Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Produkt: LG 77 Oled B3
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled77b36la
Kategorin: Tv
Pris: 19163 kr ( Med rabattkod: BENI22_ALLALG )
Prisjakt: 22990 kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9736982

Billigare med 77" B3 idag från LG hemsida

Någon som vet om det går att kombinera denna rabatt med ”välkomst-rabatten” på 10% när man blir medlem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snakey:

Någon som vet om det går att kombinera denna rabatt med ”välkomst-rabatten” på 10% när man blir medlem?

Liknande har fungerat förr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Duh?

För övrigt samma förra året. Säger en hel del om den smått bisarra situationen branschen har satt sig själv i. Ungefär hälften av alla TV-apparater som säljs under hela året säljs inom just den här tidsperioden nov-dec.

vilket betyder att den andra hälften tjänar det rejält bra pengar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Liknande har fungerat förr

Det fungerade inte att kombinera, däremot dras ytterligare 2% av i rabatt när man är inloggad.

Permalänk
Medlem

En 65" C3 för 15,831kr från LG

Känns rätt svårt att slå va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

En 65" C3 för 15,831kr från LG

Känns rätt svårt att slå va?

Bara för Elgiganten, Netonnet osv att lägga ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Bara för Elgiganten, Netonnet osv att lägga ner

De tjänar nog så de klara sig ändå.
Tänkte mer på att de känns svårt att hitta en mer prisvärt TV just nu.

Permalänk
Skrivet av klacko:

En 65" C3 för 15,831kr från LG

Känns rätt svårt att slå va?

Slog också till på det, kändes som ett riktigt bra pris. Ville helst ha en 77:a men tanten la in sitt veto så det fick bli 65:tummaren. Hoppas dem hinner skicka den snart så man få dra igång den nästa vecka

Permalänk
Medlem

Blev en C3 77 och hoppas det blir märkbart skillnad i upplevelsen mot min nuvarande 65B7
Någon som vet hur tjock panelen är på C3, hittar endast tot djup om 47,1mm ?

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Bulan75:

Blev en C3 77 och hoppas det blir märkbart skillnad i upplevelsen mot min nuvarande 65B7
Någon som vet hur tjock panelen är på C3, hittar endast tot djup om 47,1mm ?

Panelen är bara några millimetrar av det som sticker upp.

Du kommer uppleva mest skillnad på storleken. Kanske att det finns mer ljusstyrka i C3 om du använder den på sådant sätt att ljusstyrka kommer till användning. Har man koll på färger och nyansering är C3:n också bättre. Annars är det överlag samma grundläggande nivå på bildkvaliteten. Utvecklingen har främst gett oss gradvisa förbättringar för varje ny generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Panelen är bara några millimetrar av det som sticker upp.

Du kommer uppleva mest skillnad på storleken. Kanske att det finns mer ljusstyrka i C3 om du använder den på sådant sätt att ljusstyrka kommer till användning. Har man koll på färger och nyansering är C3:n också bättre. Annars är det överlag samma grundläggande nivå på bildkvaliteten. Utvecklingen har främst gett oss gradvisa förbättringar för varje ny generation.

Tack för svar Thomas
Har för mig att panelen ändå är en aning tjockare än B modellen

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Bulan75:

Har för mig att panelen ändå är en aning tjockare än B modellen

Vad är betydelsen av den skillnaden? Något du hänger på själva panelen?

Permalänk
Medlem

Märkliga statusnamn på beställningen från LG.

Min tv hade ”På vänt” och nu har den ”Plockdatum”. Vilket datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Vad är betydelsen av den skillnaden? Något du hänger på själva panelen?

Inget direkt, jag försöker bara förplanera monteringen då jag tänkt att ha den delvist försänkt i väggen så endast panelen sticker ut

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Märkliga statusnamn på beställningen från LG.

Min tv hade ”På vänt” och nu har den ”Plockdatum”. Vilket datum?

Plockdatum betyder att de har börjat ordna på lager tror jag, och att man inte längre kan avbryta order.

Jag beställde en g3 77 efter black friday. Då funkade inte nykund-rabatt ovanpå det nedsatta priset. Den skickades inte under veckan, och nästa helg funkade 15% från Benify . Så då la jag en ny beställning och försökte avbryta första ordern. Det gick inte längre, så skickade ett meddelande till kundtjänst i hopp om att slå ihop ordrarna.

Det gick inte heller så den tvn gick i retur och sen skickades den andra. Fick upp den i torsdags och är initialt nöjd, men borta över jul och nyår så har inte hunnit titta och peta mycket.

Permalänk
Medlem

Hej,
jag funderar på att skaffa en B3 65" från LG. Hittar dock inte så mycket om deras leveransalternativ. Någon som vet ifall det går att få inburet och inte bara leverans till tomtgräns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontepo:

Hej,
jag funderar på att skaffa en B3 65" från LG. Hittar dock inte så mycket om deras leveransalternativ. Någon som vet ifall det går att få inburet och inte bara leverans till tomtgräns?

I mailet med ordern står de att dom samarbetar med hemfixarna. Dom bär in osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

I mailet med ordern står de att dom samarbetar med hemfixarna. Dom bär in osv.

Tack så mycket.

Är "BENI22_ALLALG" koden borta nu? isf finns det någon annan eller dyl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontepo:

Tack så mycket.

Är "BENI22_ALLALG" koden borta nu? isf finns det någon annan eller dyl?

Den fungerar provade nyss.

