Söker 32 - 40-tums TV för retrospelande och streaming

Permalänk

Söker 32 - 40-tums TV för retrospelande och streaming

Söker en TV för att kunna retrospela på men även streama. Har ni en gammal TV ståendes som fortfarande fungerar eller känner någon som har en så kan jag vara intresserad!

Storlek: 32 - 40 tum
Upplösning: 720p eller över.
Paneltyp: LCD, plasma, eller LED går bra (om LED ens finns för gamla TV:ar).

Funktioner som måste finnas:

  • HDMI

  • Komponent

  • SCART

Funktioner som är valfritt men uppskattas:

  • Komposit

  • VGA-port för PC

Priset jag kan tänka mig är upp till ungefär 500 kr + eventuell frakt, men helst så billigt som möjligt med tanke på TV:ns eventuella ålder och kvarstående livslängd.

Öppen för att den fraktas om det är möjligt, annars så kan jag avhämta i Uddevalla eller eventuellt i Trollhättan.

OBS: Bilderna är inte mina. Kommer från denna annonsen på Tradera och används endast som exempel för vad jag eventuellt vill ha.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

NetSurfer



Permalänk
Medlem

Av bilden att döma har jag exakt en sådan TV. Dock finns TV: n I Stockholm

Permalänk
Medlem

Du kanske redan har koll på detta men var noga med att köpa en modell som inte har för långsam display. Jag gjorde misstaget först. Såg förjävligt ut när man spelade Rouge Squadron på GameCube. Stjärnorna smetade ut sig mot den svarta rymden och blev bara en gröt av allt.

Många äldre LCD har långsamma displayer men inte alla. Vissa är lite bättre.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Du kanske redan har koll på detta men var noga med att köpa en modell som inte har för långsam display. Jag gjorde misstaget först. Såg förjävligt ut när man spelade Rouge Squadron på GameCube. Stjärnorna smetade ut sig mot den svarta rymden och blev bara en gröt av allt.

Många äldre LCD har långsamma displayer men inte alla. Vissa är lite bättre.

Tack för tipset!

Visa signatur

NetSurfer



Permalänk
Medlem

Min svärfar har en gammal värsting-Panasonic som jag tror uppfyller alla dina behov. Det är en plasma-tv med separat ingångsbox.

Är du intresserad så är det bara att slänga iväg ett PM, så kan jag kolla upp ingångar och modellinfo lite mer noggrant.

Den finns i Malmö-trakten och väger en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullon:

Min svärfar har en gammal värsting-Panasonic som jag tror uppfyller alla dina behov. Det är en plasma-tv med separat ingångsbox.

Är du intresserad så är det bara att slänga iväg ett PM, så kan jag kolla upp ingångar och modellinfo lite mer noggrant.

Den finns i Malmö-trakten och väger en del.

Pioneer med en Pioneer pdp-r06xe var det visst. Inte en Panasonic…

Permalänk
Medlem

Hi, I have an old 42'' LG TV collecting dust in the storage. Model no. LG 42PC1R. It has all the features you asked for.

Let me know if interested, it's located in Gothenburg.

Pics of model no + ports :-
https://imgur.com/a/jpDDexp
https://imgur.com/a/MwdzFoC

Permalänk

Har köpt en TV nu. Tack för visat intresse! 😊

Visa signatur

NetSurfer



Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

NetSurfer