Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

OK, tack för tipset.

Men skulle du mot förmodan få fel produkt, så låt bli att ta bort plasten och skicka tillbaka.
De brukar inte vara något problem att returnera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HKBY:

Konstigt, för mig så blir det vanliga priset, alltså ingen rabatt.

Samma här. Blir förbannad alltså. Mitt går ut 2023-12-10, och när de höjde så stängde jag av att det skulle förnyas, så det skulle verkligen gå ut då. Slog på autoförnyelse nu för jag tänkte om det gör någon skillnad, men icke. 760:- spänn vill de ha. Är egentligen så sugen på att bara säga upp det nu bara för detta. Har liksom haft det sedan PS3. Riktigt kass av Sony.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Samma här. Blir förbannad alltså. Mitt går ut 2023-12-10, och när de höjde så stängde jag av att det skulle förnyas, så det skulle verkligen gå ut då. Slog på autoförnyelse nu för jag tänkte om det gör någon skillnad, men icke. 760:- spänn vill de ha. Är egentligen så sugen på att bara säga upp det nu bara för detta. Har liksom haft det sedan PS3. Riktigt kass av Sony.

Förra året så var det även rabatt på PS Plus under julrean med samma % så kan vara värt att hålla utkik då om du kan klara dig utan abonnemanget i cirka 2 veckor. Om det löpt ut bör du dessutom räknas som "nykund" och bör med säkerhet kunna få rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Förra året så var det även rabatt på PS Plus under julrean med samma % så kan vara värt att hålla utkik då om du kan klara dig utan abonnemanget i cirka 2 veckor. Om det löpt ut bör du dessutom räknas som "nykund" och bör med säkerhet kunna få rabatten.

Ja lite så jag tänkte också. Ska bara säkerställa att alla mina cloudsaves finns på disk.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Samma här. Blir förbannad alltså. Mitt går ut 2023-12-10, och när de höjde så stängde jag av att det skulle förnyas, så det skulle verkligen gå ut då. Slog på autoförnyelse nu för jag tänkte om det gör någon skillnad, men icke. 760:- spänn vill de ha. Är egentligen så sugen på att bara säga upp det nu bara för detta. Har liksom haft det sedan PS3. Riktigt kass av Sony.

Bästa vore ju om tillräckligt många inte förnyar och säger upp för att ge en hint om att prisökningen inte tilltalar kunderna. Men frågan är om det spelar någon roll egentligen, Sony vill öka priset och då spelar det nog ingen roll om så hälften säger upp.

Annat om man erbjöd något mer eller förbättrade vad tjänsten erbjuder. Men kan själv tycka att det bara är samma gamla tjänst till högre pris. Och Sony vill inte matcha Game Pass på alla punkter heller dessutom. Hade PSN+ inneburit first party day one hade jag nog aldrig sagt upp tjänsten. Ännu bättre om ett (digitalt) spelköp på PSN även möjliggorde att spela på PC.

Även om utbudet spelmässigt känns rätt klent i denna generation jämfört med PS4, men alltid något. Sen är jag mycket tacksam för att Sony insåg att PC-marknaden var omättad och typ allt utom Ghosts of Tsushima verkar släppas där istället, år och dagar senare i vissa fall. Evigt tacksam att någon hos Sony tillät Bend Studios, i mitt tycke, kriminellt underskattade spel Days Gone att släppas på PC. Ett av de senaste 5 års bästa titlar för min del. Jättesvårt att lista sånt man spelat men även tredje genomspelningen höll det lika bra som första gången, även om man vet allt som händer. Men stämningen, gameplayet och allt... spelet träffade riktigt rätt för mig. Om vi nu bara får en uppföljare också någon gång...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kan inte heller förnya med rabatt, oavsett om jag kollar på appen, PS5 eller hemsidan.
Har Premium som löper ut 2023-12-31. Tänker inte betala 1620:- för Premium igen iaf.

