Thermalright presenterar processorkylaren Peerless Assassin Mini

Permalänk
Melding Plague

Thermalright presenterar processorkylaren Peerless Assassin Mini

Assassin 120-familjen har fått tillökning i form av en kompakt CPU-kylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

vadå "plats för endast en fläkt"?
man kan ju lägga till fler lika enkelt som på de andra, bara att det inte inkluderas i paketet

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

vadå "plats för endast en fläkt"?
man kan ju lägga till fler lika enkelt som på de andra, bara att det inte inkluderas i paketet

Skulle precis säga det. Man kan ju köra 3st fläktar om man vill.

Permalänk
Medlem

Denna borde kunna hålla ungefär samma prestandanivå som de andra. Baserad på samma fläkt, men knappt 10% lägre massa. Lär inte vara märkbart för gemene man

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker presenterad ljudnivå känns ganska meningslöst utan en uppvisad kontext?
Som tex (insert valfri cpu) vid hård belastning och hur många grader sagda cpu ligger på då i ett stängt chassi och grader det är i rummet.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det bara jag som tycker presenterad ljudnivå känns ganska meningslöst utan en uppvisad kontext?
Som tex (insert valfri cpu) vid hård belastning och hur många grader sagda cpu ligger på då i ett stängt chassi och grader det är i rummet.

varför skulle det vara relevant? fläkten som är med i kittet uppnår max 25,6 dBA och är en siffra för fläkten av 3 som är intressanta, det du pratar om är hela paketets prestanda vilket är en helt annat femma och extremt mycket mer komplicerat att ha med i kylarens specifikationer och är snarare något man får reda på i tester av denna kylare när den väl kommer.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Till Test-panelen : prova den nya rackaren med tre fläktar

Permalänk
Moderator
Moderator

Enligt manualen kommer den bara med en uppsättning clips till fläkt, så att smacka på två eller tre fläktar kanske inte är så smidigt om man inte råkar ha något i hyllan som passar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hoppas den kyler bra då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Enligt manualen kommer den bara med en uppsättning clips till fläkt, så att smacka på två eller tre fläktar kanske inte är så smidigt om man inte råkar ha något i hyllan som passar.

Stripes, ståltråd, gummiband. Man kan alltid få dit en extra fläkt eller 2 på något sätt om man vill.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Till Test-panelen : prova den nya rackaren med tre fläktar

Det är ett test jag skulle tycka är intressant.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Denna borde kunna hålla ungefär samma prestandanivå som de andra. Baserad på samma fläkt, men knappt 10% lägre massa. Lär inte vara märkbart för gemene man

exakt ja, med 2 fläktar brukar man inte ens få plats med ram-minnen på många moderkort. Bara denna är typ 50kr billigare hade jag köpt det istället (har inget behov av extra fläktar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det bara jag som tycker presenterad ljudnivå känns ganska meningslöst utan en uppvisad kontext?
Som tex (insert valfri cpu) vid hård belastning och hur många grader sagda cpu ligger på då i ett stängt chassi och grader det är i rummet.

jo, det enda det kan ge är om man har en standardiserad testning så kan man jämföra de med varandra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Hoppas den kyler bra då.

med tanke på att Thermalright är i platinum nivå med Noctua... men billigare
Så är jag övertygad om att den presterar

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Aka_The_Barf:

Stripes, ståltråd, gummiband. Man kan alltid få dit en extra fläkt eller 2 på något sätt om man vill.

Man kan givetvis ghetto-modda bäst man vill, men lika bra/smidigt som passande clips skulle jag inte kalla det.

Med tanke på reducerade höjden och att flänsarna på utsidan inte går ned hela vägen, för minnen/VRM osv, är det dock även frågan om man får plats med något bra i fläktväg (utan en offset som gör reducerade storleken tämligen meningslös).

Edit: Bild som visualiserar det lite tydligare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Man kan givetvis ghetto-modda bäst man vill, men lika bra/smidigt som passande clips skulle jag inte kalla det.

