Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LinusTrulsson:

Och nu kom det på posten, det var till Switch! La upp tipset igen med förtydligande om att plattformen anges felaktigt till PS5 (och med rätt produktlänk den här gången).

Härligt. :)!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Kan detta erbjudande vara det bästa "Black Friday"-fyndet i år: https://www.proshop.se/Baerbar-dator/MSI-Prestige-15-A12UC-04...

Ordinarie pris: 17990:-
REA-pris: 7990:-

Hur i sate kan jag ha gått miste om denna juvel, suttit å letat efter bra laptop erbjudanden under hela bf, men knappt hittat något. Den måste väl försvunnit inom loppet av första dagen?

Permalänk

Tips på produkter på Amazon för att få 15% med "köp flera"?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av reservdelen:

Hur i sate kan jag ha gått miste om denna juvel, suttit å letat efter bra laptop erbjudanden under hela bf, men knappt hittat något. Den måste väl försvunnit inom loppet av första dagen?

Fick mailet, såg laptopen. Köpte den, slut sen efter ca 10min. Så gick väldigt snabbt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Rog ally Z1 extreme är nere på all time low nu. Runt 7500 för värstingmodellen, vilket är ett svar på steam deck oled såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tips på produkter på Amazon för att få 15% med "köp flera"?

Tandkräm brukar vara min "go to" när jag behöver komma över visst belopp. 19 kr för Oral B =). Ibland har de haft billigt på mitt duschtvål också. Köp sådant du ändå behöver hem (diskmedel o.s.v.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Tandkräm brukar vara min "go to" när jag behöver komma över visst belopp. 19 kr för Oral B =). Ibland har de haft billigt på mitt duschtvål också. Köp sådant du ändå behöver hem (diskmedel o.s.v.)

Kan också varmt rekommendera att bunkra upp med Bosch Professional sandpapper för 6 kr arket när man vill komma upp till 10 produkter för att få 15% rabatt på hela ordern som prime-medlem.. (Dock bara vissa grovheter som var med i kampanjen.)

Packtejp är inte dumt heller.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Cyber Monday! Samma skit vi sett hela månaden till samma pris, men sista chansen!

Disclaimer: Kan vara så att man imorgon får ett mail i still med "Cyber monday fortsätter veckan ut!"

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Tjo! Sugen som fan på denna:
https://www.komplett.se/product/1247185/gaming/spelutrustning...

Sitter i skrivande stund med en Neo G8(4k 240 hz icke Oled) som jag egentligen är mycket nöjd över men känner att jag behöver en till monitor för hemma jobb. Blev sugen på den nya G9 Oled då jag kan ha allt i ett.

Tycker ni det är ett klokt råd att slå till på den och i så fall försöka sälja G8? Eller ska man leta upp en annan mindre monitor för jobb och använda den istället och köra bägge? I så fall finns det några bra förslag?

Tacksam för all hjälp.

// BlommaNN

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundgrensskåne:

Produkt: Sony WH-1000XM5
Länk: https://www.netonnet.se/art/ljud/horlurar/over-ear/sony-wh-10...
Kategori: Hörlurar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6219512
Pris: 3490 kr

All time low på dessa lurar. Funderar på att hugga dem enkom för brusreduceringen där se slår alla andra jämförbara lurar på fingrarna.

Köpte dessa via Amazon och fick 100 SEK extra rabatt. Väldigt prisvärt

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Köpte dessa via Amazon och fick 100 SEK extra rabatt. Väldigt prisvärt

Sony WH-1000XM5 finns även att köpa via halebop.se för 3200kr med koden 'hejbop20'
Har funnits tillgänglig med samma rabatt sedan i våras då jag köpte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razz:

Sony WH-1000XM5 finns även att köpa via halebop.se för 3200kr med koden 'hejbop20'
Har funnits tillgänglig med samma rabatt sedan i våras då jag köpte.

bara svart dock, men utmärkt pris. Min dotter ville ha de vita

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Skrivet av Razz:

Sony WH-1000XM5 finns även att köpa via halebop.se för 3200kr med koden 'hejbop20'
Har funnits tillgänglig med samma rabatt sedan i våras då jag köpte.

Hur hittar man de utan länk på deras hemsida? Verkar ej dyka upp för mig, tänkte om det fanns annat hejbop20 funkade på. Verkade ej funka på airpods iaf tex.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DonutWizard:

Hur hittar man de utan länk på deras hemsida? Verkar ej dyka upp för mig, tänkte om det fanns annat hejbop20 funkade på. Verkade ej funka på airpods iaf tex.

Koden fungerar inte på Apple, lite hit or miss. Tror nästan Halebop har glömt att inaktivera koden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Koden fungerar inte på Apple, lite hit or miss. Tror nästan Halebop har glömt att inaktivera koden.

kan också vara så att det endast gäller på orginalpris och ej apple. I våras funkade den på alla tillbehör, även nedsänkta så man kunde få en apple watch till 50% plus 20% av priset. fick typ en applewatch SE för 1200 kr eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonutWizard:

Hur hittar man de utan länk på deras hemsida? Verkar ej dyka upp för mig, tänkte om det fanns annat hejbop20 funkade på. Verkade ej funka på airpods iaf tex.

Osäker vad det fungerar på men rätt säker att just apple var exkluderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Cyber Monday! Samma skit vi sett hela månaden till samma pris, men sista chansen!

Disclaimer: Kan vara så att man imorgon får ett mail i still med "Cyber monday fortsätter veckan ut!"

Imorgon får vi bara veta att Black Weeks 2024 har börjat, spara mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Rog ally Z1 extreme är nere på all time low nu. Runt 7500 för värstingmodellen, vilket är ett svar på steam deck oled såklart.

Kostar 7333 kr nu hos Inet och Power.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9907609
(Eller 6999 NOK i Norge om man nu har vägarna förbi. Det motsvarar 6859 SEK med dagens billiga norska krona.
https://www.prisjakt.no/product.php?p=9907609
)
Har själv sneglat på den länge, men fick tag i en lätt begagnad Lenovo Legion Go för 7200 kr förra veckan så jag är nöjd med det. Bättre spakar (med halleffekt-sensorer), avtagbara kontroller (som Switch, förutom att de inte går att sätta samman), större (8.8 vs 7 tum) och bättre panel (färgreproduktion och frekvens), högre upplösning (16:10 i 1600p). Däremot är den ju tyngre och större, så det är lite smaksak vilken storlek man föredrar. Man kan också argumentera för att eftersom GPU-prestandan är samma är Rog Allys 1080p-panel ett bättre val så att man inte behöver skruva ned inställningarna för att nå 1600p på Lenovon.

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.

Permalänk
Skrivet av Razz:

Sony WH-1000XM5 finns även att köpa via halebop.se för 3200kr med koden 'hejbop20'
Har funnits tillgänglig med samma rabatt sedan i våras då jag köpte.

Oj där ser man. Ännu billigare. Tack för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blue95:

Produkt: Crucial MX500 1TB 3D NAND SATA 2,5 tums Intern SSD - CT1000MX500SSD101 (Acronis Edition)
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0CCN9LQHY
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4644069
Pris: 457,99 kr

100 kr kupong i kassan

Vad då för kupong?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Vad då för kupong?

Jag tror Blue precis som jag har köpt ett presentkort och har en personlig kod som ligger aktiv i kassan. Jag misstog också den för 100 rabatten som gällde på vissa varor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundgrensskåne:

Produkt: Sony WH-1000XM5
Länk: https://www.netonnet.se/art/ljud/horlurar/over-ear/sony-wh-10...
Kategori: Hörlurar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6219512
Pris: 3490 kr

All time low på dessa lurar. Funderar på att hugga dem enkom för brusreduceringen där se slår alla andra jämförbara lurar på fingrarna.

Måste bara kommentera, jag köpte ett par när de lanserades, baserat på mina kollegors rekommendation av tidigare modeller och att alla tester sa att de var bättre på allt.

Men att prata med dessa på i ett kontorslandskap... De på andra sidan tror att mina kollegor sitter i knäet på mig. Så illa att jag valt att pensionera det och återgå till mitt gamla headset från plantronics. Så kommer man använda dem i just det scenariot, skulle jag tänka en gång till.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Måste bara kommentera, jag köpte ett par när de lanserades, baserat på mina kollegors rekommendation av tidigare modeller och att alla tester sa att de var bättre på allt.

Men att prata med dessa på i ett kontorslandskap... De på andra sidan tror att mina kollegor sitter i knäet på mig. Så illa att jag valt att pensionera det och återgå till mitt gamla headset från plantronics. Så kommer man använda dem i just det scenariot, skulle jag tänka en gång till.

Mina oberoende 5 öre - köpte nyligen både Bosse QC45 och Sony's XM4, som presterade bäst enligt alla tester och rekomendationer. Men ingen av de sitter skönt på huvudet, och blir tvungen att ta av de efter ett tag pga obehag... 😥

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Vad då för kupong?

När jag klickade på den länken förut idag så var det 100kr om man handlade för 500kr på den varan, så det är nog den kupongen som Blue syftade på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompet:

När jag klickade på den länken förut idag så var det 100kr om man handlade för 500kr på den varan, så det är nog den kupongen som Blue syftade på.

Nej, dessa rabatter kommer och går - man får kolla efter texten under priset för vad som gäller.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ytterligare "Jag letar surfplatta" och annan ovidkommande extra-diskussion har raderats.
Endast snack om fynden i fyndtråden.

/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ni som hade tänkt beställa Pixel 7A från Comviq glöm inte att det är leverans tid på 2-3 veckor.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Köpte en pixel 6a med 100gb i månaden för 195kr*24. Riktigt nöjd och tyckte jag gjorde en så bra affär men en 7a för samma pris gav ju lite smolk i bägaren☺️
10gb hade räckt hur bra som helst för mig.
Svårt att hitta mindre mobiler än dessa om man inte går till iphone mini.

Permalänk
Medlem

Beställde Pixeln hos Comviq. Hade väntat på ett bra erbjudande under BF men den låg ju som lägst på 4500kr.

Vanligtvis betalar jag 110kr månaden för billigaste abonnemanget hos Hallon. Det blir 2600kr på 2 år.
Totalpriset hos Comviq blir 4600kr på 2 år med telefon. Räknar jag bort det jag ändå hade betalat på Hallon blir priset på telefonen 2000kr. Otroligt prisvärt?

Hur som helst så byter jag typ aldrig abonnemang eller telefon. Börjar bli gammal så har en gubbfråga:
Aktiveras abonnemanget hos Comviq på en gång trots att det är 2-3 veckor tills telefonen kommer? Eller aktiveras det vid leverans?
Rimligtvis så ska jag oavsett säga upp mitt Hallon-abonnemang på en gång då det brukar vara 1 månad uppsägningstid?

Permalänk

Jag kollade nu, beställde min den 22e, fick den den 24e och då aktiverades abbonemnaget.
Är med "gubbe", rekommenderar att kolla in lite youtube på tips och tricks med pixeln.
Känner mig som en dinosaurie när jag tyckte det var så coolt att man kunde aktivera ficklampan genom att "knacka" me fingret på baksidan🤓