Problem med Wifi på Lenovo p12

Permalänk
Medlem

Problem med Wifi på Lenovo p12

Frustrerad över att när jag ska konfigurera den första gången så hittar den inte mitt wifi. Jag har inget problem med mitt wifi för andra enheter förutom inte bästa räckvidden då.
Jag hittar lite problem angående plötslig avbrott av wifi på P12 Pro om jag googlar men inget om första problem vid förstagångs installation?

Någon som ev har någon ide? Jag har prövat med att starta om routern...

Rubrik justerad enl. §3.1 // MOD
Permalänk
Medlem

Det gamla vanliga:
- Olika SSID på 2,4 GHz och 5 GHz så att du kan se om det ena eller det andra fungerar.
- Kör fast kanal 36 på 5 GHz, om det funkar kan du testa att ändra. Se till att du är på kanal 1, 6 eller 11 på 2,4 GHz, inte på 12 som inte funkar i USA.
- 20 MHz kanalbredd på 2,4 GHz och testa både 80 och 40 MHz på 5 GHz.
- Kör WPA2 för maximal kompabilitet, undvik mixed mode och WPA3.
- Om routern har en inställning för att slå av 802.11a/b/g, slå av den tillfälligt
- Eventuella MAC-filter som du slagit på i routern måste så klart slås av.
- Var nära AP:n, kolla om enheten syns i routern eller om du ser något om den i loggarna.

Min Lenovo-platta höll knappt två år innan den lade av. Mitt tips är att lämna tillbaka den du har på ångerrätt/öppet köp.

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Vare sig 2,4Ghz eller 5Ghz funkar... Funderar på ditt råd om att returnera den faktiskt och köpa en Samsung platta istället. Det var det att det kändes som man fick mkt för pengarna med denna platta.

Permalänk

Jag har även denna platta då jag också tycker man får mkt för pengarna.
Mina problem är att vissa sidor inte laddar som det ska och bara blir halva i chrome.
Ljus sensorn som går via selfie kameran svajar när det är mörkt.
För övrigt en trevlig platta med riktigt bra ljud.
Får se vad jag gör med min.