Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Sämsta erbjudandet på Ikea i år :/
Jag som hade hoppats på något bra då jag ska köpa en säng för 10k.
Känns som man får vänta tills de kommer något erbjudande Zz.

Tom Mio hade 25% på presentkort. Hade hoppats Ikea skulle haft något sådant de hade för något år sedan.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Logitech C920 HD Pro Webcam, Full HD 1080p / 30fps

https://www.amazon.se/dp/B006A2Q81M/
pris: 452kr

prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1027960

Rekommenderas inte om den skall användas i Teams.
Många som har problem med denna.

Permalänk
Medlem

Fick precis redan på att Lidl hade kupong som gick ut idag med halva priset på alla Playlive leksaker (inklusive tågbanorna)

Men tror inte så många har öppet… men åk dit och installera lidl-appen om du hinner

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer om Mio presentkorten? Jag hann inte i lördags för den slutade funka och de sa att de skulle återkomma men hittar inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Någon som hört något mer om Mio presentkorten? Jag hann inte i lördags för den slutade funka och de sa att de skulle återkomma men hittar inget.

inte ett pip hittills

Permalänk
Medlem

Nepp men skulle tro att Mio återkommer på onsdag för då är ju kundservice osv troligtvis öppet igen.

Permalänk
Medlem

Fått svar från Mio nu!

"Hej, på grund av extremt stort intresse för vårt fina erbjudande med köp av presentkort under kvällen 23/12 drabbades vår leverantör av driftstörningar och vissa kunder kan ha upplevt problem att genomföra köp av presentkort.

För de kunder som inte kunde genomföra köpet och vill göra det nu i efterhand erbjuder vi köp av ett presentkort på upp till 4000:- Dvs, handla ett presentkort för upp till 4000:- så adderar vi 25% extra

Skulle det vara ett presentkort för 4000:- ni avsett köpa via mio.se behöver ni göra två separata köp a´2000:-/presentkort.

Gör ditt köp av presentkort och återkom hit med en kopia på ditt kvitto så löser vi den extra bonus som ska påföras presentkortet. Obs, senaste dag för att nyttja erbjudandet är 31/12.

Vi ber om ursäkt för besväret och tackar för ditt tålamod!"

Så om jag fattar rätt får man max köpa presentkort för 4 tusen? Eller man får kanske köpa flera stycken vet ej. Om jag fattar rätt får man inte heller lösa in presentkortet innan Mio lagt till bonusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fått svar från Mio nu!

"Hej, på grund av extremt stort intresse för vårt fina erbjudande med köp av presentkort under kvällen 23/12 drabbades vår leverantör av driftstörningar och vissa kunder kan ha upplevt problem att genomföra köp av presentkort.

För de kunder som inte kunde genomföra köpet och vill göra det nu i efterhand erbjuder vi köp av ett presentkort på upp till 4000:- Dvs, handla ett presentkort för upp till 4000:- så adderar vi 25% extra

Skulle det vara ett presentkort för 4000:- ni avsett köpa via mio.se behöver ni göra två separata köp a´2000:-/presentkort.

Gör ditt köp av presentkort och återkom hit med en kopia på ditt kvitto så löser vi den extra bonus som ska påföras presentkortet. Obs, senaste dag för att nyttja erbjudandet är 31/12.

Vi ber om ursäkt för besväret och tackar för ditt tålamod!"

Så om jag fattar rätt får man max köpa presentkort för 4 tusen? Eller man får kanske köpa flera stycken vet ej. Om jag fattar rätt får man inte heller lösa in presentkortet innan Mio lagt till bonusen?

Ja du får bara köpa 2x 2000kr presentkort som max per person. Du kommer att få 2x 500kr presentkort efter du har visat dem kvittot som bevis på ditt köp av presentkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Fått svar från Mio nu!

"Hej, på grund av extremt stort intresse för vårt fina erbjudande med köp av presentkort under kvällen 23/12 drabbades vår leverantör av driftstörningar och vissa kunder kan ha upplevt problem att genomföra köp av presentkort.

