den är till för eller helt missar poängen varför den finns.

Ja det är vi helt ense om, jag säger ingenting alls om det. Jag säger bara att inte 100% av det som sas i GNs video är helt korrekt då hans argumentation i vissa fall blev lite ”halmdocka” då han i några fall bemötte något lite annorlunda än det som Linus egentligen sagt.

Det är något jag tycker är en brist varje gång Linus är med i en recension, om han inte tycker produkten är vettig så blir det bara larv och inget riktigt test. Och tycker han den är vettig testas den på alla möjliga sätt som väldigt få skulle finna intressanta, han är enligt mig helt enkelt ganska dålig på att vara opartisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Ja, det är sällan chefer är riktigt bra. Jag har haft en enda genom åren. Han delegerade rimliga saker, höll koll på om man hade lagom med utmaning och höjde eller sänkte arbetsbördan beroende på hur det var. Han var dessutom ödmjuk, tog beslut och tog sedan ansvar för det han bestämt. Han hade sina svagheter, men visste om dem och bad om ursäkt för plumpa skämt eller annat han klantade sig med. Grymt bra chef, men tyvärr var arbetsuppgifterna för tråkiga...

Låter lite som min första bra chef, fantastisk på nästan alla plan. Tyvärr hatade jag jobbet

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag kan göra ett till försök att förklara iaf en del av jag tyckte vad fel i GNs video.

När GN säger ”And we are not alone in saying they should have just done it properly, at least then you have grounds to stand on for criticism” (min fetning) så betyder det att man hävdar att för att kunna ha grund för sin kritik måste testet ha utförts korrekt (B). När Linus då kritiserat produkten på grund av anledningar som har att göra med designen i sig eller priset (A) som är helt oberoende av B så är det inte korrekt att säga att man måste utfört B för att kritisera A. Det kan helt enkelt inte stämma att A <=> B när A är oberoende av B.

Som jag tidigare skrev, jag håller med om GNs kritik till största delen. Testet var uselt, recensionen var inte en korrekt utförd recension och datan helt värdelös, det är generellt massa slarvfel och dålig data i tester överlag som man inte rättar tillräckligt bra, man borde inte stressa så mycket för det skadar kvaliteten osv. Tyvärr gör ju Linus det rätt ofta, dåliga tester för att ”lattja” till det när han inte tycker produkten är vettig från början vilket man helt klart kan kritisera dem för, för opartisk recension är GN klart bättre i mina ögon.

Så jag håller helt klart med om att det inte var en helt ”fair” situation för Billet Labs där produkten framställs som sämre än den är, men det innebär inte att varenda ord som GN publicerade var otvivelaktig sanning som inte går att kritisera. Själv tror jag att produkten var dömd att bli slängd under bussen av Linus sekunden som han inte gillade den oavsett om man testat den korrekt eller inte, det har han gjort med många andra produkter tidigare. Jag tycker dock inte det är bra att göra så men det är så han är.

Ja det är vi helt ense om, jag säger ingenting alls om det. Jag säger bara att inte 100% av det som sas i GNs video är helt korrekt då hans argumentation i vissa fall blev lite ”halmdocka” då han i några fall bemötte något lite annorlunda än det som Linus egentligen sagt.

Det är något jag tycker är en brist varje gång Linus är med i en recension, om han inte tycker produkten är vettig så blir det bara larv och inget riktigt test. Och tycker han den är vettig testas den på alla möjliga sätt som väldigt få skulle finna intressanta, han är enligt mig helt enkelt ganska dålig på att vara opartisk.

Ja för att ha en objektiv grund att stå på behöver man utföra objektiva tester, precis som GN påpekar, annars är det subjektiva åsikter man försöker framföra som objektivitet, vilket är pudelns kärna här. Åter igen missar du det faktumet.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Reddit tråden om Madison är nu raderad/censurerad.

https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shoyx/remov...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Ja för att ha en objektiv grund att stå på behöver man utföra objektiva tester, precis som GN påpekar, annars är det subjektiva åsikter man försöker framföra som objektivitet, vilket är pudelns kärna här. Åter igen missar du det faktumet.

Nej jag missar inte det då det är som du säger pudelns kärna, du verkar dock missa är att när Linus säger att designen är dålig eller att priset är högt är det subjektiva åsikter vilket man såklart inte kan bevisa med data. Att då från GNs håll säga att det krävs att Linus samlar in objektiv data på prestandan för att ha stöd när han hävdar att designen är dålig eller att priset är högt är inte rimligt.

Sedan kan man såklart kritisera att det är helt meningslöst att bara ge subjektiva åsikter och ingen objektiv data i en recension men det var inte vad GN sa i det uttalandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Det är en kylningslösning som kostar nästan 10 000kr dock, det är inte precis något de flesta skulle fundera på att köpa.

Var det prototypen som kostade 10 000kr eller var 10 000kr tänkt sälj pris till kunder när den kommer ut i handeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Var det prototypen som kostade 10 000kr eller var 10 000kr tänkt sälj pris till kunder när den kommer ut i handeln?

Prototyp. Also inget som är igentligen till försäljning.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Var det prototypen som kostade 10 000kr eller var 10 000kr tänkt sälj pris till kunder när den kommer ut i handeln?

Den finns för ”Pre-order” för 9204 SEK utan rör eller fittings.

https://billetlabs.com/products/monoblock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nej jag missar inte det då det är som du säger pudelns kärna, du verkar dock missa är att när Linus säger att designen är dålig eller att priset är högt är det subjektiva åsikter vilket man såklart inte kan bevisa med data. Att då från GNs håll säga att det krävs att Linus samlar in objektiv data på prestandan för att ha stöd när han hävdar att designen är dålig eller att priset är högt är inte rimligt.

Sedan kan man såklart kritisera att det är helt meningslöst att bara ge subjektiva åsikter och ingen objektiv data i en recension men det var inte vad GN sa i det uttalandet.

Var Linus villig att lägga mer pengar på testande? Var han medgörlig till att göra testerna korrekt ens när det efterfrågades av communityn och hans egna anställda? Var han villig att ändra sig ens när GN påtalade det mycket uppenbara problemet med att framhäva sig som objektiv när man sedan gör helt subjektivt testande?

Du kan inte ha kakan och äta den, Antingen får LTT sluta framföra sig som objektiva (och dessutom bättre än andra testare) eller så får de rycka upp sig, de kan inte fortsätta testa subjektivt och försöka framhäva det som objektivitet.

Linus skyller dessutom på att han "läste rummet fel", när man testar produkter så baserar man inte testandet på vad rummet tycker, det är direkt i motsats till att vara objektiv.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Var Linus villig att lägga mer pengar på testande? Var han medgörlig till att göra testerna korrekt ens när det efterfrågades av communityn och hans egna anställda? Var han villig att ändra sig ens när GN påtalade det mycket uppenbara problemet med att framhäva sig som objektiv när man sedan gör helt subjektivt testande?

Du kan inte ha kakan och äta den, Antingen får LTT sluta framföra sig som objektiva (och dessutom bättre än andra testare) eller så får de rycka upp sig, de kan inte fortsätta testa subjektivt och försöka framhäva det som objektivitet.

Linus skyller dessutom på att han "läste rummet fel", när man testar produkter så baserar man inte testandet på vad rummet tycker, det är direkt i motsats till att vara objektiv.

Ja de argumenten som GN framförde håller jag med om, deras testprocedur är ofta under all kritik och de är knappast objektiva. Men det har ingenting med uttalandet vi nu diskuterar som GN gjorde om att det krävs objektiv data på prestandan för att kunna stödja de subjektiva åsikterna om design eller pris.

Man kan som jag hålla med GN som helhet i sakfrågan men ändå tycka att vissa argument de framförde inte var helt korrekta, det är inte svart eller vitt där man måste välja att allt ena sida säger är korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja de argumenten som GN framförde håller jag med om, deras testprocedur är ofta under all kritik och de är knappast objektiva. Men det har ingenting med uttalandet vi nu diskuterar som GN gjorde om att det krävs objektiv data på prestandan för att kunna stödja de subjektiva åsikterna om design eller pris.

Men alltså… Linus slänger ut sig att även om kylaren kylde helt magiska 20 grader bättre än konkurrenten så skulle den ändå vara skit pga pris och design vad det nu innebär. Det är ju ett galet påstående? Självklart påverkar den objektiva prestandan hur man värderar pris och design?
Hur kan du fortsätta försvara denna ståndpunkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja de argumenten som GN framförde håller jag med om, deras testprocedur är ofta under all kritik och de är knappast objektiva. Men det har ingenting med uttalandet vi nu diskuterar som GN gjorde om att det krävs objektiv data på prestandan för att kunna stödja de subjektiva åsikterna om design eller pris.

