95 procent av alla NFT:er är nu helt värdelösa

Permalänk
Medlem

nasta stop, crypto valutor

99% av alla pro crypto vet knappt vad termer som web 3.0, blockchain eller ens syftet med hela crypto grejen ar utan bara slanger runt det som coola slogans.

som sagt, saker o ting ar alltid perfekt i teorin....

Visa signatur

~Some wise words and yada yada yada~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Blockkedjeteknik är så ineffektiv och skalar så dåligt så det är för mig helt orimligt att du tror att den kommer att vara en stor del av framtiden.

Det finns extremt få tillämpningar där blockkedjeteknik är en av dom bättre lösningarna.

Förstår du verkligen hur blockkedjeteknik fungerar?

Vad är det du ser som en så stor fördel gentemot andra lösningar?

Tanken bakom Cryptovalutor är en fri marknad. Där centralbanker och myndigheter inte kan manipulera värdet, genom att tex "Printa" nya pengar. Höja/sänka räntorna osv.

Dina crypto är dina crypto. Ingen kan beslagta/spärra din åtkomst till din digitala valuta. Tex kan dom inte göra en löneutmätning på dina crypto om du har skulder. Dom kan inte hindra dig att skicka/ta emot pengar till/från vem du vill.
Sanktioner genom att tvinga banker att låsa konton blir effektlösa.

Anonyma betalningar går att genomföra. Tex köpa en VPN utan att behöva uppge namn/adress osv med crypto fungerar utmärkt (Monero).

Visa signatur

You think you know. What's to come. What you are. You haven't even begun.

Permalänk
Medlem

Förstod mig aldrig på NFT's då man inte köper och äger bilden, oftast endast rättigheter (delade med skaparen) att använda den i kommersiellt syfte (eller använda den som profilbild etc) och det man äger är metadatan, som egentligen när som helst kan ändras. Känns lite som att: Jag köper DENNA plats för att titta på Mona Lisa, sen att museet kan ändra vart de väljer att hänga upp tavlan när som helst verkar.... ugh.

Även om någon skulle vilja och/eller gå med på att sälja full copyright till ett verk via detta skulle det t ex inte vara möjligt i England där copyrightlagen säger att det måste finnas ett undertecknat dokument som överför den.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av RCA56:

Hörredu, ta och stäng av datorn och sluta fis innan du börjar jappa om "klimatavtryck" som är ett av nutidens största pågående bedrägerier.

Ja, jag vet att det är ett slagord som oljeindustrin hittat på för att skylla ifrån sitt ansvar på lilla människan men blockedjorna är inte direkt grön energi om vi säger så.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av craft:

Tanken bakom Cryptovalutor är en fri marknad. Där centralbanker och myndigheter inte kan manipulera värdet, genom att tex "Printa" nya pengar. Höja/sänka räntorna osv.

Dina crypto är dina crypto. Ingen kan beslagta/spärra din åtkomst till din digitala valuta. Tex kan dom inte göra en löneutmätning på dina crypto om du har skulder. Dom kan inte hindra dig att skicka/ta emot pengar till/från vem du vill.
Sanktioner genom att tvinga banker att låsa konton blir effektlösa.

Anonyma betalningar går att genomföra. Tex köpa en VPN utan att behöva uppge namn/adress osv med crypto fungerar utmärkt (Monero).

man behover inte ett namn for att knyta en adress till dig. tvartom. det racker med att man vet att den specifika wallet'en representerar dig sa ar det redan en form av identitet. du har ratt i att man kan inte beslagta dina cryptos. men man kan gora mkt for att hindra dig fran att anvanda dom. det ar darfor det finns service som cryptotvattar (likt pengatvatt). myndigheterna svartlistar din adress och sedan monitorerar de all aktivitet till och fran din adress for att bygga upp en profil kring dig och det, i slutandan kommer leda till dig da du som manniska kommer nagonstans i ledet att gora ett misstag.

och gallande manipulation, istallet for storbanker sa har vi valar som manipulerar ist. vi gar bara fran ena sidan av myntet till andra sidan av myntet.

(sorry for rorig text)

Visa signatur

~Some wise words and yada yada yada~

Permalänk
Medlem
Skrivet av RCA56:

Dom affärer som skett där folk köpt NFTs för miljontals kronor är inte vad folk tror.
Det är i många fall personer som köpt dom av sig själva med sina egna pengar, hela ap-NFT gänget är ett gäng trollare som hållit på och vanlig folk har gått på allt. Vissa har "investerat" i NFTs efter det utan att förstå vad dom håller på med, dom får skylla sig själva.

