Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Verkar ju som att de har mixat ihop vanliga z1 och z1 extreme, nevertheless blev det en beställning med hoppet i behåll om att de är extreme som skickas!

Känns som att det bara är en felbeskrivning? Köpte en också men gissar på att man inte får hem extreme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Känns som att det bara är en felbeskrivning? Köpte en också men gissar på att man inte får hem extreme

Specifikationerna nämner ändå att leverantörens ID för produkten är: RC71L-NH001W
Sökning på den leder till: https://rog.asus.com/uk/gaming-handhelds/rog-ally/rog-ally-20...
Där står det Rog Ally, men Z1 Extreme-CPU/GPU specificeras?

Permalänk
Medlem

Fick bli en Rog Ally här också till det priset. Hittar inget som tyder på att det inte skulle vara Extreme-varianten.
Utöver att priset är högre för icke-extreme då.

EDIT:
Avbeställde då jag inte har något vettigt use case.
För er som är intresserade verkar samma pris gälla hos Amazon.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Verkar ju som att de har mixat ihop vanliga z1 och z1 extreme, nevertheless blev det en beställning med hoppet i behåll om att de är extreme som skickas!

Kändes lite för osäkert vilken modell power skulle leverera så drog en beställning på amazon istället för samma pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Jag köpte en Lenovo M10 och vart så sjukt besviken på ljudet. När ljudet i t.ex filmer är lågt så cuttar den ljudet helt, sen när filmen når en viss ljudnivå slår den på ljudet igen. Detta innebär då att när skådespelare viskar kan plattan inte uppfatta det och slår av ljudet helt. Fruktansvärt irriterande och jag köper aldrig en Lenovo-platta igen.

Mysko, inte stött på det problemet (än i alla fall). Låter ju lagom irriterande, det är en hårdvarubugg alltså och ingen inställning? Har hittills kört nästan uteslutande Kodi för att streama lokalt bibliotek och Twitch/YT.

Första surfplattan så jag har inget att jämföra med men sett till priset är jag positivt överraskad över kvalitetskänsla och hur hyfsat det ändå flyter på. Jag är verkligen ingen power user och det märks att 4GB RAM verkligen är på gränsen, men jag hade förväntat mig att den skulle vara betydligt slöare. 60Hz IPS är inte superkul att scrolla med om man är van vid 90Hz OLED på telefonen, fullt acceptabelt dock.

Framtidssäker är den ju inte med 4GB RAM och (troligen) Android 13 som sista uppdatering, men här blir den nog dedikerad väggmonterad styrning för Home Assistant när den blir för utdaterad

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Produkt: TCL 85P745 85"
Länk: https://www.poradio.se/produkt/tcl-85p745-85-led-4k-ultra-hd-...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10721661
Pris: 9990:-

OBS! Denna vara köps för utlämning i våra butiker Delsbo, Ljusdal eller Hudiksvall (skickas ej).

Det är ju samma pris på Elgiganten (det står "Black friday-pris" på artikelsidan också så tror inte priset sänkts nyligen) så jag förstår inte riktigt varför man ska handla via poradio där man måste välja en av få (?) fysiska butiker när du kan köpa den via Elgiganten och få den hemlevererad från vart som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Hur bra är kvalitén på en så här billig stor TV? Känns som att det är lite för bra för att vara sant, eller är det dugligt?
Tänkte kanske rekommendera köp till föräldrarna som vill ha större TV.

Permalänk
Skrivet av rararax:

Hur bra är kvalitén på en så här billig stor TV? Känns som att det är lite för bra för att vara sant, eller är det dugligt?
Tänkte kanske rekommendera köp till föräldrarna som vill ha större TV.

Köpte en precis och jag är mycket nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av rararax:

Hur bra är kvalitén på en så här billig stor TV? Känns som att det är lite för bra för att vara sant, eller är det dugligt?
Tänkte kanske rekommendera köp till föräldrarna som vill ha större TV.

Verkar vara hyfsad HW: https://www.sweclockers.com/artikel/37476-tv-guiden-2023-24-d...
men brister kanske en del med SW, till exmpel: #20327371

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Nog för att intel är säregna grafikkort men en TV är det nog inte

Permalänk
Medlem

LG verkar ha 65" OLED Evo i lager. Men nu fungerar inte 15%-koden...

Känns lite trist faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rararax:

Hur bra är kvalitén på en så här billig stor TV? Känns som att det är lite för bra för att vara sant, eller är det dugligt?
Tänkte kanske rekommendera köp till föräldrarna som vill ha större TV.

Vi köpte 144hz varianten i somras när den kostade 14990. För mig så presterar den överförväntan, snabba menyer, bra bild, funkar bra att spela på. Väldigt mycket för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Nog för att intel är säregna grafikkort men en TV är det nog inte

Haha!
Ja det gick lite fort där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

LG verkar ha 65" OLED Evo i lager. Men nu fungerar inte 15%-koden...

Känns lite trist faktiskt.

Jo, BENI24_ALLALG fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Jo, BENI24_ALLALG fungerar

Den koden ger 10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Den koden ger 10%.

Ah sant, däremot får du ytterligare 2% rabatt som inloggad och då är priset ca 16700, vilket är 2300 längre än närmsta återförsäljare. Så fortfarande en ganska bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Mysko, inte stött på det problemet (än i alla fall). Låter ju lagom irriterande, det är en hårdvarubugg alltså och ingen inställning? Har hittills kört nästan uteslutande Kodi för att streama lokalt bibliotek och Twitch/YT.

Första surfplattan så jag har inget att jämföra med men sett till priset är jag positivt överraskad över kvalitetskänsla och hur hyfsat det ändå flyter på. Jag är verkligen ingen power user och det märks att 4GB RAM verkligen är på gränsen, men jag hade förväntat mig att den skulle vara betydligt slöare. 60Hz IPS är inte superkul att scrolla med om man är van vid 90Hz OLED på telefonen, fullt acceptabelt dock.

Framtidssäker är den ju inte med 4GB RAM och (troligen) Android 13 som sista uppdatering, men här blir den nog dedikerad väggmonterad styrning för Home Assistant när den blir för utdaterad

Yes, hårdvara. Tyvärr väntade jag för länge med att lämna tillbaka den. Barnen fick den istället som spelplatta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Fick precis med Rog Ally från Power levererad och det är Z1 Extreme versionen, iaf enligt boxen:)
Bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Fick precis med Rog Ally från Power levererad och det är Z1 Extreme versionen, iaf enligt boxen:)
Bra deal!

Beställde också en fast var för feg så fick bli via Amazon.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Beställde också en fast var för feg så fick bli via Amazon.

Samma här 😅

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Vi köpte 144hz varianten i somras när den kostade 14990. För mig så presterar den överförväntan, snabba menyer, bra bild, funkar bra att spela på. Väldigt mycket för pengarna.

Jag blev nyfiken vilken modell du köpte? Är på jakt efter nåt liknande.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Vilken uhh.. deal?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Vilken uhh.. deal?
<Uppladdad bildlänk>

De har förlängt black friday-rean och därför står det priset kvar som det gamla. Går inte att hitta till det priset någon annanstans så det är fortfarande en bra deal.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Vilken uhh.. deal?
<Uppladdad bildlänk>

Netonnet visar det lägsta priset de senaste 30 dagarna som svart+genomstruket. Inte direkt det tydligaste men men, nu visar de det iallafall klicka på prisinformation så ser du vad det betyder

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

De har förlängt black friday-rean och därför står det priset kvar som det gamla. Går inte att hitta till det priset någon annanstans så det är fortfarande en bra deal.

Skrivet av Pamudas:

Netonnet visar det lägsta priset de senaste 30 dagarna som svart+genomstruket. Inte direkt det tydligaste men men, nu visar de det iallafall klicka på prisinformation så ser du vad det betyder

Ah, då är jag med på bananen!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Jag blev nyfiken vilken modell du köpte? Är på jakt efter nåt liknande.

Hej, 120 hz var det visst.

https://www.webhallen.com/se/product/347574-TCL-85-85C735-4K-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Google Pixel Watch 2
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0CGVN9QR5
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/1438-3209151312/Wearables/Googl...
Pris: 3671kr

Medan det kanske är ett bra pris enligt MSRP och från diverse återförsäljare finns det bra mycket billigare oöppnade på Tradera och diverse forum då klockan ingick för de som köpte/förbokade Pixel 8/Pro. https://www.tradera.com/search?q=pixel%20watch%202

Permalänk
Medlem

Nån som köpt 7900xt från asrock (proshop) och kan kommentera om PCB är denna?

https://gpu.alphacool.com/gpu/front/329.jpg

Det finns tydligen två layouts till kortet . Funderar på att vattenkyla

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Produkt: ASUS TUF Gaming H3 Wireless Gaming Headset
Länk: https://www.amazon.se/ASUS-Connection-Lightweight-Copatiable-...
Kategori: Headset
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5787596
Pris: 560 sek

Inte billigt, kostade 450 kr under lång tid på flera olika ställen!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|