Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Jag hade ett beklagansvärt ärende med Movistar. Jag hade lämnat in en ansökan om retur (skriftligt för att ha bevis) avseende mobiltelefon.

Meanwhile på andra sidan galen 🤪 skapen:
2 månader senare dyker jag upp med en advokat guess what...ärendet Nedlagt. Skulle inte de svara skriftligt 📜 =N E J för de ville hitta ett sätt/skäl till att inte vidareförfara med återbetalning av produkt.

Var i deras butik 🏪 och fick 2 "erbjudanden":

a) jag kunde skriva på "innan jag hade fått pengarna att jag hade fått pengarna" (Please 😂) och få pengarna utbetalda "vid ett senare tillfälle" (Why not now liksom)

b) De ville att jag skulle bevisa att jag inte hade telefonen i min ägo. Vilket jag inte har Men jag genmäle att åklagaren nog skulle vara intresserad av att titta närmare på denna högst olagliga blåsning och den video 📹 som jag har på, när jag lämnade in telefon #&) @#3@#+$ för två månader sedan...

Exploatering...topplocket flyger av en av upprördhet...🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Tråkigt att höra, men hur har det med UPS att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Tråkigt att höra, men hur har det med UPS att göra?

Man det säger sig väl självt? Att UPS är lika tråkiga som Movistar när det är eller blir tal om leveranser eller returer. Bägge bolagen är lika tråkiga nyheter som en gravid oskuld: Till och med så tråkiga att Den Målade Färgen hoppar ner och går ifrån Det Vita Staketet innan Färgen hunnit torka av uppgivenhet och tristess...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Om man beställer från Amazon och det levereras med UPS så ska man kontakta Amazons kundtjänst för att få hjälp om UPS strular.
Har varit med om det många gånger och Amazons kundtjänst som alltid är överdrivet trevliga har omgående kontaktat UPS för att ge dom piskrapp. Dom har alltid löst kontakten med dom riktigt bra.

Bra tips. Jag är liten jämte UPS men UPS är små jämte Amazon

Permalänk
Medlem

Barje gång jag slarvat och råkat beställa något som levereras av UPS eller Postnord brukar jag skicka ett mail till företaget att jag är nöjd med deras hantering men att de bör se över om de inte ska erbjuda andra alternativ nör det gäller spedition. Om jag ska köpa en produkt betalar jag gärna lite extra, både för produkten och för leveransen, för att bara säker på att den kommer så snabbt som möjligt istället för att behöva vänta på postnord och UPS oundvikliga loopar. Hos UPS är det att de inte kunde leverera och jag får hämta på ett obekvämt ställe. Hos Postnord är det systematisk felsortering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Om man beställer från Amazon och det levereras med UPS så ska man kontakta Amazons kundtjänst för att få hjälp om UPS strular.
Har varit med om det många gånger och Amazons kundtjänst som alltid är överdrivet trevliga har omgående kontaktat UPS för att ge dom piskrapp. Dom har alltid löst kontakten med dom riktigt bra.

Det här är nyckeln till att hantera UPS. UPS försökte inte ens låtsas som att de försökt leverera till mig - jag var hemma och hade för säkerhets skull valt att leverera hem till mig även om jag inte var hemma. Utan någon kontakt med mig fick jag reda på att mitt paket låg hos ett ombud några mil bort.
Kontaktade UPS som lovade att de skulle hämta mitt paket och leverera hem det, när inget hänt på två dagar kontaktade jag steelseries i det här fallet, som reklamerade leveransen och skickade nytt paket. Ett par dagar senare kom det en sur UPS-chaufför och la en kommentar om att "här är ditt lilla paket som tydligen var svårt att hämta".

Permalänk
Medlem
Skrivet av oortone:

Bra tips. Jag är liten jämte UPS men UPS är små jämte Amazon

Viva la unión les digo de corazón.

Leve unionen [mellan Amazon och UPS] och jag säger det från hjärtat).

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