Värdefulla NFTs kommer att bli vanligt i framtiden men då med kontrakt som gäller annat än värdelös upphovsrätt till en bild på en apa.

Hörredu, ta och stäng av datorn och sluta fis innan du börjar jappa om "klimatavtryck" som är ett av nutidens största pågående bedrägerier.

Helt otroligt att man kan blunda för forskning med starka bevis. Är det känslan att vara annorlunda som är drivkraften bakom att vara emot väl utredda oberoende upptäckter?

Fixad mening.
Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av craft:

Tanken bakom Cryptovalutor är en fri marknad. Där centralbanker och myndigheter inte kan manipulera värdet, genom att tex "Printa" nya pengar. Höja/sänka räntorna osv.

Dina crypto är dina crypto. Ingen kan beslagta/spärra din åtkomst till din digitala valuta. Tex kan dom inte göra en löneutmätning på dina crypto om du har skulder. Dom kan inte hindra dig att skicka/ta emot pengar till/från vem du vill.
Sanktioner genom att tvinga banker att låsa konton blir effektlösa.

Anonyma betalningar går att genomföra. Tex köpa en VPN utan att behöva uppge namn/adress osv med crypto fungerar utmärkt (Monero).

Tanken var säkert nobel från början med ett visst syfte, dessvärre blev det istället bara en spekulationsmarknad med "get rich fast" där värdet istället kunde manipuleras av större aktörer, se Elon Musk och Bitcoin t ex. Så resultatet blev att en majoritet skulle förlora pengar på detta så vissa andra kunde gå med enorm vinst. Nej, det var inte bara herr Elon som gjorde uttalanden och/eller andra försök att påverka olika cryptomarknader som visade sig vara högst känsliga för yttre påverkan då de inte är budna till något annat, som t ex dollarn/guld/whatever etc.

Att det även funnits stora aktörer/handelsplatser/exchanges som... varit allt annat än transparanta och "clean" hjälper ju inte deras sak. Eller att de kan bli/har blivit utsatta för hackerattacker där folk förlorat stora summor, vid ett bankrån t ex förlorar ju inte kunder sina pengar som funnits där.

Bör klargöra att jag på intet sätt ställer "vanliga valutor" mot Crypto, utan är en reflektion om att en grundtanke tyvärr sällan blir/utvecklas till det utan istället används för att "scamma" eller "lura" människor i "get rich fast schemes".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Blockkedjeteknik är så ineffektiv och skalar så dåligt så det är för mig helt orimligt att du tror att den kommer att vara en stor del av framtiden.

Det finns extremt få tillämpningar där blockkedjeteknik är en av dom bättre lösningarna.

Förstår du verkligen hur blockkedjeteknik fungerar?

Vad är det du ser som en så stor fördel gentemot andra lösningar?

Jo, det kan jag väl säga att jag har förståelse för utan att det är ett särskilt överdrivet påstående.
Även med ett nät som består av bara några få samarbetande aktörer - och därför kan hantera rätt hög trafik, men ändå måste dansa enligt samma pipa d.v.s. verifierande programkod för kedjan, fås:

...automatisk spegling av databasen,
...samt skydd mot manipulation och korruption i att alla transaktioner som genomförs måste uppfylla kedjans rådande regler. Går inte att ändra databasposter i efterhand utan att kedjan blir ogiltig.

Varaktighet för data och mycket starkt skydd mot att data manipuleras på ett regelvidrigt sätt eller av obehörig, vilket fås i ett endaste paket automatiskt är alltså de stora punkterna här. För mig är det tillräckligt stor skillnad från en vanlig MySQL-burk för att det ska vara högintressant för en serie tillämpningar inom medicin, finans, biljettsystem... fantasin sätter gränserna.

