Helgsnack: Vad heter ditt wifi?

Permalänk
Medlem

Har en kompis vars SSID var VladimirComputin. Han gav bort routern till en kompis på en studentkorridor som inte visste hur man ändrade det. Blev några onda blickar efter Rysslands invasion... Poor guy

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobs0n:

Mitt heter Vargtass.

Haha den var bra

Vad står det namnet för?

Smart, hur många hus/gårdar har du?

Familj, vänner, grannar som frågar efter IT hjälp, familjens fjällstuga osv.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alla hus har egna namn i byn jag bor i. Så vårt heter samma som huset: Evelund

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD

Permalänk
Medlem

Jag var riktigt tråkig och döpte mitt till NSA.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Namnet på en av mina hundar "Leija"

Permalänk

Storebror

Permalänk
Medlem

Uberslab....

Permalänk

Skynet

Permalänk
Medlem

GuestsProhibitied Hette det förr men sedan alla andra i huset kallade sina för "comhem" eller "Telia" följt av några siffror så ändrade jag till något liknande: "Telia2657", helt utan koppling till något.

Permalänk
Medlem

SÄPO_spaningsbil_2290_Sthlm

Permalänk
Medlem

Frodo på 2.4 ghz och Gandalf på 5. Har gamla grejer som inte funkar på 5 ghz

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

17 då jag bor på nummer 17

Permalänk
Medlem

Hittade namnet som en Swecmedlem hade för ca 15 år sen, så kopierade det

Ett illegalt net.

Har det fortfarande

felstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

2.4 GHz: Batcave
5GHz: Batcave_5G
För smarta hemmet: IoT

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Loading...

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

En vän hade lösenordet ”skitidetdu”.

När barnens kompisar (tonåren) var på besök och frågade om lösenordet på Wi-Fi så svarade han:
”Skit i det du”

Pappa-humor när den är som bäst.

Permalänk
Medlem

"herebepoliticians"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av abbenano:

SSIDn är 32 bitars UTF-8, med det kan man göra en hel del skojsigheter. Mitt nuvarande namn är "🖥️" men för ett tag sedan körde jag (new\nline). Ett andra "närtverk" är mitt "Outdoor temperature: 3 C" som ligger o lyssnar på temperaturen från en egenbyggd liten termometer, med en uppdateringsfrekvens på någon minut.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Coolast i tråden!

Mitt heter bara Ananas har jag för mig

Permalänk
Medlem

Hemma: Leprechaun Party
Jobbet: företagets namn men ska bytas till Trollparty som jag använt tidigare när jag bodde på två orter.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Mitt WiFi heter ”WiFidådå?”

Permalänk
Medlem

DinMamma

Permalänk
Entusiast

”Modermodemet”! Själva hjärtat i hushållet

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

hmmm

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk
Medlem

Cyberdyne

Gamla Terminator fans vet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Never gonna give you up
Never gonna ley you down
Never gunna run around and…

Permalänk

När jag bodde på Fridhemsplan i Stockholm (känt för att vara ganska stökigt) för flera år sedan var det ofta problem med pundare som sov i trapphuset, så jag namngav mina 2.4GHz och 5GHz WiFis som:

  • Narkotikarotel Civ 3

  • Narkotikarotel Civ 5

Vet inte om det var ren slump, inbillning, eller om det faktiskt fungerade, men vi upplevde att det blev mycket mindre problem med pundare efter namnbytet. Har kört vidare på det namnet sedan dess.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Ethernetkablar i all ära, men används kablar är det inte möjligt att visa sin fyndighet med roliga namn på trådlösa nätverk. Vad heter ditt?

Läs hela artikeln här

I husbilen heter det Rök-Berits Vinbil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latka:

HarryHardon

Bäst!

https://www.imdb.com/title/tt0100436/

Permalänk
Medlem