Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Någon mer erfarenhet från dessa?

Jag har haft trådvarianten som är väldigt bra. Det jag läst är att mikrofonen inte är bäst, som vanligt med trådlösa gaminglurar. 300 timmar batteritid med bra byggkvalitet och ljud, räckvidden verkar ok . Stod mellan dessa och Logitech Pro X 2, priset gjorde det till ett enkelt beslut. Synd att det inte följer med öronmuffar i tyg, finns att köpa separat. Ingen blåtandsanslutnikg var ett minus också…

Permalänk
Skrivet av leeggee:

Någon mer erfarenhet från dessa?

Har haft ett par ett tag. Tappar kopplingen rätt lätt om man är bakom en vägg, ljud brukar funka men inte mikrofonen. Varit problem med inbyggda surround sound funktionen som skapade stor delay på ljudet. Läst att det är fixat men inte testat det själv. Inte haft problem själv med surround avstängt.

Batteritiden är anledningen jag köpte lurarna och där besviker dom inte. 300h känns sant enligt mina erfarenheter. Enda felet är att man måste ha igång Hyperx's program Ngenuity för att batteriprocenten ska funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktorkm89:

Jag har Benify, men blir bara länkad direkt till Lenovo eller Asus hemsida, hur använder man benify för att köpa i fysiska butiker som netonnet?

Läs citatet nedan:

Skrivet av Lehto:

Du kan köpa presentkort från zupergift med 5% rabatt som du löser in mot NetOnNet presentkort.
Så jag köpte presentkort för 9120kr som blev till 9600kr av presentkort hos NetOnNet. Just ja fick betala 90kr i kassan, de glömde jag ta med.
Så priset blev 9210kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Produkt: EPOS H3Pro Hybrid
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B099KPHR5B/
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5920165
Pris: 790kr

https://www.sweclockers.com/testpilot/35019-testpilot-epos-h3...

Tänkte bara ta upp att ifall man loggar in på Mecenatalumni så kan man hitta en rabattkod som ger ytterligare 100kr rabatt, då landar priset på 690kr.

Gamla nyheter men det ser ut som EPOS har lagt ner sin gaming verksamhet.

https://www.anandtech.com/show/20049/epos-winds-down-former-s...
https://www.dexerto.com/tech/epos-gaming-shuts-down-as-all-em...
https://esportsinsider.com/2023/09/esports-audio-brand-epos-g...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Mina intryck av H3Pro Hybrid.

Jämfördes mot lånade resp sonens Epos H3, Senn/Epos GSP 301 och Senn/Epos Game One.

Magplask direkt ur kartong. Fick endast ljud i vänster kåpa med 3.5mm. Omstart förgäves. Således baseras mitt intryck av ljudet med BT.

Dominant ”boomighet” i basen. Tappar bort sig rätt fort vid snabba varierade basfrekvenser och gör ljudbilden komprimerad och ”muddy”. I spel med fotsteg i mellanregistret kan dessa äventyras. För dig som söker den typen av ”förstärkning” av ljudet så antar jag att de är ”basiga”.

Eftersom jag föredrar en neutral ljudbild så är det föga förvånande att Game one tilltalar mig mer, med en mer korrekt, snabb basåtergivning. Mellanregistret är platt, i positiv mening, vilket också framhäver detaljer i ljudet som inte går att få fram i H3 och Hybriden.

Övre registret med Hybriden/H3 gör mer eller mindre ont i mina öron, speciellt om det händer mycket samtidigt.

Separationen mellan de olika frekvenserna (tex i FPS med skott, hopp, fötter, explosion, chattröst i en cocktail - läs Fortnite) är klart bättre med Game one. Liten till ingen skillnad mellan H3 och Hybrid.

Var är då GSP301 (300, 301, 302, färgkod) i allt detta?

Sparar dessa till sist eftersom jag anser de vara ett kap för nu 444-499 kr. Bred ljudrymd trots slutna lurar. Mer korrekt bas som inte tar över, men framträder mer än i Game one vilket kan uppskattas. Givetvis inte lika fint mellanregister som i game one, men gör inte bort sig.

Kan bestämt rekommendera GSP30x eller Game One före H3 eller Hybriden.

Slutsats: Retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Mina intryck av H3Pro Hybrid.

Jämfördes mot lånade resp sonens Epos H3, Senn/Epos GSP 301 och Senn/Epos Game One.

Magplask direkt ur kartong. Fick endast ljud i vänster kåpa med 3.5mm. Omstart förgäves. Således baseras mitt intryck av ljudet med BT.

Dominant ”boomighet” i basen. Tappar bort sig rätt fort vid snabba varierade basfrekvenser och gör ljudbilden komprimerad och ”muddy”. I spel med fotsteg i mellanregistret kan dessa äventyras. För dig som söker den typen av ”förstärkning” av ljudet så antar jag att de är ”basiga”.

Eftersom jag föredrar en neutral ljudbild så är det föga förvånande att Game one tilltalar mig mer, med en mer korrekt, snabb basåtergivning. Mellanregistret är platt, i positiv mening, vilket också framhäver detaljer i ljudet som inte går att få fram i H3 och Hybriden.

Övre registret med Hybriden/H3 gör mer eller mindre ont i mina öron, speciellt om det händer mycket samtidigt.

Separationen mellan de olika frekvenserna (tex i FPS med skott, hopp, fötter, explosion, chattröst i en cocktail - läs Fortnite) är klart bättre med Game one. Liten till ingen skillnad mellan H3 och Hybrid.

Var är då GSP301 (300, 301, 302, färgkod) i allt detta?

Sparar dessa till sist eftersom jag anser de vara ett kap för nu 444-499 kr. Bred ljudrymd trots slutna lurar. Mer korrekt bas som inte tar över, men framträder mer än i Game one vilket kan uppskattas. Givetvis inte lika fint mellanregister som i game one, men gör inte bort sig.

Kan bestämt rekommendera GSP30x eller Game One före H3 eller Hybriden.

Slutsats: Retur.

Tack för en bra recension!

Är det inte möjligt att ställa in frekvenskurvan med någon equalizer? Dem flesta lurar brukar bli bättre efter att man labbat lite med det.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Tack för en bra recension!

Är det inte möjligt att ställa in frekvenskurvan med någon equalizer? Dem flesta lurar brukar bli bättre efter att man labbat lite med det.

Självklart. Låter andra lämna en mer grundlig recension av dessa, däribland laborerandet med EQ.

Mina två, jag köper inte en lur som sedan måste ”fixas” med EQ - undantag byte av kuddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Jag skänker också ett tack till @likmask köpte en 47mm. Hoppas bara att den inte är för stor för mina smala handleder

Late to the party, men priset gäller nog fram till midnatt.

Var och klämde på standardmodellen icke-pro som power reade, men gillar nog trots allt lite diskretare stil än slate steel.

Hoppas någon startar en tråd om att spoofa gps för att aktivera EKG... (Det verkar förresten enkelt med instruktioner från Fenix 7 pro)

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin gåva från samsungkampanjen från höstas när man köpte tv eller deras soundbar? Jag fick bekräftelsemail att varan skulle skickas mellan 16-26/12, men ännu inte fått något paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallsone:

Någon som fått sin gåva från samsungkampanjen från höstas när man köpte tv eller deras soundbar? Jag fick bekräftelsemail att varan skulle skickas mellan 16-26/12, men ännu inte fått något paket.

Japp.

Permalänk
Skrivet av kallsone:

Någon som fått sin gåva från samsungkampanjen från höstas när man köpte tv eller deras soundbar? Jag fick bekräftelsemail att varan skulle skickas mellan 16-26/12, men ännu inte fått något paket.

Min bror fick sin, jag har däremot bara fått ett mail från de att min gåva blir försenad pga. de underskattade kampanjens popularitet. Efter det har jag inte hört något mer.

Permalänk
Medlem

Vet inte om man ska posta fyndvaror i den andra tråden men i Malmö finns ett 6950XT för 5890:-
https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Late to the party, men priset gäller nog fram till midnatt.

Var och klämde på standardmodellen icke-pro som power reade, men gillar nog trots allt lite diskretare stil än slate steel.

Hoppas någon startar en tråd om att spoofa gps för att aktivera EKG... (Det verkar förresten enkelt med instruktioner från Fenix 7 pro)

https://www.reddit.com/r/GarminWatches/s/E7opKZ4qaB

Vet inte om det här är vad du är ute efter, men oavsett vad verkar det fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Inget skickat än och tyst på mailen.

Nu kom det mail att klockan är skickad.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

Nu kom det mail att klockan är skickad.

Samma här. Hoppas nu bara att det stämmer och de inte tagit miste på modell e.d.

Edit: min 5 år gamla 645M gick söder i pulkabacken i mellandagarna så var ju fasligt bra timing. Annars hade jag aldrig fått köpa en ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Som det förklarades längre ner i diskussionen är det rekommendationen från leverantören som avses här. Klart man kan gå emot en rekommendation, men den brukar finnas där av en anledning.

Rekommendationen av grafikkorts tillverkarna på hur många watt som behövs är nog som mest överdrivna Rekommendationerna jag har sätt följa aldrig dom rakt av kolla vad ditt system faktiskt drar i stället och köp PSU efter det annars kommer du bara slänga i väg en massa pengar på en overkill PSU som du ändå inte kommer att ha användning för.

Powercolor rekommenderade ett 900w PSU till mitt grafikkort men i verkligheten drar inte ens hela mitt system under full belastning ens 550w så vad ska jag då ha 900w PSU till ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Rekommendationen av grafikkorts tillverkarna på hur många watt som behövs är nog som mest överdrivna Rekommendationerna jag har sätt följa aldrig dom rakt av kolla vad ditt system faktiskt drar i stället och köp PSU efter det annars kommer du bara slänga i väg en massa pengar på en overkill PSU som du ändå inte kommer att ha användning för.

Powercolor rekommenderade ett 900w PSU till mitt grafikkort men i verkligheten drar inte ens hela mitt system under full belastning ens 550w så vad ska jag då ha 900w PSU till ?

Strömspikar, då temporära spikar slår ut dåliga psuers översströmsskydd. Väldigt vanligt med 3000 och 6000 serien i början.

En icke atx 3.0 psu som är dubbel rail klarar inte så höga spikar

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Rekommendationen av grafikkorts tillverkarna på hur många watt som behövs är nog som mest överdrivna Rekommendationerna jag har sätt följa aldrig dom rakt av kolla vad ditt system faktiskt drar i stället och köp PSU efter det annars kommer du bara slänga i väg en massa pengar på en overkill PSU som du ändå inte kommer att ha användning för.

Powercolor rekommenderade ett 900w PSU till mitt grafikkort men i verkligheten drar inte ens hela mitt system under full belastning ens 550w så vad ska jag då ha 900w PSU till ?

Skryta för dina vänner, kompisar och arbetskollegor om hur feeet psu du har kanske? 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nu kom det mail att klockan är skickad.

Jag har fått min igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LikMask:

Jag har fått min igår.

Gött, inga konstigheter?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag vill inte lägga in det som skarpa tips, men vad säger man om den här siten? Thrustpilot har flest bra betyg och del dåliga, ungefär som bland många mindre siter. En ilsken kund hävdar scam, samtidigt har dk-phone svarat där på Thrustpilot till personen.

Skickar från Flensburg så ingen tull + moms från UK.

Användes på egen risk!

https://www.dk-phone.com/sv/grafikkort?currency=SEK

Prisexempel på grafikkort på rea:

4070 Strix 5854 SEK
7700 XT 3969 SEK
4060 Ti 2773 SEK

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Jag vill inte lägga in det som skarpa tips, men vad säger man om den här siten? Thrustpilot har flest bra betyg och del dåliga, ungefär som bland många mindre siter. En ilsken kund hävdar scam, samtidigt har dk-phone svarat där på Thrustpilot till personen.

Skickar från Flensburg så ingen tull + moms från UK.

Användes på egen risk!

https://www.dk-phone.com/sv/grafikkort?currency=SEK

Prisexempel på grafikkort på rea:

4070 Strix 5854 SEK
7700 XT 3969 SEK
4060 Ti 2773 SEK

Folk med 1 omdöme ger 5/5 och folk med flera omdömen ger typ 1/5. Håll dig borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Jag vill inte lägga in det som skarpa tips, men vad säger man om den här siten? Thrustpilot har flest bra betyg och del dåliga, ungefär som bland många mindre siter. En ilsken kund hävdar scam, samtidigt har dk-phone svarat där på Thrustpilot till personen.

Skickar från Flensburg så ingen tull + moms från UK.

Användes på egen risk!

https://www.dk-phone.com/sv/grafikkort?currency=SEK

Prisexempel på grafikkort på rea:

4070 Strix 5854 SEK
7700 XT 3969 SEK
4060 Ti 2773 SEK

Verkligen.. dessa uppgifter så får man verkligen uppfattning att dem är seriösa..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Jag vill inte lägga in det som skarpa tips, men vad säger man om den här siten? Thrustpilot har flest bra betyg och del dåliga, ungefär som bland många mindre siter. En ilsken kund hävdar scam, samtidigt har dk-phone svarat där på Thrustpilot till personen.

Skickar från Flensburg så ingen tull + moms från UK.

Användes på egen risk!

https://www.dk-phone.com/sv/grafikkort?currency=SEK

Prisexempel på grafikkort på rea:

4070 Strix 5854 SEK
7700 XT 3969 SEK
4060 Ti 2773 SEK

If something sounds too good to be true, it probably is

Permalänk
Medlem

Verkar vara en skummis. Värre än en Skumtomte eller Skum Tomte

Permalänk
Medlem
Skrivet av LikMask:

Jag har fått min igår.

Skrivet av Json_81:

Gött, inga konstigheter?

Hämtade ut min klocka igår. Inga konstigheter! Jag är jättenöjd! Tack för tipset, @LikMask!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Hämtade ut min klocka igår. Inga konstigheter! Jag är jättenöjd! Tack för tipset, @LikMask!

Min kom också nu, stort tack för tipset @LikMask!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

In och handla en c3 65a ni som missat tidigare gånger! https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65c35la

Permalänk
Medlem
Skrivet av benjazvard:

In och handla en c3 65a ni som missat tidigare gånger! https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65c35la

Med rabattkod: BENI24_ALLALG blir priset 16,141kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Går tyvärr inte kombinera med rabattkod längre!

Tror det är för modellen tog slut igen. Koden funkar med 48" modellen iallafall.