Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Hjälp mig gärna hitta nya hörlurar / headset

Permalänk

Hjälp mig gärna hitta nya hörlurar / headset

Hej!

Jag har kört med HyperX Cloud II (denna modell) i många år men ljudet har försvunnit / är glapp vid ena örat, vilket gör att det blir väldigt jobbigt att lyssna på musik / föra samtal med lurarna.

Jag använder hörlurarna uteslutande för jobb och musik, men har uppskattat då de har tråd (har ingen Bluetooth i mina stationära dator) och är komfortabla för lång tids användning.

Jag behöver nu införskaffa nya hörlurar / headset och har försökt kika på marknaden men känner mig väldigt lost. Någon som kan rekommendera några prisvärda / bra hörlurar eller headset som gör sig bra till en stationär dator, framförallt till jobb?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaCriticalOne:

Hej!

Jag har kört med HyperX Cloud II (denna modell) i många år men ljudet har försvunnit / är glapp vid ena örat, vilket gör att det blir väldigt jobbigt att lyssna på musik / föra samtal med lurarna.

Jag använder hörlurarna uteslutande för jobb och musik, men har uppskattat då de har tråd (har ingen Bluetooth i mina stationära dator) och är komfortabla för lång tids användning.

Jag behöver nu införskaffa nya hörlurar / headset och har försökt kika på marknaden men känner mig väldigt lost. Någon som kan rekommendera några prisvärda / bra hörlurar eller headset som gör sig bra till en stationär dator, framförallt till jobb?

Tack på förhand!

Ska det vara öppna eller slutna sådana? Fördelen med öppna är ofta bättre komfort och lite mer luftigt ljud, nackdelen är att dämpningen är obefintlig vilket kan störa både dig och din omgivning. Budget?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Ska det vara öppna eller slutna sådana? Fördelen med öppna är ofta bättre komfort och lite mer luftigt ljud, nackdelen är att dämpningen är obefintlig vilket kan störa både dig och din omgivning. Budget?

Öppna hörlurar låter som det bästa här, då jag jobbar hemma och har ett separat rum där ingen störs av mig. Budgeten är flexibel då det möjligtvis köps via företaget, men vill såklart ha något som maximerar prisvärdheten (typ under 2000 kr kanske)?. Kan annars hitta begagnade om de som nya ligger över det priset

Permalänk
Medlem

Funderar du på att köpa hörlurar och mikrofon separat kan jag verkligen rekommendera Beyerdynamic hörlurar. Är otroligt nöjd med mina DT 770 Pro 80 Ohm. Väldigt bra ljud för pengarna, går inte att jämföra med gaming-headset när det kommer till byggkvalité och ljudkvalité.

Köpte mina för 1 200 kr för några år sedan hos DJ Service, har gått upp lite i pris. Själv skulle jag dock inte tveka med att köpa nya för ~1 600 kr om de gick sönder.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=18751

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Hedersmedlem

Sennheiser HD5 eller 6-serien är mycket komfortabla imo. Går ju att kombinera med ex. en modmic eller en fristående mikrofon. Måhända att det finns hörlurar som har bättre ljud, men just komforten är något jag värderar extra högt ifall man ska sitta länge med ett par lurar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

DT 770 skulle jag avvakta med har själv sådana och dom är så ljusa(bokstavligen) hörlurar att jag tror de är väldigt nischade om du hittar sennheiser hd 600/650 nånstans kan det löna sig

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2HR!

Permalänk

Tack för alla förslag. Men finns det inga bra hörlurar / headset med inbyggd mic, eller måste man ha separat mic för att få något bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCriticalOne:

Tack för alla förslag. Men finns det inga bra hörlurar / headset med inbyggd mic, eller måste man ha separat mic för att få något bra?

Det blir alltid en kompromiss när en produkt ska göra flera saker. Beyerdynamic MMX300 är något över budget men låter OK till musik och har bra mic för ett headset.
Bäst är ju att köra ett par billiga om du ska ha till Teams och liknande och sen ett par bra hörlurar utan mic för musik

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Det blir alltid en kompromiss när en produkt ska göra flera saker. Beyerdynamic MMX300 är något över budget men låter OK till musik och har bra mic för ett headset.
Bäst är ju att köra ett par billiga om du ska ha till Teams och liknande och sen ett par bra hörlurar utan mic för musik

Tack för tips. Har du någon bra kombo (ett par "billiga" och ett par bra för musik)?

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt hundra på lurar i den prisklassen, det kan nog andra tipsa om bättre men DT770 och fidelio 2xhr brukar oftast nämnas när man talar om lurar under 2k.
Mmx300 är en variant av 770 även om tuningen är något annorlunda. Bästa är att testa själv vad man gillar.
Till teams vet jag inte. Jag kör airpods men det lär ju finnas billigare varianter. Har inget direkt krav på kvalité på ljud osv när jag sitter i jobbmöte, annat än att man ska höra varandra.

Edit: Alternativt begagnade Sennheiser HD600/650 osv

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk

Är du ute efter öppna lurar så är Beyerdynamic DT-990/DT-880 (edition eller pro, edition är bekvämare men dyrare) väldigt prisvärda. Kombinera dom med en ModMic så har du ett headset med hifi-kvalitet. DT-990 Pro 250ohm + ModMic går att få för under 2k.