Man kan som jag hålla med GN som helhet i sakfrågan men ändå tycka att vissa argument de framförde inte var helt korrekta, det är inte svart eller vitt där man måste välja att allt ena sida säger är korrekt.

Sorry men att påstå att du inte behöver objektiv data för ett vattenblock är mer än måttligt galet, hur skulle det se ut om detta block vid ett korrekt test med korrekt hårdvara visar sig vara mycket bättre på att kyla än exempelvis EK's block? Skulle det ha en inverka på pris/prestanda? (säger alltså inte att det är det men vi vet helt enkelt inte då de beslutade att inte testa objektivt)

Av extremt uppenbara anledningar är just kylförmågan den enskilt viktigaste parametern när det kommer till entusiast segmentet följt av design och sist pris... Detta är en renodlad entusiast produkt, den är inte till för 5000kr förstagångsdatorn. Att inte göra ett objektivt test enkom för att Linus subjektivt inte tycker om produkten är sådant icke argument att det är otroligt, de hade allt för att göra ett objektivt test, det fanns noll orsak att inte göra det.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Men alltså… Linus slänger ut sig att även om kylaren kylde helt magiska 20 grader bättre än konkurrenten så skulle den ändå vara skit pga pris och design vad det nu innebär. Det är ju ett galet påstående? Självklart påverkar den objektiva prestandan hur man värderar pris och design?
Hur kan du fortsätta försvara denna ståndpunkt?

Det känns som att du och andra tror att jag försvarar att Linus som recensent förkastar en produkt enbart baserat på subjektiva värderingar, det gör jag inte och har aldrig sagt. Men jag kan aldrig tycka att det är fel att Linus har sina subjektiva åsikter utan att prestandatesta produkten, för det var vad GN försökte hävda när de säger att Linus behövt objektiv data för att hans åsikt om subjektiva saker som design och pris skall vara giltig. Ska man behöva göra objektiva tester för att hävda att man inte gillar färgen osv?

Att han endast presenterade sina subjektiva åsikter i en recension och endast använde subjektiva åsikter i sin slutbedömning av är problemet, inte att han hade subjektiva åsikter utan att testa produkten.

Visst blir det lite märkning av ord här då vad GN sagt hade haft en helt annan innebörd (som enligt mig hade varit korrekt) om man bara ändrade vad de sa litegrann men det är precis sådant här som är viktigt i sådana här situationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Reddit tråden om Madison är nu raderad/censurerad.

https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shoyx/remov...

Det där är illa oavsett om det är Reddit eller LMG som ligger bakom censureringen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det där är illa oavsett om det är Reddit eller LMG som ligger bakom censureringen.

Det är LTT/LMG som är mods på redditen vad jag läste innan.
OBS endast vad jag läste så vet ej med säkerhet, kan även varit någon annan oberoende Reddit mod.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Det är LTT/LMG som är mods på redditen vad jag läste innan.
OBS endast vad jag läste så vet ej med säkerhet, kan även varit någon annan oberoende Reddit mod.

Verkar inte vara modsen som tagit bort inläggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Verkar inte vara modsen som tagit bort inläggen.

Näe det verkar vara själva Reddit. Hon pratade ju om ”self harm” så det kan vara det som gjorde det.

EDIT: det är tillbaka nu…
https://www.reddit.com/r/LinusTechTips/comments/15shoyx/madis...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Om det här är sant så lär det ju inte göra saken bättre för LTT:

https://www.sportskeeda.com/gaming-tech/news-you-build-empire...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Maximo:

Dom har ju LTT tillsammans vilket knappast kan klassas som nepotism.

Beror på hur man ser det men i ett företag med 100-tals anställda så skulle jag nog tänka lite annorlunda kring HR. Bevisligen funkar ju inte HR alls, vilket tydligt framgått senaste dagarna.

"Nepotism innebär att gynna eller favorisera släktingar eller nära vänner när det gäller anställningar, befordringar eller andra förmåner, istället för att basera besluten på mer objektiva kriterier och merit. Det kan leda till brist på rättvisa och jämlikhet, och underminera förtroendet för institutioner och system."

Är väl exakt vad som hänt hos LTT.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Beror på hur man ser det men i ett företag med 100-tals anställda så skulle jag nog tänka lite annorlunda kring HR. Bevisligen funkar ju inte HR alls, vilket tydligt framgått senaste dagarna.