Sen sätter jag punkt för mitt deltagande i debatten här då det både är något OT för tråden och jag är heller inte ute efter att syssla med någon slags väckelserörelse eller att övertyga folk - det är säkerligen totalt överflödigt för många databasapplikationer.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaynizM:

man behover inte ett namn for att knyta en adress till dig. tvartom. det racker med att man vet att den specifika wallet'en representerar dig sa ar det redan en form av identitet. du har ratt i att man kan inte beslagta dina cryptos. men man kan gora mkt for att hindra dig fran att anvanda dom. det ar darfor det finns service som cryptotvattar (likt pengatvatt). myndigheterna svartlistar din adress och sedan monitorerar de all aktivitet till och fran din adress for att bygga upp en profil kring dig och det, i slutandan kommer leda till dig da du som manniska kommer nagonstans i ledet att gora ett misstag.

och gallande manipulation, istallet for storbanker sa har vi valar som manipulerar ist. vi gar bara fran ena sidan av myntet till andra sidan av myntet.

(sorry for rorig text)

Jep, Helt korrekt när det gäller "valar". Dom manipulerar värdet för att lura in folk att köpa dyrt och sälja billigt. Till sin egen fördel såklart. Vilka även händer hela tiden på den traditionella börsmarknaden också.

Jag började inlägget med "Tanken är" Eftersom det är precis vad det är. Det är visionen med crypto.

Sen när det gäller att knyta en viss plånbok till dig så fungerar det bara sålänge du faktiskt har köpt dina crypto genom en spårbar källa. Man kan till tex mina sina egna crypto. Och det behöver inte göras från en ipadress som är bunden till dig.

Sen så har vi Monero där man inte kan "svartlista" en adress eftersom det inte går att följa blockkedjan.
Du kan tex mina dina egna Monero och få det utbetalt i Bitcoin.

Visa signatur

You think you know. What's to come. What you are. You haven't even begun.

Permalänk
Medlem

Var djupt intresserad av crypto när NFT dök upp men var ju rätt uppenbart hur bullshit det mesta var.
Man kan tycka att folk som bryr sig om crypto skulle förstå varför sådana saker bör vara backade av något som har värde i sig - inte bara att man hittar på ett värde baserat på ingenting.

Fanns ett genuint intressant användningsområde och det var saker som att man vid köp av biljetter med en valuta till konsert eller dylikt fick något i stil med ett event coin som enbart gavs ut då, en collectors item alltså.

Eller basically anonyma licens/pseudoidentitetshandlingar som kunde bevisas genom tillgång till en kryptoadress.

Saker som att knyta ägande av digitala produkter i MMO's osv så att de kunde hanteras p2p snarare än via steam eller annat hade varit intressant.

Men samma crowd dök upp som alltid med tomma själar och tomma hjärnor och enbart intresse för att pressa profit ur allt tills det dör.

Med crypto som med allt annat så är det svårt att finna plats på marknaden för genuint nya saker som det inte finns demand för om det inte tillfredställer de inövade slit-och-släng mönster som marknaden är byggd efter.
Det tar då tid att etablera nya saker.
Crypto har ändå fått tid och jag skulle säga att det nu är dags för crypto att visa sin användbarhet om det ska bestå.
Men det blir lätt skadeskjutet av att, innan något bevisats, ha blivit utnyttjat som bara ytterligare ett offerdjur för den sortens spekulativa investerare som är som cancer i mänsklig form.

NFT's hade inget chans mot det, tror att de mer varierade usecases som finns för DeFi kan överleva det.

Om det ska nämnas något positivt med NFT så är det underhållningen i att se hur snabbt sådana människor som gjort sig rika på det gått direkt till US-libertarian klassiker som att börja försöka bygga egna pseudostater med lägre ålder för byxmyndighet osv, eller genom att försöka skapa någon form av konst eller kultur visat att de verkligen inte har någon gnista själva utan enbart kan kopiera och fejka.

Liknande underhållning kan finnas för den annars mer sansade DeFi sidan med FTX, sam bankman fried och den effektiva altruismen som i de kretsarna verkar betyda ungefär "Så länge man pratar om altruism så är alla synder förlåtna och man har rätt att göra vad man än vill med motivationen att om man blir rik nog så kan man någon gång i framtiden göra rätt för sig".

Jag hade tröttnat lite på crypto när FTX började bli stort, minns att jag från och till googlade det hela och försökte klura ut var grejen var men det lät bara så jävla tomt liksom.

Min favoriter från den storyn nedan:

“I’m very skeptical of books. I don’t want to say no book is ever worth reading, but I actually do believe something pretty close to that,” explains SBF. “I think, if you wrote a book, you fucked up, and it should have been a six-paragraph blog post.”

...

