Problem med Rockstar Social Club (verifiering)

Permalänk

Problem med Rockstar Social Club (verifiering)

Sitter här och blir lite frustrerad. Tänkte köra lite RDR2 på en nyinstallerad dator.

Spelet har jag köpt via Epic Games men det ska tvunget startas via Rockstars egen launcher.
Problemet är att när jag försöker logga in på mitt Rockstar konto vill de tvunget skicka ett verifieringmejl för att "skydda mitt konto". Jo, de skyddar det väldigt bra för något mejl kommer där aldrig, så jag kan inte själv logga in och spela (single player).
Jag har kontrollerat spamkorgen och allt jag kan komma på.

Koden de ska skicka är dessutom bara giltig i 15 minuter men eftersom där aldrig kommer någon kod på mejlen så har jag provat flera gånger, men med samma resultat.
När jag googlade såg jag dessutom att man bara får ett visst antal försök på sig innan man blir utlåst 24 timmar.

Finns det något annat sätt att komma runt problemet som någon känner till?

Jäkla launcher-hysteri om jag får säga vad jag tycker. Har man köpt via en plattform så borde spelet kunna startas direkt från densamme, men det kanske bara är jag som börjar bli gammal och gaggig :/.
Inte ute efter att starta något PC vs. konsolkrig men känner jag för att spela på mitt Playstation eller Xbox är det minsann bara till att starta konsolen så är man igång. Inget nytt under solen antar jag.

Nu blir det inte fler försök idag, tänkte fira lite nyår men förhoppningen är att kunna spela imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Sitter här och blir lite frustrerad. Tänkte köra lite RDR2 på en nyinstallerad dator.

Spelet har jag köpt via Epic Games men det ska tvunget startas via Rockstars egen launcher.
Problemet är att när jag försöker logga in på mitt Rockstar konto vill de tvunget skicka ett verifieringmejl för att "skydda mitt konto". Jo, de skyddar det väldigt bra för något mejl kommer där aldrig, så jag kan inte själv logga in och spela (single player).
Jag har kontrollerat spamkorgen och allt jag kan komma på.

Koden de ska skicka är dessutom bara giltig i 15 minuter men eftersom där aldrig kommer någon kod på mejlen så har jag provat flera gånger, men med samma resultat.
När jag googlade såg jag dessutom att man bara får ett visst antal försök på sig innan man blir utlåst 24 timmar.

Finns det något annat sätt att komma runt problemet som någon känner till?

Jäkla launcher-hysteri om jag får säga vad jag tycker. Har man köpt via en plattform så borde spelet kunna startas direkt från densamme, men det kanske bara är jag som börjar bli gammal och gaggig :/.
Inte ute efter att starta något PC vs. konsolkrig men känner jag för att spela på mitt Playstation eller Xbox är det minsann bara till att starta konsolen så är man igång. Inget nytt under solen antar jag.

Nu blir det inte fler försök idag, tänkte fira lite nyår men förhoppningen är att kunna spela imorgon.

Vad för mailtjänst använder du? Skulle kunna vara så att den filteras redan innan mailet kommer till din låda. Vet att min pappa har haft lite problem att vissa mail inte når hans låda överhuvudtaget utan filteras innan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag har en Telia-adress med kontot inlagt i Outlook . Har även kollat webmailen. Kan ju vara som du säger, frågan är vad man gör då.

Edit: Löste det genom att logga in på kontot via webbläsaren och ändra min e-post till min Gmail.
Då kom mejlet med verifieringskoden fram. Det verkar ju inte bättre än att Telia blockerar vissa mejl :(.

Löst
Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Jag har en Telia-adress med kontot inlagt i Outlook . Har även kollat webmailen. Kan ju vara som du säger, frågan är vad man gör då.

Edit: Löste det genom att logga in på kontot via webbläsaren och ändra min e-post till min Gmail.
Då kom mejlet med verifieringskoden fram. Det verkar ju inte bättre än att Telia blockerar vissa mejl :(.

Hej.

Försöker med exakt samma själv men får inget bekräftelsemail från Rockstar alls. Kan inte ens logga in där då det skickas ett sånt mail, som inte dyker upp i Telias epost..

Försökt med allt nu och det skiter sig. DU fick det att fungera i webbläsaren alltså?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk