Helgsnack: Vad har du spelat i år?

Permalänk
Medlem

BG3 och CP77 tar mest timmar för mig detta året.

Permalänk
Medlem

Enbart Wow, dvs: World of Warships

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Massvis med retro och nytt!

B.la klarat/kört igenom

Dead Space Remake
Resident Evil 4 Remake
Zelda 1 (NES)
Moonwalker (Sega MD)
Dead Cells + DLC
Diablo IV

Super Mario Wonder (denna helg!)

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Oj hmm har blivit en del olika för mig.

Diablo4 beta
7 days to die
Age of empire 2
Age of empire 4
Age og mytologi
Company of Heroes 1,2 och 3
Warcraft 3
Contraband police
Wow
Among Us
Awesomenauts
CS go
CS2
Farcry5
Gta 5
Heroes and generals
Forgotten hope2
Payday 3 beta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I år har det blivit mestadels VR spel på Quest 2:an:
- Ghost Signal
- Cosmodread
- Space Docker VR
- Runner
- Cities: VR
- Eternal Starlight
- Guardians: Frontline
- Into the Radius

Men även lite på PCn:
- Silent Hunter III
- Endless Sky
- EarthX
- MSFS 2020

Permalänk
Medlem

Diablo 2-3-4 är väl dom spel jag spelat mest .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Till största del Civ VI. Utöver det är det WWIIOnline och MSFS2020. Simracingen har legat på is i år, har inte riktigt känt jag haft tiden till det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

HL-serien
Quake1 + alla expansioner
Civ6
(nytt grafikkort)
No man's sky
Cyberpunk 2077
Sons of the forest
Wow
Baldurs gate 3
(fick barn)
...
(Steam deck)
Dave the diver
Dorfromantik

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

Favoriterna har varit dead space 1 remake, och AC:M. Annars rätt så slitet år av jobbet.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Musikälskare

Spelar nästan enbart Heroes of Newerth, världens bästa MOBA enligt mig

https://kongor.online/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Asus ROG Ally i år och det fick mig att börja spela igen efter många år i dvala. Det har främst blivit Witcher 3 och Forza Horizon 5. Ska snart börja med Cyberpunk 2077, WRC och Forza Motorsport. Måste tillägga att Allyn är ett av det bästa köp jag har gjort, den har verkligen gjort att jag fått spelglädjen tillbaka 😊

Permalänk
Medlem

En vän vill att jag ska skaffa Baldur's gate 3, vilket jag antar att jag kommer göra men jag är student igen och ekonomisk så jag har skjutit på det.
Jag har ett destruktivt förhållande till frostpunk, jag har nästan alla achievements nu. Det är som stadsbyggarnas Dark souls, man dör, dör, dör och gör till slut allting rätt och vinner, vinner och vinner...

Skrivet av Sysop:

Ingenting faktiskt, tappade spelintresset för ≈20 år sedan. Blev gammal och tråkig fort.

Men vaf? Har du inte Sierra Entertainments logo som bild

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Civ 6 på repeat, två rollspel jag inte kommer ihåg namnen på men bra var det, gav mig på Baldurs Gate men fastnade inte riktigt... Hela Mass Effect 2 och halva Mass Effect 3.

Permalänk
Medlem

Lord of The Rings Online - spelar av och till men hamnar aldrig på hyllan.
Assassins Creed Odyssey - spelat igenom rubbet, saknar mer innehåll. Hyllan.
Assassins Creed Origins - spelat igenom kanske en tredjedel. Hyllan.
World of Warships - spelar då och då, lite trött på 20 minuters bataljer som ger väldigt lite, men gillar annars.
Elder Scrolls Online - på väg in i det
Elden Ring - jobbigt som attan, men lyckades traggla mig igenom det, blev fel slut, måste börja om...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Ingenting faktiskt, tappade spelintresset för ≈20 år sedan. Blev gammal och tråkig fort.

Samma för mig, jag lät min gamla speldator självdö, så man kan fråga sig vad man gör här.
Använder bara jobbets dator nu och en padda. Tråkigt så det förslår.