För de kunder som inte kunde genomföra köpet och vill göra det nu i efterhand erbjuder vi köp av ett presentkort på upp till 4000:- Dvs, handla ett presentkort för upp till 4000:- så adderar vi 25% extra

Skulle det vara ett presentkort för 4000:- ni avsett köpa via mio.se behöver ni göra två separata köp a´2000:-/presentkort.

Gör ditt köp av presentkort och återkom hit med en kopia på ditt kvitto så löser vi den extra bonus som ska påföras presentkortet. Obs, senaste dag för att nyttja erbjudandet är 31/12.

Vi ber om ursäkt för besväret och tackar för ditt tålamod!"

Så om jag fattar rätt får man max köpa presentkort för 4 tusen? Eller man får kanske köpa flera stycken vet ej. Om jag fattar rätt får man inte heller lösa in presentkortet innan Mio lagt till bonusen?

Det är så jag tolkar det också.
1.. Eller online men då 2x 2000kr. Max 4000kr men går att dela på flera olika kort.
2. Ta bild och skicka till supporten?
3. De fyller på med 25% extra.
4. Handla.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det är så jag tolkar det också.
1. Gå till butik och köp presentkort. Eller online men då 2x 2000kr. Max 4000kr men går att dela på flera olika kort.
2. Ta bild och skicka till supporten?
3. De fyller på med 25% extra.
4. Handla.

Går ej att handla presentkortet på butik för att ta del av erbjudandet, fick reda på detta efter ett samtal med supporten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ketric:

Ja du får bara köpa 2x 2000kr presentkort som max per person. Du kommer att få 2x 500kr presentkort efter du har visat dem kvittot som bevis på ditt köp av presentkortet.

Tack! Minns inte att den gränsen fanns på originalerbjudandet med det kanske det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tack! Minns inte att den gränsen fanns på originalerbjudandet med det kanske det var.

Fanns ingen gräns till och börja med. Men dem behöver nog begränsa det lite så att folk inte går all in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ketric:

Går ej att handla presentkortet på butik för att ta del av erbjudandet, fick reda på detta efter ett samtal med supporten

Ok, tog bort det från min post.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv

Rätt uselt av Mio att inte skicka ut den informationen när man skrev på hemsidan att man skulle återkomma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Rätt uselt av Mio att inte skicka ut den informationen när man skrev på hemsidan att man skulle återkomma.

Ja det var nog så pass stort tryck att de inte vill lägga ut det offentligt. Nog mycket större tryck än de förväntade sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Teeshoppen.dk kör 4 par av deras "Performance Structure Pants" för 999 kr!

Dessutom fri frakt med koden: ARDELIVERY

Man ska väl ta själva rabatten med en viss nypa salt då jag förmodar att få köper byxorna till ordinarie pris. Men för 250 kr styck är de enligt mig ett fynd. Slog till på fyra par just. Har två hemma sedan tidigare.

Gott slut och gott nytt!

Hur är dessa byxorna? Man läser å ser om dem överallt på sociala medier!

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Hur är dessa byxorna? Man läser å ser om dem överallt på sociala medier!

Konstant rea, emellanåt har dom riktigt bra priser. Köpte tre par för 399 för ett par veckor sedan. Kvalitet verkar vara rätt okey ändå på deras performance pants som jag har. Små i storlekarna dock! Ta en storlek större både på bredd och längd. Köpte dessa mest för att ha på kontoret, men dom är riktigt sköna så har den på oftare än jag trodde. (Vääääldigt sällan jag "klär upp mig") har ett par bruna sedan tidigare som tvättats ett par gånger, lite slitage efter det dock! Men kanske något en såndär "noppborttagare" kan fixa, eller vad det nu heter.

Deras muscle tshirt är riktigt bekväma de med. Dock blir de vita något genomskinligt. Som jag förstår är modellen något längre och något formsydda, sitter som ett smäck på mig. (Strl L, 183 lång 86kg, ingen kagge). Hoppas det hjälper någon iallafall 😂

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Hur är dessa byxorna? Man läser å ser om dem överallt på sociala medier!

Just Structure pants är riktigt bra alltså. Rätt tighta är dem, men sköna och mjuka samtidigt samtidigt som de ser rätt propra ut. Kvaliteten är hittils helt okej. Observera att det är skillnad på Performance och Structure performance pants. Rekommenderar structure om man vill prova.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Konstant rea, emellanåt har dom riktigt bra priser. Köpte tre par för 399 för ett par veckor sedan. Kvalitet verkar vara rätt okey ändå på deras performance pants som jag har. Små i storlekarna dock! Ta en storlek större både på bredd och längd. Köpte dessa mest för att ha på kontoret, men dom är riktigt sköna så har den på oftare än jag trodde. (Vääääldigt sällan jag "klär upp mig") har ett par bruna sedan tidigare som tvättats ett par gånger, lite slitage efter det dock! Men kanske något en såndär "noppborttagare" kan fixa, eller vad det nu heter.

Deras muscle tshirt är riktigt bekväma de med. Dock blir de vita något genomskinligt. Som jag förstår är modellen något längre och något formsydda, sitter som ett smäck på mig. (Strl L, 183 lång 86kg, ingen kagge). Hoppas det hjälper någon iallafall 😂

3 för 399? Då låter 4 för 999 som rena rama blåsningen.

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av siggelump:

3 för 399? Då låter 4 för 999 som rena rama blåsningen.

Endast haft det erbjudandet en gång var 499 såg jag nyss när jag rensade gamla meddelanden. Dom lottade ut så 50 personer som handlat av dem fick dunderpris 👌🏼

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem

Aja då får jag vänta med att beställa ett tag, hållt på med träning och kost nu ett tag så tappat ett antal kilo, kan nog ha 38 i strl nu men om dem är små avvaktar jag lite till, är där rea konstant kanske man kan slå till om någon månad !

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Hur är dessa byxorna? Man läser å ser om dem överallt på sociala medier!

Skrivet av MrWhizeguy:

Endast haft det erbjudandet en gång var 499 såg jag nyss när jag rensade gamla meddelanden. Dom lottade ut så 50 personer som handlat av dem fick dunderpris 👌🏼

Var också en av 75 som fick köpa deras performance pants (kostymbyxorna) 3 för 499. Köpte även en kavaj så jag har en rolig kostym för festligare tillfällen som jag inte behöver vara så rädd om.

Skönare än vad jag trodde, men inte något mästerverk. (Men ändå fått komplimanger för den)
Inte så mycket polyester som jag trodde heller, har en mjuk känsla utan att kännas så syntetisk. Annars köper jag endast bomull.

Structure pants är något dyrare så det där erbjudandet låter rimligt.
Men det kommer säkert komma tillbaka. Annars finns det fler liknande nätaffärer !

Permalänk
Medlem

Köpte presentkort nu för 4000:-, men fick de inte till mailen av ngn anledning så kan inte skicka in dem :/ Skickade dock ordernummer och dragning från internetbanken, får verkligen hoppas att det räcker.

Skrivet av Entash:

Fått svar från Mio nu!

"Hej, på grund av extremt stort intresse för vårt fina erbjudande med köp av presentkort under kvällen 23/12 drabbades vår leverantör av driftstörningar och vissa kunder kan ha upplevt problem att genomföra köp av presentkort.

För de kunder som inte kunde genomföra köpet och vill göra det nu i efterhand erbjuder vi köp av ett presentkort på upp till 4000:- Dvs, handla ett presentkort för upp till 4000:- så adderar vi 25% extra

Skulle det vara ett presentkort för 4000:- ni avsett köpa via mio.se behöver ni göra två separata köp a´2000:-/presentkort.

Gör ditt köp av presentkort och återkom hit med en kopia på ditt kvitto så löser vi den extra bonus som ska påföras presentkortet. Obs, senaste dag för att nyttja erbjudandet är 31/12.

Vi ber om ursäkt för besväret och tackar för ditt tålamod!"

Så om jag fattar rätt får man max köpa presentkort för 4 tusen? Eller man får kanske köpa flera stycken vet ej. Om jag fattar rätt får man inte heller lösa in presentkortet innan Mio lagt till bonusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Köpte presentkort nu för 4000:-, men fick de inte till mailen av ngn anledning så kan inte skicka in dem :/ Skickade dock ordernummer och dragning från internetbanken, får verkligen hoppas att det räcker.

Jag skickade bara in numret på kvittot och fick svar på någon dag med ett presentkort på tusen kr så det bör räcka. Konstigt att du inte fick de till mailen, koderna behövs sen när du ska lösa in presentkorten i kassan.

Permalänk
Medlem

Det löste sig under dagen!!

Skrivet av Entash:

Jag skickade bara in numret på kvittot och fick svar på någon dag med ett presentkort på tusen kr så det bör räcka. Konstigt att du inte fick de till mailen, koderna behövs sen när du ska lösa in presentkorten i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

https://www.k-rauta.se/produkt/stomme-svedbergs-till-bankskap...

Bänkstomme för 0.01kr/st
Felpris? Kanske
Ordinariepris 3000:-

Uppenbart fel pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Konstant rea, emellanåt har dom riktigt bra priser. Köpte tre par för 399 för ett par veckor sedan. Kvalitet verkar vara rätt okey ändå på deras performance pants som jag har. Små i storlekarna dock! Ta en storlek större både på bredd och längd. Köpte dessa mest för att ha på kontoret, men dom är riktigt sköna så har den på oftare än jag trodde. (Vääääldigt sällan jag "klär upp mig") har ett par bruna sedan tidigare som tvättats ett par gånger, lite slitage efter det dock! Men kanske något en såndär "noppborttagare" kan fixa, eller vad det nu heter.

Deras muscle tshirt är riktigt bekväma de med. Dock blir de vita något genomskinligt. Som jag förstår är modellen något längre och något formsydda, sitter som ett smäck på mig. (Strl L, 183 lång 86kg, ingen kagge). Hoppas det hjälper någon iallafall 😂

Skrivet av svintooo:

Just Structure pants är riktigt bra alltså. Rätt tighta är dem, men sköna och mjuka samtidigt samtidigt som de ser rätt propra ut. Kvaliteten är hittils helt okej. Observera att det är skillnad på Performance och Structure performance pants. Rekommenderar structure om man vill prova.

Skrivet av Pentav:

Var också en av 75 som fick köpa deras performance pants (kostymbyxorna) 3 för 499. Köpte även en kavaj så jag har en rolig kostym för festligare tillfällen som jag inte behöver vara så rädd om.

Skönare än vad jag trodde, men inte något mästerverk. (Men ändå fått komplimanger för den)
Inte så mycket polyester som jag trodde heller, har en mjuk känsla utan att kännas så syntetisk. Annars köper jag endast bomull.

Structure pants är något dyrare så det där erbjudandet låter rimligt.
Men det kommer säkert komma tillbaka. Annars finns det fler liknande nätaffärer !

Vad är den gemensamma synen på längden om man får fråga?
MrWhizeguy inne på att välja en storlek större även i längd men inget jag sett mer av annars. Däremot sett recensioner som klagat på att vissa av byxorna de beställt W/L, står W/L i byxan men att de mätt W/L-1 (medans övriga i beställningen mätte korrekt).
Så tänkte mer om längden kanske är lite mer slumpmässig 😅.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

https://www.k-rauta.se/produkt/stomme-svedbergs-till-bankskap...

Bänkstomme för 0.01kr/st
Felpris? Kanske
Ordinariepris 3000:-

Verkar finnas mycket som är felprisat, här är urvalet när jag söker "a" sorterat på billigaste

https://www.k-rauta.se/sok?order=asc&orderBy=price&query=a

Edit: eller ännu bättre bara söka Svedbergs:
https://www.k-rauta.se/sok?order=asc&orderBy=price&query=sved...

Permalänk
Medlem
Skrivet av robzeta:

Verkar finnas mycket som är felprisat, här är urvalet när jag söker "a" sorterat på billigaste

https://www.k-rauta.se/sok?order=asc&orderBy=price&query=a

Edit: eller ännu bättre bara söka Svedbergs:
https://www.k-rauta.se/sok?order=asc&orderBy=price&query=sved...

Hoppas verkligen ingen beställer...

Gör man det så är man ordentligt.. ja, ni vet

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Hoppas verkligen ingen beställer...

Gör man det så är man ordentligt.. ja, ni vet

Oh ja, folk kommer beställa sen kommer det upp massvis med trådar i forumet om folk som undrar vilken rättigheter som finns när ordern blir avbokad.

Tyvärr rätt vanligt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR