Fyndjägare? Följ Amazon Spring Deal Days på SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Fyndjägare? Följ Amazon Spring Deal Days på SweClockers

Snart är det dags för Amazons stora vår-rea. Häng med på SweClockers och missa inte forumets bästa tips på datorer, teknik och hemelelektronik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ubiquiti U7 Pro.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Wh1spY:

Ubiquiti U7 Pro.

Eller en trevlig laptop med 14" OLED, 16GB ram och runt 1kg i vikt för ~6-7k.
Kommer såklart inte att ske, men man kan väl drömma

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är nog gammal men vad är Amazon spring deal? Är det en "grej"? Inte hört nån prata om det vad jag kan minnas
Brukar det vara bra priser?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Jag är nog gammal men vad är Amazon spring deal? Är det en "grej"? Inte hört nån prata om det vad jag kan minnas
Brukar det vara bra priser?

Det är nog inget någon hört om Det är sweclockers som samlar pengar, o Amazon som säljer shit (as always)

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Kan nån tagga mig om ni hittar en Sonos beam gen 2 eller likvärdig soundbar till bra pris? Tack mina vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Kan nån tagga mig om ni hittar en Sonos beam gen 2 eller likvärdig soundbar till bra pris? Tack mina vänner.

kanske ett tips: Du har 15% rabatt om du har en gammal sonosprodukt på Sonos hemsida

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Jaså är det torsdag imorgon redan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk

Wifi-högtalare vore något att koppla till ringklockan, Vi har ingen smart belysning i köket, badrummet eller gästtoaletten så är man i fel rum så ser man inte blinkandet. En trådlös så klart så man kan bära med den.

En skärm att ersätta min Samsung Syncmaster 2343BW. Upplösningen är guld men inte panelen och inte anslutningar. Jag har en 4K-skärm men texten i terminalen blir opraktiskt liten och jag vill inte ändra DPI.

Tillägg: Actionkamera. Någon med bra batteritid och pålitlig funktion. Oohh, så inte GoPro då med tanke på överhettningsproblemen. Med sådana blir det inget filmat och jag har kamerorna som en extra säkerhet. Jag var rätt nära att bli påkörd i somras. Det är filmat både framåt och bakåt. Om en polis bevittnat det hade hon fått ordningsbot för att hon inte iaktog väjningsplikt.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

kanske ett tips: Du har 15% rabatt om du har en gammal sonosprodukt på Sonos hemsida

Tack för tipset men tyvärr inte aktuellt

Permalänk

Dessa monitorarmar av diverse märken som säljs på Amazon är de av bra kvalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Dessa monitorarmar av diverse märken som säljs på Amazon är de av bra kvalitet?

Köpte dessa 2022: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08LK6MRYB?psc=1&ref=ppx_pop_mo...

Nöjd än så länge! Sitter stabilt och smidigt med usbförlängning i om man behöver det. Finns säkert usb c nu.

Hade köpt två singlearmar om jag köpte igen för det är trångt med en main ultrawide 34". I övrigt inget att klaga på.

Permalänk
Musikälskare

Amazon är grym imo, hade behövt en HDD så gärna billigare där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Om någon ser ett Seasonic Focus GX 750w eller 850w ATX 3.0 till bra pris så hojta till 😊

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Eller en trevlig laptop med 14" OLED, 16GB ram och runt 1kg i vikt för ~6-7k.
Kommer såklart inte att ske, men man kan väl drömma

Ska den inte ha en rtx 4090 i också, när du ändå drömmer vidare.👍

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Behöver lite träningsgrejer som jag kan använda i en vecka för att sedan förtränga.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Fyllt på med lite pysselgrejer, brukar alltid vara bra priser på Cricut-material under dessa reor. Särskilt om man kombinerar mängdrabatten (4 st och 10% eller 10 st och 20%).

Permalänk
Medlem

Någon fin kampanj med Jan van Haasteren pussel hade varit trevligt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Någon fin kampanj med Jan van Haasteren pussel hade varit trevligt.

Köpte på Eko i vintras för 99kr/st, men det kan komma tillbaka ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Köpte på Eko i vintras för 99kr/st, men det kan komma tillbaka ibland

Vad är Eko för butik? Riktigt bra pris iallafall.

Edit: Dessa kanske? https://www.ekostormarknad.se/ Blir att hålla koll.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Vad är Eko för butik? Riktigt bra pris iallafall.

Edit: Dessa kanske? https://www.ekostormarknad.se/ Blir att hålla koll.

Ja precis

Permalänk

Jag köpte tandborsthuvuden till min Philips eltandborste. Frugan fick reklam på Instagram för tanborsthuvuden för annat märke. Det känns inte bra att hon får reklam baserat på vad jag söker på.

Frågan är om det är Firefox, Amazon eller Microsoft som läcker till Meta. De är alltid tvåa på bollen och gör reklam efter köp. Om de vore lite smarta så skulle de göra reklam innan man köper.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Jag köpte tandborsthuvuden till min Philips eltandborste. Frugan fick reklam på Instagram för tanborsthuvuden för annat märke. Det känns inte bra att hon får reklam baserat på vad jag söker på.

