Nu finns Nya Windows 11 2023 uppdatering Version 23H2

Permalänk
Medlem

Fick Copilot i edge 21 oktober d.v.s innan 23H2 uppdateringen. Kör vanliga Windows 11 Pro.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Fick Copilot i edge 21 oktober d.v.s innan 23H2 uppdateringen.

<Uppladdad bildlänk>

Mjo, tror de levererat det både i "Moment <nummer>" i 22H2 och nu även i 23H2. (I båda fallen förmodligen lite godtyckligt villkorat)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Kan man inte testa copilot utan edge?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Kan man inte testa copilot utan edge?

Microsoft: DU SKA KÖRA EDGE OCH GILLA DET!

; )

Permalänk
Medlem

installerade 11an på min nya dator och fyfan, fick sitta och böka med regedit för att få en funktionabel file explorer tillbaka (win 10 varianten), vågar inte tänka mig vad man får stå ut med om man är bleeding edge, testar ingen det här skiten? fattar inte hur nya file explorer för windows 11 passerade QC, skiten är helt omöjligt att jobba med speciellt breadcrumb delen och context menyn (de jag använder mest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Jag brukar uppdatera mitt windows via ISO-filen istället för att göra det via Windows Update eller nedladdningsverktyget, känns smidigare och säkrare. Det här är ett tips för de som inte känner till möjligheten.

22H2 till 23H2 via Windows update är egentligen bara en liten patch som aktiverar funktioner MS lagt till i bakgrunden på 22h2 med uppdateringar https://support.microsoft.com/en-us/topic/kb5027397-feature-u...

När du kör en iso så gör du egentligen en inplace upgrade och låter dism skriva om hela imagen

Blir spännande testa i preprod men måste vänta in vanliga cu för november , just nu måste man ha October c updaten som kom nyligen och orkar/hinner inte sideloada ,

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sp1k3n:

Fick Copilot i edge 21 oktober d.v.s innan 23H2 uppdateringen. Kör vanliga Windows 11 Pro.

<Uppladdad bildlänk>

Är det där verkligen samma grej, och inte bara något för Edge? Klarar den av att ändra systeminställningar och liknande?
Det ser mer ut som en grej som enbart fungerar i Edge.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Är det där verkligen samma grej, och inte bara något för Edge? Klarar den av att ändra systeminställningar och liknande?
Det ser mer ut som en grej som enbart fungerar i Edge.

Verkar bara fungera i Edge, ja.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Så det var därför det tjatades om att skaffa Win11 idag då. Nej tack jag håller mig till win10.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Avstängd

Kollat Windows Update men inte fått någon uppdatering? Varför är det så för mig? Jag känner mig bortglömd

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Win10 4 the Win!!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem

När man kör Win 11 Installation assistant finns det en knapp för "Support". Trycker man på den kommer man till "Upgrade to Windows 10: FAQ". Nu har den stått och tuggat på "Making sure you're ready to install" i 40 minuter, årets segaste installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Kollat Windows Update men inte fått någon uppdatering? Varför är det så för mig? Jag känner mig bortglömd

Den kommer till Windows Update men inte till alla direkt utan spridd rollout. För att installera 23H2 nu måste de flesta göra det via manuell download på sidan i första inlägget.

Permalänk
Medlem

Ja då var allt klart. Allt funkar bra. Men Copilot Finns inte med denna runda.

Permalänk
Medlem

Behövs verkligen denna uppdatering? Är väl bara massa lull och inga buggfixar?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Copilot inte var inbyggd utan endast i Edge. Dessutom fick jag inte de där "nya" ljudinställningarna utan har samma klump fortfarande... Besviken!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Microsoft: DU SKA KÖRA EDGE OCH GILLA DET!

; )

Tack, men NEJ tack. Jag föredrar det JAG gillar, inte vad M$ gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Behövs verkligen denna uppdatering? Är väl bara massa lull och inga buggfixar?

Gamla Windows-versioner får ingen support efter två år, med undantag beroende på typ av Windows. Det är gränsen om du inte vill uppdatera just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Tråkigt att Copilot inte var inbyggd utan endast i Edge. Dessutom fick jag inte de där "nya" ljudinställningarna utan har samma klump fortfarande... Besviken!

Titta en gång till så hittar du dem.

Permalänk
Medlem

Frågade Copilot varför Sverige inte har någon Copilot:

"According to the web search results, Copilot is a new AI-powered feature in Windows 11 that can help you with various tasks, such as getting answers, inspiration, and summaries from the web, adjusting your PC settings, and organizing your windows with Snap Assist1. Copilot is currently available only on Windows Insider Dev build2, and it is not included in the EU version of Windows 11 due to the Digital Markets Act that disallows market monopoly3. However, there are some ways to enable Copilot in the EU, such as using ViVetool or running a command in Microsoft Edge23. It is not clear when Copilot will be officially integrated in Windows 11 in Sweden, but you can check the Microsoft website for updates and announcements1. I hope this helps. 😊"

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Titta en gång till så hittar du dem.

Du menar den man måste klicka två gånger plus scrolla för att få fram, eller Windows+CTRL+V och scrolla för att få fram? Windows 10 är saknat...

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Råkade slå igång uppdateringen på jobbadatorn nu. Av misstag. Fasar för morgondagen. Microsoft kommer säkert ha förstört något som uppenbarar sig när jag har som mest att göra.

Kan de inte göra en typ 20 years LTS som bara får säkerhetsfixar men inga jäkla features?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Du menar den man måste klicka två gånger plus scrolla för att få fram, eller Windows+CTRL+V och scrolla för att få fram? Windows 10 är saknat...

Gå till C:\Windows\System32\SndVol.exe och skapa en genväg till där du vill ha den. Men det duger väl inte det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Råkade slå igång uppdateringen på jobbadatorn nu. Av misstag. Fasar för morgondagen. Microsoft kommer säkert ha förstört något som uppenbarar sig när jag har som mest att göra.

Kan de inte göra en typ 20 years LTS som bara får säkerhetsfixar men inga jäkla features?

23H2 fungerar alldeles utmärkt på alla min datorer. Inga problem alls.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Uppdaterade för ett par veckor sedan, fyfan vad najs att kunna avgruppera alla idiotiska compact grouping ikoner på taskbaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Ja jag fick ingen Copilot heller. Men RAR funkar. Den är med.

Samma här... men:
"The initial markets for Copilot in Windows (in preview) include North America and parts of Asia and South America"

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Gå till C:\Windows\System32\SndVol.exe och skapa en genväg till där du vill ha den. Men det duger väl inte det heller.<Uppladdad bildlänk>

Tack, det är en helt OK tillfällig lösning. Men det ändrar inte faktum att funktionen fanns i Windows 10 och funkade perfekt, medan den nu blivit sämre. Operativsystem borde sträva efter att bli bättre med fler valmöjligheter, inte sämre med färre.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Tack, det är en helt OK tillfällig lösning. Men det ändrar inte faktum att funktionen fanns i Windows 10 och funkade perfekt, medan den nu blivit sämre. Operativsystem borde sträva efter att bli bättre med fler valmöjligheter, inte sämre med färre.

En insikt många kommer fram till innan de går över till Linux.

Permalänk
Medlem

Ungroup på task bar!! Till slut! Mitt enda klagomål med 11 vs 10.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

En insikt många kommer fram till innan de går över till Linux.

Och märker att samma sak händer där också... *host* gnome3

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz