Viaplay stänger av sitt originalabbonemang 199kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Licens avgifterna lär ju itne minsk aför att Viaplay går under. Bara att någon annan tjänst kommer få ta över och höja sina priser för att klara av prislappen för tilsltånd att sända sport evenemang.

Ett par prisexempel:

För att se NHL och/eller F1 på Viaplay kostar det nu eller från feb 2024 699 kr/mån.
För att se NHL via NHL TV kostar drygt 120 kr/mån (klart billigare om man betalar ett år i förväg)
För att se F1 via F1 TV kostar drygt 160 kr/mån (klart billigare om man betalar ett år i förväg)

Nu är NHL TV blockat i Sverige eftersom Viaplay betalat dem för att få monopol. Så jag kan inte se NHL TV bara för det, utan är tvingad till Viaplay.

Permalänk
Medlem

Vill bara lägga till att jag förstår att om man ska köpa varenda sport individuellt blir det dyrare än 699kr/mån. Men jag tror de flesta har några sporter de gillar. T.ex. fotbollsfans kanske håller sig mest till fotboll och skulle klara sig utan en hel del av allt annat Viaplay bakar in.

Viaplay vill att vi betalar mycket så de kan finansiera alla delar av sin verksamhet. Det blir dyrt för många, speciellt om man som jag mest är ute efter NHL hockey. Däremot om man är multisportfan och även gillar de filmer och serier som erbjuds är det kanske värt det. Men frågan är bara var man ska få tiden att kolla på allt då.

Permalänk
Medlem

Hade tidigare haft lite lösa planer på att bita i det sura äpplet och pröjsa för sportpaketet då jag vill följa Premier League mer. Men nu när först och främst priserna har skenat, och nu dessutom så drabbar höjningarna även dom med redan aktiva abonnemang...så kan dom ju tyvärr fetglömma det.
Inte konstigt att IPTV tjänster ser guld och gröna skogar just nu.
Tror kanske inte att viaplay kommer kursa riktigt än pga detta, men detta är då inte ett steg i rätt riktning. Nu är jag ingen ekonom eller har någon som helst erfarenhet av denna bransch. Men borde inte det uppenbara och smarta movet vara att snarare sänka kostnaderna för abonnemangen och på så sätt få in fler prenumeranter? Detta lär ju få folk att massfly deras tjänst då det (vad jag tror) är få som har lust att betala drygt 8300:- om året för detta?
Jaha, cirkus viaplay fortsätter...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hade tidigare haft lite lösa planer på att bita i det sura äpplet och pröjsa för sportpaketet då jag vill följa Premier League mer. Men nu när först och främst priserna har skenat, och nu dessutom så drabbar höjningarna även dom med redan aktiva abonnemang...så kan dom ju tyvärr fetglömma det.
Inte konstigt att IPTV tjänster ser guld och gröna skogar just nu.
Tror kanske inte att viaplay kommer kursa riktigt än pga detta, men detta är då inte ett steg i rätt riktning. Nu är jag ingen ekonom eller har någon som helst erfarenhet av denna bransch. Men borde inte det uppenbara och smarta movet vara att snarare sänka kostnaderna för abonnemangen och på så sätt få in fler prenumeranter? Detta lär ju få folk att massfly deras tjänst då det (vad jag tror) är få som har lust att betala drygt 8300:- om året för detta?
Jaha, cirkus viaplay fortsätter...

Netflix fick ju fler abonnenter när de stängde delning av lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Netflix fick ju fler abonnenter när de stängde delning av lösenord.