"So, I think again. What, I wonder, does he think I think? Wouldn’t someone with IQ points to spare realize that dismissing books—all books—as essentially worthless might rile a writer? Was he playing with me? Is this fun? Is this humor?
I’m satisfied with my meta-analysis until I realize that one can always increment the level of strategic play in this sort of game. It’s like poker. Level one is just thinking about how to strengthen your own hand. Level two is thinking about what your opponent’s hand is. Level three is thinking about what your opponent thinks your hand is. And so on. And, since SBF is obviously a genius, I should simply assume that, compared with me, SBF will always be playing at level N+1. Which makes my analysis of the intent behind SBF’s “books are for losers” idea spiral into infinity and crash, like a computer program stuck in a loop."

...

"The next day, I finally get a chance to interview Sam Bankman-Fried. We meet in a tiny conference room. I’m prepared with a mic and an MP3 recorder at the ready. SBF comes in with his laptop and opens it to start playing his new favorite computer game, Storybook Brawl, before he even sits down."

Journalist så redo att tro på att någon är ett geni att det faktum att de menar att böcker är meningslösa och sitter och spelar genom hela intervjun tas som ytterligare tecken på geni.

Även detta:

Människa som är så tom på all mänsklighet att de antar att medmänsklighet från andra alltid bara är "performative", att alla lever sitt liv på detta sätt.

Och ingenting kan göras åt sådana människor, samhället är som skapt för deras framgång, och ingen kultur är säker, rätt infohazards under formativ ålder så kan väl som helst bli sådan.

Frågan är hur något som har minsta risk att kunna kommersialiseras någonsin kan/kommer kunna bli annat än själalöst race till maximum investor profit minimum samhällsvärde?
Vad är det som håller sådant ondska i schack ens?

Alltså, den realistiska varianten av ondska där ondskan oftast bara är emergent behaviour och varje individ är ansvarig för liten nog del att inte kunna hållas klandervärd.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av craft:

Tanken bakom Cryptovalutor är en fri marknad. Där centralbanker och myndigheter inte kan manipulera värdet, genom att tex "Printa" nya pengar. Höja/sänka räntorna osv.

Dina crypto är dina crypto. Ingen kan beslagta/spärra din åtkomst till din digitala valuta. Tex kan dom inte göra en löneutmätning på dina crypto om du har skulder. Dom kan inte hindra dig att skicka/ta emot pengar till/från vem du vill.
Sanktioner genom att tvinga banker att låsa konton blir effektlösa.

Anonyma betalningar går att genomföra. Tex köpa en VPN utan att behöva uppge namn/adress osv med crypto fungerar utmärkt (Monero).

Stater har dock en historia av att spärra in folk som inte betalar skulder eller på andra sätt bedöms uppföra sig fel. Om andelen folk som har crypto är väldigt hög kan det kanske bli ett problem för staten att vara repressiv, men om den stora massan tycker det är bra att (av olika skäl) klämma dit kryptofolket är det fort gjort.

Överlag är ju f.ö många valutor inte värda mer än vad någon (eller några) är beredda att backa eller försvara dem med. Men hade jag bott i ett riktigt instabilt land hade jag nog kunnat se bitcoin eller liknande som en bättre och säkrare valuta än landets egna.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Men...då förstod jag ju hela grejen med NFT i alla fall!

Vilken överraskning detta blev.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Så vilka NFTer är det som fortfarande har värde då?

Exempel de som är kopplat till någon form av värde. Avenged Sevenfold har NFT som ger bland annat fördel i bokningar, priser och gå före i kön och liknande, få del av exklusiv merch, fester och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Ah. Individer spelar roll.
Men mentaliteten i industrin ÄR att försöka casha in stort. Att hitta guldådern, bli nästa WoW eller Candy Crush. Inte att få 10% avkastning utan 1000+%. Och därmed är benägenheten stor att hoppa på trender och det finns en generell frånvaro av moral (konsekvenstänk) eller betänkligheter inför att utnyttja barn och vuxna med svag impulskontroll.

Om satsningen inte lyckades den här gången, vandrar riskkapitalet vidare till nästa potentiella guldgruva.

Jag önskar att folk generellt kunde använda samma granskande ögon som dig på alla "spännande" saker som spelutgivarna har för sig nu för tiden. Då menar jag speciellt alla typer av "Battle Pass" och diverse köp i spel via låtsasvalutor och kosmetiska köp.
Ingenting av det där skräpet görs för att du som spelare har efterfrågat det, eller för att du ska ha roligare. Vad kan det vara som återstår då?