Hon kanske är utbild och råkat vara den rätte för jobbet, men som sagt, det verkar inte funka klockrent med personalfrågan.

Det handlar inte om hurvida hon är rätt person för jobbet eller inte det handlar om att hon har haft lika mycket att säga till om sin position som Linus. Det är inte Linus som tillsatt sin fru i sitt företag utan dom äger det tillsammans.

Du kan ju lika gärna säga at det är Nepotism att Linus är tillsatt som en kass VD i så fall.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Maximo:

Det handlar inte om hurvida hon är rätt person för jobbet eller inte det handlar om att hon har haft lika mycket att säga till om sin position som Linus. Det är inte Linus som tillsatt sin fru i sitt företag utan dom äger det tillsammans.

Du kan ju lika gärna säga at det är Nepotism att Linus är tillsatt som en kass VD i så fall.

Vilket kan argumenteras för.

Notera att min poäng är att när ett företag når en viss storlek, främst i antalet anställda så ökar behovet, och kravet på vilka du anställer till en position. Så ja, det kan anses att det är nepotism att både Linus och hans fru sitter på dessa tunga poster i företaget. Finns inget självklart i att Linus skall vara VD t.ex. bara för att han var med och grundade företaget, samtidigt som det inte nödvändigtvis är något konstigt med det heller men att det kan klassas som nepotism anser jag vara solklart.

Han är ju dessutom inte VD längre. Vilket bevisar min ståndpunkt, till viss del. Han kan ju ha gått ner från positionen av många skäl men hade han tillsatt posten med sin fru så hade det varit lika mycket nepotism som att hon sitter kvar på en tung post i företaget, troligen utan rätt meriter. Jag vet ju dock inte om hon är utbildad inom HR så jag kan ha fel här.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vilket kan argumenteras för.

Notera att min poäng är att när ett företag når en viss storlek, främst i antalet anställda så ökar behovet, och kravet på vilka du anställer till en position. Så ja, det kan anses att det är nepotism att både Linus och hans fru sitter på dessa tunga poster i företaget. Finns inget självklart i att Linus skall vara VD t.ex. bara för att han var med och grundade företaget, samtidigt som det inte nödvändigtvis är något konstigt med det heller men att det kan klassas som nepotism anser jag vara solklart.

Han är ju dessutom inte VD längre. Vilket bevisar min ståndpunkt, till viss del. Han kan ju ha gått ner från positionen av många skäl men hade han tillsatt posten med sin fru så hade det varit lika mycket nepotism som att hon sitter kvar på en tung post i företaget, troligen utan rätt meriter. Jag vet ju dock inte om hon är utbildad inom HR så jag kan ha fel här.

Han har gått ner från posten för att DOM har valt en ny VD. Det är ägarna som väljer VD och dom är båda ägare.
Man ska ju tjäna något på positionen man "fått" om det ska överhuvud taget talas om Nepotism. Om man själv är ägare av företaget tjänar man 0 på att ha sig själv på en post som inte gagnar företaget. Båda har tagit företaget dit det är idag på dessa tunga poster som startade i ett garage, Han som det kreativa ansiktet utåt och hon som ekonom. Kalla det Nepotism om du vill men det känns väldigt bakvänt.

Permalänk
Medlem

Det är nog en hel del nepotism från Yvonne och Linus neråt i ledet, men eftersom de båda äger LMG så blir det ju väldigt konstigt att säga att det är nepotism mellan dom.

Permalänk

Jag gillar personer som är genuina och ärliga tack vore Gamers Nexus går ut och ärligt berättar om problem som behövs rättas är en positivt handling det bevisar att många företag i den här världen är giriga på pengar och vill bara ha kreds. Detta problem finns hos oseriösa företag som även existerar i Sverige också. Eftersom många väljer att knyta näven i fickan och går vidare kommer det i slutändan skada sig själv. Detta som LMG hamnar i blåsväder är bara början för det är så utbrett med oseriösa företag runt om i världen även i Sverige har jag varit med om liknande upplevelse men ingen vill prata om det. Tystnadskulturen är så stark att många som stannar kvar i ett oseriöst företag får onödigt mentalt lidande för ingen vågar prata om det av rädslan. Jag tror en vacker dag kommer dessa oseriösa företagarna få ätas upp av egna problem som dem har skapat av sig själv medan människor som jobbar/ jobbade i dessa oseriösa företagarna kommer få sina upprättelse.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja lyfta den bristande medieetiken från GN's sida som jag upplever knappt har pratats om alls? Är det bara jag som tycker att det är en aning märkligt att inte på ett mer utpräglat sätt försöka vara etisk och korrekt i den video där man anklagar någon för detsamma?

Mina största invändningar mot själva grannskningen är bristen av kontext, en klippning som ämnar utmåla LMG i dålig dager och bristen på självinsikt att inse att GN närmast omöjligt kan göra objektiv journalistik gentemot sin egen största konkurent.

Jag spelade in en lång rant på ämnet om någon önskar höra ett mer utvecklat resonemang:

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på vad LTT's första video efter en veckas uppehåll kommer bli ändå.
Diggar att mina YT-rekommendationer har fått totalfnatt efter deras "paus" och vill att jag ska titta på allt möjligt jävla skit som jag annars aldrig brukar se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag skulle vilja lyfta den bristande medieetiken från GN's sida som jag upplever knappt har pratats om alls? Är det bara jag som tycker att det är en aning märkligt att inte på ett mer utpräglat sätt försöka vara etisk och korrekt i den video där man anklagar någon för detsamma?

Mina största invändningar mot själva grannskningen är bristen av kontext, en klippning som ämnar utmåla LMG i dålig dager och bristen på självinsikt att inse att GN närmast omöjligt kan göra objektiv journalistik gentemot sin egen största konkurent.

Jag spelade in en lång rant på ämnet om någon önskar höra ett mer utvecklat resonemang: https://www.youtube.com/watch?v=e-983slQG-Y

Känner att jag behöver ställa en fråga:
Om Expressen skulle felaktigt rapportera att jordens undergång är nära anstående och Aftonbladet då rapporterar att Expressen är ute & seglar i det blå, är Aftonbladet då per automatik inte objektiva och eller neutrala?

Du inser också att du själv gör just det du anklagar GN för?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Gamers Nexus visar ännu en gång sin saklighet och kommer med fakta och underlag. Riktigt bra arbete med att visa Linus och LMGs sanna ansikte.

Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag skulle vilja lyfta den bristande medieetiken från GN's sida som jag upplever knappt har pratats om alls? Är det bara jag som tycker att det är en aning märkligt att inte på ett mer utpräglat sätt försöka vara etisk och korrekt i den video där man anklagar någon för detsamma?

Mina största invändningar mot själva grannskningen är bristen av kontext, en klippning som ämnar utmåla LMG i dålig dager och bristen på självinsikt att inse att GN närmast omöjligt kan göra objektiv journalistik gentemot sin egen största konkurent.

Jag spelade in en lång rant på ämnet om någon önskar höra ett mer utvecklat resonemang: https://www.youtube.com/watch?v=e-983slQG-Y

Inser du inte att du gör exakt det som du anklagar Gamers Nexus för?

Bristen av kontext, klippning som ämnar utmåla, brist på självinsikt? En mer saklig techtuber går inte att hitta. Han kommer med fakta som han lägger fram och underlaget är gediget. Han har gång på gång sagt att han inte bryr sig om relationer med andra techtubers eller sponsorer om dessa inte gillar det som han kommer fram till vid tester och liknande, utan att han gör det han gör för oss, konsumenterna. Han vill att vi ska ha all fakta.

Att du inte är saklig skriker thumbnailen om, då du använder en bild av Linus där han ser nedstämd ut medan bilden på Steve visar honom göra peacetecknet.

Du är rätt ensam om din åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Lite nyfiken på vad LTT's första video efter en veckas uppehåll kommer bli ändå.
Diggar att mina YT-rekommendationer har fått totalfnatt efter deras "paus" och vill att jag ska titta på allt möjligt jävla skit som jag annars aldrig brukar se.

Samma här. Har fått så sjukt konstiga rekommendationer på Youtube sedan jag avprenumererade från hans kanaler:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duck Dodgers:

bilden på Steve visar honom göra peacetecknet.

Eh, nej!

Med handflatan in mot kroppen betyder det inget alls i större delen av världen, men i Storbritannien och flera andra engelsktalande länder är det ungefär som att räcka långfinger.

V-tecknet (för "victory", seger), som märkligt nog kan kallas "peace sign" (fredstecken) görs med handflatan utåt.

Eftersom Steve är från USA är det förmodligen bara "två" han förmedlar med fingrarna.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S