Vad märkligt. Jag avslutade mitt gamla premium igår, och köpte ett Premium 12 mån för 1085kr idag.
Edit:
Hade en vecka kvar på abb:et när jag stängde av automatisk förnying. Samt köpte det alltså direkt i ps5:an. Dock stod det ett något högre pris först (1100-kr något), men när man väl betalade så var det 1085kr.

Permalänk
Medlem

Såg denna
Få en förlängd provperiod med Apple TV+ i 3 månader
Erbjudandet måste lösas in i Apple TV-appen på din PlayStation-konsol.
Erbjudandet upphör den 31 januari 2024.
https://www.playstation.com/sv-se/deals/apple-tv-playstation-...

Permalänk
Medlem

Information om Last of Us 2 Remastered har läckt, inklusive ett nytt game mode. En trailer har även leakat. Spelet kommer enligt leaksen Januari 2024.

https://insider-gaming.com/th-last-of-us-part-2-remastered/

Inget pris vad jag vet, kan dock tänka mig att de kommer försöka ta massa betalt. Blir nog bara att köra klart PS4 versionen, den har ju ändå 60 fps 1440p så tvivlar på att denna versionen ser så mycket bättre ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Information om Last of Us 2 Remastered har läckt, inklusive ett nytt game mode. En trailer har även leakat. Spelet kommer enligt leaksen Januari 2024.

https://insider-gaming.com/th-last-of-us-part-2-remastered/

Inget pris vad jag vet, kan dock tänka mig att de kommer försöka ta massa betalt. Blir nog bara att köra klart PS4 versionen, den har ju ändå 60 fps 1440p så tvivlar på att denna versionen ser så mycket bättre ut.

Med tanke på hur bra PS4-utgåvan var på en PS4 (Pro i mitt fall då) så känns det inte jättenödvändigt samtidigt, men bra antar jag. Antar att PC-släppet sker långt senare men den jag kommer invänta som brukligt. Vill jag spela spelet har jag redan PS4 utgåvan med uppdateringar för DualSense-stöd med min PS5.

Hoppas dock på en bättre portning än med Last of us Part 1 iallafall. Personligen föredrar jag 2an av de två, den är väl värd att uppleva om man gillade orginalet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det blir något jättelyft, men kan man spela i 4k/40 så fine...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Med tanke på hur bra PS4-utgåvan var på en PS4 (Pro i mitt fall då) så känns det inte jättenödvändigt samtidigt, men bra antar jag. Antar att PC-släppet sker långt senare men den jag kommer invänta som brukligt. Vill jag spela spelet har jag redan PS4 utgåvan med uppdateringar för DualSense-stöd med min PS5.

Hoppas dock på en bättre portning än med Last of us Part 1 iallafall. Personligen föredrar jag 2an av de två, den är väl värd att uppleva om man gillade orginalet.

Dualsense stödet i andra spelet är väl i princip noll i nuvarande varianten dock mer än att den funkar i princip? Adaptive triggers och sånt funkar inte vad jag vet utan kommer först i remastered versionen. Men du kanske bara menar att spelet funkar att spela med Dualsensen

Gillar Adaptive triggers och haptic feedback, men om de vill ha typ 700 spänn som jag förväntar mig kan de glömma de xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Dualsense stödet i andra spelet är väl i princip noll i nuvarande varianten dock mer än att den funkar i princip? Adaptive triggers och sånt funkar inte vad jag vet utan kommer först i remastered versionen. Men du kanske bara menar att spelet funkar att spela med Dualsensen

Gillar Adaptive triggers och haptic feedback, men om de vill ha typ 700 spänn som jag förväntar mig kan de glömma de xD

Hade för mig spelet fick en uppdatering strax efter PS5 lanserades som använde Dualsense-funktionaliteten. Har tänkt spela om spelet under alla år men då har jag nog förstått den uppdateringen fel. Trist isåfall.