Permalänk
Medlem

En fråga, vart lite sugen på ha en soundbar man kan se på en del bilder sitter som monterad på OLED C3, det verkar vara LG SC9S , men den verkar inte säljas av så många o var förstås billigare på BF, är det nån som vet om det är den enda som går montera på TVn ? och eller om det är värt lägga 6.800 på den, den verkar ju fått bra betyg , eller ska man vänta / köpa en lös tro ? Eller kan de tänkas komma en uppföljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

En fråga, vart lite sugen på ha en soundbar man kan se på en del bilder sitter som monterad på OLED C3, det verkar vara LG SC9S , men den verkar inte säljas av så många o var förstås billigare på BF, är det nån som vet om det är den enda som går montera på TVn ? och eller om det är värt lägga 6.800 på den, den verkar ju fått bra betyg , eller ska man vänta / köpa en lös tro ? Eller kan de tänkas komma en uppföljare

LG's soundbars brukar inte vara någon större hit. Lägg 8k på Samsung 935 eller 10k på 995 ifall du letar soundbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

LG's soundbars brukar inte vara någon större hit. Lägg 8k på Samsung 935 eller 10k på 995 ifall du letar soundbar.

Tack jo jag vet men den hade ändå hyffsat betyg och det blir bra WAF om den går integrera i TVn liksom , troligen kommer vi vilja hänga på väggen också, har iofs sett de finns lösningar för det även för 3e part

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Blev en C3 77 och hoppas det blir märkbart skillnad i upplevelsen mot min nuvarande 65B7
Någon som vet hur tjock panelen är på C3, hittar endast tot djup om 47,1mm ?

Själva panelen är 6mm tjock, "elektronikpuckeln" på baksidan är ca 115x63x4cm,
utöver det behöver man ha marginaler för att kunna dra kablar.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Själva panelen är 6mm tjock, "elektronikpuckeln" på baksidan är ca 115x63x4cm,
utöver det behöver man ha marginaler för att kunna dra kablar.

Tack 🙏 Den ska monteras på fäste som gör att den bygger ut lite mer så det kommer vara god marginal för kabeldragningen,

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Blir inte riktigt klok på LG CS modellen? Är den bättre eller sämre än en B3? CS verkar ha de lite bättre högtalarna från de finare modellerna. Har haft en Q70 65 2019 och varit mer än nöjd med de högtalarna till vardags då den hade en liten mini sub högtalare i sig också.
Har aldrig hört ljudet på vare sig B3 eller C3 innan.

Edit: Finns där en 2022 och en 2023 version av CS modellen?

Tänkte antingen köpa denna: https://www.elgiganten.se/product/outlet/lg-65-cs-4k-oled-sma...
Eller en B3 på lg.se.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av woxiz:

Blir inte riktigt klok på LG CS modellen? Är den bättre eller sämre än en B3? CS verkar ha de lite bättre högtalarna från de finare modellerna. Har haft en Q70 65 2019 och varit mer än nöjd med de högtalarna till vardags då den hade en liten mini sub högtalare i sig också.
Har aldrig hört ljudet på vare sig B3 eller C3 innan.

Edit: Finns där en 2022 och en 2023 version av CS modellen?

Tänkte antingen köpa denna: https://www.elgiganten.se/product/outlet/lg-65-cs-4k-oled-sma...
Eller en B3 på lg.se.

Det är skillnader i bild och ljud som få människor, om ens det, skulle märka av om man fick jämföra dem sida vid sida utan att se vilken som är vilken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det är skillnader i bild och ljud som få människor, om ens det, skulle märka av om man fick jämföra dem sida vid sida utan att se vilken som är vilken.

Men som jag förstår det är en extra liten sub i 2.2 ljudsystemen? Blev iaf helt blown away av ljudskillnaden mellan min gamla panasonic LCD och q70. Även skillnaden mellan q70 55 och 65 var ganska stor då det inte fanns en liten sub i 55” modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woxiz:

Blir inte riktigt klok på LG CS modellen? Är den bättre eller sämre än en B3? CS verkar ha de lite bättre högtalarna från de finare modellerna. Har haft en Q70 65 2019 och varit mer än nöjd med de högtalarna till vardags då den hade en liten mini sub högtalare i sig också.
Har aldrig hört ljudet på vare sig B3 eller C3 innan.

Edit: Finns där en 2022 och en 2023 version av CS modellen?

Tänkte antingen köpa denna: https://www.elgiganten.se/product/outlet/lg-65-cs-4k-oled-sma...
Eller en B3 på lg.se.

CS ≈ skärmen från C1 med kretskortet från C2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av woxiz:

Men som jag förstår det är en extra liten sub i 2.2 ljudsystemen? Blev iaf helt blown away av ljudskillnaden mellan min gamla panasonic LCD och q70. Även skillnaden mellan q70 55 och 65 var ganska stor då det inte fanns en liten sub i 55” modellen.

Ifall en extra liten sub är en viktig skillnad för dig, då väljer du modellen med en extra liten sub.

Att det var ljudskillnader på Samsung Q70 och någon ej namngiven Panasonic säger ju ingenting om skillnaderna mellan de olika LG OLED-varianterna.

De här skillnaderna mellan C3, B3 och CS-modellen är en ständigt återkommande och övertänkt jämförelse. I praktiken kräver det en aktiv guidning med kurerade exempel för att påvisa skillnaderna.

Permalänk
Medlem

Min C3a verkar inte bli bättre så den får åka tillbaka .. tror jag testar en G2a 77" i stället då det inte verkar bli någon rea på G3.

Förhoppningsvis tar LG sina bästa paneler till G-modellen men det kan nog inte bli sämre i alla fall.