Permalänk
Medlem

Valheim
Darktide
Hogwarts Legacy
Diablo 4
Elite Dangerous
Zeepkist (extremt lite dock, jag är tydligen värdelös på detta spelet)

Permalänk
Medlem

Varit rätt dåligt med det men kör nu fallout 4(igen) och testar fens/sheriff 2 mod eller vad den heter.
Stor som ett dlc och är även "lore" trogen såvitt jag sett hittills.
Kan helt klart rekommendera denna.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Hades
Slay the spire
Fallout 4

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Inga spel...inte ens några tv serier...jag som älskar upptäcka nya serier....bland jobb och fotogenkökrenoverande blir det inget tid kvar...och då har man ingen familj heller vilket är skrämmande att man hinner/orkar så lite. Nåja....blir WoW ibland då beroendet plötsligt dyker upp...

Permalänk
Medlem

Last Epoch
Diablo 3
Battlefield 4
CS2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Även om det verkar bli mindre spelande när man blir äldre så har jag spelat ganska mycket System Shock Remake, Transport Fever 2, Ion Fury, Diablo 2 Remaster, Prey (2017), Path of Exile, S.T.A.L.K.E.R Anomaly, Quake II Remaster.

Visa signatur

[Ryzen R7 5800X3D] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [2x16GB Kingston Fury @3733MHz CL16] [Red Devil AMD Radeon™ RX 6750 XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

En vän vill att jag ska skaffa Baldur's gate 3, vilket jag antar att jag kommer göra men jag är student igen och ekonomisk så jag har skjutit på det.
Jag har ett destruktivt förhållande till frostpunk, jag har nästan alla achievements nu. Det är som stadsbyggarnas Dark souls, man dör, dör, dör och gör till slut allting rätt och vinner, vinner och vinner...

Men vaf? Har du inte Sierra Entertainments logo som bild

Exakt, älskade deras spel! ❤️

Permalänk
Medlem

Som gammal E-sport veteran i spelet Day of Defeat så har jag spelat just....Day of Defeat.

Dock så har det blivit betydligt mindre spelande än vad jag faktiskt förväntade mig pga
andra prioriteringar.

Köpte dock Baldur's Gate 3 förra veckan och WOW vilket vackert och underbart spel!

Permalänk
Medlem

WoW i våras och någon enstaka gång då och då.
Diablo 3 på seasons.
Diablo IV när barnen sover.

Ori and the Blind Forest var riktigt kul i våras också

Dagligen är det Hearthstone och lite Chrono Trigger på emulator, antingen på mobil eller med gamepad på datorn.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Det har blivit en del så här långt. Spelar Spider-Man 2 just nu.

Spel och expansioner som jag spelat hittills som är släppta i år:

Burning Shores (Horizon Forbidden West, PS5)
Dead Island 2 (PC)
Star Wars Jedi: Survivor (PS5)
Trine 5 (PS5)
Phantom Liberty (Cyberpunk 2077, PS5)

...och så har vi dom spel som inte släpptes i år men som jag spelade i år:

Blacktail (PS5)
Grim Dawn (PC)
Prey (PC)
Bioshock (PC)
Bioshock 2 (PC)
Bioshock Infinite (PC)
Wolfenstein: The New Order (PC)
Wolfenstein: The Old Blood (PC)
Wolfenstein II: The New Colossus (PC)
Alien: Isolation (PC)
Trine 3 (PC)
Alan Wake (PC)
Tales of Arise (PS5)
Tiny Tina's Wonderlands (PC)
Trine 4 (PS5)
Trek to Yomi (PS5)
The Dark Pictures Anthology: Man of Medan (PS5)

Bortsett från The Dark Pictures Anthology: Man of Medan så har alla spel som jag spelat hittills varit allt från bra till fantastiska, så jag har haft flyt med mitt spelår så här långt.

Permalänk
Medlem

Fortnite.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Total War Warhammer 1
Total War Warhammer 2
Total War Warhammer 3
Vermintide 1
Vermintide 2
Darktide
Har provat de tidigare versionerna mest för att se utvecklingen och förbättringarna

Permalänk
Medlem

Beyond All Reason (BAR). En fantastisk remake/refresh av den gamla klassikern Total Annihilation. Låga systemkrav, bra balans, aktiv vidareutveckling, gratis (än så länge).

Permalänk
Medlem

Battlebit Remastered
Project Diablo 2