Ninjaedit: Är nog detta jag minns felaktigt. Hade för mig att spelet fick just stöd för adaptiva triggers och liknande men tydligen inte: https://gamerant.com/the-last-of-us-2-haptics-ps5-dualsense/

Känns som mycket här borde kunnat erbjudas som en uppdatering eller något. PS4-utgåvan är välpolerad som den är i övrigt. Men att behöva köpa om hela spelet för att få dessa uppdateringar håller jag med om är lite väl. En PC-utgåva är annat som jag ser det, spelet fanns inte där sedan innan. Men tveksamt om jag skulle vilja betala fullpris även där, 3-5 år efter orginalets lansering. Men vi får se... spelet är bra. Även om jag gärna hade velat se en Part 3 eller motsvarande fortsättning istället för ännu en remaster.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Såg denna
Få en förlängd provperiod med Apple TV+ i 3 månader
Erbjudandet måste lösas in i Apple TV-appen på din PlayStation-konsol.
Erbjudandet upphör den 31 januari 2024.
https://www.playstation.com/sv-se/deals/apple-tv-playstation-...

Verkar inte fungera om man fått erbjudandet tidigare. Man fick 6 månader Apple TV+ när man köpte PS5 vid release.
Synd, det har kommit en hel del bra serier där nu.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

The Last of Us Part II: Remastered för PS5 nu officiellt bekräftad av Naughty Dog! Släpps 19 januari 2024.

https://www.naughtydog.com/blog/the_last_of_us_part_ii_remast...

100 kronor upgrade för befintliga ägare! Rättvis prissättning av Naughty Dog IMO, särskilt med tanke på att man får det nya "No Return" som man kan läsa om i artikeln. Sen är det lite grafikförbättringar, adaptive triggers och haptic feedback.

Dessutom ett extra spelläge där man får utforska delar som blev ”cut” från spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Verkar inte fungera om man fått erbjudandet tidigare. Man fick 6 månader Apple TV+ när man köpte PS5 vid release.
Synd, det har kommit en hel del bra serier där nu.

Var något erbjudande tidigare på 6 månader, det krånglade dock för mig och Apples support kunde inte hjälpa till överhuvudtaget. Fruktansvärt störande, har nog aldrig stött på någon mer inkompetent personal eller system(det kan vara deras struktur som gör att de inte har möjlighet att styra eller kontrollera något i deras system).

Slutade med efter flera timmar i telefon att jag bara fick provperiod på en vecka, och jag hade inte tid att titta då så jag hann bara att se ett avsnitt av Foundation. Väldigt bra serie, men väldigt trött på Apple och noll förtroende för deras support framöver. Liknande problem genom jobbet när vi köpte en app på Appstore som inte fungerade, flera timmar i telefon och ändå ingen lösning. I efterhand så hade det nog varit bättre att skita i krånglet med supporten eftersom appens pris var under vad det kosta i arbetstid även om dem tillslut hade kunnat lösa ärendet. Den lätta lösningen från Apple borde dock varit återbetalning på appen vi aldrig kunde starta, och då hade ärendet inte behövt ta mer än 5-10minuter.

Permalänk
Medlem

100kr för ps5-uppgradering var ju en trevlig överraskning Blir absolut köp och ny genomspelning.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Nu funkar PS+ erbjudandet för mig helt plötsligt efter att inte ha gjort det sedan rean startade. Har Premium som löper ut 19/12 och kan köpa ett år till för 1134:- På konsolen får jag dock bara ett felmeddelande men med PS-appen går det att köpa. Kan vara värt att kika igen för er som inte fick erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

100kr för ps5-uppgradering var ju en trevlig överraskning Blir absolut köp och ny genomspelning.

Spelade last of us 2 när det släpptes men har hela tiden såhär i efterhand trott att jag faktiskt kört LOU 2 och att det redan fanns en version för PS5. Spelet ser ju liksom redan ruggigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Verkar inte fungera om man fått erbjudandet tidigare. Man fick 6 månader Apple TV+ när man köpte PS5 vid release.
Synd, det har kommit en hel del bra serier där nu.

Normalt sett kan man bara regga en ny email för apples 3-månaders perioder...
Du kan testa denna annars (på ev. annan email också)

Permalänk
Skrivet av edson:

Jag har ett aktivt Essential-abbonemang och jag kan förlänga med 25% rabatt

25% rabatt även för mig på essential 12 mån. Hade 5 dagar kvar så passade bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Normalt sett kan man bara regga en ny email för apples 3-månaders perioder...
Du kan testa denna annars (på ev. annan email också)

Det är en tanke. Får prova det och se om det funkar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Spelade last of us 2 när det släpptes men har hela tiden såhär i efterhand trott att jag faktiskt kört LOU 2 och att det redan fanns en version för PS5. Spelet ser ju liksom redan ruggigt bra ut.

Håller med till 100% så ska bli kul att se hur en "riktig" ps5-version ser ut och spelar.

Shut up and take my money, typ

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Sony borde erbjudit uppgraderingsvägar för befintliga ägare när remastern för TLOU Part I kom också men bra att man tagit till sig av feedbacken och gör detta möjligt för Part II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Sony borde erbjudit uppgraderingsvägar för befintliga ägare när remastern för TLOU Part I kom också men bra att man tagit till sig av feedbacken och gör detta möjligt för Part II.

Håller med om att uppgraderingsväg borde funnits för TLOU1 med, men tror de finns denna gången eftersom det bara är en remaster och inte remake. Här är det grafiskt exakt samma förutom lite olika lägen. Första spelet gjorde man om princip alla assets i hela spelet, förutom röster och animationer typ. Men som sagt en uppdateringsväg för typ 200-300 kr hade varit fair för första spelet.

Uncharted "Remastern" som kom innan TLOU1 Remaken hade ju uppgraderingsväg så det verkar som att Sony håller sig till att remasters har uppgraderingsväg men inte remakes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

The Last of Us Part II: Remastered för PS5 nu officiellt bekräftad av Naughty Dog! Släpps 19 januari 2024.

https://www.naughtydog.com/blog/the_last_of_us_part_ii_remast...

100 kronor upgrade för befintliga ägare! Rättvis prissättning av Naughty Dog IMO, särskilt med tanke på att man får det nya "No Return" som man kan läsa om i artikeln. Sen är det lite grafikförbättringar, adaptive triggers och haptic feedback.

Dessutom ett extra spelläge där man får utforska delar som blev ”cut” från spelet.

https://www.youtube.com/watch?v=Ye3st9z6jQY

Skönt med upgrade. Har inte spelat klart spelet så jag hoppas man kan fortsätta på sin ps4 sparfil också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Skönt med upgrade. Har inte spelat klart spelet så jag hoppas man kan fortsätta på sin ps4 sparfil också!

Ah hoppas det med, kom en bra bit men har inte haft tid.

Edit: Snabbläste artikeln nu, står där att man kommer kunna skicka över

Permalänk
Medlem

Såg att Horizon forbidden west är på rea. 199 för ps4 och 299 för ps5-varianten. Visst kan man köpa ps4-varianten och sedan uppgradera gratis till ps5-varianten i menyn? Och finns det några nackdelar med att köpa ps4-varianten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Såg att Horizon forbidden west är på rea. 199 för ps4 och 299 för ps5-varianten. Visst kan man köpa ps4-varianten och sedan uppgradera gratis till ps5-varianten i menyn? Och finns det några nackdelar med att köpa ps4-varianten?

DLC finns inte till PS4.
Annars inga fler nackdelar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

DLC finns inte till PS4.
Annars inga fler nackdelar.

Tack,

Fick bli PS4-versionen på Inet för 199 kr minus 100 kronor födelsedagscheck som de bjöd på. Alltså bara 100 kr för spelet. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

DLC finns inte till PS4.
Annars inga fler nackdelar.

Om han kör spelet på PS5 blir det ju fri upgrade och sen kan han köpa till DLCn om det önskas