Parfymerad kylpasta lovar äppeldoftande datorbygge

Permalänk
Melding Plague

Parfymerad kylpasta lovar äppeldoftande datorbygge

Den som har vägarna förbi Japan kan införskaffa sig grön, äppeldoftande kylpasta för en parfymerad upplevelse vid nästa kylarmontering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Administrativ avgift

Någon Sweclockare som är i japan o fixar ett ex till redaktionen eller sätter vi Jonas på planet direkt?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

En sådan där riktigt dum sak som samtidigt är så uppenbart gjord med glimten i ögat att det är svårt att bli irriterad 😄

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Gillar man PC, vill man då att den ska dofta av Apple?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Kyraal:

En sådan där riktigt dum sak som samtidigt är så uppenbart gjord med glimten i ögat att det är svårt att bli irriterad 😄

Jamen det är otroligt svårt att bli sur på att något LUKTAR GOTT, det är ju lite mysigt. Jag hade lätt köpt med äppeldoft om det inte gjorde någon prestandamässig skillnad, why not liksom

Permalänk
Medlem

Va?! Ett äpple?! Nää... Det blir ingen framgång om de inte fixar något med banan-jordgubb doft blandning.

Tutti-frutti doften skall också fixas fram!

Permalänk

Som gjord för att småbarn ska käka kylpasta.

Visa signatur
Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Som gjord för att småbarn ska käka kylpasta.

Förhoppningsvis är det inte jättemånga som förvarar sina småbarn i samma låda som kylpastan

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Förhoppningsvis är det inte jättemånga som förvarar sina småbarn i samma låda som kylpastan

Småbarn har en tendens att hitta det mesta farliga på egen hand när man vänder bort huvudet ett slag 🙄

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Brun Noctua och pepparkaksdoft?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Aldrig gillat apple speciellt mycket. Går det att få en kylpasta som luktar pingvin däremot?

Permalänk
Skrivet av andra94:

Någon Sweclockare som är i japan o fixar ett ex till redaktionen eller sätter vi Jonas på planet direkt?

@JonasT får sätta sig på planet direkt. Det är dags för en ny resevlogg

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av sparkar_boll:

@JonasT får sätta sig på planet direkt. Det är dags för en ny resevlogg

Var det någon som sa KaraokeClockers?

Permalänk
Medlem

Doften av färsk äppelkaka med kanel... svårslaget... fanns det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Näe jag föredrar den vanliga doften av upphettat flammskyddsmedel från komponenterna 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Näe jag föredrar den vanliga doften av upphettat flammskyddsmedel från komponenterna 😉

Det är nästa steg. Lite som Wunder-Baum Nybilsdoft

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Svårt att egentligen veta vad den är bra för, marknadsförs som kylpasta, men står "Hyper Sonic Polish Compound" kanske man kan lappa CPUn/Kylaren med den också.

Permalänk

Bygger inte Swec vinterdatorn med en julig doft av apelsin med stoppade nejlikor då får det vara!

Permalänk
Medlem

står väl extreeme grease inte extreme muglis?
(ekusoturi~mu gurisu)

synd man inte är i japan fortfarande. bodde i tokyo 3.5 år mysigaste stället i världen.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Men hur smakar det? 🤔
Någon på Swec måste göra en recension.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Musikälskare

Hmm ja, varför inte 🍎

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Var det någon som sa KaraokeClockers?

Självklart! Sålänge det blir en vlogg när ni kör Caramelldansen

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

kollade runt lite. hittade igenom buyee (proxy, så man för vara beredd på service+frakt) https://buyee.jp/rakuten/detail/biccamera%3A14503882

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Så oerhört många som är allergiska/överkänsliga mot parfym, därutöver astmatiker, KOL och många andra som lider av luftföroreningar och partiklar i luften, så är det här en riktigt dålig idé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Så oerhört många som är allergiska/överkänsliga mot parfym, därutöver astmatiker, KOL och många andra som lider av luftföroreningar och partiklar i luften, så är det här en riktigt dålig idé.

Känns ju dock som att man kommer behöva dra en djup Sniff ca 2cm från chassit om man ska känna någon lukt efter att kylaren är monterad.

Permalänk
Medlem

Klassikern "Men det är så lite, så ingen kan känna det"... Då är det ingen mening att köpa det alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Det är nästa steg. Lite som Wunder-Baum Nybilsdoft

Fy fan, får kväljningar av bara tanken på Wunder-Baum.

Permalänk
Medlem

Ett måste för kylflänsen på Steam Deck, så man kan ta å sniffa då och då 😉

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Gillar man PC, vill man då att den ska dofta av Apple?

😆

Permalänk
Medlem

Onödig produkt. Kyleffekten borde bli sämre med äppelaroms partiklar istället för kylpastan.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.