Permalänk

RTX 4080 Super

Säljer ett Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC (GV-N408SGAMING OC-16GD)
pga Felköp (stress köp när det släpptes 15:00) Aldrig monterat men plomben bruten då det skulle monteras såg skillnaden så jag hade läste fel på EK,s Lista för mitt block (EK-Quantum Vector² Master RTX 4080) Därför säljer jag det här hoppas det klarar ut några funderingar
Kvitto Finns naturligtvis från inet
Kan skickas

Läs hela annonsen här

Visa signatur

“Everyone has a right to be stupid; some people just abuse the privilege.”

Permalänk
Medlem

inte kompatibelt med vad?

Permalänk
Medlem

Kompatibelt medf EK's vattenblock för kylning antar jag.

Det är väl bara att lämna tillbaka till Inet?

Permalänk

Säkert svårt att lämna tillbaka om det har varit isärskruvat...

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem

@zeronexus: du har till salu Gigabyte RTX 4080 super Gaming OC, som har bruten garanti sticker på en skruv. Du har också ej kompatibel vattenblock från EK (som passar till Aorus Master istället), och för ditt kort - som i nuvarande skick har ingen garanti kvar - du vill ha 12500 Sek. Stämmer alls?

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

@zeronexus: du har till salu Gigabyte RTX 4080 super Gaming OC, som har bruten garanti sticker på en skruv. Du har också ej kompatibel vattenblock från EK (som passar till Aorus Master istället), och för ditt kort - som i nuvarande skick har ingen garanti kvar - du vill ha 12500 Sek. Stämmer alls?

vissa tillverkare tillåter väl öppning av kortet t.ex vid byte av kylpasta? Värre med butiker dock. På mitt kort kan man tydligen byta utan att tappa garanti, men proshop säger att man ej får. Tycker det är är klurigt

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

vissa tillverkare tillåter väl öppning av kortet t.ex vid byte av kylpasta? Värre med butiker dock. På mitt kort kan man tydligen byta utan att tappa garanti, men proshop säger att man ej får. Tycker det är är klurigt

Stämmer, de var: EVGA [*], Asus och Sapphire.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sängkant:

Säkert svårt att lämna tillbaka om det har varit isärskruvat...

Kanske, väl bara @inet som kan svara på det eller möjligen Gigabyte?

Permalänk

Citat från komplett.se i frågan om service på Gigabyte kort
1 juni 2023

(Hej, Jag har undersökt din fråga gällande Kylpasta och om att ta isär GPU för underhåll och Gigabyte accepterar att du byter kylpasta, så länge du inte skadar något på elektronikkortet.Så om du ska plocka isär grafikkortet så rekommenderar istället artikelnummer 460665 Noctua NT-H1 Kylpasta istället för Thermal Grizzly Kryonaut.
Hoppas detta svarar på dina funderingar och önskar dig en fin dag.)
varför han ville att jag skulle använda Noctuas Kylpasta istället för den jag föreslog kan jag inte svara på.

Visa signatur

“Everyone has a right to be stupid; some people just abuse the privilege.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeronexus:

Citat från komplett.se i frågan om service på Gigabyte kort
1 juni 2023

(Hej, Jag har undersökt din fråga gällande Kylpasta och om att ta isär GPU för underhåll och Gigabyte accepterar att du byter kylpasta, så länge du inte skadar något på elektronikkortet.Så om du ska plocka isär grafikkortet så rekommenderar istället artikelnummer 460665 Noctua NT-H1 Kylpasta istället för Thermal Grizzly Kryonaut.
Hoppas detta svarar på dina funderingar och önskar dig en fin dag.)
varför han ville att jag skulle använda Noctuas Kylpasta istället för den jag föreslog kan jag inte svara på.

Förmodligen då Thermal Grizzly är starkt associerat med kylpasta av typen "flyttande metall", vilket kan kortsluta kortet vid felapplikation, och personen blandar ihop de snarlika namnen.

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

“Everyone has a right to be stupid; some people just abuse the privilege.”