Permalänk

Hjälp med datorbygge kring 25000

Tjenare, jag har kikat runt här på forumet ett tag nu medans jag sparat ihop pengarna för att slå till själv på en ny burk, skulle väldigt mycket uppskatta ifall någon kunde hjälpa mig lägga ihop ett färdigt bygge från inet!

Vill att Inet ska bygga datorn, windows är inte ett måste

Spelar väldigt mycket olika spel, allt ifrån indie spel till dom flesta olika AAA

Önskar att ligga över 150fps i 1080p gaming när man spelar tex Elden ring, Helldivers, etcetc (mer än det är absolut välkommet)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/zpknAdWO_M287XxAtw1ThyYPyNE/wikingenflx

Permalänk
Medlem

Har du något liknande budgettips fast nvidia? Inet för byggnation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deniva11:

Har du något liknande budgettips fast nvidia? Inet för byggnation.

Bara byt ut mot likvärdiga Nvidia alternativ, vilket i detta fall skulle vara 4070 Ti Super. Är det 1080p som gäller räcker dock 4070 Super (utan Ti).
Resten är inte mycket att ändra på. Kanske finns något billigare nätaggregat, typ MSI MPG 850 PCIE 5eller Deep Cools nya om de är bra (PN850-M ATX 3.1). Möjligen ett bättre chassi för den hundring man sparar på PSU (Phanteks XT Pro Ultra ser intressant ut tycker jag).

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deniva11:

Har du något liknande budgettips fast nvidia? Inet för byggnation.

Du kan ju alltid köpa grafikkortet separat och installera det själv.

https://www.proshop.se/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-4070-SUP...

Permalänk
Medlem

Tack till er båda och sorry för OT.

Permalänk

Riktigt schysst, det ser väldigt fint ut, och är även tacksam för dig som frågade om nvidia alternativ, det är bra för mig att väga mina alternativ där!