Snabbkoll: När uppdaterar du din mjukvara?

Permalänk
Medlem

uppdaterar i regel nästan enbart när jag har problem med nyare grejer, kört 2 år gamma grafikdrivare flertal gånger

för rör man ett fungerande system kan man ge sig fan på att allt går åt helvete o strular ännu mer, forfarande i regel fått mer problem av att uppdatera änn att inte, så det är en sista utväg

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Dagligen. Arch Linux.
ionice -c3 nice nice pikaur -Suy # man tar det när tid finns över

Permalänk
Medlem

Brukar vänta runt en vecka, ibland två. Låter andra vara beta testare

Gäller överlag drivrutiner, windows och mjukvaror.
BIOS mycket mycket sällan, skall vara något kritiskt med säkerhet eller stöd för CPU.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Risken är inte obefintlig. Wikipediaartikeln om botnät listar närmare hundra miljoner kända zombies de senaste två decennierna. Enligt Wikipediaartikeln om ransomware rapporterades nästan 200 miljoner attacker under första halvåret 2018. Wikipediaartikeln om malvertising säger att man beräknade att tio miljarder illasinnade annonser visades under 2012.
Och då har jag inte räknat sånt som supply chain attacks mot känd programvara eller vanligt förekommande programbibliotek.

”Bara för att man är paranoid betyder inte det att de inte är ute efter en.”

Klart den inte är obefintlig, det säger jag inte heller. Risken att gå över gatan är inte heller obefintlig, men det gör jag nästan dagligen ändå.
Jag säger iaf inte att jag aldrig nånsin uppdaterar mitt Windows, för det händer tyvärr av olika anledningar, men att jaga uppdateringar som folk verkar göra ser jag bara som helt galet. O visst, är min dator en fis-del av ett botnätverk så kan den väl vara det då, jag hatar mänskligheten ändå så lite skit kan den få ge tillbaks där. Adblock kör jag _överallt_ ändå så nå "malvertising" slipper jag iaf, o så är jag inte helt dum i huvet när jag surfar runt heller så. Jag klarar mig nog som jag gör nu, jag är iaf glad att jag slipper krångla med uppdateringar som vill starta om min dator i tid o otid.

Permalänk

Det kan dröja länge, min surfplatta har tjatat i kanske ett halvår, jag orkar inte bry mig.

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Medlem

Säkerhetsuppdateringar: omedelbums

Annat: när behov eller ork finns

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Uppdaterar enbart om det anses laga något som är trasigt eller om jag behöver en ny funktion. Och detta manuellt d.v.s. Microsofts modernare OS får gnälla så mycket dom vill på att dom inte hittar Internet(Internet finns men inget som kärnan eller all annan Microsoftmjukvara får ta del av).

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.