Permalänk

Bra ersättare för QPad MK-85?

Har dålig koll på alla typer av tangentbord och knappar vad man ska ha nuförtiden men skulle vilja ha något liknande som jag redan har. Dvs fullsort med samma typ av knappar. Som jag förstått har MK-85 Cherry MX Red (?).

Tror ni någon av dessa skulle vara bra ersättare?

https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/one-3-classic-...
https://www.pricerunner.se/pl/111-3200040641/Tangentbord/Cher...

Fler förslag tas gärna emot

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Jag gick faktiskt från ett QPad MK-50 till ett Ducky Legend. Var väldigt nöjd med mitt QPad men det blev fortfarande en enorm uppgradering. Så kör på ett Ducky med röda switchar.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Framgår inte riktigt vad du har för krav, utöver röda switchar? Men Montech som skrivs om här kan jag rekommendera:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1704109-snabbtest-montech-mkey-fullsize-tkl-en-riktigt-trevlig-tangentbordsduo

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Hedersmedlem

Bra pris på mitt Akko just nu på Amazon

https://www.amazon.se/5087B-Plus-Nordic-Layout-Burgundy/dp/B0...

Anslut med BT / dongel / USB-C
RGB, makron, programmerbart
Pre-lubed röda brytare som går att hotswappa.

Gillar du storleken och utseendet så köp.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Bopper:

Framgår inte riktigt vad du har för krav, utöver röda switchar? Men Montech som skrivs om här kan jag rekommendera:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1704109-snabbtest-montech-mkey-fullsize-tkl-en-riktigt-trevlig-tangentbordsduo

Mycket intressant, lite mer prisvärd än Ducky. Får kanske bli denna då.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag bytte till ett Keychron med bruna (eller blå) switchar. Har varit riktigt nöjd sen inköpet. Blåtanden är dock värdelös, så låt inte den påverka.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Jag bytte till ett Keychron med bruna (eller blå) switchar. Har varit riktigt nöjd sen inköpet. Blåtanden är dock värdelös, så låt inte den påverka.

Svartmåla inte hela produktserien nu. Är det v1 eller v2 du har?
Jag hade K6 v1 och den var sådär, nu har jag dock Q1 Pro och det är extremt bra. Dyrare iofs, men det är verkligen bättre med milakliv på alla punkter.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Samma läge för mig gick också från ett Qpad bord till ett xtrfy K4 dunger gott och väl, det jag kan gnälla på är att ljuset läcker igenom vissa tangenter när det är avstängt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Dreijer:

Svartmåla inte hela produktserien nu. Är det v1 eller v2 du har?
Jag hade K6 v1 och den var sådär, nu har jag dock Q1 Pro och det är extremt bra. Dyrare iofs, men det är verkligen bättre med milakliv på alla punkter.

Det är version 2 och blåtanden är helt oanvändbar, om man inte vill sitta och vänta nån sekund på att knapptryckningarna ska registreras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Det är version 2 och blåtanden är helt oanvändbar, om man inte vill sitta och vänta nån sekund på att knapptryckningarna ska registreras.

Haft samma problem med mitt K10. Är väldigt nöjd förutom att blåtanden har varit oanvändbar för mig. Jag har bytt till en ordentlig reciever som sitter någon decimeter (fri sikt) ifrån och får ändå tydliga stutters ibland när jag spelar eller skriver. Alltså oanvändbart.

Fick även ett sjukt problem med coilwhine när RGB:n / backlight var igång tillsammans med att kabeln var i för signal och laddning. Går bra när man inte har konstant backlight på. Det var som ett hundvisselpipe-ljud som gjorde mig totalt galen.

Så ja, nöjd med känslan över hur det känns att använda, med några få tråkiga detaljer.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Det är version 2 och blåtanden är helt oanvändbar, om man inte vill sitta och vänta nån sekund på att knapptryckningarna ska registreras.

Okej. Inget jag upplevt med mitt mot ett antal Macar i alla fall.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Bopper:

Framgår inte riktigt vad du har för krav, utöver röda switchar? Men Montech som skrivs om här kan jag rekommendera:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1704109-snabbtest-montech-mkey-fullsize-tkl-en-riktigt-trevlig-tangentbordsduo

Skrivet av korreWorre:

Mycket intressant, lite mer prisvärd än Ducky. Får kanske bli denna då.

Kört detta en veckan nu och är mycket nöjd. Minimal övergång från tidigare QPad med mycket CS spelande.

Bra tips, tack!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Kört detta en veckan nu och är mycket nöjd. Minimal övergång från tidigare QPad med mycket CS spelande.

Bra tips, tack!

Kul!
Får se på sikt hur det håller. Har inte hört så mycket om tillverkaren tidigare. Men tiden får väl utvisa...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag valt ett Keychron Q6 QMK med Gateron Quinn taktila switchar. Kompletterat sedan med några sköna PBT keycaps.

Visa signatur

EliteKeys