Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Det har inte dykt upp någon rea på PS Plus extra än? Kan bara se att 30% rabatten på PS store gäller om man uppgraderar till Premium. Har ett PS Plus extra abonnemang som går ut nästa år och det hade varit bra om man kunde köpa ett eller två abonnemang till och lägga till dom över det befintliga.

Rabatten gäller bara kvarvarande dagar till nästa nivå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Det har inte dykt upp någon rea på PS Plus extra än? Kan bara se att 30% rabatten på PS store gäller om man uppgraderar till Premium. Har ett PS Plus extra abonnemang som går ut nästa år och det hade varit bra om man kunde köpa ett eller två abonnemang till och lägga till dom över det befintliga.

Man blir mig veterligen inte berättigad kampanjpris när man har ett abonnemang med lång tid kvar. Det brukar gå att förlänga till kampanjpris cirka en vecka eller så innan ens årsabonnemang går ut.

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Det har inte dykt upp någon rea på PS Plus extra än? Kan bara se att 30% rabatten på PS store gäller om man uppgraderar till Premium. Har ett PS Plus extra abonnemang som går ut nästa år och det hade varit bra om man kunde köpa ett eller två abonnemang till och lägga till dom över det befintliga.

jag har inte ps plus, och jag kan köpa ps plus essential för 20% rabatt. Extra och premium för 30% rabatt.
sjukt vad sony har blivit dåliga på rea, inga vettiga spel som är prissänkta heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Man blir mig veterligen inte berättigad kampanjpris när man har ett abonnemang med lång tid kvar. Det brukar gå att förlänga till kampanjpris cirka en vecka eller så innan ens årsabonnemang går ut.

Ah synd, men det är nog så det fungerar. Om man inte redan har ett abonnemang, kan man då köpa flera och "stacka" dem på varandra eller är det enbart ett abonnemang som man får köpa när dom har rea?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Ah synd, men det är nog så det fungerar. Om man inte har ett abonnemang, kan man då köpa flera och "stacka" dom eller är det enbart ett abonnemang som man får köpa när dom har rea?

Tror inte du har valet att "lägga till" fler än 1 perioder åt gången. Eventuellt att du skulle kunna ha typ 3 flikar öppna i slutfasen av att genomföra köpet där du har alla flikar med reapriset och sedan försöker slutföra köpen då haha.

Permalänk
Medlem

Teardown verkade även ingå i någon av ps+ varianterna kan jag tipsa om. (har extra ett tag till tills det går ut och kommer inte förnyas)

Grabben tyckte spelet var riktigt kul iallafall

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Man blir mig veterligen inte berättigad kampanjpris när man har ett abonnemang med lång tid kvar. Det brukar gå att förlänga till kampanjpris cirka en vecka eller så innan ens årsabonnemang går ut.

Hade mitt till i mitten av december och kunde utan problem lägga en till "extra" på den med 25 eller 30% rabatten från butiken. Lite otydligt när man valde men det gick.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Evil West - PS5
199 kr
https://www.inet.se/produkt/6336499/evil-west-ps5

1 ex kvar - nu SLUT

Gotham Knights Deluxe Edition- PS5
199 kr
https://www.inet.se/produkt/6336732/gotham-knights-deluxe-edi...

12 ex kvar

ping @nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Evil West - PS5
199 kr
https://www.inet.se/produkt/6336499/evil-west-ps5

1 ex kvar - nu SLUT
ping @nu1mlock

Tack för pingen men jag var inte tillräckligt snabb för att köpa Evil West! Kul att du kom ihåg en sån grej jag bara råkade nämna, tack för det! ❤️

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man aktiverar mikrofonen till fjärrkontrollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Någon som vet hur man aktiverar mikrofonen till fjärrkontrollen?

Det ska väl bara vara att klicka på PS-knappen på handkontrollen, klicka på mikrofonsymbolen och ändra till att ljudet ska tas in från handkontrollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Jag slog till på en konsol i fredags, mycket för att slippa oljudet från ps4an. Är hittils väldigt nöjd med hur tyst den är, även på stora tunga spel.
En disc version, ps plus 1 år och tre handkontroller...Köpte även Horizon Forbidden West Burning Shores. Nu ska det liras backlogg hela vintern.
Blir dock en extra ssd senare, lagringen är sjukt snål..Fick inte med alla spel från ps4an ( 1 TB?)

Tänk på att PS4-spel kan lagras och spelas från en extern hårddisk. Jag använder en 2TB SATA-ssd i extern kabinett ansluten med USB och har väldigt korta laddningstider på spelen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Det ska väl bara vara att klicka på PS-knappen på handkontrollen, klicka på mikrofonsymbolen och ändra till att ljudet ska tas in från handkontrollen?

Finns inga alternativ än bara kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Finns inga alternativ än bara kontrollen.

Ah jag läste fel. Trodde du skrev handkontrollen.
Efter lite snabbt googlande så verkar den enligt en del gamla inlägg i alla fall inte fungera överallt samt att den "aktiverades" så att den skulle fungera i US och UK ett tag efter lanseringen. Kan det vara så att den inte ens är aktiverade inom Sverige/EU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Ah jag läste fel. Trodde du skrev handkontrollen.
Efter lite snabbt googlande så verkar den enligt en del gamla inlägg i alla fall inte fungera överallt samt att den "aktiverades" så att den skulle fungera i US och UK ett tag efter lanseringen. Kan det vara så att den inte ens är aktiverade inom Sverige/EU?

Jaha okej där sa du något. Kan mycket möjligt vara så.

Permalänk
Medlem

Marvel’s Spider-Man: 2 - PS5
699 kr med koden PINGVINTOK
https://www.inet.se/produkt/6611297/marvel-s-spider-man-2-ps5

Koden borttagen av INET nu....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Marvel’s Spider-Man: 2 - PS5
699 kr med koden PINGVINTOK
https://www.inet.se/produkt/6611297/marvel-s-spider-man-2-ps5

Tack! Koden verkar gälla andra spel och produkter också. Köpte precis Dead Space remaken för 299:-
https://www.inet.se/produkt/6336806/dead-space-remake-ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Marvel’s Spider-Man: 2 - PS5
699 kr med koden PINGVINTOK
https://www.inet.se/produkt/6611297/marvel-s-spider-man-2-ps5

Koden borttagen av INET nu....

Tack för tipset av Pingvinkoden. Det blev Dead Space för 299kr för min del, liten tidig julklapp till mig själv.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Det har inte dykt upp någon rea på PS Plus extra än? Kan bara se att 30% rabatten på PS store gäller om man uppgraderar till Premium. Har ett PS Plus extra abonnemang som går ut nästa år och det hade varit bra om man kunde köpa ett eller två abonnemang till och lägga till dom över det befintliga.

Dom verkar ha ändrat i år, det är rage lite överallt på Internet.
Det verkar vara 30% på planer högre än den man har.

Finns det något sätt att köpa sig billigare PS-Plus? Tittar man i tråden för turkiet-vpn så verkar det rejält svårt, samt att priserna verkar höjda.

Och att köpa ett fysiskt kort med en kod, det verkar dom tagit bort? Ser iaf inte det hos dom svenska ÅF längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Dom verkar ha ändrat i år, det är rage lite överallt på Internet.
Det verkar vara 30% på planer högre än den man har.

Finns det något sätt att köpa sig billigare PS-Plus? Tittar man i tråden för turkiet-vpn så verkar det rejält svårt, samt att priserna verkar höjda.

Och att köpa ett fysiskt kort med en kod, det verkar dom tagit bort? Ser iaf inte det hos dom svenska ÅF längre?

Du ska kunna förlänga ditt esssntialabonnemang för typ ~620 kronor (vilket fram tills nyligen var ordinarie pris) istället för det nya ordinarie priset på 760 om du antingen har ett utgånget abonnemang eller bara en kort period kvar av ditt nuvarande årsabonnemang. Fråga mig inte om definitionen av kort period kvar för jag har ingen aning om det är en månad eller en vecka

Permalänk

känns som att sony skjuter sig själva i foten för varje ändring dom gör.. dom blir bara mer och mer giriga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Du ska kunna förlänga ditt esssntialabonnemang för typ ~620 kronor (vilket fram tills nyligen var ordinarie pris) istället för det nya ordinarie priset på 760 om du antingen har ett utgånget abonnemang eller bara en kort period kvar av ditt nuvarande årsabonnemang. Fråga mig inte om definitionen av kort period kvar för jag har ingen aning om det är en månad eller en vecka

Ok, 125 dagar kvar, funkar inte hos mig.

Skrivet av Millhouse1:

känns som att sony skjuter sig själva i foten för varje ändring dom gör.. dom blir bara mer och mer giriga..

Mjo, nu blev jag lite bitter över att ha köpt Diablo 4 på PS5:an, drygt att behöva hosta upp fullpris för PS+ för att fortsätta kunna spela.

Permalänk
Medlem

Jag har Ps+ Extra till mars. Efter det skippar jag hela Ps+ skiten.. enda jag kommer sakna egentligen är Cloud saves men får klara mig utan det.

Fuck you Sony

Permalänk
Medlem

Jag har extra som går ut imorgon. Kan välja essentials för 760:- eller extra för 1012.50.

Funderar på att skita i plus ett tag, varit ganska svalt med bra spel på sistone och inte direkt någon nämnvärd rabatt..

Permalänk
Medlem

Evil West - PS4 (går att uppgradera)
199 kr
https://www.inet.se/produkt/6336665/evil-west-ps4

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns det något incitament alls för att köpa denna produkt för typ 2000 mer kronor än vad man kan få en normal ps5 för? 175 GB mer lagring och en mer slim design, that's it? Dessutom så måste man köpa vertikalt stativ själv, där det ingår i normala ps5.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Finns det något incitament alls för att köpa denna produkt för typ 2000 mer kronor än vad man kan få en normal ps5 för? 175 GB mer lagring och en mer slim design, that's it? Dessutom så måste man köpa vertical stand själv, där det ingår i normala ps5.

vet inte.. helt sjukt! kanske är tanken att dom ska ha en kampanj på den också när den släpps 1 december.. eller möjligtvis mellandagsrean om alla vanliga ps5 är slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Finns det något incitament alls för att köpa denna produkt för typ 2000 mer kronor än vad man kan få en normal ps5 för? 175 GB mer lagring och en mer slim design, that's it? Dessutom så måste man köpa vertikalt stativ själv, där det ingår i normala ps5.

Inget.
Men man måste förstå att de har slutat producera den gamla dvs det lägre priset kommer inte bestå för lagret kommer att ta slut. Det faktum att Slim lanseras tidigare än väntat i Europa innebär nog att den gamla har sålt bättre än väntat i Europa.
Så det är nu man ska passa på om man vill ha en.