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Att betala skyhöga summor för saker som är fungeable(går copy-paste oavsätt om det finns ett blockchain ägarregister) och utan juridiskt skydd är imo riktigt sjuk,

Det heter fungibla varor och betyder och betyder att det är varor utan individuella särdrag och går att sätta i varandras ställe, exempelvis pengar eller handelsvaror.

Permalänk
Medlem

Svenska språket har några uttryck som är lite överlagrade, där samma ord kan ha olika betydelser i olika sammanhang. T.ex. kan ordet "säkerhet" översättas till engelskans "safety" eller "security", vilket inte är riktigt samma sak.

NFT:erna har alltid varit "worthless".
Skillnaden är att nu är de också "valueless".

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Men...då förstod jag ju hela grejen med NFT i alla fall!

Vilken överraskning detta blev.

Man är nästan lite skadeglad när man tänker på alla arroganta cryptobros som dumförklarade en så fort man hade minsta tillstymmelse till hälsosam skepticism gentemot deras apbilder.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Om du då ska ha en kontrollerad blockkedja, dit användaren inte har tillgång - varför skulle de då inte bara fortsätta använda en helt vanlig databas med valfri bakomliggande, existerande teknisk lösning?

Bitcoin är 15 år gammalt om några månader. Det är ingen ny teknik längre, och användningen har ju bara dalat senaste åren. För 5-6 år sen fanns ju företag som försökte med Bitcoin ATM's, man såg "We accept Bitcoin" på kaféer och liknande... Men nu är det ju helt dött.

Apropå det, tar Inet fortfarande emot BitCoin som betalning?

Vet att de gjorde det ett tag.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Apropå det, tar Inet fortfarande emot BitCoin som betalning?

Vet att de gjorde det ett tag.

https://www.inet.se/info/10/betalsatt

Citat:

Inet tar emot betalningar i kryptovalutan Bitcoin via tjänsten Bitpay. När du använder dig av det här alternativet kommer du föras vidare till BitPays betalsida efter du klickat på "Slutför köp." Följ anvisningarna på BitPays sida för att genomföra betalningen.

Permalänk
Medlem

Vi såg det inte komma xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazhaul:

Helt otroligt att man kan blunda för forskning med starka bevis. Är det känslan att vara annorlunda som är drivkraften bakom att vara emot väl utredda oberoende upptäckter?

Det finns hur mycket forskning som helst som bevisar att de få "klimatförändringarna" vi upplevt varken är onormala eller farliga och mycket av konspirationsteorierna om klimatförändringar är dessutom helt och hållet påhitt, men dom rapporterna får du inte läsa om i Aftonbladet eftersom att endast dom som tycker rätt och skriver rätt rapporter selektivt uppmärksammas och selektivt får mer anslag att forska för.

Jag tvivlar starkt på att du själv har sökt upp en enda forskningsrapport och läst igenom själv, du tycker säkert som alla andra och säger det du blivit tillsagd att tycka av massmedia.

Så vem blundar egentligen?
Hela klimathysterin är en stor bluff som dessutom tar bort fokus från det verkliga hotet: Massförgiftningen med alla miljögifter.
Dom rika oligarkerna har tjänat hundratals miljarder på bluffen och det finns mycket kvar att krama ur er som är lättlurade.

Naturligtvis är krypto dåligt för miljön och måste stoppas.. Att ni går på den.. Sanningen är att det endast måste stoppas för att det hotar oligarkernas makt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ja, jag vet att det är ett slagord som oljeindustrin hittat på för att skylla ifrån sitt ansvar på lilla människan men blockedjorna är inte direkt grön energi om vi säger så.

Men åh vad farligt!
Ska vi ta och stänga ner Facebook med, det drar ju så mycket ström?
Eller elementet hemma i vinter?
Alla elbilar?
Bygg ett kränkraftverk, icke-problemet är... löst.

Krypto är grönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Stater har dock en historia av att spärra in folk som inte betalar skulder eller på andra sätt bedöms uppföra sig fel. Om andelen folk som har crypto är väldigt hög kan det kanske bli ett problem för staten att vara repressiv, men om den stora massan tycker det är bra att (av olika skäl) klämma dit kryptofolket är det fort gjort.

Överlag är ju f.ö många valutor inte värda mer än vad någon (eller några) är beredda att backa eller försvara dem med. Men hade jag bott i ett riktigt instabilt land hade jag nog kunnat se bitcoin eller liknande som en bättre och säkrare valuta än landets egna.

