Webhallen stänger fem butiker – på en månad

Permalänk
Medlem

Sisjön är ju lite tråkigt, där fanns det alltid parkering till skillnad mot i Nordstan som är mycket pyssligare att besöka billedes

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Glöm inte Kjell & Co, Clas Ohlson och Normal (ny favorit för mig!). Jula och Biltema lyser ofta med sin frånvaro i storstäderna.

Är inte 9 Jula butiker och 4 Biltema i Stockholm tillräckligt?

Permalänk
Medlem

det var inte länge sedan de flyttade på malmöbutiken. uppenbart att försäljning går dåligt, det mesta handlas online ändå.

Permalänk

Jag trodde Webhallen bara var online.. där ser man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Podmode:

Ska man kunna konkurrera med en jätte som inet, som har en butik i närheten så får man nog satsa lite mer än det man gjorde där.

Kanske misstolkar dig. Men Webhallen har rätt så mycket högre omsättning än Inet.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Webhallen har varit skräp sedan de blev uppköpta.

Permalänk

Jäkligt synd, Emporiabutiken förstår jag, men Malmö City svider. Jag handlar nästan alltid där, brukar beställa på nätet pga COOP-poängen och hämta ut i butiken. Enligt personalen är det lite just därför de stänger ner, tydligen en väldigt stor andel som gör precis som jag hos Malmö City-butiken och då räknas inte försäljningen på butiken utan som nätförsäljning. Hoppas att de kommer tillbaka snart, Djäknegatan som de låg på innan lär ju vara ganska mycket billigare i drift än på förstadsgatan.

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Har handlat på webhallen en del sista tiden, men försvinner dom från Malmö blir det slut med det, jag föredrar alltid fysisk butik före online.

Permalänk
Medlem

Jag får intrycket av att Webhallen varit på dekis länge. De har försämrat sortimentet och har dåligt med varor i lager. Sen tycks de satsa mer på att sälja billiga prylar till överpriser.

Förr handlade jag mycket hos Webhallen då deras butiker ligger bra till för mig, men jag har istället handlat allt mer från Inet.

Permalänk
Medlem

Jag har i många år drömt (alltså bokstavligen drömt om nätterna) att vi haft en Webhallenbutik i källaren på vår, i övrigt ganska tomma, galleria inne i Kristianstad.
Är det kanske dags för en sanndröm nu?

Edit. Det finns förresten inte en källare i gallerian. Kanske det som i mina drömmar gjort mig så förvånad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Haha rättade det var tydligen 2013. Jag är för trött!

Lätt hänt. Komplett köpte ju Netonnet 2022. Det kan ju vara artiklarna om det man minns men blandar lätt ihop det med Webhallen som köptes långt tidigare

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Kanske misstolkar dig. Men Webhallen har rätt så mycket högre omsättning än Inet.

Nu menade jag konkuransen med butiken som inet har där i sisjön.

Permalänk
Medlem

Hade missat att de stängt i Linköping. Brukade inte ha vägarna förbi alltför ofta, men då jag bor i Norrköping så var det ändå trevligt med en ordentlig datorbutik som låg inom rimligt bilavstånd.

Tråkigt :/

Visserligen finns NoN nu här i Norrköping med men utbuden är ju ganska olika. Hade gärna sett flera butiker etablera sig här så att det fanns mer lokala alternativ om man inte ville vänta 2-3 dagar på att det ska skickas eller ifall man föredrar fysisk butik för smidigare garantihantering.

Permalänk
Medlem

Jag handlar sällan på webbhallen då de har sitt konstiga lojalitetsprogram. Om man tömt spargrisen styggt där och under långtid så får man bättre rabatter än andra dödliga. Det är ju nice för de såklart men för oss som inte köper så ofta så slutar det då med att de är dyrare än andra butiker och då faller de bort.

Jag tycker personligen Inet gör det bäst. Alla får samma pris. Inga konstigheter. Inga räkmackor.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessHack:

Nooo! Finns så få fysiska teknik/nörd prylar kvar. Tur att den i täby inte verkar falla än.

Tvivlar på att den kommer göra det. Täby Centrum är en oerhört attraktiv plats för kedjor att ha butiker på, även om butiken i sig inte är lönsam -- vilket den ärligt talat antagligen inte är eftersom Täby Centrum har vansinnigt höga hyror.

Det är ändå väldigt bra PR och bara närvaron av en fysisk butik ökar internethandeln i området också.

edit: Har handlat på Webhallen i många år men det känns svårmotiverat nu för tiden när deras priser är så vansinnigt mycket högre än konkurrenter. Tillskottet av Amazon på svenska marknaden har onekligen haft sina effekter. Köpte nyligen en Logitech G923 med tillhörande växelspak och Amazon var cirka 900 kr biligare än Webhallen på de prylarna. Vill mycket hellre handla på Webhallen, men inte 900 kr hellre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag har i många år drömt (alltså bokstavligen drömt om nätterna) att vi haft en Webhallenbutik i källaren på vår, i övrigt ganska tomma, galleria inne i Kristianstad.
Är det kanske dags för en sanndröm nu?

Edit. Det finns förresten inte en källare i gallerian. Kanske det som i mina drömmar gjort mig så förvånad?

Du verkar ha en väldig fixering på Webhallen i en källare. A therapists wet dream!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Trist, Webhallen är snart att betrakta endast som närvarande i Stockholmsområdet. De tre Webhallen i Göteborg som jag besökt genom åren är alla borta nu (eller strax då, alltså). Visst spelar säkert näthandel en roll, och hyror, men märkligt att det kan finans 50 klädaffärer, krimskramsbutiker, fan och hans moster, i vart och varenda köpcentrum, men teknikaffärer? Spelaffärer? Njaeae. Det går inte.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Har inte handlat på webhallen sen jag slutade vara student och hade 8% extra på fyndvaror, tar emot att.köpa utan rabatten och de ordinarie priserna är som folk nämner inte direkt bättre än någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Jag uppskattade verkligen Webhallens butik på Ekelundsgatan i Göteborg...relativt stor yta med tillgång att sitta och spela både konsol och dator.

Deras butik i Nordstan har jag bara passerat och butiken i Sisjön tilltalar mig inte alls.
Väldigt litet och känns snarare som ett paketombud...

Inte så förvånad, men tråkigt.

Permalänk
Medlem

Fysisk butik för hårdvara? Det hade varit spännande att uppleva någon gång.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det roliga är väl att Webhallens långsamma död var extremt förutsägbar samma sekund som nyheten om Kompletta uppköp publicerades för ett par år sedan. Förvandlades snabbt till ett riktigt skräpföretag med marknadens högsta priser och sämsta kundservice precis i linje med Komplett.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Varför lägger man ner just i Malmö och Sisjön? Brädade av Inet?

Bor i Göteborg och skulle aldrig åka till Sisjön för att handla. Flesta jag känner här nere skulle hellre aldrig åka dit.

Webbhallen där hade faktiskt inne produkter jag ville köpa, men inte värt besväret att åka dit.
Beställde istället. Tar fyra dagar extra men slipper lägga några timmar på en bussresa.

Butiken i Nordstan hade jag åkt till direkt om den hade produkterna.

Om de öppnar en ny butik får man hoppas den blir på Hisingen. Alla techbolag är där men inga butiker alls.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Det roliga är väl att Webhallens långsamma död var extremt förutsägbar samma sekund som nyheten om Kompletta uppköp publicerades för ett par år sedan. Förvandlades snabbt till ett riktigt skräpföretag med marknadens högsta priser och sämsta kundservice precis i linje med Komplett.

"ett par" som i närmare 11 då...?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Får lite Skribo Font vibbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

"ett par" som i närmare 11 då...?

Tar inte två sekunder att förstöra ett företag.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Skapas det cheevos om man handlar i de butikerna som stänger?

Permalänk
Medlem

OJJ
Då försvinner min "hämta på vägen hem butiken" i Liljeholmen

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Tråkigt, Emporia är en favorit att hämta saker på. Nära motorvägen och butiken nära parkeringen.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

gammal trogen webhallen kund, handlat til void level, men sista åren (efter komplett) känns det som dom tappar det lite mot oss geeks och blev ja.. julkalendern var ju full av Andersson crap från NoN.

butikerna dok har jag alltid betraktat som et utlämningställe som er bra när man vil ha nått just NU, alt vil boka någon produkt mens man bestämmer sig.

Permalänk
Medlem

Sorgligt och höra med Webbhallen. Haft stor glädje av att de funnits relativt nära och att man kunnat komma dit utan att vara beroende av bil.

På Sveavägen i Stockholm, så finns både Inet och Webbhallen. De senaste gångerna så har jag faktiskt handlat på Inet, just eftersom att de i regel, haft bättre priser än Webbhallen.