Permalänk

Vilken Noctua kylare.

Hej har en dator med i5 12400f och rtx 3060ti som sitter i en Acer nitro n50 som är ett litet chassi med dåliga kylnings möjligheter. Har endast plats för en 92mm intake och en 92mm outtake. Eventuellt att det går att få in en 120mm i taket. Jag ska byta stock kylaren till en noctua tänkte jag och har några att välja på och undrar vilken som är bäst.

1. Noctua NH-U9S
2. Noctua NH-D9L
3. Noctua NH-L9x65
4. Noctua NH-C14S
5. Noctua NH-L12
6. Noctua NH-L9i

Bild på datorn
https://imgur.com/gallery/5AbGC68

Permalänk
Medlem

D9L hade jag tagit. Liten och smidig.

Permalänk
Skrivet av Tina Gerson:

D9L hade jag tagit. Liten och smidig.

Ja den är intressant står väl mellan den och u9s. Vet du om man kan sätta dit en till fläkt på dem och köra push/pull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersboss:

Ja den är intressant står väl mellan den och u9s. Vet du om man kan sätta dit en till fläkt på dem och köra push/pull?

Det ska gå eftersom att Noctua skickar med ett par extra clips:

Scope of delivery
NF-A9 PWM premium fan
NA-RC7 Low-Noise Adaptor (L.N.A.)
NT-H1 high-grade thermal compound
SecuFirm2™ Mounting Kit
Fan-clips for second NF-A9
Noctua Metal Case-Badge

https://noctua.at/en/nh-d9l/specification

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Om du inte kan få in en NH-D12L så skulle jag helt enkelt ta något du kan få billigt.
Alt ta en tit på chassi och see om du inte kan ta bort någon panel för att få mer airflow.

Permalänk
Skrivet av Sinery:

Om du inte kan få in en NH-D12L så skulle jag helt enkelt ta något du kan få billigt.
Alt ta en tit på chassi och see om du inte kan ta bort någon panel för att få mer airflow.

Den hade jag inte sett, kan faktiskt vara så att den passar precis coolermaster hyper 212 halo som jag köpte först var lite för stor men den var 154 cm och NH-d12l är 145 cm så den passar nog. Jag får ta och mäta när jag kommer hem efter jul helgen.