Sverige med svenska kronan är ett bra exempel på instabilt land ekonomiskt, skenande priser på el, mat, bensin samtidigt som pyramidspels valutan SEK rasar i värde mot andra valutor.
Samtidigt har välfärd och trygghet gått rakt ner i soptunnan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RCA56:

Det finns hur mycket forskning som helst som bevisar att de få "klimatförändringarna" vi upplevt varken är onormala eller farliga och mycket av konspirationsteorierna om klimatförändringar är dessutom helt och hållet påhitt, men dom rapporterna får du inte läsa om i Aftonbladet eftersom att endast dom som tycker rätt och skriver rätt rapporter selektivt uppmärksammas och selektivt får mer anslag att forska för.

Jag tvivlar starkt på att du själv har sökt upp en enda forskningsrapport och läst igenom själv, du tycker säkert som alla andra och säger det du blivit tillsagd att tycka av massmedia.

Så vem blundar egentligen?
Hela klimathysterin är en stor bluff som dessutom tar bort fokus från det verkliga hotet: Massförgiftningen med alla miljögifter.
Dom rika oligarkerna har tjänat hundratals miljarder på bluffen och det finns mycket kvar att krama ur er som är lättlurade.

Naturligtvis är krypto dåligt för miljön och måste stoppas.. Att ni går på den.. Sanningen är att det endast måste stoppas för att det hotar oligarkernas makt.

För det första kan jag säga att jag har tagit del av flera peer-review dokument som har stadig grund för hur dom har gått tillväga, vad dom har hittat och att oberoende forskningsteam har analyserat den data dom har publicerat. Så som forskning ska fungera.

Sen kan jag också berätta att jag inte har varit inne på Aftonbladet och liknande nyhetssidor på evigheter då jag inte ser nån vits i att läsa sensationsnyheter som innehåller 0 fakta.
Som jag nämnde ovan är det otroligt mycket bättre att läsa hänvisad källa och gå igenom vad som faktiskt har gjorts för att komma fram till slutsatserna.

"endast dom som tycker rätt och skriver rätt rapporter selektivt uppmärksammas och selektivt får mer anslag att forska för."
Så du menar seriöst att det är en dålig sak att faktiskt forska i ämnet? Att forskningslag runt om i världen bara ska lägga ner det och gissa utan fakta? Det är iallafall vad jag tolkar den meningen som.

Nu vänder jag frågan till dig: Jag skulle uppskatta att få ta del av dina källor. Vilken fakta du har använt för att komma fram till din epiphany att alla måste vakna upp och sluta följa "strömmen".

Tänk om det är du är en "sheeple" som de kretsarna som motsäger sig fakta oftast kallar oliktänkande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazhaul:

För det första kan jag säga att jag har tagit del av flera peer-review dokument som har stadig grund för hur dom har gått tillväga, vad dom har hittat och att oberoende forskningsteam har analyserat den data dom har publicerat. Så som forskning ska fungera.

Sen kan jag också berätta att jag inte har varit inne på Aftonbladet och liknande nyhetssidor på evigheter då jag inte ser nån vits i att läsa sensationsnyheter som innehåller 0 fakta.
Som jag nämnde ovan är det otroligt mycket bättre att läsa hänvisad källa och gå igenom vad som faktiskt har gjorts för att komma fram till slutsatserna.

"endast dom som tycker rätt och skriver rätt rapporter selektivt uppmärksammas och selektivt får mer anslag att forska för."
Så du menar seriöst att det är en dålig sak att faktiskt forska i ämnet? Att forskningslag runt om i världen bara ska lägga ner det och gissa utan fakta? Det är iallafall vad jag tolkar den meningen som.

Nu vänder jag frågan till dig: Jag skulle uppskatta att få ta del av dina källor. Vilken fakta du har använt för att komma fram till din epiphany att alla måste vakna upp och sluta följa "strömmen".

Tänk om det är du är en "sheeple" som de kretsarna som motsäger sig fakta oftast kallar oliktänkande.

Dom som skriver propagandaforskning där resultatet är förutbestämt redan i enighet med politikers karriärsfrågor får mer anslag. Det finns flera som rapporterat fel saker i sin forskning och efter det så var deras forskningskarriär över, inte ett enda anslag igen.

