Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Jag har nu till sist fått den skickad till mig, som click and collectare (bra Power!). Hoppas innerligt att de inte strular nu (har orderbekräftelse från rätt period). Ska maila Power och se om de kan ändra beställningsdatum på kvittot.

Det går att ladda hem kvitto från den annullerade ordern om du går in via länken i det tidigare mailet. Sedan om det funkar att använda det kvittot vet jag inte.

Var inne på Power i helgen och de sa att man skulle få nytt kvitto... Med nytt datum, men att Samsung skulle acceptera det ändå. Känns lite osäkert.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Det går att ladda hem kvitto från den annullerade ordern om du går in via länken i det tidigare mailet. Sedan om det funkar att använda det kvittot vet jag inte.

Var inne på Power i helgen och de sa att man skulle få nytt kvitto... Med nytt datum, men att Samsung skulle acceptera det ändå. Känns lite osäkert.

Ja, precis. Men framgår inte på den bekräftelsen att ordern är betald (vilket den inte var).

Permalänk
Medlem

Fått bekräftat bonusprodukt idag efter inskick måndag förra veckan. Nog många registreringar efter att Power fick ny leverans i början av november.

Plattan ska komma mellan 14 dec och julafton, spännande. Den hade jag tänkt försöka sälja.

Tejpade för övrigt upp bakhögtalaren på vägen, verkar funka ok hittills (20 tim). Får se om barnen hänger sig i den. Tv-bänken är för smal för både tv och limpa, så nu står den bakom. Och subwoofern fick inte stå bakom soffan heller..

Permalänk
Medlem

Ni kan bifoga både orderkvitto och kvitto på betalning i registreringen. Orderkvitto ska vara daterat innan 15 okt. Fick min registrering godkänd idag på så sätt.

Permalänk
Skrivet av Tvnissen:

Jag har nu till sist fått den skickad till mig, som click and collectare (bra Power!). Hoppas innerligt att de inte strular nu (har orderbekräftelse från rätt period). Ska maila Power och se om de kan ändra beställningsdatum på kvittot.

Har du fått den skickad till dig istället när du skulle ha hämtat den i butik? Hur lyckades du få dem att göra det? Mig vägrade dem leverera den.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Har du fått den skickad till dig istället när du skulle ha hämtat den i butik? Hur lyckades du få dem att göra det? Mig vägrade dem leverera den.

Yes. De har senaste veckorna lovat att det ska bli så, så fort de skulle få den i centralt lager.

Permalänk
Skrivet av Tvnissen:

Yes. De har senaste veckorna lovat att det ska bli så, så fort de skulle få den i centralt lager.

Mailade du deras kundtjänst? Vad heter personen du skrivit med? Skicka gärna PM om du inte vill skriva här.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Yes. De har senaste veckorna lovat att det ska bli så, så fort de skulle få den i centralt lager.

Konstigt, det var så de sa att de kunde göra senast jag pratade med dem. När den väl kommit till butiken så skulle de skicka istället. Idag sa de att det inte går. Typiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har både chattat och mailat med flera, så har ingen speciell person som varit mer hjälpsam än andra. :/ Det har varit lite olika besked under tiden, allt från: ”kontakta butiken” till att ”vi jobbar på en lösning”. Så ligg på är mitt tips.

Permalänk
Medlem

Fick sms imorse att min Collect@Store order från Power var redo att hämtas. Så har nu precis hämtat den och nu blir det dags att skriva recension och skicka in uppgifter. Blir till att testa den fullt ut imorgon.

Permalänk
Skrivet av Tvnissen:

Jag har både chattat och mailat med flera, så har ingen speciell person som varit mer hjälpsam än andra. :/ Det har varit lite olika besked under tiden, allt från: ”kontakta butiken” till att ”vi jobbar på en lösning”. Så ligg på är mitt tips.

Ok tack ska prova igen

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Priset för HW-Q995C hos Elgiganten under Black Week ser ut att bli 9990 kr enligt deras kampanjsida. Misstänker att priset blir snarlikt via Benify också, möjligen en tusenlapp eller några hundringar lägre.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Priset för HW-Q995C hos Elgiganten under Black Week ser ut att bli 9990 kr enligt deras kampanjsida. Misstänker att priset blir snarlikt via Benify också, möjligen en tusenlapp eller några hundringar lägre.

Fast det är utanför Samsung kampanjen.

Får min idag och ska se vad den går för i dagarna. Återkommer och berättar ifall jag tycker den är värd det priset även utanför kampanjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Fast det är utanför Samsung kampanjen.

Får min idag och ska se vad den går för i dagarna. Återkommer och berättar ifall jag tycker den är värd det priset även utanför kampanjen.

Ja, det är absolut en sämre, men samtidigt mer normal kampanj. Tråden handlar dock om hårdvaran generellt, inte enbart om den gamla kampanjen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Fast det är utanför Samsung kampanjen.

