Äntligen! Halebop fixar mörkt tema på SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Kan vi som inte kommer använda dark mode få tillbaka dom normala färgerna på navigeringspilarna, tack. Jag trodde min mobil hade pajat.<Uppladdad bildlänk>

Får citera mig själv nu när jag hade tid att sätta mig framför datorn.
Det går (för mig, iaf) knappt att se skillnad på färgerna längre. Gör om, gör rätt!

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem

Nu kör jag ändå med Dark Reader så har haft mörkt tema i flera år, även på mobilen. Men ändå trevlig nyhet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Får citera mig själv nu när jag hade tid att sätta mig framför datorn.
Det går (för mig, iaf) knappt att se skillnad på färgerna längre. Gör om, gör rätt!
<Uppladdad bildlänk>

Det är flera stycken som postat liknande bilder i tråden, men jag ser inte problemet varesig på stationära, laptopen eller mobilen. Skulle du kunna utveckla?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

I samarbete med noctua då givetvis.

Räknar kallt med det när Mars tar slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Det är flera stycken som postat liknande bilder i tråden, men jag ser inte problemet varesig på stationära, laptopen eller mobilen. Skulle du kunna utveckla?

Kontrasten mellan ➡️ och ⬅️ pilarna

De till höger är ’inaktiva’ och därmed borde vara tydligt skilda från de andra som är ’aktiva’

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Då har jag sammanfattat lite av er feedback som kommit in hittills, har säkert missat något genom första vändan igenom hela tråden.

Mörkt temat:

  • Ännu mörkare tema

  • Ännu gråare tema

  • Ljusstarka annonser och bilder

  • Avataren tar en inte längre direkt till sin profil

  • Förbättra kontrasten mellan foruminlägg

  • Mörkare text i artikelrubriker

  • Löptexerna i artiklar saknar kontrast mot bakgrunden (mörkare bakgrund)

  • Pagineringen saknar kontraster

  • Allmänt: kontraster

Ljusa temat:

  • Underforum i forumidex saknar kontraster

  • Pagineringen saknar kontraster

Kommer en release i dagarna som löser de mest uppenbara områdena; kontraster.

Ja!

Det som stör mig mest är att det är svårt att se när ett inlägg slutar och nästa börjar

Permalänk
Medlem

Denna alltså:

Men när man precis skrivit ett nytt inlägg ser det helt okej ut:

(Den gråa randen runt)

Tänkte det kunde vara bra med bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kontrasten mellan ➡️ och ⬅️ pilarna

De till höger är ’inaktiva’ och därmed borde vara tydligt skilda från de andra som är ’aktiva’

För mig är det väldigt stor skillnad mellan dom inaktiva och aktiva pilarna på alla 3 enheter så det var inte konstigt att jag inte haja problemet
Förstår att det kan vara störigt för den vars skärm(ar) har oskarpa färger såklart

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Testpilot
Skrivet av medbor:

Kontrasten mellan ➡️ och ⬅️ pilarna

De till höger är ’inaktiva’ och därmed borde vara tydligt skilda från de andra som är ’aktiva’

Skrivet av Mizccc:

För mig är det väldigt stor skillnad mellan dom inaktiva och aktiva pilarna på alla 3 enheter så det var inte konstigt att jag inte haja problemet
Förstår att det kan vara störigt för den vars skärm(ar) har oskarpa färger såklart

Är det detta vi pratar om?

För isåfall har jag inga som helst problem att särskilja dessa från varandra på min sida av ethern. Testat på laptopen (IPS), stationära (LG 32GP850, IPS) och mobilen (OLED) — ljusstyrka på max och annars fördefinierade sRGB-profiler.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Blev förvånad när Swec var mörkt.
Första tanken var inte helt positiv: Nej vad nu då, det här vill jag inte ha!
Började direkt leta efter tråden där detta diskuterades, för att klaga på det (el snarare se vad som sades).
Men det var nog mest att det var så chockerande och ovant, ev kombinerat med att man alltid har för mycket att tänka på och någon liten förändring känns främmande.

På vägen till rätt tråd vaknade jag till och kom på att det kanske är bra och något jag ev också velat ha då jag gärna kör mörkt i övrigt.

Insåg att det ju även lär spara en del batteri i telefonen med mörkt framför ljust.
Så Swec har alltså gjort en insats för att spara på elen, om det nu blir det el bara i stort sett inom felmarginalen.

Sen verkar det ju gå lite sisådär med Swec, när ett och annat kräver sponsring.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Nästan så man borde hoppa över till Halebop som mobiloperatör, som ett litet tack. 👍

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Är det detta vi pratar om?

<Uppladdad bildlänk>

För isåfall har jag inga som helst problem att särskilja dessa från varandra på min sida av ethern. Testat på laptopen (IPS), stationära (LG 32GP850, IPS) och mobilen (OLED) — ljusstyrka på max och annars fördefinierade sRGB-profiler.

Det går absolut att skilja på dem, men skillnaden kunde vara ännu tydligare

Permalänk
Medlem
Klicka för mer information
Visa mer

Varför är det till synes helt slumpmässigt om titlar är gråa eller vita i listan med följda trådar?

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:
Klicka för mer information

<Uppladdad bildlänk>

Visa mer

Varför är det till synes helt slumpmässigt om titlar är gråa eller vita i listan med följda trådar?

Det är samma som med ljust tema förutom att det vita då är blått. Antar att det vita/blåa betyder att det finns nya olästa inlägg.

Edit: Eller jaha. Ditt visar fel eftersom ikonen ska vara orange också. För mig funkar det.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det är samma som med ljust tema förutom att det vita då är blått. Antar att det vita/blåa betyder att det finns nya olästa inlägg.

Men den funktionen har ju funnits hur länge som helst.

Men då skulle det ju matcha med orangea ikonen till vänster? Måste betyda något annat

Permalänk
Viking
Skrivet av medbor:

Men då skulle det ju matcha med orangea ikonen till vänster? Måste betyda något annat

Såg det efter.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Kan ni fixa röd textfärg så vore det väldigt bra. Röd färg är den som uppfattas starkas i vårat färgseende.

Nej tack till den. Rött är jobbigt att läsa mot mörk bakgrund.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Det är flera stycken som postat liknande bilder i tråden, men jag ser inte problemet varesig på stationära, laptopen eller mobilen. Skulle du kunna utveckla?

Skrivet av medbor:

Kontrasten mellan ➡️ och ⬅️ pilarna

De till höger är ’inaktiva’ och därmed borde vara tydligt skilda från de andra som är ’aktiva’

Skrivet av Mizccc:

För mig är det väldigt stor skillnad mellan dom inaktiva och aktiva pilarna på alla 3 enheter så det var inte konstigt att jag inte haja problemet
Förstår att det kan vara störigt för den vars skärm(ar) har oskarpa färger såklart

Skrivet av Yatagarasu:

Är det detta vi pratar om?

<Uppladdad bildlänk>

För isåfall har jag inga som helst problem att särskilja dessa från varandra på min sida av ethern. Testat på laptopen (IPS), stationära (LG 32GP850, IPS) och mobilen (OLED) — ljusstyrka på max och annars fördefinierade sRGB-profiler.

För mig som alltså fortfarande kör ljust tema (på både mobil och dator) så har det i den nya färgsättningen blivit svårare att se skillnad på vad som är klickat på och inte klickat på.
Nya :

Gamla:

Edit: Och här är anledningen:

Skrivet av jreklund:

Nästan alla färger har ersatts på sajten och vi gick från runt 300 färger till ca 60 stycken. Vilket gör att inte alla kontraster är perfekt. Det är lättare att iterera på dem efter feedback än att lägga till 100 till för att vara på säkra sidan.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

För mig som alltså fortfarande kör ljust tema (på både mobil och dator) så har det i den nya färgsättningen blivit svårare att se skillnad på vad som är klickat på och inte klickat på.
Nya : <Uppladdad bildlänk>
Gamla: <Uppladdad bildlänk>

Edit: Och här är anledningen:

Exakt så! Det är en försämring, men inte katastrof

Jreklund skrev om det i sitt inlägg

Tror vi kan släppa det nu

Permalänk
Medlem

Fan vilken klippa du är @jreklund!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Exakt så! Det är en försämring, men inte katastrof

Jreklund skrev om det i sitt inlägg

Tror vi kan släppa det nu

Vad bra att det inte är en katastrof för dig.
Och nej, jag vill inte släppa det nu. Det är min feedback. Tack!

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Kom inte här och påstå någonting helt rimligt.

Jag lovar. Det här var ett undantag. Jag skall genast återgå till att vara orimlig som jag brukar.

Skrivet av UndaC:

Alla vet ju att man inte utnyttjar sin hårdvara om man inte kör ljusstyrkan på 100%.
Så i framtiden när vi har picoLED TV med 100 000 nits kommer vi alla bli blinda strax efter födseln.

Det är det ENDA rimliga.

Aj. Du högg där det gör ont. Jag som älskar att pressa sista droppen blod ur all min hårdvara. Nu blev det liksom en inre svårlöst konflikt.

Skrivet av evil penguin:

Min känsla är snarare att det (ofta?) inte finns en enda nivå som både ser bra ut för "blandad användning" och inte blir ansträngande för ögonen i längden i de fall man blir sittande med en stor ljus yta.

Jag kan tycka att det, taget ur det större sammanhanget, inte nödvändigtvis är viktigt om man "borde" enas om att ha antingen just ljus eller just mörk bakgrund för textvisning på något slags konceptuellt plan. Båda går det att justera för på ett bra sätt i det scenariot.
Men mörk bakgrund upplever jag betydligt mer förenligt med att hitta något slags "one size (almost) fits all"-inställning för ljusstyrka på en skärm som inte är helt dedikerad till att vara textvisare.

Då är det mindre jobb att lappa över bråkiga webbsajters utseende via någon extension...

(Upplever att rimlig ljusstyrka typiskt varken är helt i botten eller nära max, men vad som är rimligt beror ju på både skärm och omgivande ljusnivå)

Om det enda problemet vore att pupillen ändrar storlek så hade ju mörkt tema varit perfekt typ alltid, men en stor del av problemet med mörkt tema är atvi lättare uppfattar mörka detaljer mot en ljusare bakgrund än tvärt om. Sen varierar det säkerligen från person till person hur tröttande det är, och det är nog mindre "omedelbart" tröttande, men är ändå avsträngande i onödan.

Men hu har absolut en poäng i att det blir knepigt med blandat innehåll. Där är det nog bättre att köra det som känns minst obekvämt. Ska man dock "bara läsa" en kängre stund är det klart bättre med lägre ljusstyrka, ljus bakgrund, och mörk text.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut tycker jag. Det vita, orange och gråa är en bra kombo.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Äntligen 😃 väntat i decennium på detta 🥳❤️🫶🫂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Kanske är lite trög då jag haft mörkt SweC i flera år typ ?
Dock som ngn skrev i tråden så kanske det är för att jag installerat typ BetterSweclockers eller ngt då förr i tiden med skript eller ngt och därmed fått Mörkt Tema

Men skönt då iallafall att det kommit "på riktigt" så att man då också kan köra det på typ telefonen

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Va? Vad har du för märkligt kalibrerad skärm egentligen?

Bodyn är #282828

Nej den är #101010 vilket är rätt nära svart. Så frågan är, vad har du för skärm egentligen?

<--- Här är #282828

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Kul! Men jag kommer fortsätta köra på Better Sweclockers.

Tycker dock detta är något bättre. Om inte den har förändrats avsevärt sen provade den sist (vissa element blir för mörkt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Musikälskare

Kommer stödköpa av Halebop nu, det har aldrig hänt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Även om jag själv inte ger mycket för "mörkt tema" och finner det högst överdrivet. Men skoj för er alla andra då, som Inte vet hur man snabbt o enkelt kan sänka "LJUS STYRKAN" vid behov

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Även om jag själv inte ger mycket för "mörkt tema" och finner det högst överdrivet. Men skoj för er alla andra då, som Inte vet hur man snabbt o enkelt kan sänka "LJUS STYRKAN" vid behov

Sänka ljusstyrkan har inte samma effekt som ett mörkt tema, inte ens i närheten.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64