Folk ska känna skam och skuld och vara rädda, Koldioxiden är så farlig så, allt kring "klimatavtryck" ska räknas i koldioxid och varenda handling folk gör ska göras om till ett värde koldioxid.
Det värdet är bollträet som dom slår dig i huvudet med och du är mindre värd som människa om du råkat ha gjort ett "klimatavtryck".
Sanningen är att koldioxid inte är farligt i den mängd vi har i luften, alla växter du ser är praktiskt taget byggda på koldioxid. Det är grunden till liv på planeten.
Förr när planeten blomstrade som mest så var halterna mer än tio gånger så höga som idag, det är helt normalt att det varierar.
Idag ligger vi så otroligt lågt i koldioxidhalt att om det skulle sjunka så skulle all växtlighet på planeten inte överleva.

Den som vet det blir tärd av att se "klimatavtryck" användas som ett universalt 'jag har rätt' argument dagligen eller för att sätta sig över andra som lite finare och bättre.
Ännu värre är det med fejkforskare som göder på lögnen för att få ha kvar jobbet.

Skam, skuld och rädsla är makt. Det är så dom styr dig. Fåren i samhället vallar varandra. Gör din plikt nu och förklara för mig varför bluffen "klimatavtryck" är så viktigt att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Apropå det, tar Inet fortfarande emot BitCoin som betalning?

Vet att de gjorde det ett tag.

Inet tog aldrig emot Bitcoin. De använde och användersig än av Bitpay, som i sin tur tog emot Bitcoin och betalde Inet i kronor. Men Inet har knappast nånsin haft Bitcoin i sin bokföring.

Skrivet av RCA56:

Dom som skriver propagandaforskning där resultatet är förutbestämt redan i enighet med politikers karriärsfrågor får mer anslag. Det finns flera som rapporterat fel saker i sin forskning och efter det så var deras forskningskarriär över, inte ett enda anslag igen.

Folk ska känna skam och skuld och vara rädda, Koldioxiden är så farlig så, allt kring "klimatavtryck" ska räknas i koldioxid och varenda handling folk gör ska göras om till ett värde koldioxid.
Det värdet är bollträet som dom slår dig i huvudet med och du är mindre värd som människa om du råkat ha gjort ett "klimatavtryck".
Sanningen är att koldioxid inte är farligt i den mängd vi har i luften, alla växter du ser är praktiskt taget byggda på koldioxid. Det är grunden till liv på planeten.
Förr när planeten blomstrade som mest så var halterna mer än tio gånger så höga som idag, det är helt normalt att det varierar.
Idag ligger vi så otroligt lågt i koldioxidhalt att om det skulle sjunka så skulle all växtlighet på planeten inte överleva.

Den som vet det blir tärd av att se "klimatavtryck" användas som ett universalt 'jag har rätt' argument dagligen eller för att sätta sig över andra som lite finare och bättre.
Ännu värre är det med fejkforskare som göder på lögnen för att få ha kvar jobbet.

Skam, skuld och rädsla är makt. Det är så dom styr dig. Fåren i samhället vallar varandra. Gör din plikt nu och förklara för mig varför bluffen "klimatavtryck" är så viktigt att tänka på.

Verkar som att det största fåret hittas i spegeln.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Den billigaste CryptoPunk kostar fortfarande runt 800 000 kronor. Det finns 10 000 av dem, så samlingen har ett totalt marknadsvärde på ungefär 8 miljarder kronor.

De flesta samlingar dog direkt, eftersom vem som helst kunde skapa en NFT-samling och många lockades av enkla pengar. Men det finns ett antal signifikanta samlingar som fortfarande har ett högt värde, där CryptoPunks är den största. Ett annat exempel är Chromie Squiggle som kostar ungefär 150 000 kronor.

Permalänk
Avstängd

Är det sant?

"Det såg vi ju inte komma"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskedet:

Den billigaste CryptoPunk kostar fortfarande runt 800 000 kronor. Det finns 10 000 av dem, så samlingen har ett totalt marknadsvärde på ungefär 8 miljarder kronor.

De flesta samlingar dog direkt, eftersom vem som helst kunde skapa en NFT-samling och många lockades av enkla pengar. Men det finns ett antal signifikanta samlingar som fortfarande har ett högt värde, där CryptoPunks är den största. Ett annat exempel är Chromie Squiggle som kostar ungefär 150 000 kronor.

Värdet finns inte förrens någon betalar… finns många annonser på både blocket och tradera med fantasipriser, betyder inte att de stämmer/blir sålda