Får min idag och ska se vad den går för i dagarna. Återkommer och berättar ifall jag tycker den är värd det priset även utanför kampanjen.

10k är den definitivt värd om man är ute efter en soundbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, det är absolut en sämre, men samtidigt mer normal kampanj. Tråden handlar dock om hårdvaran generellt, inte enbart om den gamla kampanjen.

Tanken var att varna alla "snabbläsare" som förväntar sig en vara till på köpet att inte beställa i onödan. Den här soundbaren är nog den mest missbrukade på länge ändå...

Skrivet av SopAns:

10k är den definitivt värd om man är ute efter en soundbar.

Hoppas på det! Vad jämför du med? TV-högtalare eller bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Tanken var att varna alla "snabbläsare" som förväntar sig en vara till på köpet att inte beställa i onödan. Den här soundbaren är nog den mest missbrukade på länge ändå...

Hoppas på det! Vad jämför du med? TV-högtalare eller bättre?

Ett par Audio Pro T20 så bara stereo men ändå rejäla högtalare som fortfarande är bättre till bara musik. Var först lite besviken på hw-q995c men efter kanske 20h inspelning låter det fantastikt.

*edit: köpte inte på Powers kampanj utan tidigare på Benify för 12500kr med produkt på köpet men tycker upp till 10k utan produkt är bra.

Mer än det för dyrt för en soundbar oavsett hur bra den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Tanken var att varna alla "snabbläsare" som förväntar sig en vara till på köpet att inte beställa i onödan. Den här soundbaren är nog den mest missbrukade på länge ändå...

Jag förstår.

Kan tycka att det är lite tråkigt att folk bara utnyttjar kampanjen och sedan försöker sälja även soundbaren med vinst. Om de säljer den för ett pris som även ger köparen som missade kampanjen motsvarande kampanjpris eller lägre (fast utan kampanjvaran) så är det väl ok dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Då har äntligen jag fått hem den också. Bra tryck och trevlig produkt i stort, men blir inte klok på hur HDMI switchningen fungerar? Så snart man stängt av soundbaren måste man starta om sina ansluta enheter eller hur gör ni andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Då har äntligen jag fått hem den också. Bra tryck och trevlig produkt i stort, men blir inte klok på hur HDMI switchningen fungerar? Så snart man stängt av soundbaren måste man starta om sina ansluta enheter eller hur gör ni andra?

Vad menar du? Kan du beskriva beteendet du ser?

Stänger du av en ansluten enhet så kommer HDMI-CEC förmodligen göra att dina andra enheter också stänger av sig. Om du istället växlar till källan du vill titta på ska din nuvarande källa stänga av sig och den nya källan starta upp.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Då har äntligen jag fått hem den också. Bra tryck och trevlig produkt i stort, men blir inte klok på hur HDMI switchningen fungerar? Så snart man stängt av soundbaren måste man starta om sina ansluta enheter eller hur gör ni andra?

Har ingen "brölimpa" men har en Apple TV 4k inkopplad till en hemmabio receiver som är inkopplad i TV:ns HDMI ARC/eARC port (CEC påslaget). När jag startar Apple TV:n (Apple fjärren), startar även receivern å TV:n å stängs av samtidigt. Du kopplar alltså HDMI ARC/eARC port till HDMI ARC/eARC port. Slå på CEC på alla inkopplade saker. Jag har även en Blu ray spelare (CEC av) inkopplad i receivern, när jag startar denna, skiftar receivern till HDMI ingång till denna.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Vad menar du? Kan du beskriva beteendet du ser?

Stänger du av en ansluten enhet så kommer HDMI-CEC förmodligen göra att dina andra enheter också stänger av sig. Om du istället växlar till källan du vill titta på ska din nuvarande källa stänga av sig och den nya källan starta upp.

Kopplade in en HTPC och en Chromecast. Ganska snart verkade HDMI-CEC bugga ur och omöjligt att få igång igen, så då släpptes bara ljuden igenom, ingen bild på någon av enheterna.

Efter en norsk reset, dvs rycka sladden, hoppade allt igång tills nästa gång jag stängde av soundbaren.

Att jag har en Samsung tv som är många år gammal och endast har ARC och inte eARC, kan det spela in?

Permalänk

Nu har jag fått min från power som jag beställde 13 oktober. Var någonstans hittar man info för vilka steg man ska ta för att få surfplattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Nu har jag fått min från power som jag beställde 13 oktober. Var någonstans hittar man info för vilka steg man ska ta för att få surfplattan?

https://www.samsung.com/se/offer/2023-b2s-tv/

Scrolla längst ner och så finner du all info.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få upp sin soundbar med en sån här?
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/tv-...

Jag försökte sätta fast "plast-brickorna" som skulle fästas i väggen i metallpinnarna från Jula men blir sån hävstång så nu lutar Soundbaren nedåt några grader vilket ser lite tacky ut.

Anledningen till att jag inte kan sätta den direkt på en vägg eller lägga den på en tv-bänk är för att vi har TVn stående i ett hörn på en sån här
https://www.komplett.se/product/1137548/tv-ljud-bild/tv-tillb... .

Någon som har en liknande lösning och fått det att fungera bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Kopplade in en HTPC och en Chromecast. Ganska snart verkade HDMI-CEC bugga ur och omöjligt att få igång igen, så då släpptes bara ljuden igenom, ingen bild på någon av enheterna.

Efter en norsk reset, dvs rycka sladden, hoppade allt igång tills nästa gång jag stängde av soundbaren.

Att jag har en Samsung tv som är många år gammal och endast har ARC och inte eARC, kan det spela in?

Äldre TV-apparater kan definitivt ha en buggig CEC-implementation, så även PC-implementationen då HTPC som koncept inte är lika vanligt längre (jämfört med Nvidia Shield TV, Apple TV, etc.). Kan mycket väl gå att konfigurera bort problemet dock.

Vad gjorde du efter att du kopplat in dem? Det går inte att felsöka något med en så knapphändig beskrivning tyvärr. Man måste ju lista ut vilken typ av CEC-meddelanden det kan tänkas vara som orsakar problemen.

Antar att du dubbelkollat att du har senaste firmware på din soundbar också?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Kopplade in en HTPC och en Chromecast. Ganska snart verkade HDMI-CEC bugga ur och omöjligt att få igång igen, så då släpptes bara ljuden igenom, ingen bild på någon av enheterna.

Efter en norsk reset, dvs rycka sladden, hoppade allt igång tills nästa gång jag stängde av soundbaren.

Att jag har en Samsung tv som är många år gammal och endast har ARC och inte eARC, kan det spela in?

Jag hade testat med å bara ha Chromecasten inkopplad, för att se om det funkar.
Har du HDMI passthrough (kanske sätts på via CEC?) på? Jag har detta på i min hemmabio receiver, har en 4k Apple TV å en Sony 4k Blu ray spelare direkt inkopplade i hemmabio receivern (HDMI ut) - TV (ARC/eARC HDMI port 2).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Kopplade in en HTPC och en Chromecast. Ganska snart verkade HDMI-CEC bugga ur och omöjligt att få igång igen, så då släpptes bara ljuden igenom, ingen bild på någon av enheterna.

Efter en norsk reset, dvs rycka sladden, hoppade allt igång tills nästa gång jag stängde av soundbaren.

Att jag har en Samsung tv som är många år gammal och endast har ARC och inte eARC, kan det spela in?

Skrivet av blunden:

Äldre TV-apparater kan definitivt ha en buggig CEC-implementation, så även PC-implementationen då HTPC som koncept inte är lika vanligt längre (jämfört med Nvidia Shield TV, Apple TV, etc.). Kan mycket väl gå att konfigurera bort problemet dock.

Vad gjorde du efter att du kopplat in dem? Det går inte att felsöka något med en så knapphändig beskrivning tyvärr. Man måste ju lista ut vilken typ av CEC-meddelanden det kan tänkas vara som orsakar problemen.

Antar att du dubbelkollat att du har senaste firmware på din soundbar också?

Har det också lite buggigt. I soundbaren har jag en Chromecast Ultra och TV:n är en Philips från 2017. Oftast (alltid?) när jag slår igång en castning och soundbar + TV startar, så får jag "ingen signal" på TVn. Rätt ingång är vald och det spelar ingen roll om jag växlar ingång på TV eller soundbar. Lösningen är alltid att slå igång castningen i appen på mobilen igen.

Tidigare, innan jag köpte soundbaren så hade jag CC inkopplat till TV och sedan en Onkyo-förstärkare. Funkade klockrent då...

Permalänk
Medlem

Click & collectare som hämtade det otroligt otympliga paketet i den lokala butiken i tisdags. Imponerande av Power att den till slut levererades, trodde verkligen inte på det. Behöver ha några slimmade väggfästen för surroundhögtalarna sen är jag good-to-go. Har skickat in för bonusprodukten, dock inte fått nån bekräftelse än men det verkade ju kunna ta några dagar. Kan dock tycka det är konstigt det inte ens kommer en autobekräftelse att den kommit fram.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Problem med vänster/höger front? Någon som upplevt samma?

Jag upplever att det i princip inte kommer något ljud från vänster och höger front-kanaler på soundbaren. Som jag förstår det är det tre olika kanaler framtill. Men jag får enbart ljud från center-kanalen på själva soundbaren. Ska det inte även komma ljud, inklusive dialog, från vänstra och högra delen av soundbaren? OBS, pratar ej om sido/wide-kanalerna utan de kanalerna som är framtill på limpan. Tacksam för svar!