Jo förvisso, men har svårt att se hur denna extrema höjning är tänkt att generera mer intäkter? På rak arm och utan några som helst källor tror jag att dom kommer se ett massivt antal uppsägningar den närmsta tiden. Om det inte redan börjat.
Fine att man behöver höja och få in mer $ och då kanske höjer med några mindre summor, säg från 549:- till säg 570/589:- Kanske? På sin höjd till 599:-
Folk hade klart reagerat, men fortsatt betalat då allt annat i världen blir ju dyrare och dyrare, so what's new really? Men när man höjer med 27% eller vad det nu vart? Ouch!
Ingenting är ju skrivet i sten, men jag har svårt och förstå deras resobanemang. Men vi får se hur deras framtid ter sig 😀

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jo förvisso, men har svårt att se hur denna extrema höjning är tänkt att generera mer intäkter? På rak arm och utan några som helst källor tror jag att dom kommer se ett massivt antal uppsägningar den närmsta tiden. Om det inte redan börjat.
Fine att man behöver höja och få in mer $ och då kanske höjer med några mindre summor, säg från 549:- till säg 570/589:- Kanske? På sin höjd till 599:-
Folk hade klart reagerat, men fortsatt betalat då allt annat i världen blir ju dyrare och dyrare, so what's new really? Men när man höjer med 27% eller vad det nu vart? Ouch!
Ingenting är ju skrivet i sten, men jag har svårt och förstå deras resobanemang. Men vi får se hur deras framtid ter sig 😀

Företaget är ett par månader från en konkurs om inte nyemissionen lyckas (priset per aktie är 1 kr, topp 550 kr de senaste 24 månaderna)). De behöver visa för investerare hur de skall kunna klara sig framöver. Därför de genomför den rejäla höjningen.

Trolitgivs helt nya ägare inom en inte allt för lång framtid, får se hur de gör om bolaget. Allt i ett stream som nämnts funkar inte längre. Få som har tid eller intresse att se allt så de lär behöva sluta med one-size-fits-none tänker jag.

Frågan är ju hur mycket de tappar av rättigheter framöver också då inga pengar finns. Discovery vill ju framåt och Telia ville men är väl också genomruttna ekonomiskt så lär inte ha finansiella musklerna. Som outsiders finns ju Amazon etc som ägare en del rättigheter i exempelvis Storbrittanien.

Permalänk
Medlem

Glad jag band upp Viaplay/TV4/HBO med sportpaket för halva priset 6mån (375kr), sen full pris 6mån (749kr) hos Telia, det började gälla från och med igår. (hade haft halva priset 1 år innan, men dom erbjöd det här när jag ville säga upp)

Finns inte en chans att jag kommer fortsätta som kund hos Viaplay (om det inte kommer någon liknande deal) efter min bindningstid löpt ut.
699kr är GALET mycket. 8400kr om året för en streamingtjänst som visserligen har väldigt mycket sport, men på streaming sidan faller efter mot dom andra alternativen tycker jag.
Dom har ökat med 250kr inom loppet av ett år, och visst dom går dåligt. Och jag förstår helt att dom är i kris och behöver få in stålar, men jag tror helt ärligt att det här kommer dom tappa mer på än dom tjänar.
Kontrakten för dom olika sport ligorna/serierna är ju redan skrivna, och smärtgränsen känns som den kommer passeras för väldigt många med ett sådant högt månadspris.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Företaget är ett par månader från en konkurs om inte nyemissionen lyckas (priset per aktie är 1 kr, topp 550 kr de senaste 24 månaderna)). De behöver visa för investerare hur de skall kunna klara sig framöver. Därför de genomför den rejäla höjningen.

Trolitgivs helt nya ägare inom en inte allt för lång framtid, får se hur de gör om bolaget. Allt i ett stream som nämnts funkar inte längre. Få som har tid eller intresse att se allt så de lär behöva sluta med one-size-fits-none tänker jag.

Frågan är ju hur mycket de tappar av rättigheter framöver också då inga pengar finns. Discovery vill ju framåt och Telia ville men är väl också genomruttna ekonomiskt så lär inte ha finansiella musklerna. Som outsiders finns ju Amazon etc som ägare en del rättigheter i exempelvis Storbrittanien.

Visste att deras situation var illa, men så illa alltså?
Ja vi får se åt vilket håll deras framtid vankar, just nu står ju hela bolagets framtid på spel.
Minst sagt.
Det jag skulle önska att deras sport abonnemang hade var möjligheten att enbart köpa enskilda ligor. Istället för att pröjsa 699:- för sport jag aldrig kommer titta på, golf ex, bara för att få tillgång till det jag vill se, Premier League.
Hoppas dom inför nåt sånt, men känns inte så troligt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Känns som att varje höjning jagar bort några kunder, och absolut ser till att inga nya tillkommer. Alla som vill ha sportpaket har väl liksom redan sportpaket, så marknaden är ju mättad och den enda förändringen är ju till pirat-IPTV eller andra former av strömmar, eller bort från sporten. Jag såg på mycket sport förr, har totalt tröttnat nu. Det är helt enkelt så mycket tillgängligt att jag helt taxat ut. Plus att det känns som att man redan sett det bästa...börjar ju bli gammal.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Viaplay har ju även ett avtal med Tele 2 (eller tvärtom) där film å serier ingår i Tele 2 i internetabbet, jag har detta å bryr mig om nte om Viaplay "kursar" då utbudet är skrattretande. Men säkert nån som bryr sig

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Känns som att varje höjning jagar bort några kunder, och absolut ser till att inga nya tillkommer.

Detta.
Skulle vara intressant om det fanns några siffror att tillgå bara för dom 2 senaste dagarna hur tillförseln kontra uppsägningar av tjänsten har fallit ut.
IPTV ja...

googlar lite i mörker utan att fråga efter en specifik tjänst då jag är rätt säker på att det inte är tillåtet enligt forumreglerna.

Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Visste att deras situation var illa, men så illa alltså?
Ja vi får se åt vilket håll deras framtid vankar, just nu står ju hela bolagets framtid på spel.
Minst sagt.
Det jag skulle önska att deras sport abonnemang hade var möjligheten att enbart köpa enskilda ligor. Istället för att pröjsa 699:- för sport jag aldrig kommer titta på, golf ex, bara för att få tillgång till det jag vill se, Premier League.
Hoppas dom inför nåt sånt, men känns inte så troligt.

De sålde precis av egentillverkade serier till Netflix ("Nya Ronja Rövardotter") och Disney för att överleva kortsiktigt så ja, det är riktigt illa. De sköt upp senaste rapporten flera gånger för ett par veckor sedan då de behövde hitta en nödlösning att presentera och få godkänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

De sålde precis av egentillverkade serier till Netflix ("Nya Ronja Rövardotter") och Disney för att överleva kortsiktigt så ja, det är riktigt illa. De sköt upp senaste rapporten flera gånger för ett par veckor sedan då de behövde hitta en nödlösning att presentera och få godkänd.

Ah då, var medveten om att Ronja var lagd på is trots att den var färdigfilmad. Där ser man.
Ja, dom sköt väl på den 2 gånger om jag fattat rätt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir nog konkurs för det rövargänget på Viaplay. Dags för hela den branschen att sluta skriva sådana sjuka avtal med olika sporter och filmbolag.
Det är underhållning men det finns en gräns för vad folk är beredda att betala och den är bevisligen nådd nu men nu sitter viaplay fast med sina långa avtal men utan kostnadstäckning. Dags att dom vänder blicken mot andra hållet och omförhandlar sina avtal eller så får dom stänga ner för gott.

Visa signatur

Ryzen 5800X|Noctua NH-D15 Chromax Black|Sapphire Radeon 7900 XT|MSI MAG X570 Tomahawk Wifi|32GB G.skill Trident Z Neo 3600 MHz|Corsair RM850X V2|WINDOWS 10|Gigabyte M32U

Permalänk
Snusfri

Ledning hos Viaplay (och flertalet andra aktörer).
Vi tappar mycket kunder, de verkar missnöjda med 720p @ 2Mbps samt 48Kbps 2.0 ljud och magert utbud.
Hur skall vi få tillbaka dem och även locka fler?
Vi höjer priset med 300:- månaden och sänker bitraten till 512Kbps, då kommer folk att flockas!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fick ett mail från Viaplay att dom tänker höja mitt innbakade "filmer å serier" (internetabb) med 129 kr från den24/2. Bye bye and R.I.H Viaplay.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Glad jag band upp Viaplay/TV4/HBO med sportpaket för halva priset 6mån (375kr), sen full pris 6mån (749kr) hos Telia, det började gälla från och med igår. (hade haft halva priset 1 år innan, men dom erbjöd det här när jag ville säga upp)

Finns inte en chans att jag kommer fortsätta som kund hos Viaplay (om det inte kommer någon liknande deal) efter min bindningstid löpt ut.

Jag har samma deal men hoppade på det i början på sommaren. Inte en chans att jag fortsätter med den efter bindningstiden gått ut och priset chockhöjs, om dom inte kan ge mig en riktigt bra deal då när jag säger upp det. Men det är inte ens säkert att jag vågar hoppa på det ändå med tanke på risken att Viaplay går i KK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag har samma deal men hoppade på det i början på sommaren. Inte en chans att jag fortsätter med den efter bindningstiden gått ut och priset chockhöjs, om dom inte kan ge mig en riktigt bra deal då när jag säger upp det. Men det är inte ens säkert att jag vågar hoppa på det ändå med tanke på risken att Viaplay går i KK.

Konkar dom så försvinner ju abonnemanget ändå, så inte så mycket att betala för då.
Mitt avtal är ju med Telia, och skulle Viaplay försvinna så är det tillräckligt stor förändring för att man ska kunna dra sig ur en bindningstid.

Har verkligen svårt att förstå hur dom tänkt på Viaplay.
Jag fattar tanken att ha "all sport på samma ställe" och på så sätt låsa in folk till just dom om man vill se sport.
Men i många av dom stora sporterna, så har dom ändå misslyckats att skriva in det helt exklusivt, så sporterna själva kan sälja sina streams ensamt.
Och då gör folk hellre det, än att betala ockerpriser för massa sport som dom ändå inte vill titta på.
Precis som att antalet streamingtjänster ökat så markant har ökat nedladdningen av pirat filmer/serier igen, så tror jag dom här sjuka priserna ökar pirat IPTV streamsen enormt mycket det med.
Det blir väldigt svårt att försvara 699kr i månaden, om man bara ser 1 sport som visar något varannan helg liksom, speciellt när ekonomin ser ut som den gör för många i dagsläget.
8400kr om året är väldigt mycket pengar man kan göra mycket annat roligt för i slutändan.

Nu killgissar jag grymt mycket, men tänker mig ändå att det är nog väldigt många som bara följer någon enstaka sport, 1 kanske 2.
Och då är det billigare att betala dom löst, än att betala för all annan sport man ändå inte ser.
Varför skulle jag vilja betala massa pengar för polsk fotboll, (eller vilken fotboll som helst egentligen, ser bara CL slutspelet), golf osv osv
Någonstans går ju smärtgränsen för folk när det kommer till pris. Och sättet folk ser på TV/Sport har förändrats mycket senaste åren.
Att ha allt i samma paket känns förlegat!

Viaplay bjöd också sjuka pengar för många av serierna, det var uppe när det var OS tex, så var det någon intervju med någon från antingen TV4 eller SVT och han sa att dom bjuder sådana sjuka summor att det inte är realistiskt att ens bjuda emot.
Vill minnas att det varit liknande snack om fotboll och annat också.
Visserligen finns Viaplay på många ställen i Europa, men det känns som dom gått in stenhårt för att få all sport, och inte tänkt på vad som är ekonomiskt försvarbart och inte.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Fick nyss mejl om att Telia höjer priset på "All Sport" from 1 februari, från 749 kr till 849 kr pga Viaplays prishöjning. Får mig att seriöst överväga att fimpa det.

Edit: Ringer Telia för att säga upp abonnemanget men dom har stängt slingan för uppsägning över en timme innan officiell stängning. Måste vara busy Får testa igen imorgon...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Konkar dom så försvinner ju abonnemanget ändå, så inte så mycket att betala för då.
Mitt avtal är ju med Telia, och skulle Viaplay försvinna så är det tillräckligt stor förändring för att man ska kunna dra sig ur en bindningstid.

Man kan ju tycka det men man kunde ju inte dra sig ur när Telia förlorade Viaplay i flera månader sist så vettifan, dom slänger nog bara in något annat kasst innehåll, sänker priset med 100kr, och tycker dom är snälla som den gången.

Permalänk
Medlem

Det är vanligt syndrom att tro att prishöjning = ökade intäkter. Som många redan varit inne på kommer tappert från de som slutar abonnera vara större än de ökade intäkterna från de som kommer fortsätta.

Tror inte att Viaplay kommer överleva (inte heller tv4/cmore) och de flesta sporrträttigheterna kommer nog hamna hos Discovery.

Permalänk
Medlem

Var det inte initialt så att Viaplay bara skulle höja för nya kunder, vilket är ett klassiskt sätt att försöka få befintliga kunder att inte lämna eftersom dom då får dyrare tjänster när dom återvänder?

IPTV som begrepp känns rätt 2015 när de flesta streamingtjänster väl är just IP baserade. PiratTV vore nog ett lämpligare begrepp.

Permalänk
Medlem

Såg ett rykte om att Canal+ och PPF ska öka sitt ägande i Viaplay till 25% eller mer var. PPF är baserade i Tjeckien som köpt in sig i media i Europa och sen tidigare i år redan äger en del av Viaplay.

https://www.broadbandtvnews.com/2023/12/22/canal-plus-plans-t...
"The Vivendi company and PPF Cyprus Management Limited have notified Austria’s Federal Competition Authority that they each intend to increase their existing shareholdings in Viaplay Group AB to more than 25% each."

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Såg ett rykte om att Canal+ och PPF ska öka sitt ägande i Viaplay till 25% eller mer var. PPF är baserade i Tjeckien som köpt in sig i media i Europa och sen tidigare i år redan äger en del av Viaplay.

https://www.broadbandtvnews.com/2023/12/22/canal-plus-plans-t...
"The Vivendi company and PPF Cyprus Management Limited have notified Austria’s Federal Competition Authority that they each intend to increase their existing shareholdings in Viaplay Group AB to more than 25% each."

Ser nu ut som det kan hända då dom ska ha ett extra möte idag om huvudbolaget som äger mest av Viaplay ska helt lägga sig och ge dom majoritet.

Stora frågan är om dom kommer kunna hålla sig länge till då dom har det riktigt tufft med ekonomin nu.

https://www.svt.se/kultur/odesdag-for-viaplay-krisplan-avgors...

Visa signatur

Gaming Machine: Steam Deck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderFrames:

Ser nu ut som det kan hända då dom ska ha ett extra möte idag om huvudbolaget som äger mest av Viaplay ska helt lägga sig och ge dom majoritet.

Stora frågan är om dom kommer kunna hålla sig länge till då dom har det riktigt tufft med ekonomin nu.

https://www.svt.se/kultur/odesdag-for-viaplay-krisplan-avgors...

Tack för länken, intressant info. Står i inforutan "Kursras på 98 procent på ett år", ouch!

Såg nu att krispaketet gick igenom på alla punkter, och att Canal+ och PPF blir nya huvudägare.

Edit: Expressen har ett par öppna artiklar
https://www.expressen.se/noje/viaplays-omstridda-krisplan-god...
https://www.expressen.se/noje/kronikorer/mattias-bergqvist/vi...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas detta innebär att Viaplay rullar på fram till sommaren och att dom behåller NHL fram tills dess.

Läst om att detta är så dåligt för småspararna och andra som har aktier i Viaplay, men alltså.. om värdet redan har sjunkit med 98% så finns det väl knappt något kvar att förlora? Eller är det att detta förminskar "vinsten" om aktien skulle stiga igen?

Permalänk

Hej!

Jag chansar lite med att fråga i denna tråden. Är det tillåtet att fråga om/diskutera sätt att gå runt en geo-begränsad sporträttighet? Hypotetiskt rent av en som Viaplay äger sändningsrättigheterna till i Norden....

Jodå, jag erkänner rätt av att jag har dålig koll på forumreglerna.