Supermicro X9DRi-LN4F+ , ServeRAID M1215 HBA etc.

Permalänk

Supermicro X9DRi-LN4F+ , ServeRAID M1215 HBA etc.

Omdaning i hemmalabbet och följade prylar har blivit över:

* Supermicro X9DRi-LN4F+ (rev. 1.20)

2st. Xeon E5-2650v2
128Gb DDR3 Reg. ECC RAM (8x16), PC3L-12800 (1600MHz)
2st. Cooler Master Hyper 212 EVO

Observera att formfaktorn på detta kort är EE-ATX (*Enhanced* Extended ATX) och behöver ett rymligt chassi, minst sagt, för att trivas. Å andra sidan får du 24 DIMM-platser och möjlighet att trycka i 1,5Tb RAM.

IPMI, 4st i350-interface (med vMDQ), gott om PCIe-lanes och flexibel bifurcation på samtliga PCIe-platser lämpar sig väl för lagringslösningar och virtualiseringslekstuga. Bland annat.

Vad gäller kylarna är den *ena* EVOn komplett (monteringskit för annat än Socket 2011), i fallet med den andra finns endast monteringskit för just detta moderkort.

Prisidé 2000:- för ovanstående "paket"?

* ServeRAID M1215 SAS/SATA HBA

LSI 9340-8i , PCIe 3.0 x8
För närvarande flashad till IT-mode (lämplig för ZFS, Proxmox osv.)
2st SFF-8643 till 4x-SATA breakoutkablar (100cm)

Prisidé 800:- för ovanstående HBA plus kablage?

Kanske detta inte är alldeles rätt forum för dessa grejer, men tänkte jag försöker iallafall innan man gör sig besväret att dela upp / baxa till Tradera.

Prylarna kan skickas (mot fraktkostnad), ser gärna eventuella bud öppet i kommentarerna.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lägger bud på 800 kr + frakt för LSI 9340-8i + kablar.

Permalänk
Nytt bud: 1 500 kr Moderkort, CPU , ram + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Bud noterade. Jag tänker jag rundar av annonsen framåt helgen.

Permalänk

LSI 9340-8i + kablar sålt.

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

1 500 kr Moderkort, CPU , ram + frakt

Hittade en annan lösning lokalt så får återta mitt bud. Lycka till med försäljningen.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Annonsen är avslutad