Frågan är om det är Firefox, Amazon eller Microsoft som läcker till Meta. De är alltid tvåa på bollen och gör reklam efter köp. Om de vore lite smarta så skulle de göra reklam innan man köper.

Fick en massa reklam för att laga stenskott direkt efter att jag diskuterat och undersökt vindrutan på en bil igår. Kan vara ett rent sammanträffande men då det är ett ord jag normalt inte ens säger eller skriver och den plötsliga mängden reklam om just stenskott gör mig verkligen fundersam. Mobilen var med och detta diskuterades enbart muntligt. Går nog lägga till Google/Alphabet här.

Har inte fått denna typ av reklam innan och antalet appar i telefonen som får använda micen är väldigt få. Och i regel Googles egna.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Fick en massa reklam för att laga stenskott direkt efter att jag diskuterat och undersökt vindrutan på en bil igår. Kan vara ett rent sammanträffande men då det är ett ord jag normalt inte ens säger eller skriver och den plötsliga mängden reklam om just stenskott gör mig verkligen fundersam. Mobilen var med och detta diskuterades enbart muntligt. Går nog lägga till Google/Alphabet här.

Har inte fått denna typ av reklam innan och antalet appar i telefonen som får använda micen är väldigt få. Och i regel Googles egna.

Rent sammanträffande skulle jag säga. Jag får inte reklam för saker jag pratat om. Google säljer inte heller sin data, de använder den själva bara

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kollade igenom mina (välfyllda) önskelistor men inget var nedsatt än så länge tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Rent sammanträffande skulle jag säga. Jag får inte reklam för saker jag pratat om. Google säljer inte heller sin data, de använder den själva bara

Lite så jag normalt ser det. Men var nästan lite chockerande.

Skrivet av infelix:

Kollade igenom mina (välfyllda) önskelistor men inget var nedsatt än så länge tyvärr.

En del produkter kan ha lite mer dolda kampanjer. Kikade själv priser på lite fler Bitmap Books böcker och vid första anblick typ samma pris men där en del av dessa ingår i en 30% rabatt kampanj på engelskspråkiga böcker.

Har inte riktigt haft orken att djupdyka i rean själv ännu men tänkte det var nämnvärt om det finns även för andra produkter.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Rent sammanträffande skulle jag säga. Jag får inte reklam för saker jag pratat om. Google säljer inte heller sin data, de använder den själva bara

Det här.

Har man inte möjligheten så säljer man kon. Google har möjligheten och säljer mjölken.

Inte det minsta orolig att Google skulle sälja den information de har samlat på sig om mig. Mer orolig över hur mycket information de har samlat på sig om mig.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Fick en massa reklam för att laga stenskott direkt efter att jag diskuterat och undersökt vindrutan på en bil igår. Kan vara ett rent sammanträffande men då det är ett ord jag normalt inte ens säger eller skriver och den plötsliga mängden reklam om just stenskott gör mig verkligen fundersam. Mobilen var med och detta diskuterades enbart muntligt. Går nog lägga till Google/Alphabet här.

Har inte fått denna typ av reklam innan och antalet appar i telefonen som får använda micen är väldigt få. Och i regel Googles egna.

Vi har råkat ut för det otaliga gånger. Också på sällsynta produkter och tjänster. Det är faktiskt olustigt hur Android-enheterna lyssnar.

Nu har jag sagt stenskott högt och klart tre gånger. Ska bli intressant att se om vi råkar ut för samma sak.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Fick en massa reklam för att laga stenskott direkt efter att jag diskuterat och undersökt vindrutan på en bil igår. Kan vara ett rent sammanträffande men då det är ett ord jag normalt inte ens säger eller skriver och den plötsliga mängden reklam om just stenskott gör mig verkligen fundersam. Mobilen var med och detta diskuterades enbart muntligt. Går nog lägga till Google/Alphabet här.

Har inte fått denna typ av reklam innan och antalet appar i telefonen som får använda micen är väldigt få. Och i regel Googles egna.

Har upplevt det här fenomenet några gånger men kommit fram till att det finns så oerhört många sätt att spåra människor på idag så att det upplevs som att telefonerna lyssnar på vartenda ord som man yttrar.
Mer troligt vet Google (et. al) att någon du umgicks med igår sökte på just "stenskott" i någon variation och att ni har delat samma geografiska position/nätverk under tillräckligt lång tid för att det ska trigga något i deras algoritmer som sedan skjutsar ut snarlik reklam till dom inblandade.
Sen får man inte heller glömma att man inte minns reklam som inte är relevant och att man lägger extra mycket vikt vid att relevant reklam visas när man har varit med om något som berör det. Så fort du stannar extra länge på en reklam så kan du också räkna med att du kommer få betydligt mer av den varan under en period.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Vi har råkat ut för det otaliga gånger. Också på sällsynta produkter och tjänster. Det är faktiskt olustigt hur Android-enheterna lyssnar.

Nu har jag sagt stenskott högt och klart tre gånger. Ska bli intressant att se om vi råkar ut för samma sak.

Och för mig har det inte skett alls. Jag tror inte det har med Android att göra alls.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig