Permalänk
Medlem

"No signal" med 6900XT

Hej, jag har köpt ett 6900 XT för en månad sen provade att koppla i det nu men ser att jag får upp no signal DP provat med hdmi även men samma problem där , testade att köra gamla grafikkortet på samma moderkort och det startade utan några som helst problem. LED på grafikkortet går ju igång men fläktarna spinnar ej

Vad kan detta bero på?

Är det bara att reklamera eller är det något jag missat att testa?

Rubrik. // MOD
Permalänk

du kan jo kanske testa att avinstallera grafikkort driverns med ddu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikillfox:

du kan jo kanske testa att avinstallera grafikkort driverns med ddu.

Att fläktarna står stilla och det är ingen bild vid boot är inte drivrutinsproblem. Problemen uppstår innan windows och det är windowsdrivrutiner.

Vad har du för resterande hårdvara i datorn? Vad har du för nätagg? Har du kontrollerat att alla kablar är anslutna? Kan du testa den i en annan dator? T.ex hos en kompis?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Vad hade du för grafikkort innan? Var det också PCIE4?

Om förra gpu hade PCIE3 kan problemet ha att göra med riserkabel, om du använder en sådan. Eller inställning för gpu-slot (pcie-version) i bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Att fläktarna står stilla och det är ingen bild vid boot är inte drivrutinsproblem. Problemen uppstår innan windows och det är windowsdrivrutiner.

Vad har du för resterande hårdvara i datorn? Vad har du för nätagg? Har du kontrollerat att alla kablar är anslutna? Kan du testa den i en annan dator? T.ex hos en kompis?

Tjena, alla kablar sitter i provat grafikkortet i min gamla dator men får ingen signal där heller.

Har följande:

MB - 670E Tomahawk wifi
RAM - Kingston Fury Beast DDR5 RGB 32GB CL40 6000MHZ
SSD - Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB
CPU - 7900X3D
Nätagg- Corsair SF1000L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Vad hade du för grafikkort innan? Var det också PCIE4?

Om förra gpu hade PCIE3 kan problemet ha att göra med riserkabel, om du använder en sådan. Eller inställning för gpu-slot (pcie-version) i bios.

Glömde att nämna att detta var ett nybygge så har ej haft något grafikkort i datorn innan provat mitt gamla grafikkortet ett 2060 och det funkade utan några som helst problem

Permalänk
Medlem

ClearCMOS

Permalänk
Medlem

Att du inte får någon bild med två olika datorer låter ju som att det är grafikkortet som är felet. Om du kopplar skärmen till moderkortet, får du någon bild då?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

ClearCMOS

Har provat funkar ej

Skrivet av Maskaren:

Att du inte får någon bild med två olika datorer låter ju som att det är grafikkortet som är felet. Om du kopplar skärmen till moderkortet, får du någon bild då?

den integrerade grafiken i processorn funkar utan några som helst problem så kopplar jag in i moderkortet så får jag bild. Misstänker att det nog är grafikkortet som är defekt

Permalänk
Medlem

Dator känner ej igen heller att något kort är kopplat för den delen

Permalänk
Medlem

Gjorde en snabb sökning.

Kolla så att BIOS/UEFI switchen på grafikkortet inte sitter i mitten. Den ska alltså stå antingen i höger- eller vänsterläge.
Har dock ingen koll på vilket läge som är korrekt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Gjorde en snabb sökning.

Kolla så att BIOS/UEFI switchen på grafikkortet inte sitter i mitten. Den ska alltså stå antingen i höger- eller vänsterläge.
Har dock ingen koll på vilket läge som är korrekt.

Testat precis att dra de både till vänster och till högerläge men inget svar på de heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av AJ1:

Testat precis att dra de både till vänster och till högerläge men inget svar på de heller

Synd att du väntade en månad innan du testade ditt nya kort...
Men du har garanti, nog dags att ta kontakt.

Annars kan du alltid ta en Arboga tio komma tvåa och känna den gyllene droppen;
eller så röker du fisk med enekvist...

https://open.spotify.com/track/0tNrQzzXiVWkcfHgNjCQ9G?si=b368...