Med tanke på reducerade höjden och att flänsarna på utsidan inte går ned hela vägen, för minnen/VRM osv, är det dock även frågan om man får plats med något bra i fläktväg (utan en offset som gör reducerade storleken tämligen meningslös).

Edit: Bild som visualiserar det lite tydligare.
https://www.techpowerup.com/img/Denw6kUPeE9hA3gT.jpg

Klart man förlorar lite på men det får man ta och "gettho" moddning behöver det inte vara om man gör det bra. "getto" är när det ser fördärvligt ut. Tunn najtråd hade fungerat utmärkt eller tunt fjäderstål hade blivit minst lika bra som original monteringen och dessutom sett diskret ut. eller varöfr inte limma dit gummiband som en del av noctuas fläktar har och sedan limmat fläkten på dom?
Väldigt diskret och stilfullt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Klart man förlorar lite på men det får man ta och "gettho" moddning behöver det inte vara om man gör det bra. "getto" är när det ser fördärvligt ut. Tunn najtråd hade fungerat utmärkt eller tunt fjäderstål hade blivit minst lika bra som original monteringen och dessutom sett diskret ut. eller varöfr inte limma dit gummiband som en del av noctuas fläktar har och sedan limmat fläkten på dom?
Väldigt diskret och stilfullt.

Klart det finns massa nödlösningar att få dit fläktarna, men grundproblemet som Daemon var inne på kvarstår ju: om du ska sätta en 120mm fläkt i fronten på den här fläkten så behöver högst sannolikt montera den ovanpå RAM:et och då blir den praktiska totalhöjden så hög så att du antagligen lika gärna kan montera en vanlig Thermalright Peerless Assasin. Så varför inte köpa den från början istället isåfall?

Den här kylaren är nog tänkt för tajta lådor där inte normala 120mm tornkylare får plats. Kanske en lite för liten nisch för att bli en kommersiell succe men kan nog vara en livräddare om man är låst till vissa lådor men ändå vill ha vettig luftkylning!
(tex minitowers, vissa ITX-lådor, eller om man försöker uppgradera vissa OEM-burkar med bättre kylare)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Man kan givetvis ghetto-modda bäst man vill, men lika bra/smidigt som passande clips skulle jag inte kalla det.

Med tanke på reducerade höjden och att flänsarna på utsidan inte går ned hela vägen, för minnen/VRM osv, är det dock även frågan om man får plats med något bra i fläktväg (utan en offset som gör reducerade storleken tämligen meningslös).

Edit: Bild som visualiserar det lite tydligare.
https://www.techpowerup.com/img/Denw6kUPeE9hA3gT.jpg

Tog ca 20 min att bocka till clips av ståltråd som passade min HR-02 Macho som jag slarvat bort originaluppsättningen till, med en tång och ett Noctua(?) clip som förlaga.

För att återgå till ämnet ser nya kylaren riktigt bra ut, blev halvt sugen att byta ut min.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

"Assassin" och produkten går bort direkt.
Vid det här laget, borde tillverkare insett, att det inte längre är endast 12-14 åriga grabbar som är potentiella köpare.

Permalänk
Medlem

Känner denna krympning är lite onödig då jag tycker hoppet känns väl litet, men de har säkert bättre koll på hur många till chassin de plötsligt får plats i, och då blir det väl rimligt. Skulle hellre se fler varianter och experiment kring CPU-kylare som inte har kylflänsen och fäktare med blåst riktigtad rakt mot baksidan på chassin.

Kunde kanske ha ett bättre namn, men med sådan fantastisk prestanda per krona så spelar det ju inte någon roll, ser ju vara det när jag beställer det. Har gärna ett "töntrabatt" på mina prylar, inte precis så att det påverkar min självkänsla. Borde inte påverka någon annans heller, om man inte är osäkra i sig själv. För det andra lär det vara endast riktiga hårdvarunördar (i all positiv bemärkelse) som ens känner igen en CPU-kylaren och kan namn ge den, om de ens kan se den sittandes i ens chassi till att börja med. Stör mig mer på Nogtuas standard färg i så fall då det står mig estetiskt och tycker det inte alls passar in, som tur var så gör de ju fläktar i andra färger nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

"Assassin" och produkten går bort direkt.
Vid det här laget, borde tillverkare insett, att det inte längre är endast 12-14 åriga grabbar som är potentiella köpare.

Vad spelar det för roll vad man döper en produkt till? Hur bra eller dålig produkten är borde väl ändå vara den enda orsaken man köper eller inte köper den.

Permalänk
Medlem

Hur många watt sägs den kyla?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Spurs89:

Vad spelar det för roll vad man döper en produkt till? Hur bra eller dålig produkten är borde väl ändå vara den enda orsaken man köper eller inte köper den.

Ja när det varken står på produkten eller i övrigt är prytt med typ dödskallar som vissa Intel-produkter känns det som en rätt konstig grej att prioritera framför pris/prestanda och hänga upp sig på imo..

Köpte själv "storebror" Phantom Spirit med en extra headpipe, men inte var det för namnet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landelusen:

Hur många watt sägs den kyla?

Bra fråga! Verkar inte specas i några av nyhetsartiklarna jag läst och specas inte heller på Thermalrights egen hemsida tyvärr.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

"Assassin" och produkten går bort direkt.
Vid det här laget, borde tillverkare insett, att det inte längre är endast 12-14 åriga grabbar som är potentiella köpare.

Jag har en Thermalright Archon som jag köpte 2012. De hade andra produkter som hette saker som Silver Arrow och Macho. Utmärkta kylare som dock ingen köpte.

Assassin är däremot jättepopulär men jag gissar att det inte har med namnet att göra utan beror på priset i förhållande till prestandan.

Permalänk
Medlem

Perfekta kylaren, innan jag bytte chassi.
(tillsammans med silver soul 135 och nh-d12l)

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.
Salt kan behövas om jag skrivit något efter 23:58

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Vad spelar det för roll vad man döper en produkt till? Hur bra eller dålig produkten är borde väl ändå vara den enda orsaken man köper eller inte köper den.

Därför att det är en slapp och infantil namnsättning.
Då väljer jag andra alternativ, även det skulle råka vara dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Därför att det är en slapp och infantil namnsättning.
Då väljer jag andra alternativ, även det skulle råka vara dyrare.

Andra skulle säga att det är infantilt att bry sig om vad ens GPU-kylare heter, för slutar man vara detta slutar man också bry sig om så jädra mycket om vad andra tycker. Om vi nu ändå överdriva ordvalet.

Känner att det enbart som någon underliggande rädsla om att ses som en tönt som kan göra att man överhuvudtaget bryr sig om att ens CPU-kylare heter Assassin. Kan hålla lite med om det handlar om estetiska grejer, t.ex. döskallar, för vi människor gillar ju att titta på olika saker. Men detta är ett namn. ETT NAMN. Du ser det sammanlagt kanske ett par timmar i ditt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatannossrep:

Andra skulle säga att det är infantilt att bry sig om vad ens GPU-kylare heter, för man slutar vara detta slutar man också bry sig om så jädra mycket om vad andra tycker. Känner att det enbart är en rädsla om att ses som en tönt som kan göra att man överhuvudtaget bryr sig om att ens CPU-kylare heter Assassin. Kan hålla lite med om det handlar om estetiska grejer, t.ex. döskallar, för vi människor gillar ju att titta på olika saker. Men detta är ett namn. ETT NAMN. Du ser det sammanlagt kanske ett par timmar i ditt liv.

Välja föra fram en åsikt och ett ställningstagande, oavsett hur litet det än må vara, så får man vara redo på, att man kan komma kliva på ömma tår.
Trevlig söndag på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Välja föra fram en åsikt och ett ställningstagande, oavsett hur litet det än må vara, så får man vara redo på, att man kan komma kliva på ömma tår.
Trevlig söndag på dig.

Föreslår ett fotbad ta gärna i lite fotsalt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless